Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 293 din 29 martie 2023  privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru şi a statutului-cadru ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 293 din 29 martie 2023 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru şi a statutului-cadru ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 303 din 11 aprilie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru şi a statutului-cadru ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627 din 28 august 2008, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "HOTĂRÂRE
    pentru aprobarea statutului-cadru al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile comunitare de utilităţi publice"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Se aprobă statutul-cadru al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice, prevăzut în anexa nr. 2, ce se constituie pentru gestiunea în comun a serviciului/serviciilor de utilităţi publice, cu excepţia serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi a serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, astfel cum este definit la art. 37^2 alin. (3) lit. a) din Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Alegerea modalităţii de gestiune a serviciului/serviciilor se face prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale membre, potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) şi (3) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Se aprobă statutul-cadru al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare şi serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, prevăzut în anexa nr. 4. Alegerea modalităţii de gestiune a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare se face prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale membre, potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (4) şi art. 18 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 241/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Statutul-cadru cuprins în anexele la prezenta hotărâre conţine prevederi minimale ce vor fi adaptate specificului fiecărui serviciu comunitar de utilităţi publice."

    3. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) În înţelesul prezentei hotărâri, o asociaţie de dezvoltare intercomunitară desemnează noţiunea de asociaţie de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice. Asociaţia de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice, denumită în continuare asociaţia de dezvoltare intercomunitară, înfiinţată şi organizată în temeiul Legii nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, poate să aibă ca obiect de activitate unul sau mai multe servicii comunitare de utilităţi publice, respectiv:
    a) alimentarea cu apă;
    b) canalizarea şi epurarea apelor uzate;
    c) procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale printr-un serviciu public inteligent alternativ;
    d) colectarea, canalizarea şi evacuarea apelor pluviale;
    e) alimentarea cu energie termică în sistem centralizat;
    f) salubrizarea localităţilor;
    g) iluminatul public;
    h) alimentarea cu gaze naturale;
    i) transportul public local de călători."

    4. După articolul 4 se introduce un nou articol, art. 5, cu următorul cuprins:
    "ART. 5
    În cazul în care un act normativ se referă la actul constitutiv sau la actul constitutiv şi statutul unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, prin sintagmele act constitutiv, respectiv act constitutiv şi statut se înţelege unicul document necesar pentru organizarea şi funcţionarea acesteia, denumit statut."

    5. Anexa nr. 1 se abrogă.
    6. În anexa nr. 2, preambulul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Asociaţii:
    1. judeţul ..............., prin Consiliul Judeţean ............, cu sediul în ................, str. .............. nr. ......, judeţul .............., cod ..........., reprezentat de drept prin ..................., în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean ................., potrivit prevederilor art. 175 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. municipiul/oraşul/comuna ...................., prin Consiliul Local al ..................., cu sediul în ........................, str. .................. nr. ...., judeţul ................., cod ............................., reprezentat de drept prin ........................, în calitate de primar, potrivit prevederilor art. 132 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    3. municipiul/oraşul/comuna ...................., prin Consiliul Local al .................., cu sediul în ......................, str. ................... nr. ...., judeţul ................., cod ............................., reprezentat de drept prin ........................, în calitate de primar, potrivit prevederilor art. 132 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    4. municipiul/oraşul/comuna ...................., prin Consiliul Local al ..................., cu sediul în ......................, str. ................... nr. ...., judeţul ................., cod ............................., reprezentat de drept prin ........................, în calitate de primar, potrivit prevederilor art. 132 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    5. ..............................................................;
    6. .............................................................. etc.,
    denumiţi colectiv asociaţii şi individual asociatul,
    ne exprimăm voinţa de a coopera şi de a ne asocia potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale legilor speciale care
    reglementează serviciul/serviciile de utilităţi publice respectiv/ respective, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară de utilităţi publice pentru serviciul .......... (denumirea asociaţiei), denumită în continuare Asociaţia, persoană juridică de drept privat, cu statut de utilitate publică, în scopurile prevăzute la art. 4 din prezentul statut."

    7. În anexa nr. 2, la articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Modalitatea de gestiune a serviciului/serviciilor va fi stabilită prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale membre, potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    8. În anexa nr. 2, la articolul 5 alineatul (1), literele e)-g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) să elaboreze documentaţia aferentă procedurii de stabilire a modalităţii de gestiune a serviciilor de utilităţi publice;
f) să încheie contractul/contractele cu operatorii, în numele şi pe seama unităţilor administrativ-teritoriale membre implicate, care vor avea împreună calitatea de delegatar, astfel cum este prevăzut de art. 30 din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În funcţie de specificul activităţilor care compun Serviciul, delegatar pot fi toţi membrii Asociaţiei pentru toate activităţile sau numai o parte din aceştia pentru anumite activităţi;
g) să monitorizeze executarea contractului încheiat/ contractelor încheiate cu operatorul/operatorii şi să informeze regulat membrii săi despre aceasta, să urmărească îndeplinirea obligaţiilor asumate de operatori, îndeosebi în ceea ce priveşte realizarea indicatorilor de performanţă, executarea lucrărilor încredinţate operatorilor şi calitatea Serviciului furnizat utilizatorilor, şi, potrivit mandatului primit şi în conformitate cu prevederile contractuale, să aplice penalităţile contractuale;"

    9. În anexa nr. 2, la articolul 5 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. e^1), cu următorul cuprins:
    "e^1) să elaboreze şi să aprobe documentaţia de atribuire, care va include obligatoriu proiectul contractului de delegare a gestiunii ce urmează a fi atribuit şi anexele obligatorii la acesta - în cazul gestiunii delegate, respectiv documentaţia aferentă modalităţii de gestiune directă;"

    10. În anexa nr. 2, articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Asociaţia se finanţează prin contribuţii din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale membre, precum şi din alte surse, în condiţiile art. 90 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Finanţarea Asociaţiei se realizează cu asigurarea, de către autoritatea publică finanţatoare, a respectării legislaţiei naţionale şi europene în materia ajutorului de stat."

    11. În anexa nr. 2, articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Asociaţia nu poate avea calitatea de operator în înţelesul art. 2 lit. g) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu desfăşoară activităţi economice.
    (2) Dacă Asociaţia îşi desfăşoară activitatea în domeniul serviciului de salubrizare a localităţilor, pentru cantităţile de deşeuri municipale declarate de aceasta ca fiind comercializate, în situaţia în care obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului nu se realizează individual, modul de stabilire a costului net şi a sumelor care trebuie acoperite de către organizaţiile care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului sunt cele prevăzute în anexa nr. 6 la Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare."

    12. În anexa nr. 2, la articolul 12, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Potrivit art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, unităţile administrativ-teritoriale membre ale asociaţiei de dezvoltare intercomunitară având ca scop serviciile de utilităţi publice, care au delegat împreună gestiunea de utilităţi publice către acelaşi operator/operator regional, se pot retrage din Asociaţie înainte de data expirării contractelor de delegare a gestiunii serviciilor numai cu acordul majorităţii celorlalte unităţi administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale acestora, precum şi cu acordul scris al entităţilor finanţatoare, în situaţia în care beneficiază de proiecte de investiţii cofinanţate din fonduri europene, şi numai după plata despăgubirilor prevăzute în contractele de delegare a gestiunii serviciilor sau, după caz, în statutul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară având ca scop serviciile de utilităţi publice."

    13. În anexa nr. 2, la articolul 12, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) În cazul în care un asociat nu aprobă documentaţiile de atribuire în vederea organizării procedurilor pentru delegarea serviciilor, inclusiv proiectul contractului de delegare a gestiunii ce urmează a fi încheiat cu operatorul desemnat şi anexele obligatorii la acesta, sau se retrage unilateral din acest contract (indiferent că retragerea are loc înainte sau după intrarea în vigoare a respectivului contract de delegare), acesta va fi exclus din Asociaţie. Preşedintele Asociaţiei va convoca adunarea generală în cel mult 30 de zile de la data la care s-a luat cunoştinţă despre respectiva situaţie. Adunarea generală va hotărî excluderea din Asociaţie, va analiza consecinţele excluderii şi modificările ce se impun la contractele de delegare (în special cu privire la investiţii), potrivit prevederilor contractelor de delegare respective, şi va hotărî modificarea corespunzătoare a prezentului statut al Asociaţiei, precum şi cuantumul despăgubirilor datorate."

    14. În anexa nr. 2, la articolul 12, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) În situaţia în care mai multe unităţi administrativ-teritoriale membre ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară au delegat împreună gestiunea serviciilor de utilitate publică pentru două sau mai multe activităţi componente ale Serviciului prin intermediul unor contracte de delegare distincte, iar unităţile administrativ-teritoriale înţeleg să se retragă din oricare dintre aceste contracte sau să retragă mandatul acordat Asociaţiei pentru o parte dintre activităţile delegate, adunarea generală va hotărî excluderea acestora din Asociaţie. Preşedintele Asociaţiei va convoca adunarea generală în cel mult 30 de zile de la data la care s-a luat cunoştinţă despre respectiva situaţie. Adunarea generală va hotărî excluderea din Asociaţie, va analiza consecinţele excluderii şi modificările ce se impun la contractele de delegare, în special cu privire la investiţii, potrivit prevederilor contractelor de delegare respective, şi va hotărî modificarea corespunzătoare a prezentului statut al Asociaţiei, precum şi cuantumul despăgubirilor datorate."

    15. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (5), după litera b) se introduc două noi litere, lit. c) şi d), cu următorul cuprins:
    "c) prejudiciul creat membrilor asociaţi generat de creşterea costurilor de operare în sarcina acestora prin retragere/excludere; modul de calcul al prejudiciului creat membrilor pentru creşterea costurilor de operare şi durata pentru care se calculează sunt stabilite în baza unui audit;
d) sumele impuse cu titlu de penalităţi/despăgubiri/daune/ obligaţie de restituire de către entităţile finanţatoare, în situaţia în care beneficiază/au beneficiat de proiecte de investiţii cofinanţate din fonduri europene."

