Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 297 din 2 martie 2022  privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 297 din 2 martie 2022 privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 211 din 3 martie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Anexele nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 26 din 11 ianuarie 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În anexa nr. 1, capitolul „Obligaţiile Antreprenorului“, la clauza 15 „Garanţie de Bună Execuţie“, subclauza 15.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15.1. Antreprenorul va constitui o Garanţie de Bună Execuţie ca instrument de garantare pentru executarea corespunzătoare a Contractului, în valoarea stipulată în Acordul Contractual şi în forma inclusă în Contract (dacă există). Dacă în Acordul Contractual nu este menţionată o valoare (absolută sau procentuală din Preţul Contractului), valoarea Garanţiei de Bună Execuţie va fi de 10% din Preţul Contractului.
    Antreprenorul va constitui Garanţia de Bună Execuţie în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării Contractului.
    Antreprenorul va transmite în original Garanţia de Bună Execuţie la sediul Beneficiarului prevăzut în contract şi o copie a acesteia Supervizorului, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de constituire.
    Garanţia de Bună Execuţie se constituie prin una dintre următoarele modalităţi:
    a) printr-un instrument de garantare emis în condiţiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări, care devine anexă la Contract. În acest caz, Garanţia de Bună Execuţie va fi emisă de o societate bancară sau de o societate de asigurări, autorizată să emită asemenea garanţii pe teritoriul Uniunii Europene sau (pentru celelalte societăţi) cotată cel puţin cu ratingul BBB-/Baa3 sau echivalent şi Antreprenorul va transmite documentele doveditoare în această privinţă. Garanţia de Bună Execuţie va fi irevocabilă şi va prevedea că plata Garanţiei de Bună Execuţie se va executa necondiţionat, respectiv la prima cerere a Beneficiarului, pe baza declaraţiei acestuia cu privire la culpa Antreprenorului în conformitate cu prevederile subclauzei 15.3. Garanţia de Bună Execuţie a unei asocieri sau a unui consorţiu va fi emisă în numele asocierii sau consorţiului;
    b) dacă părţile convin, prin reţineri succesive din sumele datorate pentru Certificatele de Plată, cu condiţia ca această posibilitate să fi fost prevăzută în documentaţia de atribuire. În acest caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la semnarea Contractului, Antreprenorul are obligaţia de a deschide un cont la dispoziţia Beneficiarului, la o instituţie de credit agreată de ambele părţi sau la Trezoreria Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestuia. Suma iniţială care se depune de către Antreprenor în contul astfel deschis nu trebuie să fie mai mică de 0,5% din Preţul Contractului. Suma iniţială se va depune în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării Contractului. Antreprenorul va transmite, în original, la sediul Beneficiarului prevăzut în Contract, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a sumei iniţiale, dovada constituirii contului de garanţie blocat în favoarea Beneficiarului, împreună cu dovada depunerii sumei iniţiale. Pe parcursul îndeplinirii Contractului, Beneficiarul urmează să alimenteze acest cont prin reţineri succesive din sumele datorate şi cuvenite Antreprenorului pentru fiecare Certificat de Plată până la concurenţa sumei stabilite drept Garanţie de Bună Execuţie în contractul de achiziţie publică. Beneficiarul va dispune ca instituţia de credit sau Trezoreria Statului să înştiinţeze Antreprenorul despre vărsământul efectuat, precum şi despre destinaţia lui. Contul astfel deschis este purtător de dobândă în favoarea Antreprenorului. Beneficiarul se va asigura că întreaga valoare a Garanţiei de Bună Execuţie va fi reţinută până cel târziu la data emiterii Certificatului de Plată la Recepţia la Terminarea Lucrărilor."

