Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 3 din 28 iunie 2022  privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente, aprobat prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 4/2020     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 3 din 28 iunie 2022 privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente, aprobat prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 4/2020

EMITENT: Birourile Permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 646 din 29 iunie 2022
    În temeiul art. 102 alin. (2) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare,
    Birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente, aprobat prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 4/2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 992 din 27 octombrie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 6 alineatul (1), după litera r) se introduce o nouă literă, litera s), cu următorul cuprins:
    "s) aprobă sau respinge, după caz, documentele supuse aprobării."

    2. La articolul 9 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) asigură legătura operativă dintre preşedinte şi conducătorii tuturor compartimentelor din Autoritate;"

    3. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Autoritatea are doi secretari generali adjuncţi. Secretarii generali adjuncţi sunt numiţi de preşedintele Autorităţii, pe bază de concurs, examen sau modificarea raporturilor de serviciu, după caz, în condiţiile prevăzute la art. 102 alin. (8) şi (16) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare."

    4. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) În cadrul structurii centrale a Autorităţii funcţionează departamente de specialitate împărţite pe domeniile de activitate prevăzute la art. 102 alin. (1) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    1. Departamentul legislaţie, contencios electoral, relaţia cu Parlamentul şi Uniunea Europeană:
    1.1. Direcţia reglementări, contencios electoral şi coordonarea aplicării unitare a legislaţiei;
    1.2. Direcţia afaceri europene şi relaţia cu Parlamentul;
    1.3. Serviciul protecţia datelor cu caracter personal;
    2. Departamentul informatizarea proceselor electorale:
    2.1. Direcţia evidenţe electorale informatizate;
    2.2. Direcţia dezvoltare software şi aplicaţii;
    2.3. Direcţia tehnologia informaţiei;
    3. Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale:
    3.1. Direcţia îndrumare şi instruire;
    4. Departamentul logistică electorală:
    4.1. Direcţia resurse electorale;
    4.2. Direcţia tehnologii electorale;
    4.3. Serviciul politici publice;
    5. Departamentul coordonarea şi monitorizarea activităţilor în teritoriu:
    5.1. Direcţia pentru managementul structurilor teritoriale;
    5.2. Direcţia recrutare experţi electorali şi operatori de calculator;
    6. Departamentul suport organizatoric electoral:
    6.1. Direcţia pentru votul în străinătate;
    6.2. Direcţia instruire şi îndrumare a organismelor electorale;
    7. Departamentul cooperare internaţională:
    7.1. Direcţia comunicare;
    7.2. Direcţia relaţii externe;
    7.3. Serviciul protocol;
    7.4. Corpul reprezentanţilor permanenţi ai Autorităţii pe lângă organizaţii internaţionale ce activează în domeniile de competenţă ale Autorităţii.
    (2) În cadrul Departamentului sistemul informaţional electoral naţional se înfiinţează, în condiţiile art. 102^2 alin. (3) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, funcţii de specialist în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor.
    (3) Departamentele de specialitate prevăzute la alin. (1) se subordonează direct preşedintelui Autorităţii."

    5. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) În cadrul structurii centrale a Autorităţii sunt organizate compartimente cu rol de suport, conform art. 102 alin. (1^1) şi (1^2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    1. Direcţia financiar-contabilă;
    2. Direcţia juridică;
    3. Direcţia contencios administrativ;
    4. Direcţia resurse umane;
    5. Direcţia tehnică;
    6. Direcţia achiziţii publice;
    7. Direcţia generală registratură;
    8. Direcţia pentru lucrările Colegiului consultativ;
    9. Direcţia audit public intern;
    10. Serviciul protecţia informaţiilor clasificate;
    11. Corpul de control al preşedintelui (la nivel de direcţie generală).
    (2) Compartimentele prevăzute la alin. (1) se subordonează secretarului general, cu excepţia Direcţiei generale registratură, a Direcţiei audit public intern, Serviciului protecţia informaţiilor clasificate şi a Corpului de control al preşedintelui, care se subordonează direct preşedintelui Autorităţii."

    6. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Structurile teritoriale ale aparatului de specialitate al Autorităţii sunt direcţiile judeţene, organizate la nivelul fiecărui judeţ, şi Direcţia Municipiului Bucureşti.
    (2) Direcţiile prevăzute la alin. (1) se subordonează Departamentului coordonarea şi monitorizarea activităţilor în teritoriu."