    16. În anexa nr. 2, la articolul 14, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) Adunarea generală este organul de conducere al Asociaţiei, format din primarii de municipii, oraşe şi comune, respectiv preşedintele consiliului judeţean, care sunt reprezentanţii de drept ai unităţilor administrativ-teritoriale membre."

    17. În anexa nr. 2, la articolul 14, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alin. (1^1)-(1^3), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Primarii pot delega calitatea lor de reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale în adunările generale viceprimarului, secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, conducătorilor compartimentelor funcţionale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, precum şi conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, în funcţie de competenţele ce le revin în domeniile respective.
(1^2) Preşedintele consiliului judeţean poate delega calitatea sa de reprezentant de drept în adunările generale unuia dintre vicepreşedinţi, conducătorilor compartimentelor funcţionale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, secretarului general al judeţului, precum şi conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean.
(1^3) Primarii şi, respectiv, preşedinţii consiliilor judeţene îşi pot delega calitatea de reprezentant în adunarea generală a Asociaţiei, prin dispoziţie."

    18. În anexa nr. 2, la articolul 14, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Dispoziţiile de delegare vor fi transmise, în copie, preşedintelui Asociaţiei în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la data emiterii lor."

    19. În anexa nr. 2, la articolul 16, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Adunarea generală a Asociaţiei îndeplineşte atribuţiile care îi revin potrivit art. 21 alin. (2) lit. a)-d) şi f)-h) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi atribuţiile speciale prevăzute de prezentul statut în exercitarea competenţelor privind Serviciul, potrivit mandatului încredinţat Asociaţiei de către membrii săi."

    20. În anexa nr. 2, la articolul 16 alineatul (2), după litera j) se introduce o nouă literă, lit. j^1), cu următorul cuprins:
    "j^1) cu scopul de a facilita fuziunea operatorilor regionali ai serviciilor de utilităţi publice, aprobarea fuziunii, în condiţiile legii, cu alte asociaţii de dezvoltare intercomunitară, în baza hotărârilor autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale membre, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 6 din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv principiile autonomiei locale şi descentralizării serviciilor publice;"

    21. În anexa nr. 2, la articolul 16, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Atribuţiile adunării generale a Asociaţiei cu privire la exercitarea mandatului acordat acesteia de asociaţi potrivit art. 5 alin. (2) sunt:
    a) aprobarea strategiei de dezvoltare, a programelor de reabilitare, extindere şi modernizare a sistemelor de utilităţi publice existente, a programelor de înfiinţare a unor noi sisteme, precum şi a programelor de protecţie a mediului, elaborate şi prezentate de consiliul director al Asociaţiei;
    b) aprobarea măsurilor propuse în rapoartele de monitorizare a executării contractului de delegare, elaborate şi prezentate de consiliul director;
    c) aprobarea unei politici tarifare coerente la nivelul întregii arii a Serviciului prevăzute în contractul de delegare;
    d) aprobarea strategiei de tarifare aferente planului de afaceri, în condiţiile legii speciale care reglementează serviciul respectiv;
    e) aprobarea stabilirii, ajustării şi modificării preţurilor şi tarifelor propuse de operator de la data la care asociaţii hotărăsc trecerea la un sistem de tarif unic;
    f) adoptarea de hotărâri privind aplicarea măsurilor corective şi a penalităţilor prevăzute de contractul încheiat între Asociaţie şi operator, în situaţia în care acesta nu respectă nivelul indicatorilor de performanţă;
    g) aprobarea caietului de sarcini şi a regulamentului Serviciului, consolidat şi armonizat pentru întreaga arie a Serviciului, elaborate şi prezentate de consiliul director potrivit art. 23 alin. (3) lit. b)."

    22. În anexa nr. 2, la articolul 19, alineatele (1), (2), (5), (6) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    (1) Adunarea generală a Asociaţiei va fi convocată, ori de câte ori este necesar, în şedinţe ordinare sau extraordinare, de către preşedintele Asociaţiei sau de un număr de cel puţin .... asociaţi.
    (2) Convocarea va fi transmisă prin scrisoare, fax sau e-mail cu cel puţin cinci zile calendaristice pentru şedinţele ordinare sau trei zile calendaristice pentru şedinţele extraordinare, înainte de data şedinţei, şi va cuprinde data, ora, locul şi ordinea de zi ale şedinţei. Pentru motive întemeiate care justifică urgenţa, convocarea poate fi transmisă cu cel puţin 48 de ore înainte de şedinţă.
    .............................................................................................
    (5) Secretariatul şedinţelor adunării generale va fi asigurat de un salariat din aparatul tehnic, care va redacta procesul-verbal al şedinţei.
    (6) Procesul-verbal este semnat de preşedinte şi de secretar şi este supus aprobării membrilor adunării generale în şedinţa următoare. O copie a procesului-verbal va fi transmisă în termen de maximum cinci zile lucrătoare de la data şedinţei.
    (7) Pe baza proceselor-verbale ale şedinţelor, secretarul redactează hotărârile adunării generale, care vor fi semnate de preşedinte Asociaţiei. Hotărârile adunării generale se înregistrează într-un registru distinct."