    2. În anexa nr. 1, capitolul „Obligaţiile Antreprenorului“, la clauza 15 „Garanţie de Bună Execuţie“, subclauza 15.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15.2. Antreprenorul se va asigura că Garanţia de Bună Execuţie este valabilă şi în vigoare, luând în considerare prevederile subclauzei 15.6, până la aprobarea Recepţiei Finale.
    În cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. a), dacă termenii Garanţiei de Bună Execuţie specifică data de expirare a acesteia, iar Antreprenorul nu este îndreptăţit să obţină aprobarea Recepţiei Finale cu 30 de zile înainte de data de expirare a Garanţiei, Antreprenorul va prelungi valabilitatea Garanţiei de Bună Execuţie până când Lucrările vor fi terminate şi toate defecţiunile remediate. Dacă societatea emitentă a Garanţiei de Bună Execuţie pierde autorizarea să emită asemenea garanţii pe teritoriul Uniunii Europene sau nu mai este cotată cel puţin cu ratingul BBB-/Baa3 sau echivalent, se va considera că Garanţia de Bună Execuţie îşi pierde valabilitatea şi Antreprenorul va avea obligaţia de a constitui o nouă Garanţie de Bună Execuţie în conformitate cu prevederile prezentei clauze."

    3. În anexa nr. 1, capitolul „Obligaţiile Antreprenorului“, la clauza 15 „Garanţie de Bună Execuţie“, subclauza 15.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15.3. În cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. a), anterior emiterii unei pretenţii asupra Garanţiei de Bună Execuţie, Beneficiarul va notifica pretenţia atât Antreprenorului, cât şi emitentului instrumentului de garantare, precizând obligaţiile care nu au fost respectate, precum şi modul de calcul al sumei pretinse.
    Beneficiarul nu va formula nicio pretenţie asupra Garanţiei de Bună Execuţie, cu excepţia următoarelor cazuri şi în limita sumelor la care Beneficiarul este îndreptăţit potrivit prevederilor Contractului:
    (a) Antreprenorul nu reuşeşte să prelungească valabilitatea Garanţiei de Bună Execuţie, aşa cum este descris în subclauza 15.2, situaţie în care Beneficiarul poate cere întreaga valoare a Garanţiei de Bună Execuţie;
    (b) Antreprenorul nu plăteşte Beneficiarului, în termen de 30 de zile, o sumă datorată, convenită de către Antreprenor sau Decisă de către Supervizor potrivit prevederilor subclauzei 69c [Decizia Supervizorului];
    (c) Antreprenorul nu reuşeşte să remedieze o nerespectare a obligaţiilor sale în termen de 30 de zile de la primirea notificării Beneficiarului privind nerespectarea obligaţiei respective; sau
    (d) Beneficiarul reziliază Contractul potrivit prevederilor clauzei 64 [Rezilierea de către Beneficiar]."

    4. În anexa nr. 1, capitolul „Obligaţiile Antreprenorului“, la clauza 15 „Garanţie de Bună Execuţie“, subclauza 15.7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15.7. În cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. a), pe durata executării Contractului, dacă societatea care a emis Garanţia de Bună Execuţie nu îşi poate respecta angajamentele, Garanţia de Bună Execuţie nu va mai fi validă.
    Beneficiarul va notifica Antreprenorul pentru a elibera o nouă garanţie conform aceloraşi termeni ca cei ai anterioarei garanţii; în cazul în care Antreprenorul nu transmite o nouă Garanţie de Bună Execuţie în termen de 30 de zile de la data notificării, Beneficiarul poate rezilia Contractul potrivit prevederilor clauzei 64 [Rezilierea de către Beneficiar]."

    5. În anexa nr. 1, capitolul „Plăţi“, la clauza 50 „Plăţi“, după litera (c) a subclauzei 50.1 se introduce o nouă literă, respectiv litera (c^1), cu următorul cuprins:
    "(c^1) reţinerea din sumele datorate şi cuvenite Antreprenorului până la concurenţa sumei stabilite drept Garanţie de Bună Execuţie, în cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. b);"

