Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 21 din 5 ianuarie 2006  pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.303/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - CEFIN Bucureşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 21 din 5 ianuarie 2006 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.303/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - CEFIN Bucureşti

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 45 din 18 ianuarie 2006
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 1.303/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - CEFIN Bucureşti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 334 din 11 decembrie 1996, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Denumirea "Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - CEFIN Bucureşti", înfiinţat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.303/1996, se înlocuieşte cu denumirea "Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - I.N.C.D.M.F. Bucureşti".
    2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - I.N.C.D.M.F. Bucureşti are sediul în municipiul Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 6-8, sectorul 2."

    3. Articolul 4 se abrogă.
    4. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - I.N.C.D.M.F. Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre."

    5. Articolul 9 se abrogă.
    6. Anexa nr. 1 se abrogă.
    7. Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. II
    Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - I.N.C.D.M.F. Bucureşti, stabilit pe baza situaţiilor financiare anuale la data de 31 decembrie 2004, este de 835.470,80 lei (RON).

    ART. III
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    PRIM-MINISTRU
                    CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul economiei şi comerţului,
                    Ionel Manţog,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
                    Dumitru Miron,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

    Bucureşti, 5 ianuarie 2006.
    Nr. 21.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.303/1996)
    REGULAMENT
    de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare Dezvoltare
    pentru Mecanică Fină - I.N.C.D.M.F. Bucureşti
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Mecanică Fină - I.N.C.D.M.F. Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoană juridică română, cu sediul în Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 6-8, sectorul 2, aflată în coordonarea Ministerului Economiei şi Comerţului, denumit în continuare minister coordonator.
    (2) Institutul naţional funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce evidenţa contabilă în conformitate cu prevederile legale şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.

    ART. 2
    Institutul naţional este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul mecanicii fine şi mecatronicii, tehnicilor de măsurare şi management al calităţii, contribuie în principal la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului, potrivit hotărârii de înfiinţare, şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite prin Planul naţional de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare şi Programul nucleu.

    CAP. II
    Obiectul de activitate
    ART. 3
    (1) Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde, în principal, activităţi în cadrul domeniului de mecanică fină, domeniu ce reuneşte tehnici şi procedee de măsurare, echipamente şi aparate de măsurat pentru mărimi neelectrice, aparatură medicală, aparate de investigaţie şi analiză, aparate de laborator, scule şi dispozitive de precizie, elemente specifice de micromecanică şi mecatronică, managementul calităţii, definit conform codurilor CAEN, astfel:
    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare (cod CAEN 7310)
    a) în cadrul programelor cuprinse în Planul naţional de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare:
    - metode, tehnologii şi mijloace de măsurare şi control pentru verificarea caracteristicilor de calitate prin procedee specifice tehnicii de măsurare;
    – sisteme informatizate de control şi asigurarea calităţii;
    – tehnici şi metode destinate creşterii competitivităţii, fiabilităţii şi capabilităţii produselor şi proceselor industriale;
    – colaborare la elaborarea standardelor naţionale şi a normelor specifice domeniului, în vederea alinierii la reglementările internaţionale;
    – realizări de materiale noi şi tehnologii de bază şi neconvenţionale, specifice mecanicii fine, pentru procese industriale;
    – realizarea de cercetări în domeniul ingineriei calităţii;
    – conceperea şi realizarea de standuri specifice domeniului;

    b) alte activităţi de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică (cod CAEN 73.1014; 7414; 7415; 7420; 7430; 722; 723; 724):
    - dezvoltarea tehnicilor experimentale şi a măsurătorilor în laborator;
    – elaborarea de tehnologii şi proceduri pentru testare şi investigare în cadrul proceselor de producţie;
    – activităţi informatice, realizarea de software, prelucrări de date, activităţi de bănci de date;
    – activităţi de implementare a managementului calităţii în unităţi de profil;

    c) pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor nucleu (cod CAEN 3310; 3320; 3330; 3340; 3350; 7413; 7414; 7415):
    - strategii sectoriale, studii de piaţă şi sondaje, studii de fezabilitate, studii de diagnoză şi prognoză, sinteze tehnico-ştiinţifice;
    – la cererea agenţilor economici, realizarea de produse, tehnologii şi utilaje specifice domeniului de mecanică fină;
    – cercetări de contact, pentru informarea permanentă privind evoluţia domeniului pe plan mondial;

    d) în cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare (cod CAEN 7310):
    - participarea la programele-cadru de cercetare-dezvoltare lansate de Uniunea Europeană sau de alte organisme internaţionale;
    – cooperarea în cadrul programelor de cercetare ştiinţifică bilaterale sau multinaţionale, conform acordurilor încheiate cu România.