    7. La articolul 16, alineatele (3) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Direcţia este condusă de un director şi un director adjunct.
    ................................................................................................
(6) Pe timpul absenţei şefilor de departament, directorilor generali, directorului Direcţiei pentru lucrările Colegiului consultativ, directorului Direcţiei audit public intern şi a şefului Serviciului protecţia informaţiilor clasificate, preşedintele desemnează prin ordin, la propunerea acestora, persoanele cărora li se deleagă atribuţiile."

    8. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    Atribuţiile compartimentelor Autorităţii sunt stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii."

    9. La articolul 18, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) Prin ordin al preşedintelui Autorităţii se pot organiza compartimente funcţionale şi de suport în cadrul structurilor prevăzute la art. 13 alin. (1), art. 14 alin. (1) şi art. 15 alin. (1), la propunerea conducătorilor acestora."

    10. La articolul 20, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) Personalul aparatului de specialitate al Autorităţii este format din funcţionari publici parlamentari şi din personal încadrat pe bază de contract individual de muncă."

    11. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    (1) Posturile de execuţie şi de conducere din cadrul aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente se ocupă prin concurs, examen, numire sau modificarea raporturilor de serviciu ori de muncă, după caz, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
    (2) Transferul pe o funcţie publică parlamentară sau contractuală din cadrul Autorităţii poate avea loc în interesul serviciului la solicitarea preşedintelui Autorităţii, cu acordul scris al funcţionarului public sau al personalului contractual şi cu aprobarea conducătorului instituţiei sau autorităţii administraţiei publice centrale ori locale în care este numit funcţionarul public sau personalul contractual, ori la cererea funcţionarului public sau a personalului contractual, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
    (3) Transferul de pe o funcţie publică parlamentară sau contractuală din cadrul Autorităţii poate avea loc în interesul serviciului la solicitarea conducătorului instituţiei sau autorităţii administraţiei publice centrale ori locale în care va fi numit funcţionarul public sau personalul contractual, cu acordul scris al preşedintelui Autorităţii, ori la cererea funcţionarului public sau a personalului contractual, în condiţiile legii.
    (4) Transferul pe o funcţie publică parlamentară din cadrul Autorităţii poate avea loc de pe o funcţie publică generală sau specifică din cadrul unei instituţii sau autorităţi a administraţiei publice centrale ori locale. Transferul de pe o funcţie publică parlamentară din cadrul Autorităţii poate avea loc pe o funcţie publică generală sau specifică din cadrul unei instituţii sau autorităţi a administraţiei publice centrale ori locale.
    (5) Transferul pe o funcţie contractuală din cadrul Autorităţii poate avea loc de pe o funcţie contractuală din cadrul unei instituţii sau autorităţi a administraţiei publice centrale ori locale. Transferul de pe o funcţie contractuală din cadrul Autorităţii poate avea loc pe o funcţie contractuală din cadrul unei instituţii sau autorităţi a administraţiei publice centrale ori locale."

    12. La articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Funcţionarii publici parlamentari din cadrul Autorităţii au drepturile şi obligaţiile pe care le au funcţionarii publici parlamentari, fiindu-le aplicabile, în mod corespunzător, prevederile Legii nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    13. La articolul 23, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Funcţiile publice parlamentare de execuţie din cadrul Autorităţii sunt următoarele:
    a) funcţia de consultant parlamentar, pentru a cărei ocupare este necesară o vechime în specialitatea necesară ocupării funcţiei de cel puţin 1 an;
    b) funcţia de expert parlamentar, pentru a cărei ocupare este necesară o vechime în specialitatea necesară ocupării funcţiei de cel puţin 2 ani;
    c) funcţia de consilier parlamentar, pentru a cărei ocupare este necesară o vechime în specialitatea necesară ocupării funcţiei de cel puţin 3 ani."

    14. La articolul 23, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Pentru ocuparea funcţiilor publice parlamentare din cadrul Autorităţii sunt necesare cunoştinţe de utilizare a calculatorului la nivelul necesar îndeplinirii atribuţiilor prevăzute în fişa postului."

