Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTĂRÂRE nr. 233 din 13 martie 2025 privind modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 295/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ART. I Anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 295/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 29 martie 2021, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. II Actele de identitate eliberate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri sunt şi rămân valabile până la data expirării lor.
PRIM-MINISTRU ION-MARCEL CIOLACU Contrasemnează: p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Adrian Petcu, subsecretar de stat p. Ministrul afacerilor externe, Luca-Alexandru Niculescu, secretar de stat
Bucureşti, 13 martie 2025. Nr. 233. ANEXA 1 (Anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 295/2021) FORMA ŞI CONŢINUTUL cărţii electronice de identitate 1. Cartea electronică de identitate conţine datele prevăzute la art. 17 alin. (5) şi (5^2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se emite cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2019/1.157 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2019 privind consolidarea securităţii cărţilor de identitate ale cetăţenilor Uniunii şi a documentelor de şedere eliberate cetăţenilor Uniunii şi membrilor de familie ai acestora care îşi exercită dreptul la liberă circulaţie şi are format ID1, document electronic. 2. Conţinut - informaţii - cartea electronică de identitate conţine în format tipărit informaţii înscrise cu privire la: A. Faţă a) denumirea statului emitent; b) tipul documentului; c) numele de familie; d) prenumele; e) sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin); f) cetăţenia; g) data naşterii; h) codul numeric personal (C.N.P.); i) numărul documentului; j) data expirării valabilităţii; k) semnătura olografă a titularului; l) imaginea facială a titularului.
B. Verso a) data emiterii şi autoritatea emitentă; b) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ); c) zona cip.
3. Cartea electronică de identitate conţine toate elementele de securitate obligatorii prevăzute de Regulamentul (UE) 2019/1.157 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2019 privind consolidarea securităţii cărţilor de identitate ale cetăţenilor Uniunii şi a documentelor de şedere eliberate cetăţenilor Uniunii şi membrilor de familie ai acestora care îşi exercită dreptul la liberă circulaţie. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email