Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 29 din 8 septembrie 2020  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor -  Conturarea viitorului digital al Europei - COM (2020) 67    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 29 din 8 septembrie 2020 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Conturarea viitorului digital al Europei - COM (2020) 67

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 825 din 9 septembrie 2020
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/193, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 18 mai 2020, Camera Deputaţilor:
    1. apreciază nivelul de ambiţie ridicat al abordării Comisiei faţă de construirea viitorului digital al Uniunii Europene, propunerea privind o strategie de cooperare digitală la nivel mondial, precum şi atenţia acordată investiţiilor în proiecte europene de anvergură privind spaţiile de date şi a celor care vizează dezvoltarea competenţelor digitale;
    2. consideră că sunt necesare o articulare mai clară a prioritizării programelor pentru digitalizare nu doar la nivelul Uniunii Europene, ci şi în rândul statelor membre şi al celor candidate, precum şi introducerea unor criterii privind digitalizarea în cooperarea cu state terţe şi în tematica aderării;
    3. recomandă elaborarea unui plan care să conţină direcţii strategice şi măsuri recomandate pentru digitalizare şi care să fie fundamentat pe experienţa statelor membre;
    4. subliniază necesitatea unei consultări extinse a cetăţenilor şi a mediului de afaceri cu privire la măsurile de reducere a riscurilor pentru protecţia datelor personale în procesul de digitalizare şi cu privire la reglementările care ar putea fi potrivite la nivel european pentru protecţia consumatorilor vulnerabili;
    5. subliniază că securitatea cibernetică continuă să reprezinte o prioritate, ceea ce conduce la recomandarea de a completa strategia referitoare la conturarea viitorului digital al Uniunii Europene cu recomandări şi activităţi specifice pentru asigurarea securităţii datelor;
    6. consideră că pentru a atinge rapid şi eficient obiectivul transformării digitale a Europei sunt necesare programe extinse de încurajare a cercetării şi inovării, coordonate la nivelul Uniunii Europene, dar care să ţină seama de nivelul şi de abordarea statelor membre;
    7. consideră că digitalizarea Uniunii Europene trebuie să fie consolidată prin principii şi valori specifice digitalizării, pe care Uniunea Europeană şi statele membre trebuie să le definească în acord cu valorile şi principiile fundamentale europene şi cu respectarea drepturilor şi libertăţilor universale;
    8. recomandă adoptarea pe viitor a unui obiectiv-cheie suplimentar, evidenţiat ca fiind necesar ulterior crizei provocate de pandemia de COVID-19, şi anume sporirea rezilienţei şi a capacităţii de adaptare la condiţii extraordinare, fundamentate pe utilizarea intensă şi diversificarea soluţiilor digitale;
    9. subliniază că pentru atingerea unui nivel ridicat de credibilitate a transformării digitale este necesar un dialog continuu cu mediul antreprenorial, cu cel academic şi cu societatea civilă privind identificarea soluţiilor existente şi emergente pentru digitalizare;
    10. subliniază necesitatea de a investi în infrastructura pentru securitate cibernetică la nivelul Uniunii Europene, ca parte a capacităţii strategice pentru soluţii digitale la scară largă;
    11. recomandă analizarea posibilităţii ca prin intermediul programului european Galileo sau al altor programe spaţiale ale Uniunii Europene să fie asigurat accesul la internet al tuturor cetăţenilor europeni;
    12. atrage atenţia că lansarea unei cărţi albe privind crearea unor ecosisteme de excelenţă şi de încredere în domeniul inteligenţei artificiale, bazate pe valorile europene, necesită coordonarea eforturilor statelor membre şi o strategie de comunicare amplă;
    13. accentuează importanţa programelor care să vizeze educaţia digitală şi a proiectelor care să implice şi să încurajeze inovarea şi cercetarea, în special în rândul tinerilor;
    14. priveşte cu încredere proiecţia impactului economic pozitiv al reformelor şi investiţiilor în cercetare, dezvoltare şi tehnologie, care ar putea genera o creştere suplimentară a produsului intern brut, mai ales în condiţiile în care toate statele membre şi-ar asuma o creştere a investiţiilor şi a alocărilor bugetare pentru digitalizare;
    15. apreciază că actuala criză provocată de pandemia de COVID-19 a evidenţiat avantajele unei economii digitale şi necesitatea sporirii investiţiilor în digitalizare pentru a le extinde şi pentru a le diversifica mai ales în situaţii similare;
    16. consideră că ar fi binevenit ca Uniunea Europeană să îşi propună ca interoperabilitatea tehnologică să se reflecte cât mai mult în interoperabilitatea administrativă şi a serviciilor publice, pentru a le aduce cât mai aproape de cetăţean, în conformitate cu aşteptările tinerei generaţii digitale;
    17. recomandă elaborarea unui set de standarde minime de publicare a datelor de către instituţiile publice, în vederea unei standardizări cuprinzătoare şi a digitalizării armonizate la nivelul statelor membre.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 8 septembrie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 8 septembrie 2020.
    Nr. 29.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016