Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 205 din 14 martie 2024  privind stabilirea măsurilor tehnice necesare pentru buna organizare şi desfăşurare  a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024  şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 205 din 14 martie 2024 privind stabilirea măsurilor tehnice necesare pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 217 din 14 martie 2024
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 29 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Pentru coordonarea şi urmărirea îndeplinirii activităţilor care revin ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiilor prefectului, prevăzute de legislaţia în vigoare privind alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 şi alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024, denumite în continuare, generic, alegerile din data de 9 iunie 2024, se constituie Comisia tehnică centrală pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor din data de 9 iunie 2024, denumită în continuare Comisia tehnică centrală, fără personalitate juridică, având componenţa prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Componenţa nominală a Comisiei tehnice centrale se stabileşte, prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe baza propunerilor formulate de conducătorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii sau societăţi prevăzute în anexa nr. 1.
    (3) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare şi ai partidelor politice care au membri în Parlamentul European, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate, ai unor operatori economici care prestează servicii de interes economic general, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale interesate.
    (4) Şedinţele Comisiei tehnice centrale se pot desfăşura şi prin mijloace electronice.
    (5) Comisia tehnică centrală evaluează stadiul realizării acţiunilor privind pregătirea şi organizarea alegerilor din data de 9 iunie 2024, informează săptămânal Guvernul cu privire la acestea şi transmite, dacă este cazul, propuneri pentru rezolvarea problemelor întâmpinate.

    ART. 2
    (1) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se constituie comisiile tehnice judeţene pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor din data de 9 iunie 2024, denumite în continuare comisia tehnică judeţeană, şi Comisia tehnică a municipiului Bucureşti pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor din data de 9 iunie 2024, denumită în continuare Comisia tehnică a municipiului Bucureşti, fără personalitate juridică, având componenţa prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autorităţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevăzute în legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European şi al alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale.
    (2) Componenţa nominală a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin, pe baza propunerilor formulate de conducătorii instituţiilor/societăţilor prevăzute în anexa nr. 2.
    (3) La şedinţele comisiilor tehnice judeţene şi ale Comisiei tehnice a municipiului Bucureşti pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai unor operatori economici care prestează servicii de interes public, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
    (4) Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a problemelor curente din judeţe, respectiv din municipiul Bucureşti, pe lângă comisiile tehnice prevăzute la alin. (2) se constituie grupuri tehnice de lucru, fără personalitate juridică, conduse de către unul dintre subprefecţi, desemnat de către prefect, prin ordin, formate din personal desemnat de conducătorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 3 persoane încadrate în aparatul de specialitate al preşedintelui consiliului judeţean, respectiv al primarului general al municipiului Bucureşti.
    (5) Condiţiile materiale necesare funcţionării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi băneşti cuvenite personalului care îşi desfăşoară activitatea în grupul tehnic de lucru se achită de către instituţiile sau autorităţile administraţiei publice de la care acesta provine.
    (6) Comisiile tehnice judeţene şi Comisia tehnică a municipiului Bucureşti vor informa săptămânal Comisia tehnică centrală în legătură cu stadiul pregătirii şi organizării alegerilor din data de 9 iunie 2024.

    ART. 3
    (1) Ministerul Afacerilor Interne dispune măsuri pentru menţinerea şi asigurarea ordinii şi liniştii publice în localităţile ţării, pe întreaga perioadă electorală.
    (2) Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile sale, menţine şi asigură ordinea publică în zona secţiilor de votare şi securitatea dosarelor întocmite de birourile electorale din ţară, pe timpul transportului acestora la birourile electorale, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi securitatea pe timpul tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării.
    (3) Personalul structurilor Ministerului Afacerilor Interne asigură, la sediile Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie, biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi ale birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, punerea în aplicare a planurilor de măsuri privind activităţile specifice din competenţă în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor din data de 9 iunie 2024, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne şi al Poliţiei Române.
    (4) Instituţiile prefectului duc la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:
    a) asigură transportul, ambalarea şi distribuirea materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral;
    b) asigură confecţionarea ştampilelor birourilor electorale de circumscripţie, precum şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare din ţară;
    c) asigură confecţionarea ecusoanelor membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară;
    d) asigură condiţiile logistice necesare pentru organizarea sesiunilor de instruire a preşedinţilor birourilor electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală şi de sector al municipiului Bucureşti şi a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară.


