Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 20 din 17 februarie 2021  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor referitoare la Strategia UE privind uniunea securităţii - COM (2020)605    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 20 din 17 februarie 2021 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor referitoare la Strategia UE privind uniunea securităţii - COM (2020)605

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 163 din 17 februarie 2021
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/51, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 9 februarie 2021, Camera Deputaţilor:
    1. susţine strategia UE ce vizează protejarea Uniunii şi a cetăţenilor săi şi asigurarea multiplelor aspecte ale securităţii;
    2. consideră că este necesară o abordare strategică mult mai puternic orientată către viitor, astfel încât să fie din timp luate în considerare ameninţările emergente la adresa securităţii, cum ar fi terorismul sau lupta spaţială, noile droguri stimulante de sinteză sau armamentul letal obţinut prin conversie sau prin tehnici artizanale avansate, corupţia şi infracţiunile economice şi financiare;
    3. propune implicarea din timp a parlamentelor naţionale în elaborarea măsurilor de consolidare a securităţii Europei, în special a celor cu impact pe termen lung sau care depind semnificativ de condiţiile socio-economice sau geografice ale fiecărui stat membru;
    4. recomandă aplicarea consecventă în programul Orizont Europa a principiului cercetării şi inovării responsabile, care se bazează pe identificarea necesităţilor cetăţenilor şi pe sectorul de afaceri, precum şi pe capacităţile comunităţilor locale deservite;
    5. consideră că resursa umană este relevantă pentru gradul de vulnerabilitate a societăţii, în aceeaşi măsură ca şi infrastructura fizică şi cea digitală, ceea ce impune luarea sa în considerare ca temă orizontală în edificarea spaţiului comun de securitate;
    6. recomandă o analiză a riscurilor generate de proliferarea tehnologiilor digitale lansate pe piaţă înainte de testarea cuprinzătoare a securităţii acestora sau în absenţa abordării potenţialelor breşe de securitate legate de utilizarea lor imprudentă;
    7. recomandă ca strategiile şi programele relevante în ceea ce priveşte securitatea Europei să fie sintetizate şi combinate în mesaje elocvente către cetăţenii Uniunii, cu eforturi speciale în vederea atingerii unor grupuri-ţintă din mediul rural şi din mediile defavorizate;
    8. consideră că este momentul pentru o evaluare pragmatică a impactului normelor Uniunii referitoare la protecţia datelor personale, în special în domeniul înregistrărilor video şi al colectării automate de date în timpul căutărilor pe internet;
    9. consideră că educaţia elevilor în privinţa regulilor de respectare a proprietăţii intelectuale, în ceea ce priveşte informaţia disponibilă gratuit pe internet, în formă text, imagine sau video, contribuie foarte mult la formarea unei atitudini viitoare responsabile, faţă de riscurile de securitate cibernetică;
    10. recomandă analiza răspândirii în Europa a riscurilor noilor droguri de sinteză, denumite şi noi substanţe psihoactive sau stimulanţi sintetici, adaptarea legislaţiei la combaterea acestora şi elaborarea de măsuri preventive şi sprijinirea în această privinţă a statelor membre cu o experienţă redusă în lupta cu drogurile;
    11. îşi exprimă îngrijorarea cu privire la proliferarea campaniilor de dezinformare pe diverse teme şi la impactul marcat al acestora în condiţii socioeconomice preocupante;
    12. recomandă o reacţie hotărâtă a Uniunii în privinţa urmăririi surselor de venit ilicite şi a identificării rapide a activităţilor de spălare de bani, pentru a diminua traficul de droguri şi de persoane şi comerţul cu produse farmaceutice contrafăcute;
    13. subliniază că sunt necesare acţiuni concertate la nivelul Uniunii pentru informarea cetăţenilor cu privire la riscurile de securitate generate de internetul lucrurilor şi implicarea producătorilor şi programatorilor în proiectarea unor dispozitive cu risc scăzut;
    14. atrage atenţia asupra necesităţii dezvoltării capacităţilor de acţiune independentă a comunităţilor, entităţilor şi organizaţiilor de toate tipurile, precum şi asupra nevoii de rezultate rapide, tangibile şi concludente în această privinţă, în scopul edificării unui spaţiu al securităţii rezilient şi adaptativ;
    15. susţine extinderea cooperării autorităţilor centrale cu organizaţiile de mediu locale, cu entităţile care deservesc micile comunităţi, în special din mediul rural, astfel încât să fie prevenite şi identificate infracţiunile ecologice şi abuzul de sprijin financiar al Uniunii care s-ar putea constitui în surse de venit pentru activităţi teroriste;
    16. recomandă instituirea la nivelul Uniunii a unor mecanisme de răspuns rapid, legale şi administrative, la folosirea abuzivă a fondurilor europene în materie de mediu, la exploatarea în scopuri infracţionale a sistemelor de comercializare a certificatelor de emisii, a sistemelor de certificare a energiei şi a exploatării forestiere ilegale masive;
    17. atrage atenţia asupra importanţei mecanismelor de combatere a corupţiei şi a infracţiunilor economice şi financiare, ca mijloc de protecţie a banilor contribuabililor din Uniunea Europeană, incluzând consolidarea instituţională a Parchetului European şi adaptării legislaţiei UE la noile provocări infracţionale; susţine extinderea sprijinului financiar şi legal la nivelul UE pentru Parchetul European;
    18. subliniază cu putere că trebuie evitate consecvent exagerările cu privire la controlul conţinutului online, pentru a nu afecta dreptul la libera exprimare şi dreptul la educaţie;
    19. îşi exprimă preocuparea cu privire la cadrul de protecţie a datelor personale colectate în regim privat autorizat, în ceea ce priveşte riscurile prezentate de accesul persoanelor private la informaţiile colectate pentru asigurarea securităţii în spaţiile publice şi utilizarea inadecvată a acestora;
    20. recomandă finanţarea unor studii cu impact concret în ceea ce priveşte cauzele profunde ale terorismului şi, în special, identificarea timpurie a riscurilor în statele membre care au o experienţă restrânsă în confruntarea cu terorismul;
    21. recomandă să nu se depăşească ceea ce este necesar în materie de reglementare a dronelor, având în vedere miniaturizarea acestora şi utilizarea unor modele de performanţă redusă în scop recreativ;
    22. recomandă cooperarea cu sectorul de afaceri pentru identificarea unui set de măsuri compozit, anume obligatorii şi voluntare, care să asigure prevenirea actelor de terorism şi dejucarea din timp a acestora, precum şi sancţionarea autorilor;
    23. atrage atenţia că edificarea unui spaţiu al securităţii în Europa are legături inevitabile cu doctrina apărării comune, cu lupta împotriva ameninţărilor asimetrice şi hibride;
    24. invită la o abordare pragmatică în elaborarea şi planificarea măsurilor prevăzute de strategie, astfel încât acestea să ofere rapid rezultate tangibile, cu utilizarea responsabilă a resurselor financiare şi cu un nivel de birocratizare formală cât mai redus; consideră că o comunicare publică eficientă şi concretă este esenţială în acest sens şi, prin urmare, este necesară planificarea sa cuprinzătoare şi detaliată, cu indicatori clari cu privire la eficienţa acţiunilor Comisiei Europene în această privinţă.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 17 februarie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    LAURENŢIU-DAN LEOREANU

    Bucureşti, 17 februarie 2021.
    Nr. 20.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016