    15. La articolul 24, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Funcţiile publice parlamentare de conducere din cadrul Autorităţii sunt funcţiile prevăzute la pct. I din anexa la Legea nr. 7/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Funcţiile publice parlamentare de conducere din cadrul Autorităţii, cu excepţia celor prevăzute la art. 25 alin. (1), pot fi ocupate prin concurs sau examen de către personalul Autorităţii care are o vechime de cel puţin 3 ani în specialitatea studiilor absolvite."

    16. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 25
    (1) Funcţiile publice parlamentare din cadrul Autorităţii corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici parlamentari sunt funcţiile de secretar general, secretar general adjunct, şef departament şi director general.
    (2) Personalul aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente poate ocupa o funcţie publică parlamentară cu statut de înalt funcţionar public parlamentar prin concurs, examen sau modificarea raporturilor de serviciu, după caz, cu avizul birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului, în condiţiile prevăzute la art. 102 alin. (8) şi (16) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Modificarea raporturilor de serviciu ale personalului cu statut de înalt funcţionar public parlamentar care ocupă pe perioadă nedeterminată această funcţie, în baza unui concurs sau examen, se poate realiza pe o funcţie publică de înalt funcţionar public parlamentar, cu avizul birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului, în condiţiile prevăzute la art. 102 alin. (8) şi (16) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Pot ocupa funcţii corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici parlamentari în cadrul Autorităţii persoanele care au o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea studiilor absolvite.
    (5) Funcţia de reprezentant permanent pe lângă organizaţii internaţionale este asimilată funcţiei de director general, putând fi ocupată de persoanele care au o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea studiilor absolvite. Numărul funcţiilor de reprezentant permanent pe lângă organizaţii internaţionale este 3.
    (6) Preşedintele, vicepreşedinţii şi persoanele care ocupă funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, care nu au domiciliu şi nici locuinţă proprietate personală în municipiul Bucureşti, beneficiază, la cerere, de diurnă de deplasare, pe zi de activitate, de 2% din indemnizaţia lunară brută sau din salariul de bază lunar brut, după caz."

    17. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) Eliberarea din funcţie, promovarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale funcţionarilor publici parlamentari ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului contractual se fac de către preşedinte, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
    (2) Exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii publice parlamentare de conducere vacante sau temporar vacante, din cele prevăzute la art. 24 alin. (1), se realizează prin promovarea temporară a unui funcţionar public parlamentar sau personal încadrat pe bază de contract individual de muncă, din cadrul Autorităţii, care îndeplineşte condiţiile specifice şi de vechime prevăzute de prezentul regulament, fără aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 102 alin. (8) şi (16) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Măsura prevăzută la alin. (2) se dispune pe o perioadă de maximum 6 luni.
    (4) Măsura prevăzută la alin. (2) se dispune de către preşedinte, prin ordin de numire.
    (5) Dacă salariul corespunzător funcţiei publice parlamentare pe care este delegat să o exercite este mai mare, funcţionarul public parlamentar sau personalul încadrat pe bază de contract individual de muncă are dreptul la acest salariu."

    18. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    Autoritatea are un număr de 652 de posturi, exclusiv demnitarii, personalul cabinetului preşedintelui şi al vicepreşedinţilor, înalţii funcţionari publici şi personalul Centrului expert electoral."

    19. Articolul 29 se abrogă.
    20. La articolul 30, alineatele (4) şi (5) se abrogă.
    21. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    22. Anexa nr. 2 se abrogă.


    ART. II
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se procedează la reîncadrarea personalului Autorităţii angajat la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri pe noile funcţii, cu păstrarea drepturilor salariale avute, prin ordin al preşedintelui Autorităţii, potrivit legii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente.
    (2) În termenul prevăzut la alin. (1), preşedintele stabileşte, prin ordin, atribuţiile compartimentelor Autorităţii.