    6. În anexa nr. 1, capitolul „Plăţi“, la clauza 50 „Plăţi“, subclauza 50.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "50.3. Supervizorul va verifica Situaţiile de Lucrări transmise de către Antreprenor şi, în termen de 30 de zile de la primirea Situaţiei de Lucrări, va emite un Certificat de Plată către Beneficiar, cu o copie transmisă Antreprenorului. Termenul de 30 de zile nu poate fi prelungit fără acordul Antreprenorului. Certificatul de Plată va avea aceeaşi structură ca Situaţiile de Lucrări, inclusiv defalcarea sumelor pe Subcontractanţi, dacă este cazul. Prin emiterea unui Certificat de Plată, Supervizorul certifică, pe propria răspundere, faptul că sumele solicitate la plată sunt în conformitate cu prevederile Contractului şi corespund cu lucrări, servicii şi articole reale şi conforme cu prevederile Contractului.
    În cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. b), respectiv prin reţineri succesive, Beneficiarul va alimenta contul deschis de Antreprenor la dispoziţia Beneficiarului, prin reţineri succesive din sumele datorate şi cuvenite Antreprenorului pentru fiecare Certificat de Plată până la concurenţa sumei stabilite drept Garanţie de Bună Execuţie în contractul de achiziţie publică.
    Supervizorul nu va certifica la plată sume pentru care Antreprenorul nu a furnizat integral şi în forma finală documentele justificative necesare, stabilite în mod rezonabil de către Supervizor.
    Supervizorul, prin orice Certificat de Plată, poate efectua orice amendamente şi modificări justificate oricărui Certificat de Plată anterior eliberat.
    Dacă Antreprenorul nu a reuşit sau nu reuşeşte să execute o lucrare sau să respecte o obligaţie, fiind notificat de către Supervizor în acest scop, Supervizorul este îndreptăţit să reţină valoarea acestei lucrări sau obligaţii până la terminarea lucrării sau îndeplinirea obligaţiei. Atunci când stabileşte valoarea unei obligaţii neîndeplinite sau nerespectate, Supervizorul va lua în considerare, cu titlu de referinţă, valorile menţionate în Acordul Contractual, dacă există, adaptându-le după caz.
    Fără a prejudicia niciun alt drept al Antreprenorului ce decurge din Contract sau în alt mod, Supervizorul nu este îndreptăţit să emită un Certificat de Plată care ar face ca valoarea cumulată aprobată pentru plată să depăşească Preţul Contractului, după cum poate fi revizuit prin act adiţional."

    7. În anexa nr. 2, capitolul „Obligaţiile Antreprenorului“, la clauza 15 „Garanţie de Bună Execuţie“, subclauza 15.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15.1. Antreprenorul va constitui o Garanţie de Bună Execuţie ca instrument de garantare pentru executarea corespunzătoare a Contractului, în valoarea stipulată în Acordul Contractual şi în forma inclusă în Contract (dacă există). Dacă în Acordul Contractual nu este menţionată o valoare (absolută sau procentuală din Preţul Contractului), valoarea Garanţiei de Bună Execuţie va fi de 10% din Preţul Contractului.
    Antreprenorul va constitui Garanţia de Bună Execuţie în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării Contractului.
    Antreprenorul va transmite în original Garanţia de Bună Execuţie la sediul Beneficiarului prevăzut în Contract şi o copie a acesteia Supervizorului, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de constituire.
    Garanţia de Bună Execuţie se va constitui prin una dintre următoarele modalităţi:
    (a) printr-un instrument de garantare emis în condiţiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări, care devine anexă la Contract. În acest caz, Garanţia de Bună Execuţie va fi emisă de o societate bancară sau de o societate de asigurări, autorizată să emită asemenea garanţii pe teritoriul Uniunii Europene sau (pentru celelalte societăţi) cotată cel puţin cu ratingul BBB-/Baa3 sau echivalent şi Antreprenorul va transmite documentele doveditoare în această privinţă. Garanţia de Bună Execuţie va fi irevocabilă şi va prevedea că plata Garanţiei de Bună Execuţie se va executa necondiţionat, respectiv la prima cerere a Beneficiarului, pe baza declaraţiei acestuia cu privire la culpa Antreprenorului în conformitate cu prevederile subclauzei 15.3. Garanţia de Bună Execuţie a unei asocieri sau a unui consorţiu va fi emisă în numele asocierii sau consorţiului;
    (b) dacă părţile convin, prin reţineri succesive din sumele datorate pentru Certificatele de Plată, cu condiţia ca această posibilitate să fi fost prevăzută în documentaţia de atribuire. În acest caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la semnarea Contractului, Antreprenorul are obligaţia de a deschide un cont la dispoziţia Beneficiarului, la o instituţie de credit agreată de ambele părţi sau la Trezoreria Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestuia. Suma iniţială care se depune de către Antreprenor în contul astfel deschis nu trebuie să fie mai mică de 0,5% din Preţul Contractului. Suma iniţială se va depune în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării Contractului. Antreprenorul va transmite, în original, la sediul Beneficiarului prevăzut în Contract, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a sumei iniţiale, dovada constituirii contului de garanţie blocat în favoarea Beneficiarului, împreună cu dovada depunerii sumei iniţiale. Pe parcursul îndeplinirii Contractului, Beneficiarul urmează să alimenteze acest cont prin reţineri succesive din sumele datorate şi cuvenite Antreprenorului pentru fiecare Certificat de Plată până la concurenţa sumei stabilite drept Garanţie de Bună Execuţie în contractul de achiziţie publică. Beneficiarul va dispune ca instituţia de credit sau Trezoreria Statului să înştiinţeze Antreprenorul despre vărsământul efectuat, precum şi despre destinaţia lui. Contul astfel deschis este purtător de dobândă în favoarea Antreprenorului. Beneficiarul se va asigura că întreaga valoare a Garanţiei de Bună Execuţie va fi reţinută până cel târziu la data emiterii Certificatului de Plată la Recepţia la Terminarea Lucrărilor."