    23. În anexa nr. 2, la articolul 19, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alin. (8) şi (9), cu următorul cuprins:
    "(8) Adunarea generală poate avea loc şi prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, iar hotărârile adunării generale pot fi semnate de asociaţi inclusiv cu semnătura electronică extinsă.
(9) Modalitatea de desfăşurare a şedinţelor adunării generale va fi menţionată în convocator."

    24. În anexa nr. 2, la articolul 20, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru a fi valabile, hotărârile adunării generale a Asociaţiei adoptate în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 16 alin. (2) lit. a)-h) şi lit. j)-l) şi alin. (3) se iau în prezenţa a jumătate plus unu din numărul asociaţilor şi cu majoritatea voturilor asociaţilor prezenţi. Dacă la prima convocare cvorumul nu este îndeplinit, adunarea generală a Asociaţiei se convoacă pentru o dată ulterioară, care nu poate fi mai târziu de 15 zile calendaristice de la data stabilită pentru prima convocare, iar la a doua convocare adunarea generală a Asociaţiei este valabil întrunită indiferent de numărul de membri prezenţi, iar hotărârile se iau cu majoritatea voturilor asociaţilor prezenţi.
(4) Pentru a fi valabile, hotărârile adunării generale a Asociaţiei adoptate în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 16 alin. (3) se iau în prezenţa a jumătate plus unu din numărul asociaţilor şi cu majoritatea voturilor asociaţilor prezenţi. Dacă la prima convocare cvorumul nu este îndeplinit, adunarea generală a Asociaţiei se convoacă pentru o dată ulterioară, care nu poate fi mai târziu de 15 zile calendaristice de la data stabilită pentru prima convocare, iar la a doua convocare adunarea generală a Asociaţiei este valabil întrunită indiferent de numărul de membri prezenţi, iar hotărârile se iau cu majoritatea voturilor asociaţilor prezenţi."

    25. În anexa nr. 2, la articolul 20, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Potrivit art. 10 alin. (5^1) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale nu se pronunţă asupra hotărârilor privind acordarea mandatelor speciale, în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, atunci se prezumă că unităţile administrativ-teritoriale au acceptat tacit delegarea atribuţiilor."

    26. În anexa nr. 2, la articolul 20, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) În cazul în care reprezentantul de drept al unuia dintre asociaţi nu poate participa la şedinţa unei adunări generale a Asociaţiei la care a fost convocat, acesta poate fi înlocuit de un alt reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale, împuternicit în acest scop prin dispoziţie."

    27. În anexa nr. 2, la articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Consiliul director este organul executiv de conducere a asociaţiei de dezvoltare intercomunitară şi este format din preşedintele asociaţiei de dezvoltare intercomunitară şi încă cel puţin 4 membri aleşi din rândul membrilor adunării generale a Asociaţiei, desemnaţi prin vot secret. Prin statut, asociaţii pot să prevadă şi un număr mai mare de membri, cu condiţia ca numărul total de membri în consiliul director, inclusiv preşedintele, să fie impar. Durata mandatului este convenită de asociaţi, dar nu va fi mai mare de 4 ani. Componenţa consiliului director va asigura cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociaţiei, utilizând principiul reprezentării prin rotaţie."

    28. În anexa nr. 2, la articolul 24, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Aparatul tehnic va fi condus de un director executiv numit de consiliul director ca urmare a promovării concursului de ocupare a funcţiei. Directorul executiv are drept de semnătură în numele Asociaţiei în operaţiunile bancare şi de trezorerie, aprobă şi semnează documentele financiar-contabile legate de activitatea curentă a Asociaţiei, semnează în numele acesteia delegaţiile de reprezentare în faţa instanţelor judecătoreşti de orice grad şi poate reprezenta Asociaţia în relaţiile cu terţii. Membrii aparatului tehnic vor avea statut de salariaţi ai Asociaţiei."

    29. În anexa nr. 2, la articolul 25, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Consiliul director va alege dintre participanţii la şedinţă un secretar care va redacta procesul-verbal al şedinţei. Procesele-verbale se semnează de preşedinte şi de secretar şi se comunică tuturor membrilor consiliului director. Deciziile consiliului director se consemnează în registrul de procese- verbale, care se păstrează la sediul Asociaţiei."

    30. În anexa nr. 2, la articolul 25, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Şedinţele consiliului director pot avea loc şi prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, iar deciziile consiliului director pot fi semnate de asociaţi inclusiv cu semnătura electronică extinsă. Modalitatea de desfăşurare a şedinţelor va fi menţionată în convocator."

    31. În anexa nr. 2, la articolul 26, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    (1) Controlul financiar intern al Asociaţiei este asigurat de o comisie de cenzori formată din minimum 3 membri, desemnaţi de adunarea generală dintre membrii adunării sau aleşi din cadrul altor categorii de personal, pentru o perioadă de patru ani, cu posibilitatea prelungirii.
    .............................................................................................
    (3) Comisia de cenzori îşi poate elabora un regulament intern de funcţionare. Şedinţele comisiei de cenzori pot avea loc şi prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, iar actele adoptate de comisia de cenzori pot fi semnate de membri inclusiv cu semnătură electronică extinsă."

