Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 3 din 18 septembrie 2014  privind interpretarea prevederilor art. 18 alin. (3) şi art. 22 alin. (3) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 3 din 18 septembrie 2014 privind interpretarea prevederilor art. 18 alin. (3) şi art. 22 alin. (3) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României

EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL PENTRU ALEGEREA PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI DIN ANUL 2014
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 688 din 19 septembrie 2014
    Având în vedere dispoziţiile art. 18 alin. (3), art. 20 alin. (2), art. 22 alin. (3) şi art. 23 alin. (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate, birourile electorale ale secţiilor de votare din ţară şi străinătate se completează într-o primă etapă cu reprezentanţii partidelor politice parlamentare care au propus candidaţi,
    văzând dispoziţiile art. 18 alin. (1), art. 20 alin. (1) şi art. 21 alin. (1) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora biroul electoral judeţean, biroul electoral al sectorului municipiului Bucureşti, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate sau biroul electoral al secţiei de votare are în componenţa sa un număr de 7 reprezentanţi ai formaţiunilor politice care au propus candidaţi,
    luând în considerare prevederile art. 2 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora partidele politice parlamentare sunt partidele şi alte formaţiuni politice care au grup parlamentar propriu în cel puţin una din Camerele Parlamentului şi care au obţinut în urma ultimelor alegeri generale pentru Parlamentul României mandate de deputaţi sau senatori pentru candidaţii înscrişi pe listele acestora ori pe listele unei alianţe politice sau electorale din care au făcut parte partidele ori formaţiunile politice respective,
    văzând faptul că potrivit dispoziţiilor art. 27 din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, propunerile de candidaturi se fac de partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice şi alianţele electorale, respectiv de candidaţii independenţi,
    constatând faptul că partidele politice parlamentare pot participa la alegeri, inclusiv într-o alianţă politică sau electorală,
    luând în considerare faptul că dispoziţiile legale citate nu operează distincţii între partidele politice parlamentare în funcţie de modul în care acestea propun candidaturi (ca partid politic, alianţă politică sau electorală) şi nu instituie restricţii privind formarea alianţelor politice sau electorale între partidele politice parlamentare la alegerile prezidenţiale,
    văzând că, potrivit jurisprudenţei Curţii Constituţionale, principiul egalităţii presupune egalitatea de tratament juridic pentru situaţii identice sau comparabile, după cum impune şi aplicarea unui tratament juridic diferit, pentru situaţii care se deosebesc în mod obiectiv şi rezonabil,
    constatând că o interpretare restrictivă a sintagmei "partide politice parlamentare care au propus candidaţi" ar încălca principiul egalităţii în materie electorală întrucât nu ar ţine cont de diferenţa dintre partidele politice parlamentare şi formaţiunile politice neparlamentare,
    observând faptul că, ad absurdum, în cazul în care sintagma "partide politice parlamentare care au propus candidaţi" ar fi interpretată în mod restrictiv, alianţele dintre partidele politice parlamentare care propun candidaţi nu şi-ar putea desemna reprezentanţi în birourile electorale în prima etapă de completare a acestora, acestea având însă vocaţia să îşi desemneze încă un reprezentant în Biroul Electoral Central în a doua etapă de completare a acestuia,
    văzând necesitatea organizării unitare a birourilor electorale judeţene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi a birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară şi străinătate,
    ţinând cont de faptul că din interpretarea sistematică a dispoziţiilor legale rezultă că numai formaţiunile politice, ale căror propuneri de candidaturi au rămas definitive, au vocaţia de a-şi desemna reprezentanţi în birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi birourile electorale ale secţiilor de votare,
    în temeiul art. 17 alin. (4) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    Biroul Electoral Central hotărăşte:

    ART. 1
    Prin sintagma "partide politice parlamentare care au propus candidaţi" prevăzută de art. 18 alin. (3) şi art. 22 alin. (3) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se înţelege orice formaţiuni politice (partide politice parlamentare; organizaţii ale cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au grup parlamentar propriu în cel puţin una din Camerele Parlamentului şi care au obţinut în urma ultimelor alegeri generale pentru Parlamentul României mandate de deputaţi sau senatori pentru candidaţii înscrişi pe listele acestora; alianţe politice şi alianţe electorale care au în componenţă cel puţin un partid politic parlamentar) care au propus candidaturi rămase definitive.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

              Preşedintele Biroului Electoral Central,
                        Veronica Năstasie

    Bucureşti, 18 septembrie 2014.
    Nr. 3.

                            --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016