    8. În anexa nr. 2, capitolul „Obligaţiile Antreprenorului“, la clauza 15 „Garanţie de Bună Execuţie, subclauza 15.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15.2. Antreprenorul se va asigura că Garanţia de Bună Execuţie este valabilă şi în vigoare, luând în considerare prevederile subclauzei 15.6, până la aprobarea Recepţiei Finale.
    În cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. a), dacă termenii Garanţiei de Bună Execuţie specifică data de expirare a acesteia, iar Antreprenorul nu este îndreptăţit să obţină aprobarea Recepţiei Finale cu 30 de zile înainte de data de expirare a Garanţiei, Antreprenorul va prelungi valabilitatea Garanţiei de Bună Execuţie până când Lucrările vor fi terminate şi toate defecţiunile remediate. Dacă societatea emitentă a Garanţiei de Bună Execuţie pierde autorizarea să emită asemenea garanţii pe teritoriul Uniunii Europene sau nu mai este cotată cel puţin cu ratingul BBB-/Baa3 sau echivalent, se va considera că Garanţia de Bună Execuţie îşi pierde valabilitatea şi Antreprenorul va avea obligaţia de a constitui o nouă Garanţie de Bună Execuţie în conformitate cu prevederile prezentei clauze."

    9. În anexa nr. 2, capitolul „Obligaţiile Antreprenorului“, la clauza 15 „Garanţie de Bună Execuţie, subclauza 15.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15.3. În cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. a), anterior emiterii unei pretenţii asupra Garanţiei de Bună Execuţie, Beneficiarul va notifica pretenţia atât Antreprenorului, cât şi emitentului instrumentului de garantare, precizând obligaţiile care nu au fost respectate, precum şi modul de calcul al sumei pretinse.
    Beneficiarul nu va formula nicio pretenţie asupra Garanţiei de Bună Execuţie, cu excepţia următoarelor cazuri şi în limita sumelor la care Beneficiarul este îndreptăţit potrivit prevederilor Contractului:
    (a) Antreprenorul nu reuşeşte să prelungească valabilitatea Garanţiei de Bună Execuţie, aşa cum este descris în subclauza 15.2, situaţie în care Beneficiarul poate cere întreaga valoare a Garanţiei de Bună Execuţie;
    (b) Antreprenorul nu plăteşte Beneficiarului, în termen de 30 de zile, o sumă datorată, convenită de către Antreprenor sau Decisă de către Supervizor potrivit prevederilor subclauzei 69c [Decizia Supervizorului];
    (c) Antreprenorul nu reuşeşte să remedieze o nerespectare a obligaţiilor sale în termen de 30 de zile de la primirea notificării Beneficiarului privind nerespectarea obligaţiei respective; sau
    (d) Beneficiarul reziliază Contractul potrivit prevederilor clauzei 64 [Rezilierea de către Beneficiar]."

    10. În anexa nr. 2, capitolul „Obligaţiile Antreprenorului“, la clauza 15 „Garanţie de Bună Execuţie“, subclauza 15.7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15.7. În cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. a), pe durata executării Contractului, dacă societatea care a emis Garanţia de Bună Execuţie nu îşi poate respecta angajamentele, Garanţia de Bună Execuţie nu va mai fi validă.
    Beneficiarul va notifica Antreprenorul pentru a elibera o nouă garanţie conform aceloraşi termeni ca cei ai anterioarei garanţii; în cazul în care Antreprenorul nu transmite o nouă Garanţie de Bună Execuţie în termen de 30 de zile de la data notificării, Beneficiarul poate rezilia Contractul potrivit prevederilor clauzei 64 [Rezilierea de către Beneficiar]."