    ART. III
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată în şedinţa comună a Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului din 28 iunie 2022.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    FLORIN-VASILE CÎŢU

    Bucureşti, 28 iunie 2022.
    Nr. 3.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la regulament)
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ*)
    a Autorităţii Electorale Permanente
    Numărul maxim de posturi = 652 (exclusiv demnitarii, cabinetul preşedintelui şi al vicepreşedinţilor, înalţii funcţionari publici şi personalul Centrului expert electoral)
 (a se vedea imaginea asociată)
    *) Structura organizatorică este reprodusă în facsimil.
    Legendă:
    I. Structura centrală a aparatului de specialitate
    1. Departamentul legislaţie, contencios electoral, relaţia cu Parlamentul şi Uniunea Europeană:
    1.1. Direcţia reglementări, contencios electoral şi coordonarea aplicării unitare a legislaţiei;
    1.2. Direcţia afaceri europene şi relaţia cu Parlamentul;
    1.3. Serviciul protecţia datelor cu caracter personal;

    2. Departamentul informatizarea proceselor electorale:
    2.1. Direcţia evidenţe electorale informatizate;
    2.2. Direcţia dezvoltare software şi aplicaţii;
    2.3. Direcţia tehnologia informaţiei;

    3. Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale:
    3.1. Direcţia îndrumare şi instruire;

    4. Departamentul logistică electorală:
    4.1. Direcţia resurse electorale;
    4.2. Direcţia tehnologii electorale;
    4.3. Serviciul politici publice;

    5. Departamentul coordonarea şi monitorizarea activităţilor în teritoriu:
    5.1. Direcţia pentru managementul structurilor teritoriale;
    5.2. Direcţia recrutare experţi electorali şi operatori de calculator;

    6. Departamentul suport organizatoric electoral:
    6.1. Direcţia pentru votul în străinătate;
    6.2. Direcţia instruire şi îndrumare a organismelor electorale;

    7. Departamentul cooperare internaţională:
    7.1. Direcţia comunicare;
    7.2. Direcţia relaţii externe;
    7.3. Serviciul protocol;
    7.4. Corpul reprezentanţilor permanenţi ai Autorităţii pe lângă organizaţii internaţionale ce activează în domeniile de competenţă ale Autorităţii;

    8. Direcţia financiar-contabilă;
    9. Direcţia juridică;
    10. Direcţia contencios administrativ;
    11. Direcţia resurse umane;
    12. Direcţia tehnică;
    13. Direcţia achiziţii publice;
    14. Direcţia generală registratură;
    15. Direcţia pentru lucrările Colegiului consultativ;
    16. Direcţia audit public intern;
    17. Serviciul protecţia informaţiilor clasificate;
    18. Corpul de control al preşedintelui (la nivel de direcţie generală).

    II. Structuri teritoriale ale aparatului de specialitate
    19. Direcţia Judeţeană Alba
    20. Direcţia Judeţeană Arad
    21. Direcţia Judeţeană Argeş
    22. Direcţia Judeţeană Bacău
    23. Direcţia Judeţeană Bihor
    24. Direcţia Judeţeană Bistriţa-Năsăud
    25. Direcţia Judeţeană Botoşani
    26. Direcţia Judeţeană Braşov
    27. Direcţia Judeţeană Brăila
    28. Direcţia Judeţeană Buzău
    29. Direcţia Judeţeană Caraş-Severin
    30. Direcţia Judeţeană Călăraşi
    31. Direcţia Judeţeană Cluj
    32. Direcţia Judeţeană Constanţa
    33. Direcţia Judeţeană Covasna
    34. Direcţia Judeţeană Dâmboviţa
    35. Direcţia Judeţeană Dolj
    36. Direcţia Judeţeană Galaţi
    37. Direcţia Judeţeană Giurgiu
    38. Direcţia Judeţeană Gorj
    39. Direcţia Judeţeană Harghita
    40. Direcţia Judeţeană Hunedoara
    41. Direcţia Judeţeană Ialomiţa
    42. Direcţia Judeţeană Iaşi
    43. Direcţia Judeţeană Ilfov
    44. Direcţia Judeţeană Maramureş
    45. Direcţia Judeţeană Mehedinţi
    46. Direcţia Judeţeană Mureş
    47. Direcţia Judeţeană Neamţ
    48. Direcţia Judeţeană Olt
    49. Direcţia Judeţeană Prahova
    50. Direcţia Judeţeană Satu Mare
    51. Direcţia Judeţeană Sălaj
    52. Direcţia Judeţeană Sibiu
    53. Direcţia Judeţeană Suceava
    54. Direcţia Judeţeană Teleorman
    55. Direcţia Judeţeană Timiş
    56. Direcţia Judeţeană Tulcea
    57. Direcţia Judeţeană Vaslui
    58. Direcţia Judeţeană Vâlcea
    59. Direcţia Judeţeană Vrancea
    60. Direcţia Municipiului Bucureşti


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016