    32. În anexa nr. 2, la articolul 32, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    (1) Prezentul statut poate fi modificat doar prin acte adiţionale, aprobate cu respectarea condiţiilor de cvorum prevăzute la art. 20 alin. (3)."

    33. Anexa nr. 3 se abrogă.
    34. În anexa nr. 4, titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "STATUTUL-CADRU
    al Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară de utilităţi publice pentru serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare şi pentru serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale ................................. (denumirea asociaţiei)"

    35. În anexa nr. 4, preambulul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Asociaţii:
    1. judeţul ..............., prin Consiliul Judeţean ............, cu sediul în ......................, str. ..................... nr. ......, judeţul ..............., cod ..........., reprezentat de drept prin ........., în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean ..........., potrivit prevederilor art. 175 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. municipiul/oraşul/comuna ...................., prin Consiliul Local al ................., cu sediul în ....................., str. ................... nr. ...., judeţul ................., cod ............................., reprezentat de drept prin........................, în calitate de primar, potrivit prevederilor art. 132 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    3. municipiul/oraşul/comuna ...................., prin Consiliul Local al ..................., cu sediul în ......................, str. ................... nr. ...., judeţul ................., cod ............................., reprezentat de drept prin........................, în calitate de primar, potrivit prevederilor art. 132 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    4. municipiul/oraşul/comuna ......................., prin Consiliul Local al .................., cu sediul în ......................, str. ................. nr. ...., judeţul ................., cod ............................., reprezentat de drept prin........................, în calitate de primar, potrivit prevederilor art. 132 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    5. ..............................................................;
    6. .............................................................. etc.,
    denumiţi colectiv asociaţii şi individual asociatul,
    ne exprimăm voinţa de a coopera şi de a ne asocia potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară de utilităţi publice pentru serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare şi pentru serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale ............. (denumirea asociaţiei), denumită în continuare Asociaţia, persoană juridică de drept privat, cu statut de utilitate publică, în scopurile prevăzute la art. 4 din prezentul statut."

    36. În anexa nr. 4, la articolul 4, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Alegerea modalităţii de gestiune a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi a serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale se face prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale membre, potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (4) şi art. 18 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 241/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    37. În anexa nr. 4, la articolul 5 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) să încheie contractul cu operatorul, prevăzut la art. 17 alin. (2) lit. a) din prezentul statut, în numele şi pe seama asociaţilor, care vor avea împreună calitatea de delegatar, potrivit art. 29 alin. (7) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;"

    38. În anexa nr. 4, la articolul 5, partea introductivă a alineatului (2) şi litera a) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru realizarea obiectivelor Asociaţiei, prin prezentul statut asociaţii mandatează Asociaţia, potrivit art. 10 alin. (5) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu prevederile Legii nr. 241/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, să exercite în numele şi pe seama lor următoarele drepturi şi obligaţii legate de serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare şi de serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale:
a) elaborarea şi aprobarea strategiei Asociaţiei privind serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare şi privind serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, care conţine planul de investiţii şi lista investiţiilor prioritare, elaborată potrivit master- planului judeţean/zonal, aprobat potrivit art. 129 alin. (4) lit. e) şi art. 173 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;"

    39. În anexa nr. 4, la articolul 5 alineatul (2), litera b) se abrogă.
    40. În anexa nr. 4, la articolul 5 alineatul (2), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) aprobarea modificărilor la contractul încheiat între Asociaţie şi operator;"

    41. În anexa nr. 4, articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Asociaţia se finanţează prin contribuţii din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale membre, precum şi din alte surse, în condiţiile art. 90 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Finanţarea Asociaţiei se realizează cu asigurarea, de către autoritatea publică finanţatoare, a respectării legislaţiei naţionale şi europene în materia ajutorului de stat."

    42. În anexa nr. 4, articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Asociaţia nu poate avea calitatea de operator în înţelesul art. 2 lit. g) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu desfăşoară activităţi economice."

    43. În anexa nr. 4, la articolul 12, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Potrivit art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, unităţile administrativ-teritoriale membre ale asociaţiei de dezvoltare intercomunitară de utilităţi publice pentru serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare şi pentru serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, care au delegat împreună gestiunea de utilităţi publice către acelaşi operator/operator regional, se pot retrage din Asociaţie înainte de data expirării contractelor de delegare a gestiunii serviciilor numai cu acordul majorităţii celorlalte unităţi administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale acestora, precum şi cu acordul scris al entităţilor finanţatoare, în situaţia în care beneficiază de proiecte de investiţii cofinanţate din fonduri europene, şi numai după plata despăgubirilor prevăzute în contractele de delegare a gestiunii serviciilor sau, după caz, în statutul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară având ca scop serviciile de utilităţi publice."

    44. În anexa nr. 4, la articolul 12, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) În cazul în care un asociat nu aprobă documentaţiile de atribuire în vederea organizării procedurilor pentru delegarea serviciilor, inclusiv proiectul contractului de delegare a gestiunii ce urmează a fi încheiat cu operatorul desemnat şi anexele obligatorii la acesta, sau se retrage unilateral din acest contract, indiferent dacă retragerea are loc înainte sau după intrarea în vigoare a respectivului contract de delegare, acesta va fi exclus din Asociaţie. Preşedintele Asociaţiei va convoca adunarea generală în cel mult 30 de zile de la data la care s-a luat cunoştinţă despre respectiva situaţie. Adunarea generală va hotărî excluderea din Asociaţie, va analiza consecinţele excluderii şi modificările ce se impun la contractele de delegare, în special cu privire la investiţii, potrivit prevederilor contractelor de delegare respective, şi va hotărî modificarea corespunzătoare a prezentului statut al Asociaţiei, precum şi cuantumul despăgubirilor datorate."

    45. În anexa nr. 4, la articolul 12, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) În situaţia în care mai multe unităţi administrativ-teritoriale membre ale asociaţiei de dezvoltare intercomunitară au delegat împreună gestiunea serviciilor de utilitate publică pentru două sau mai multe activităţi componente ale Serviciului prin intermediul unor contracte de delegare distincte, iar unităţile administrativ-teritoriale înţeleg să se retragă din oricare dintre aceste contracte sau să retragă mandatul acordat Asociaţiei pentru o parte dintre activităţile delegate, adunarea generală va hotărî excluderea acestora din Asociaţie. Preşedintele Asociaţiei va convoca adunarea generală în cel mult 30 de zile de la data la care s-a luat cunoştinţă despre respectiva situaţie. Adunarea generală va hotărî excluderea din Asociaţie, va analiza consecinţele excluderii şi modificările ce se impun a fi efectuate la contract, în special cu privire la investiţii, potrivit prevederilor contractului respectiv şi va hotărî modificarea corespunzătoare a statutului Asociaţiei, precum şi cuantumul despăgubirilor datorate."

    46. În anexa nr. 4, la articolul 12 alineatul (5), după litera c) se introduc două noi litere, lit. d) şi e), cu următorul cuprins:
    "d) prejudiciul creat membrilor asociaţi generat de creşterea costurilor de operare în sarcina acestora prin retragere/ excludere; modul de calcul al prejudiciului creat membrilor pentru creşterea costurilor de operare şi durata pentru care se calculează sunt stabilite în baza unui audit;
e) sumele impuse cu titlu de penalităţi/despăgubiri/daune/ obligaţie de restituire de către entităţile finanţatoare, în situaţia în care beneficiază/a beneficiat de proiecte de investiţii cofinanţate din fonduri europene."

    47. În anexa nr. 4, la articolul 14, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) Adunarea generală este organul de conducere al Asociaţiei, format din primarii de municipii, oraşe şi comune, respectiv preşedintele consiliului judeţean, care sunt reprezentanţi de drept ai unităţilor administrativ-teritoriale membre."

    48. În anexa nr. 4, la articolul 14, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alin. (1^1)-(1^3), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Primarii pot delega calitatea lor de reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale în adunările generale viceprimarului, secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, conducătorilor compartimentelor funcţionale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, precum şi conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, în funcţie de competenţele ce le revin în domeniile respective.
(1^2) Preşedintele consiliului judeţean poate delega calitatea sa de reprezentant de drept în adunările generale unuia dintre vicepreşedinţi, conducătorilor compartimentelor funcţionale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, secretarului general al judeţului, precum şi conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean.
(1^3) Primarii şi, respectiv, preşedinţii consiliilor judeţene îşi pot delega calitatea de reprezentant în adunarea generală a Asociaţiei, prin dispoziţie."

    49. În anexa nr. 4, la articolul 14, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Dispoziţiile de delegare a reprezentanţilor vor fi transmise, în copie, asociaţilor şi preşedintelui Asociaţiei, în termen de trei zile lucrătoare de la data emiterii lor."

    50. În anexa nr. 4, la articolul 16, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Adunarea generală a Asociaţiei îndeplineşte atribuţiile care îi revin potrivit art. 21 alin. (2) lit. a)-d) şi f)-h) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi atribuţiile speciale prevăzute de prezentul statut în exercitarea competenţelor privind Serviciul, potrivit mandatului încredinţat Asociaţiei de către membrii săi, precum şi drepturile speciale de control asupra operatorului prevăzut la art. 17 alin. (2) lit. a) din prezentul statut."

    51. În anexa nr. 4, la articolul 16 alineatul (2), după litera j) se introduce o nouă literă, lit. j^1), cu următorul cuprins:
    "j^1) cu scopul de a facilita fuziunea operatorilor regionali ai serviciilor de utilităţi publice, aprobă fuziunea, în condiţiile legii, cu alte asociaţii de dezvoltare intercomunitară, în baza hotărârilor autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale membre, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 6 din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv principiile autonomiei locale şi descentralizării serviciilor publice."