    11. În anexa nr. 2 capitolul „Plăţi“, la clauza 50 „Plăţi“, după litera (c) a subclauzei 50.1 se introduce o nouă literă, respectiv litera (c^1), cu următorul cuprins:
    "(c^1) reţinerea din sumele datorate şi cuvenite Antreprenorului până la concurenţa sumei stabilite drept Garanţie de Bună Execuţie, în cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. b);"

    12. În anexa nr. 2, capitolul „Plăţi“, la clauza 50 „Plăţi“, subclauza 50.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "50.3. Supervizorul va verifica Situaţiile de Lucrări transmise de către Antreprenor şi, în termen de 30 de zile de la primirea Situaţiei de Lucrări, va emite un Certificat de Plată către Beneficiar, cu o copie transmisă Antreprenorului. Termenul de 30 de zile nu poate fi prelungit fără acordul Antreprenorului. Certificatul de Plată va avea aceeaşi structură ca Situaţiile de Lucrări, inclusiv defalcarea sumelor pe Subcontractanţi, dacă este cazul. La stabilirea valorilor aferente punctului (a) al Certificatului de Plată, Supervizorul va acţiona în conformitate cu prevederile subclauzei 49.2. Prin emiterea unui Certificat de Plată, Supervizorul certifică, pe propria răspundere, faptul că sumele solicitate la plată sunt în conformitate cu prevederile Contractului şi corespund cu lucrări, servicii şi articole reale şi conforme cu prevederile Contractului.
    În cazul în care Garanţia de Bună Execuţie se constituie potrivit subclauzei 15.1 lit. b), respectiv prin reţineri succesive, Beneficiarul va alimenta contul deschis de Antreprenor la dispoziţia Beneficiarului, prin reţineri succesive din sumele datorate şi cuvenite Antreprenorului pentru fiecare Certificat de Plată până la concurenţa sumei stabilite drept Garanţie de Bună Execuţie în contractul de achiziţie publică.
    Supervizorul nu va certifica la plată sume pentru care Antreprenorul nu a furnizat integral şi în forma finală documentele justificative necesare, stabilite în mod rezonabil de către Supervizor.
    Supervizorul, prin orice Certificat de Plată, poate efectua orice amendamente şi modificări justificate oricărui Certificat de Plată anterior eliberat.
    Dacă Antreprenorul nu a reuşit sau nu reuşeşte să execute o lucrare sau să respecte o obligaţie, fiind notificat de către Supervizor în acest scop, Supervizorul este îndreptăţit să reţină valoarea acestei lucrări sau obligaţii până la terminarea lucrării sau îndeplinirea obligaţiei. Atunci când stabileşte valoarea unei obligaţii neîndeplinite sau nerespectate, Supervizorul va lua în considerare, cu titlu de referinţă, valorile menţionate în Acordul Contractual, dacă există, adaptându-le după caz.
    Fără a prejudicia niciun alt drept al Antreprenorului ce decurge din Contract sau în alt mod, Supervizorul nu este îndreptăţit să emită un Certificat de Plată care ar face ca valoarea cumulată aprobată pentru plată să depăşească Preţul Contractului, după cum poate fi revizuit prin act adiţional."



    ART. II
    În cazul procedurilor de achiziţie publică/sectorială aflate în derulare şi pentru care nu au fost depuse oferte/candidaturi, autorităţile/entităţile contractante pot completa documentaţia de atribuire, potrivit prevederilor art. I, respectiv până la data-limită de depunere a ofertelor/candidaturilor, cu respectarea prevederilor art. 153 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 55 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare, sau ale art. 163 din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 62 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, cu modificările şi completările ulterioare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin Mihai Grindeanu
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Robert-Eugen Szép,
                    secretar de stat
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Adrian-Ionuţ Chesnoiu
                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Vasile-Cristian Roman,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 2 martie 2022.
    Nr. 297.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016