    ART. 4
    (1) Personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central, al birourilor electorale de circumscripţie judeţeană şi al biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti este asigurat de Autoritatea Electorală Permanentă, Ministerul Afacerilor Interne, prefecţi, iar statisticienii necesari, de către Institutul Naţional de Statistică şi direcţiile teritoriale de statistică.
    (2) Personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripţie ale sectoarelor municipiului Bucureşti este asigurat de către Autoritatea Electorală Permanentă şi primarii sectoarelor municipiului Bucureşti, iar statisticienii necesari, de către Institutul Naţional de Statistică şi Direcţia Regională de Statistică a Municipiului Bucureşti.
    (3) Personalul tehnic auxiliar al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate este asigurat de Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Electorală Permanentă, iar statisticienii necesari, de către Institutul Naţional de Statistică.
    (4) Personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripţie comunală, orăşenească şi municipală este asigurat de către primari.
    (5) Din personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripţie vor face parte în mod obligatoriu informaticieni, propuşi de autorităţile administraţiei publice locale şi centrale implicate în organizarea şi desfăşurarea alegerilor din data de 9 iunie 2024, după cum urmează:
    a) cel puţin un informatician pentru fiecare birou electoral de circumscripţie comunală;
    b) cel puţin doi informaticieni pentru fiecare birou electoral de circumscripţie orăşenească;
    c) cel puţin şase informaticieni pentru fiecare birou electoral de circumscripţie municipală, pentru fiecare birou electoral de circumscripţie a sectorului municipiului Bucureşti şi pentru biroul electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti;
    d) cel puţin patru informaticieni pentru fiecare birou electoral de circumscripţie judeţeană.

    (6) Informaticienii prevăzuţi la alin. (5) asigură asistenţă tehnică pentru operaţiunile informatice curente ale birourilor electorale de circumscripţie, sprijină activitatea centrelor de intervenţie operativă prevăzute la art. 5 alin. (3) şi operează aplicaţia informatică necesară centralizării electronice a datelor din procesele-verbale, prin intermediul echipamentelor informatice asigurate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, la nivelul birourilor electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
    (7) Informaticienii prevăzuţi la alin. (5) vor fi desemnaţi de către prefecţi în aparatul tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripţie.
    (8) Informaticienii prevăzuţi la alin. (5) primesc, pe bază de proces-verbal, de la reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale echipamentele informatice necesare îndeplinii atribuţiilor care le revin.
    (9) Personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central, al birourilor electorale de circumscripţie şi al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate asigură, în condiţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a birourilor electorale, relaţia cu publicul, relaţia cu mass-media, accesul la informaţiile de interes public, înregistrarea şi arhivarea documentelor primite sau adoptate de birourile electorale, secretariatul şedinţelor, elaborarea şi redactarea actelor adoptate de birourile electorale, efectuarea operaţiunilor materiale privind centralizarea candidaturilor, centralizarea rezultatelor alegerilor din data de 9 iunie 2024, precum şi a operaţiunilor materiale de predare-primire şi arhivare a materialelor electorale.
    (10) Publicitatea actelor adoptate de Biroul Electoral Central se asigură prin intermediul paginii proprii de internet gestionate de Autoritatea Electorală Permanentă, publicitatea actelor adoptate de birourile electorale de circumscripţie judeţeană şi de biroul electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti se asigură prin intermediul paginilor de internet ale instituţiilor prefectului, publicitatea actelor adoptate de birourile electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală şi de sector al municipiului Bucureşti se asigură prin intermediul paginilor de internet ale autorităţilor administraţiei publice locale, iar publicitatea actelor adoptate de biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate se asigură prin intermediul paginii de internet a Ministerului Afacerilor Externe.