    52. În anexa nr. 4, la articolul 16, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Atribuţiile adunării generale a Asociaţiei cu privire la exercitarea mandatului acordat acesteia de asociaţi potrivit art. 5 alin. (2) sunt:
    a) aprobarea strategiei de dezvoltare, a programelor de reabilitare, extindere şi modernizare a sistemelor de utilităţi publice existente, a programelor de înfiinţare a unor noi sisteme, precum şi a programelor de protecţie a mediului, elaborate şi prezentate de consiliul director al Asociaţiei, potrivit art. 23 alin. (3) lit. a);
    b) aprobarea măsurilor propuse în rapoartele de monitorizare a executării contractului de delegare, elaborate şi prezentate de consiliul director, potrivit art. 23 alin. (3) lit. f);
    c) aprobarea unei politici tarifare coerente la nivelul întregii arii a Serviciului prevăzute în contractul de delegare;
    d) aprobarea strategiei de tarifare aferente planului de afaceri, în condiţiile Legii nr. 241/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) aprobarea cotei de pierderi de apă justificate de starea tehnică a sistemelor de alimentare cu apă pe baza bilanţului apei;
    f) adoptarea de hotărâri privind aplicarea măsurilor corective şi a penalităţilor prevăzute de contractul încheiat între Asociaţie şi operator, în situaţia în care acesta nu respectă nivelul indicatorilor de performanţă;
    g) aprobarea caietului de sarcini şi a regulamentului Serviciului, consolidat şi armonizat pentru întreaga arie a Serviciului, elaborate şi prezentate de consiliul director potrivit art. 23 alin. (3) lit. b)."

    53. În anexa nr. 4, la articolul 17 alineatul (2) litera a), partea introductivă a punctului 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. În aplicarea prevederilor art. 28 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea exercitării de către Asociaţie a atribuţiilor de autoritate tutelară prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, privind controlul direct şi influenţa dominantă asupra deciziilor strategice şi/sau semnificative ale operatorului, asociaţii care sunt acţionari/asociaţi ai operatorului acordă Asociaţiei, potrivit prezentului statut, dreptul de a:"

    54. În anexa nr. 4, la articolul 17 alineatul (2) litera b), punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Planurile de investiţii propuse de operator se aprobă de către adunarea generală a Asociaţiei în corelare cu strategia asociaţiei de dezvoltare a serviciului de alimentare cu apă şi canalizare şi, după caz, cu strategia serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale. Acestea vor fi anexate la contract şi fac parte integrantă din acesta."

    55. În anexa nr. 4, la articolul 17 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) Politica tarifară
    1. Strategia de tarifare aferentă planului de afaceri se aprobă de către adunarea generală a Asociaţiei, în baza mandatului special primit de la unităţile administrative-teritoriale membre ale Asociaţiei, cu respectarea avizului conform al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice.
    2. Formula de ajustare tarifară se aprobă de către adunarea generală a Asociaţiei pe baza avizului Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice."

    56. În anexa nr. 4, la articolul 19, alineatele (1), (2), (5)-(7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    (1) Adunarea generală a Asociaţiei va fi convocată, ori de câte ori este necesar, în şedinţe ordinare sau extraordinare, de către preşedintele Asociaţiei sau de un număr de cel puţin .... asociaţi.
    (2) Convocarea va fi transmisă prin scrisoare, fax sau e-mail cu cel puţin cinci zile calendaristice pentru şedinţele ordinare sau trei zile calendaristice pentru şedinţele extraordinare, înainte de data şedinţei, şi va cuprinde data, ora, locul şi ordinea de zi ale şedinţei. Pentru motive întemeiate care justifică urgenţa, convocarea poate fi transmisă cu cel puţin 48 de ore înainte de şedinţă.
    .............................................................................................
    (5) Secretariatul şedinţelor adunării generale va fi asigurat de un salariat din aparatul tehnic, care va redacta procesul-verbal al şedinţei.
    (6) Procesul-verbal este semnat de preşedinte şi de secretar şi este supus aprobării membrilor adunării generale în şedinţa următoare. O copie a procesului-verbal va fi transmisă, în termen de maximum cinci zile lucrătoare de la data şedinţei, fiecărui asociat, indiferent dacă reprezentantul acestuia a fost sau nu prezent la şedinţă. Acesta este un termen maxim, părţile putând stabili şi un termen mai mic.
    (7) Pe baza proceselor-verbale ale şedinţelor, secretarul redactează hotărârile adunării generale, care vor fi semnate de preşedinte Asociaţiei. Hotărârile adunării generale se înregistrează într-un registru distinct."

    57. În anexa nr. 4, la articolul 19, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alin. (8) şi (9), cu următorul cuprins:
    "(8) Adunarea generală poate avea loc şi prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, iar hotărârile adunării generale pot fi semnate de asociaţi inclusiv cu semnătura electronică extinsă.
(9) Modalitatea de desfăşurare a şedinţelor adunării generale va fi menţionată în convocator."