    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare, desfăşurate în domeniul propriu de activitate, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare şi, după caz, cu autorizarea instituţiilor abilitate, constând în (cod CAEN 7413; 8030; 8042; 9111; 9112; 9113; 7522):
    a) participarea la elaborarea de strategii în domeniul de activitate;
    b) formare şi specializare profesională:
    - formarea şi specializarea personalului din activitatea de cercetare-dezvoltare;
    – pregătire profesională şi specializare de nivel mediu în profil de mecanică fină;
    – pregătire profesională la nivel postuniversitar (cursuri postuniversitare, studii aprofundate, stagii de doctorat), în colaborare cu unităţi de învăţământ în domeniul propiu de activitate;

    c) consultanţă şi asistenţă de specialitate (cod CAEN 7221; 7222; 7230; 7240; 7260):
    - asistenţă tehnică şi consultanţă de specialitate pentru proiectarea şi execuţia de obiective specifice domeniului;
    – expertize tehnice privind gradul de funcţionalitate şi siguranţa operaţională a instalaţiilor şi echipamentelor de măsurare şi control;
    – soluţii şi programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare şi execuţie de produse din domeniu;
    – oferte, documentaţii pentru participare la licitaţii;
    – certificare de produse şi tehnologii, rapoarte de calitate conform testărilor efectuate;

    d) editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate (cod CAEN 2211; 2213; 2214; 2222; 2223; 2224; 2225; 2232; 2233):
    - Revista română de mecanică fină, optică şi mecatronică;
    – colecţiile "Tehnica măsurării şi ingineria calităţii" şi "Marketing şi ofertare în mecanică fină";
    – cataloage cu fişe de prezentare a rezultatelor cercetării în domeniu;
    – buletine de informare pentru mecanică fină;
    – studii, rapoarte, sinteze, cursuri tematice şi alte publicaţii în domeniul propriu de activitate;

    e) prestări de servicii, service, reparaţii pentru produse din profilul de activitate (cod CAEN 7480; 3310; 3520; 3330; 3340; 3350);
    f) participarea la realizarea transferului tehnologic şi valorificarea rezultatelor cercetării prin deservirea directă a fabricaţiei de profil, organizări şi participări la expoziţii şi manifestări tehnico-ştiinţifice interne şi internaţionale (cod CAEN 7487; 7415; 7420);
    g) execuţie de unicate şi serii mici, în cadrul activităţii de microproducţie (cod CAEN 3310; 3320; 3330; 3340; 3350).

    (2) Institutul naţional poate efectua activităţi de comerţ interior şi activităţi de import-export, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului său de activitate.
    (3) În cadrul obiectului său de activitate institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apărare naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.

    CAP. III
    Patrimoniul
    ART. 4
    (1) Patrimoniul institutului naţional, stabilit pe baza situaţiilor financiare anuale la data de 31 decembrie 2004, este de 835.470,80 lei (RON).
    (2) Institutul naţional administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică şi privată a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publică şi privată a statului, administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, după caz, se înregistrează în patrimoniul acestuia.
    (3) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă, precum şi ordonatorului principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel. Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, obţinute în baza derulării unor contracte finanţate din fonduri private, precum şi rezultatele obţinute din activităţi desfăşurate în asocierea în participaţiune sau în entităţi cu personalitate juridică, născute în urma altor forme de asociere, aparţin institutului naţional în calitate de persoană juridică executantă.
    (4) Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilă a institutului naţional, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, ale Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, şi ale reglementărilor contabile aplicabile.
    (5) În exercitarea drepturilor sale, institutul naţional posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate.
    (6) Institutul naţional poate realiza prestări de servicii sau activităţi de microproducţie şi comerţ, în mod direct şi prin asociere în participaţiune, în scopul stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului coordonator.
    (7) Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. IV
    Structura organizatorică şi funcţională
    ART. 5
    (1) Institutul naţional poate avea în structură subunităţi, cu sau fără personalitate juridică, care conduc şi organizează contabilitatea potrivit legii, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate.
    (2) Structura organizatorică a institutului naţional se aprobă prin ordin al conducătorului ministerului coordonator.
    (3) În funcţie de specificul activităţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate.