    ART. 5
    (1) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale duce la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:
    a) asigură dezvoltarea aplicaţiei informatice pentru verificarea dreptului la vot pentru fiecare scrutin în parte, precum şi a aplicaţiilor informatice pentru centralizarea datelor din procesele-verbale privind rezultatele alegerilor din data de 9 iunie 2024, pentru fiecare scrutin în parte, conform cerinţelor operaţionale furnizate cu 60 de zile înainte de data votării de către Autoritatea Electorală Permanentă;
    b) asigură dezvoltarea aplicaţiei informatice pentru furnizarea datelor privind prezenţa la vot, a datelor provizorii, parţiale şi finale aferente proceselor-verbale de consemnare a rezultatelor votării, precum şi a fotografiilor proceselor-verbale de consemnare a rezultatelor votării, pentru fiecare scrutin în parte, în vederea asigurării publicităţii acestora, conform cerinţelor operaţionale furnizate cu 60 de zile înainte de data votării de către Autoritatea Electorală Permanentă;
    c) asigură echipamente informatice şi de comunicaţii pentru implementarea şi funcţionarea sistemelor informatice utilizate în procesul electoral, precum şi pentru asistenţa tehnică necesară acestora;
    d) asigură serviciile de telefonie specială şi de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor electorale;
    e) asigură terminalele informatice necesare Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, înregistrării audio-video a operaţiunilor efectuate de către membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare pentru numărarea voturilor, precum şi fotografierii proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării;
    f) asigură terminalele informatice necesare fotografierii proceselor-verbale şi centralizării rezultatelor votării la nivelul birourilor electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală şi de sector al municipiului Bucureşti;
    g) asigură, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, instruirea operatorilor de calculator;
    h) asigură, împreună cu Institutul Naţional de Statistică şi cu direcţiile teritoriale de statistică, instruirea informaticienilor;
    i) asigură evaluarea informaticienilor;
    j) asigură servicii de comunicaţii de voce şi terminalele telefonice mobile pentru centrele de suport prevăzute la art. 13;
    k) asigură, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Electorală Permanentă, instruirea în sistem de videoconferinţă a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, a locţiitorilor acestora şi a membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate care îndeplinesc şi atribuţiile operatorilor de calculator.

    (2) Terminalele informatice şi de telefonie mobilă sunt predate de către reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale prin încheierea unui proces-verbal de predare-primire. Persoana desemnată să primească terminalul/terminalele răspunde ca un comodatar pentru prejudiciul creat ca urmare a pierderii, furtului şi/sau deteriorării bunului din culpa sa.
    (3) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură, la nivelul fiecărui judeţ, constituirea a minimum 4 centre de intervenţie operativă pentru remedierea eventualelor disfuncţionalităţi ale Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
    (4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură funcţionarea Centrului de suport tehnic prin care furnizează asistenţă tehnică pentru operatorii de calculator din secţiile de votare.
    (5) Dotarea şi funcţionarea centrelor de intervenţie operativă şi a Centrului de suport tehnic se asigură de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
    (6) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale verifică existenţa înregistrărilor prevăzute la alin. (1) lit. e), consemnează aspectele constatate în procesul-verbal de primire a terminalelor informatice, cu ocazia primirii acestora de la operatorii de calculator, şi le transferă pe un mediu de stocare. Înregistrările audio-video se păstrează pentru o perioadă de 12 luni de la data încheierii perioadei electorale, iar după împlinirea termenului de păstrare, acestea, precum şi eventualele copii realizate sunt distruse, prin proceduri ireversibile.
    (7) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pune la dispoziţia organelor competente să constate contravenţii şi fraude electorale sau să urmărească infracţiuni, la cererea acestora, copii ale înregistrărilor audio-video prevăzute la alin. (1) lit. e).

    ART. 6
    (1) Institutul Naţional de Statistică şi direcţiile teritoriale de statistică asigură statisticienii necesari Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie judeţeană, birourilor electorale de circumscripţie ale sectoarelor municipiului Bucureşti, biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti şi biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate pentru operaţiunile tehnice de consemnare şi centralizare a rezultatelor alegerilor din data de 9 iunie 2024, dotarea necesară cu echipamente, tehnică de calcul, consumabile şi servicii, în limita fondurilor alocate.
    (2) Institutul Naţional de Statistică şi direcţiile teritoriale de statistică asigură instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor din data de 9 iunie 2024.
    (3) Editarea şi tipărirea proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării se asigură de Institutul Naţional de Statistică şi direcţiile teritoriale de statistică.

    ART. 7
    (1) Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale iau măsurile necesare pentru a pune la dispoziţia primarilor spaţii în vederea organizării de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
    (2) Spaţiile puse la dispoziţia primarilor în conformitate cu alin. (1) nu fac parte dintre unităţile de asistenţă medicală cu paturi sau de asistenţă medicală primară şi ambulatorie de specialitate.
    (3) Ministerul Sănătăţii asigură măsurile de sănătate publică necesare la secţiile de votare.
    (4) Asistenţa medicală de urgenţă la secţiile de votare se asigură de echipajele serviciilor publice de ambulanţă judeţene, de Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, respectiv de către Serviciul mobil de urgenţă, reanimare şi descarcerare prin apel la Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112.

    ART. 8
    Primarii duc la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:
    a) întocmesc şi tipăresc listele electorale permanente pentru ambele tipuri de scrutin;
    b) întocmesc şi tipăresc listele electorale complementare şi copiile de pe listele electorale complementare;
    c) întocmesc şi tipăresc listele electorale speciale şi copiile de pe listele electorale speciale;
    d) tipăresc tipizatele listelor electorale suplimentare şi ale extrasului de pe lista electorală permanentă, copia de pe lista electorală complementară, copia de pe lista electorală specială şi de pe listele electorale suplimentare;
    e) asigură tipărirea tipizatelor şi a formularelor necesare desfăşurării activităţii birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    f) asigură urnele de vot, urnele speciale, cabinele de vot, marcajele şi tăbliţele indicatoare, precum şi orice alte elemente privind accesibilitatea secţiilor de votare;
    g) asigură dotarea tehnico-materială a sediilor secţiilor de votare, precum şi dotarea grupurilor sanitare ale acestora cu materiale destinate igienei personale, precum săpun, prosoape de hârtie şi uscătoare de mâini;
    h) informează alegătorii privind delimitarea secţiilor de votare şi sediile acestora;
    i) asigură locurile speciale de afişaj electoral şi amplasarea de panouri electorale;
    j) asigură tuşul, tuşierele şi celelalte materiale necesare votării;
    k) acordă sprijin reprezentanţilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru instalarea echipamentelor şi furnizarea serviciilor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. c), e) şi f);
    l) asigură, prin personalul desemnat, primirea pe bază de proces-verbal încheiat cu persoanele prevăzute la lit. k) a echipamentelor instalate pentru asigurarea serviciilor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b), d) şi e), precum şi protecţia fizică a acestora;
    m) acordă sprijin prefectului pentru exercitarea atribuţiilor cu caracter electoral care îi revin, potrivit actelor normative în vigoare.


    ART. 9
    (1) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Afacerilor Interne, cu sprijinul Autorităţii Electorale Permanente, organizează instruirea prefecţilor şi a subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor din data de 9 iunie 2024.
    (2) Prefecţii, cu sprijinul structurilor teritoriale ale Autorităţii Electorale Permanente, organizează în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor din data de 9 iunie 2024.
    (3) Prefecţii, împreună cu birourile de circumscripţie judeţeană şi birourile electorale de circumscripţie ale sectoarelor municipiului Bucureşti, stabilesc graficul de distribuire a buletinelor de vot, precum şi a celorlalte materiale necesare desfăşurării procesului electoral.
    (4) Ministerul Afacerilor Interne şi Autoritatea Electorală Permanentă acordă sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizării la termen şi în condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfăşurarea alegerilor din data de 9 iunie 2024.

    ART. 10
    (1) Ministerul Afacerilor Interne, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, asigură mijloacele de transport necesare bunei desfăşurări a activităţii Biroului Electoral Central.
    (2) Preşedinţii consiliilor judeţene şi primarul general al municipiului Bucureşti asigură, sub coordonarea prefecţilor, sediile şi dotarea tehnico-materială ale birourilor electorale de circumscripţie judeţeană, respectiv sediul şi dotarea tehnico-materială ale biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti.
    (3) Primarii asigură, sub coordonarea prefecţilor, sediile şi dotarea tehnico-materială ale birourilor electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală şi de sector al municipiului Bucureşti.
    (4) Sediile birourilor electorale de circumscripţie sunt stabilite de prefecţi, prin ordin, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (5) Sediile şi dotarea tehnico-materială ale birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară se asigură de către primari.
    (6) Ministerul Afacerilor Externe asigură sediul şi dotarea tehnico-materială ale biroului electoral pentru secţiile de votare din afara ţării.
    (7) Pentru dotarea tehnico-materială a birourilor electorale de circumscripţie şi a birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară sunt utilizate bunurile aparţinând autorităţilor administraţiei publice locale prevăzute la alin. (2) şi (3) sau se achiziţionează unele noi, în condiţiile legii.
    (8) Pentru dotarea tehnico-materială a birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, primarii utilizează bunurile recuperate de la scrutinurile anterioare şi aflate în stare de funcţionare.
    (9) În cazurile în care bunurile necesare amenajării şi dotării tehnico-materiale corespunzătoare a secţiilor de votare din ţară nu se pot recupera, se achiziţionează unele noi de către primari, în limita fondurilor disponibile, conform standardelor stabilite de Autoritatea Electorală Permanentă, în condiţiile legii.

    ART. 11
    (1) Ministerul Afacerilor Externe asigură sprijinul logistic necesar biroului electoral pentru secţiile de votare din afara ţării pentru pregătirea şi organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din data de 9 iunie 2024.
    (2) Ministerul Afacerilor Externe ia măsuri pentru identificarea de spaţii pentru sediile secţiilor de votare din străinătate, precum şi pentru obţinerea acordului autorităţilor din statele străine pentru organizarea acestora pe teritoriul lor.
    (3) Ministerul Afacerilor Externe asigură serviciile de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate.
    (4) Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Electorală Permanentă iau măsuri pentru informarea cetăţenilor români cu drept de vot cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate privind modalitatea de exercitare a dreptului de vot.
    (5) Ministerul Afacerilor Externe comunică Autorităţii Electorale Permanente, în timp util, necesarul de buletine de vot, de ştampile cu menţiunea „VOTAT“ şi de timbre autocolante care sunt folosite la secţiile de votare din străinătate.
    (6) Paza secţiilor de votare din străinătate se asigură cu luarea în considerare a condiţiilor specifice de organizare a procesului de votare din străinătate.
    (7) Ministerul Afacerilor Externe asigură distribuirea terminalelor informatice furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale către birourile electorale ale secţiilor de votare organizate în străinătate.

    ART. 12
    (1) Autoritatea Electorală Permanentă asigură achiziţionarea buletinelor de vot, a timbrelor autocolante, a ştampilelor Biroului Electoral Central şi a ştampilelor cu menţiunea „VOTAT“.
    (2) Autoritatea Electorală Permanentă coordonează activităţile privind funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, precum şi activităţile de centralizare electronică a datelor consemnate în procesele-verbale privind rezultatele votării la ambele tipuri de scrutin şi aduce la cunoştinţa publică, pe siteul propriu şi al Biroului Electoral Central, datele şi informaţiile de interes public rezultate din acestea.
    (3) Autoritatea Electorală Permanentă ia măsuri pentru informarea şi/sau instruirea membrilor birourilor electorale, a celorlalţi participanţi la procesul electoral, precum şi a alegătorilor, prin realizarea, distribuirea şi/sau difuzarea de publicaţii, ghiduri, broşuri, pliante şi producţii audio-video.
    (4) Prefecţii şi primarii sprijină Autoritatea Electorală Permanentă în distribuirea şi/sau difuzarea materialelor de informare prevăzute la alin. (3).
    (5) Autoritatea Electorală Permanentă pune la dispoziţia birourilor electorale de circumscripţie o aplicaţie informatică cu rol de suport pentru efectuarea calculelor necesare pentru repartizarea mandatelor la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale.

    ART. 13
    Pe lângă Biroul Electoral Central, birourile electorale de circumscripţie judeţeană şi biroul electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti se organizează şi funcţionează centre de suport pentru relaţia cu publicul şi cu birourile electorale ierarhic inferioare.

    ART. 14
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat
                    Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
                    Toni Greblă
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 14 martie 2024.
    Nr. 205.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor din data de 9 iunie 2024
    Preşedinte:
    - viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne

    Membri:
    - preşedintele Autorităţii Electorale Permanente*;
    * Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente poate fi înlocuit de către unul dintre vicepreşedinţii Autorităţii Electorale Permanente, desemnat prin ordin.

    – secretar de stat pentru ordine şi siguranţă publică din Ministerul Afacerilor Interne;
    – secretar de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Afacerilor Interne;

    a) reprezentanţi, la nivel de secretar de stat/subsecretar de stat, secretar general sau de reprezentant cu însărcinări speciale, ai:
    - Secretariatului General al Guvernului;
    – Ministerului Afacerilor Externe;
    – Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;
    – Ministerului Finanţelor;
    – Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale;
    – Ministerului Educaţiei;
    – Ministerului Sănătăţii;
    – Institutului Naţional de Statistică;
    – Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale;
    – Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;

    b) reprezentanţi ai:
    - Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES;
    – Societăţii Române de Televiziune;
    – Societăţii Române de Radiodifuziune;

    c) reprezentanţi ai societăţilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice.
    NOTĂ:
    Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor din data de 9 iunie 2024 sunt asigurate de Ministerul Afacerilor Interne.


    ANEXA 2

    COMPONENŢA
    Comisiei tehnice judeţene/a municipiului Bucureşti
    pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor din data de 9 iunie 2024
    Preşedinte:
    - prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti

    Membri:
    - subprefecţii judeţului, respectiv ai municipiului Bucureşti;
    – secretarul general al judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti;
    – directorul executiv al direcţiei regionale/judeţene de statistică;
    – directorul general al direcţiei regionale a finanţelor publice/şeful administraţiei judeţene a finanţelor publice, după caz;
    – inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;
    – inspectorul-şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean, respectiv inspectorul-şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii“ Bucureşti-Ilfov;
    – şeful structurii judeţene de administrare a bazelor de date de evidenţă a persoanelor, respectiv a municipiului Bucureşti;
    – şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor;
    – inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti;
    – inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
    – directorul direcţiei de sănătate publică a judeţului, respectiv al Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti;
    – reprezentantul teritorial al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
    – reprezentantul Autorităţii Electorale Permanente;
    – reprezentanţi teritoriali ai societăţilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice;
    – corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES.

    NOTĂ:
    Lucrările de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene/a municipiului Bucureşti sunt asigurate de personalul din cadrul instituţiei prefectului.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016