    58. În anexa nr. 4, la articolul 20, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru a fi valabile, hotărârile adunării generale a Asociaţiei adoptate în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 16 alin. (2) lit. a)-h) şi lit. j)-l) şi alin. (3) se iau în prezenţa a jumătate plus unu din numărul asociaţilor şi cu majoritatea voturilor asociaţilor prezenţi. Dacă la prima convocare cvorumul nu este îndeplinit, adunarea generală a Asociaţiei se convoacă pentru o dată ulterioară, care nu poate fi mai târziu de 15 zile calendaristice de la data stabilită pentru prima convocare, iar la a doua convocare adunarea generală a Asociaţiei este valabil întrunită indiferent de numărul de membri prezenţi, iar hotărârile se iau cu majoritatea voturilor asociaţilor prezenţi.
(4) Pentru a fi valabile, hotărârile adunării generale a Asociaţiei adoptate în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 16 alin. (3), precum şi în oricare alte situaţii nespecificate expres se iau în prezenţa a jumătate plus unu din numărul asociaţilor şi cu majoritatea voturilor asociaţilor prezenţi. Dacă la prima convocare cvorumul nu este îndeplinit, adunarea generală a Asociaţiei se convoacă pentru o dată ulterioară, care nu poate fi mai târziu de 15 zile calendaristice de la data stabilită pentru prima convocare, iar la a doua convocare adunarea generală a Asociaţiei este valabil întrunită indiferent de numărul de membri prezenţi, iar hotărârile se iau cu majoritatea voturilor asociaţilor prezenţi."

    59. În anexa nr. 4, la articolul 20, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Potrivit art. 10 alin. (5^1) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale nu se pronunţă asupra hotărârilor privind acordarea mandatelor speciale, în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, atunci se prezumă că unităţile administrativ-teritoriale au acceptat tacit delegarea atribuţiilor."

    60. În anexa nr. 4, la articolul 20, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) În cazul în care reprezentantul de drept al unuia dintre asociaţi nu poate participa la şedinţa unei adunări generale a Asociaţiei la care a fost convocat, acesta poate fi înlocuit de un alt reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale, împuternicit în acest scop prin dispoziţie."

    61. În anexa nr. 4, la articolul 21, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Hotărârile adunării generale a Asociaţiei sunt obligatorii atât pentru membri, cât şi pentru operator."

    62. În anexa nr. 4, la articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Consiliul director este organul executiv de conducere a asociaţiei de dezvoltare intercomunitară şi este format din preşedintele asociaţiei de dezvoltare intercomunitară şi încă cel puţin 4 membri aleşi din rândul membrilor adunării generale a Asociaţiei, desemnaţi prin vot secret. Prin statut, asociaţii pot să prevadă şi un număr mai mare de membri, cu condiţia ca numărul total de membri în consiliul director, inclusiv preşedintele, să fie impar. Durata mandatului este convenită de asociaţi, dar nu va fi mai mare de 4 ani. Componenţa consiliului director va asigura cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociaţiei, utilizând principiul reprezentării prin rotaţie."

    63. În anexa nr. 4, la articolul 23 alineatul (3), litera c) se abrogă.
    64. În anexa nr. 4, la articolul 24, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Aparatul tehnic va fi condus de un director executiv numit de consiliul director ca urmare a promovării concursului de ocupare a funcţiei. Directorul executiv are drept de semnătură în numele Asociaţiei în operaţiunile bancare şi de trezorerie, aprobă şi semnează documentele financiar-contabile legate de activitatea curentă a Asociaţiei, semnează în numele acesteia delegaţiile de reprezentare în faţa instanţelor judecătoreşti de orice grad şi poate reprezenta Asociaţia în relaţiile cu terţii. Membrii aparatului tehnic vor avea statut de salariaţi ai Asociaţiei."

    65. În anexa nr. 4, la articolul 25, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Consiliul director va alege dintre participanţii la şedinţă un secretar, care va redacta procesul-verbal al şedinţei. Procesele-verbale se semnează de preşedinte şi de secretar şi se comunică tuturor membrilor consiliului director. Deciziile consiliului director se consemnează în registrul de procese-verbale, care se păstrează la sediul Asociaţiei."

    66. În anexa nr. 4, la articolul 25, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Şedinţele consiliului director pot avea loc şi prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, iar deciziile consiliului director pot fi semnate de asociaţi inclusiv cu semnătura electronică extinsă. Modalitatea de desfăşurare a şedinţelor va fi menţionată în convocator."

    67. În anexa nr. 4, la articolul 26, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    (1) Controlul financiar intern al Asociaţiei este asigurat de o comisie de cenzori, formată din minimum 3 membri, desemnaţi de adunarea generală dintre membrii adunării sau aleşi din cadrul altor categorii de personal, pentru o perioadă de patru ani, cu posibilitatea prelungirii.
    .............................................................................................
    (3) Comisia de cenzori îşi poate elabora un regulament intern de funcţionare. Şedinţele comisiei de cenzori pot avea loc şi prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, iar actele adoptate de comisia de cenzori pot fi semnate de membri inclusiv cu semnătura electronică extinsă."

    68. În anexa nr. 4, la articolul 32, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    (1) Prezentul statut poate fi modificat doar prin acte adiţionale, aprobate cu respectarea condiţiilor de cvorum prevăzute la art. 20 alin. (3)."



    ART. II
    Mandatele organelor de conducere a asociaţiilor de dezvoltare comunitară care sunt în desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri rămân valabile până la expirarea acestora.

    ART. III
    Asociaţiile de dezvoltare intercomunitară au obligaţia de a-şi modifica statutul, în conformitate cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a acesteia.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Kelemen Hunor
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice,
                    Ionel Tescaru
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 29 martie 2023.
    Nr. 293.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016