    CAP. V
    Organele de conducere
    ART. 6
    Conducerea institutului naţional este asigurată de:
    a) consiliul de administraţie;
    b) comitetul de direcţie;
    c) directorul general.


    ART. 7
    Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

    ART. 8
    (1) Relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.
    (2) Conducătorii subunităţilor din structura institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.

    SECŢIUNEA 1
    Consiliul de administraţie
    ART. 9
    (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al conducătorului ministerului coordonator, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea institutului naţional şi cu aprobarea conducerii autorităţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit.
    (2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
    a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie;
    b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;
    c) un reprezentant al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
    d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
    e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;
    f) un reprezentant al ministerului coordonator;
    g) un specialist în domeniu.

    (3) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.

    ART. 10
    (1) Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate.
    (2) Pentru activitatea desfăşurată, membrii consiliului de administraţie beneficiază de o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului general al institutului naţional.
    (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unităţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.
    (4) Sunt incompatibili calităţii de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil sau cu care institutul naţional se află în relaţii comerciale directe.

    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare ale institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate;
    b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;
    c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobării conform reglementărilor legale;
    d) analizează şi avizează situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în anul precedent;
    e) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institutul naţional şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale bugetului de venituri şi cheltuieli;
    f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institutul naţional;
    g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;
    h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 32 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;
    k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
    l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional.

    (2) Consiliul de administraţie exercită orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.

    ART. 12
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de ministerul coordonator. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.

    ART. 13
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulă o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele ales de membrii consiliului.

    ART. 14
    (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 5 membri. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramată într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de 4 membri.

    ART. 15
    La şedinţele consiliului de administraţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.

    ART. 16
    Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform prevederilor legale.

    ART. 17
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional.
    (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institutul naţional nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au anunţat în scris despre aceasta ministerul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectă prevederile art. 10 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.

    ART. 18
    În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă ministerului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.

    ART. 19
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Comitetul de direcţie
    ART. 20
    (1) Conducerea operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie compus din directorul general şi din conducătorii principalelor compartimente din structura organizatorică a institutului naţional.
    (2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.

    ART. 21
    (1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.
    (2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    a) strategia programelor de dezvoltare ale institutului naţional;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
    c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
    d) programul de investiţii;
    e) sistemul de asigurare a calităţii;
    f) alte obligaţii.


    ART. 22
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun, la convocarea directorului general sau, după caz, a înlocuitorului acestuia.

    ART. 23
    (1) La nivelul subunităţilor din institutul naţional se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional şi este prezidat de directorul subunităţii respective.
    (2) Comitetul de conducere exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Directorul general
    ART. 24
    (1) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie, organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani.
    (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al conducătorului ministerului coordonator, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.

    ART. 25
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice şi/sau juridice din ţară şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;
    c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;
    d) numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;
    e) angajează şi concediază personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă;
    f) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;
    g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
    i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
    j) este ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat;
    k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;
    l) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Consiliul ştiinţific
    ART. 26
    (1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare.
    (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institutul naţional.
    (3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului naţional.
    (4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi de un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului ştiinţific.
    (5) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.

    ART. 27
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
    b) analizează, avizează şi urmăreşte realizarea lucrărilor de cercetare ştiinţifică;
    c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;
    d) avizează hotărârile consiliului de administraţie care implică politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;
    e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    f) organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific;
    g) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi în străinătate.


    CAP. VI
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare
    ART. 28
    (1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţii financiare anuale, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
    (2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de ministerul coordonator, în condiţiile legii.

    ART. 29
    (1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de ministerul coordonator şi se aprobă prin ordin al conducătorului ministerului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.

    ART. 30
    Institutul naţional determină anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată.

    ART. 31
    (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii.
    (2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al conducătorului ministerului coordonator, potrivit reglementărilor legale în vigoare.

    ART. 32
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea ministerului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 33
    (1) Institutul naţional hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii.
    (2) Ministerul coordonator poate cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, achiziţionări de aparatură, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional, în limita fondurilor disponibile.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă potrivit legii.

    ART. 34
    (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul în România şi prin unităţi de trezorerie.
    (2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.

    ART. 35
    Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar potrivit legii.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale
    ART. 36
    Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecătoreşti române de drept comun.

    ART. 37
    Modificările şi completările regulamentului se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    ART. 38
    Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016