Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 29 din 15 iulie 2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 3/2009
EMITENT: Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 725 din 4 august 2025
În temeiul art. 53 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, întrunit în şedinţa din data de 15.07.2025, emite următoarea hotărâre:
ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 3/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 560 din 12 august 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 12 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) Departamentul profesional ştiinţific şi de dezvoltare a profesiei, care are în componenţă:
- Compartimentul de dezvoltare a profesiei;
– Compartimentul standardizare;
– Comisia de specialitate a asistenţilor medicali generalişti;
– Comisia de specialitate a moaşelor;
– comisii de specialitate pentru asistenţii medicali;"
2. La articolul 12 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
"a^1) Departamentul de cercetare şi inovare;"
3. La articolul 17, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 17
(1) Departamentul profesional ştiinţific şi de dezvoltare a profesiei funcţionează sub directa coordonare a unui vicepreşedinte desemnat de Biroul executiv, la nivel naţional al OAMGMAMR, şi sub directa coordonare a preşedintelui, la nivel de filiale judeţene/a municipiului Bucureşti."
4. La articolul 17 alineatul (2), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Departamentul profesional ştiinţific şi de dezvoltare a profesiei îndeplineşte următoarele atribuţii:"
5. La articolul 17 alineatul (2), litera g) se abrogă.
6. La articolul 17 alineatul (3), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Departamentul profesional ştiinţific şi de dezvoltare a profesiei este condus de un şef de departament, asistent medical generalist/moaşă/asistent medical, principal/licenţiat, care îndeplineşte următoarele atribuţii:"
7. După articolul 17 se introduc două noi articole, articolele 17^1 şi 17^2, cu următorul cuprins:
"ART. 17^1
(1) Departamentul de cercetare şi inovare funcţionează la nivel naţional sub directa coordonare a Biroului executiv şi îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) colaborează cu Ministerul Sănătăţii, cu instituţii, autorităţi şi organizaţii pentru dezvoltarea cercetării ştiinţifice şi organizarea de manifestări ştiinţifice în domeniul îngrijirilor de sănătate;
b) elaborează studii în domeniul îngrijirilor de sănătate;
c) elaborează proiecte de cercetare în domeniul de interes al instituţiei;
d) coordonează şi derulează procesul de cercetare ştiinţifică;
e) analizează şi interpretează datele colectate în cadrul activităţii de cercetare;
f) diseminează rezultatele cercetărilor realizate;
g) monitorizează impactul şi sustenabilitatea cercetărilor realizate;
h) participă la publicarea de articole de cercetări sau studii de caz ale membrilor organizaţiei;
i) colaborează cu alte organizaţii, la nivel internaţional, în proiecte de cercetare.
(2) Departamentul de cercetare şi inovare este condus de un şef de departament, asistent medical generalist/moaşă/asistent medical, cu experienţă în cercetare, care îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) propune teme de cercetare conducerii organizaţiei;
b) identifică nevoile de îngrijire;
c) concepe şi planifică studiile de cercetare ştiinţifică;
d) colectează şi analizează datele clinic relevante în cadrul proiectelor de cercetare;
e) redactează articole ştiinţifice în vederea publicării; elaborează manuscrise pentru publicare;
f) analizează şi interpretează statistic datele colectate în cadrul activităţii de cercetare;
g) facilitează implementarea proiectelor, studiilor şi programelor de educaţie medicală continuă;
h) colaborează cu celelalte structuri care funcţionează la nivelul OAMGMAMR;
i) colaborează cu şefii departamentelor de cercetare şi inovare la nivel teritorial;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Biroul executiv al OAMGMAMR/Biroul consiliului judeţean/al municipiului Bucureşti, în limitele competenţei sale.
ART. 17^2
La nivel teritorial Departamentul de cercetare şi inovare funcţionează sub directa coordonare a Biroului consiliului judeţean şi colaborează cu Departamentul de cercetare şi inovare de la nivel naţional pentru dezvoltarea şi implementarea proiectelor de cercetare ale organizaţiei."
ART. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România,
Mircea Timofte
Bucureşti, 15 iulie 2025.
Nr. 29.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: