Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 20 din 2 aprilie 2024  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European  şi Consiliu privind foaia de parcurs a UE pentru combaterea traficului de droguri  şi a criminalităţii organizate - COM (2023) 641    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 20 din 2 aprilie 2024 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu privind foaia de parcurs a UE pentru combaterea traficului de droguri şi a criminalităţii organizate - COM (2023) 641

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 297 din 4 aprilie 2024
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 164-189 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/107, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 20 februarie 2024, Camera Deputaţilor:
    1. susţine foaia de parcurs a UE pentru combaterea traficului de droguri şi a criminalităţii organizate şi aderă la constatarea Comisiei Europene potrivit căreia comerţul cu droguri orchestrat de criminalitatea organizată este una dintre cele mai grave ameninţări la adresa securităţii europene. Aminteşte că, în luna octombrie 2023, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a calificat consumul de droguri şi de alte substanţe stupefiante de către tineri şi elevi drept risc major la adresa siguranţei individuale şi naţionale a României;
    2. este interesată de rezultatele obţinute în aplicarea Strategiei UE în materie de droguri 2021-2025 şi cere clarificări în legătură cu coordonarea acţiunilor preconizate în prezenta foaie de parcurs cu acţiunile întreprinse în cadrul Strategiei UE în materie de droguri 2021-2025;
    3. salută abordarea echilibrată, integrată şi multidisciplinară a UE a tuturor aspectelor privind drogurile, la nivel naţional, european şi internaţional, care să includă lupta împotriva reţelelor infracţionale şi destructurarea acestora, reducerea aprovizionării cu droguri prin îmbunătăţirea securităţii, reducerea cererii de droguri prin prevenire, tratament şi servicii de îngrijire, abordarea efectelor nocive ale drogurilor şi cooperarea internaţională cu ţările şi regiunile aflate pe rutele de aprovizionare cu droguri;
    4. subliniază importanţa obţinerii unor date cât mai exacte şi actualizate privind traficul ilicit de droguri şi consumul de droguri, în scopul elaborării unor politici publice şi a unei legislaţii eficace, şi, în acest context, salută iniţiativele de cartografiere a situaţiei infracţionale actuale;
    5. apreciază că răspunsul poliţienesc şi judiciar, în scopul destructurării reţelelor infracţionale, perturbării modelelor de afaceri, comerţului ilegal şi confiscării profiturilor obţinute de reţelele infracţionale, poate fi consolidat îndeosebi prin implicarea agenţiilor UE cu competenţe în domeniu; susţine cooperarea la nivelul UE prin intermediul Agenţiei Uniunii Europene privind Drogurile;
    6. aminteşte că autorităţile şi instituţiile publice ce deţin competenţe în domeniu, inclusiv cele poliţieneşti, vamale şi portuare, trebuie să dispună de resurse umane şi materiale adecvate, inclusiv de instrumente digitale; subliniază importanţa îmbunătăţirii echipamentelor şi competenţelor profesionale şi a dobândirii de competenţe speciale pentru lucrătorii vamali;
    7. în contextul noii Alianţe portuare europene, apreciază că acţiunile specifice preconizate trebuie adaptate aspectelor particulare ale portului Constanţa, în special pentru a ţine cont de evoluţia continuă a fenomenului traficului de droguri;
    8. arată că, în scopul prevenirii traficului de droguri, sunt esenţiale colaborarea cu statele membre de la frontiera maritimă externă a UE şi tratarea cu prioritate a controlului la respectiva frontieră;
    9. sprijină constituirea unei reţele europene de procurori şi judecători specializaţi ai statelor membre, pentru destructurarea reţelelor infracţionale, şi utilizarea sistematică a investigaţiilor financiare şi a anchetelor digitale;
    10. subliniază pertinenţa constituirii unui parteneriat public-privat împotriva contrabandei cu droguri şi a infiltrării grupărilor de criminalitate organizată;
    11. aşteaptă cu interes evaluarea eficacităţii cadrului juridic, european şi naţional, privind criminalitatea organizată, în scopul remedierii deficienţelor identificate, şi promovarea unor măsuri de armonizare suplimentară a normelor cu privire la definirea infracţiunilor şi a sancţiunilor, în acord cu dispoziţiile art. 83 alin. (1) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, care enumeră traficul ilicit de droguri printre domeniile criminalităţii de o gravitate deosebită de dimensiune transfrontalieră;
    12. consideră că trebuie acordată importanţă sporită măsurilor de prevenire a activităţilor de criminalitate organizată, prin bariere tehnice şi administrative, şi acţiunilor de combatere a proliferării aşa-numiţilor pre-precursori de droguri, ceea ce impune identificarea celor mai bune soluţii pentru mecanismele de supraveghere şi control şi pentru prevenirea şi descurajarea deturnării medicamentelor stupefiante şi psihotrope în circuitul ilicit;
    13. îşi exprimă susţinerea pentru consolidarea măsurilor menite să împiedice reţelele infracţionale să recruteze copii şi tineri, consideraţi grupuri-ţintă de persoane vulnerabile, pentru a desfăşura activităţi infracţionale. Subliniază importanţa campaniilor de prevenire a criminalităţii organizate, prin implicarea autorităţilor publice şi a organizaţiilor neguvernamentale;
    14. recomandă sporirea măsurilor de reducere a cererii de droguri, care să vizeze în mod special copiii şi tinerii, măsuri care să includă servicii de prevenire, de tratament şi de îngrijire;
    15. solicită elaborarea unor ghiduri de bune practici şi acţiuni pentru îmbunătăţirea siguranţei şi a sănătăţii publice în domeniile afectate de consumul şi vânzarea drogurilor şi de infracţiunile legate de droguri;
    16. este de acord cu evaluarea Comisiei Europene potrivit căreia drogurile sintetice reprezintă o ameninţare reală pentru sănătate şi siguranţă.


    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 2 aprilie 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    VASILE-DANIEL SUCIU

    Bucureşti, 2 aprilie 2024.
    Nr. 20.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016