Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 2 din 8 septembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 2 din 8 septembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România

EMITENT: Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 945 din 27 septembrie 2022
    În temeiul art. 48 alin. (2) şi al art. 55 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Congresul Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, reunit la Mamaia în data de 8.09.2022, hotărăşte:
    ART. I
    Hotărârea Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 3 septembrie 2019, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În anexa nr. I, la articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Uniunea îşi asigură resursele financiare din venituri proprii, donaţii, legate şi sponsorizări din partea persoanelor fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, alte venituri conform prevederilor legale."

    2. În anexa nr. I, la articolul 8 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) societate profesională cu răspundere limitată, denumită în continuare SPRL;"

    3. În anexa nr. I, la articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Practicianul în insolvenţă nu îşi poate organiza şi desfăşura activitatea concomitent în mai multe forme de organizare şi nu poate avea calitatea de asociat decât într-o societate profesională, cu excepţia constituirii de filiale ale SPRL, în care este partener."

    4. În anexa nr. I, la articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Practicienii în insolvenţă fac parte din organele care aplică procedura conform art. 7 alin. (1) şi art. 40 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt reprezentanţi legali ai debitoarei, aceştia îndeplinind strict atribuţiile reglementate expres de O.U.G., Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Legea nr. 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice. Prevederile prezentului statut pentru activitatea practicienilor desemnaţi conform Legii nr. 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice se vor aplica doar în măsura compatibilităţii cu acest act normativ. Răspunderea, obligaţiile şi drepturile practicienilor în insolvenţă sunt limitate la atribuţiile stabilite de aceste acte normative."

    5. În anexa nr. I, la articolul 12, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să aleagă şi să fie aleşi într-o funcţie de conducere centrală sau locală, în raport cu vechimea în profesie, precum şi în alte funcţii sau comisii lucrative, cum ar fi instanţele de disciplină şi comisiile de cenzori, şi dacă nu se găsesc în situaţii de incompatibilitate;"

    6. În anexa nr. I, la articolul 12, după litera k) se introduc două noi litere, literele l) şi m), cu următorul cuprins:
    "l) dreptul la protecţia datelor cu caracter personal; dreptul la informare, acces, rectificare, ştergere, opoziţie, portabilitate, restricţionarea prelucrării datelor cu caracter personal şi de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automatizată, în temeiul Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
m) să apeleze la prevederile Legii nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care doresc să restructureze patrimoniul şi activitatea în condiţiile legii."

    7. În anexa nr. I, la articolul 13, alineatele (2), (5) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Membrii Uniunii care solicită trecerea din secţiunea persoanelor incompatibile în cea a persoanelor compatibile trebuie să facă dovada calităţii de avocat, expert contabil, contabil autorizat, evaluator, auditor financiar, arbitru, mediator, conciliator, expert financiar sau expert tehnic judiciar cu legitimaţia vizată la zi a corpului profesional, dacă este cazul, precum şi dovada calităţii de asociat într-o societate profesională ori într-un cabinet individual sau dovada de angajare în cadrul profesiei prin carte de muncă ori contract.
    ................................................................................................
(5) Suspendarea la cerere, în condiţiile art. 36 lit. d) din O.U.G., duce la înscrierea membrului, persoană fizică, în secţiunea incompatibili. Cererea de suspendare se supune aprobării Consiliului naţional de conducere al Uniunii. De la data comunicării aprobării cererii de suspendare devin incidente prevederile alin. (1).
    .................................................................................................
(9) Cu excepţia situaţiei cesionării integrale a părţilor sociale, trecerea la incompatibili a membrilor Uniunii duce, de drept, la lichidarea formei de organizare în condiţiile legii, urmată de radierea cabinetului sau IPURL din Registrul formelor de organizare al UNPIR. În termen de 10 zile de la emiterea deciziei de trecere la secţiunea membrilor incompatibili, practicianul în insolvenţă are obligaţia să informeze instanţele de judecată, precum şi debitorii asupra radierii cabinetului sau IPURL în care acesta îşi desfăşura activitatea."

    8. În anexa nr. I, la articolul 14, alineatul (3) se abrogă.
    9. În anexa nr. I, la articolul 15, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Membrii Uniunii înscrişi în subsecţiunea IA (practicieni stagiari) pot avea calitatea de angajaţi sau colaboratori la o singură societate profesională ori cabinet de insolvenţă, dar nu pot ocupa funcţii de conducere la nivelul filialelor Uniunii sau la nivel central, în instanţele locale de disciplină ori în Instanţa superioară de disciplină a UNPIR."

    10. În anexa nr. I, la articolul 29, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) aprobă, modifică şi completează tarifele pentru onorarii şi standardele de cost pentru cheltuielile de procedură ce se plătesc din fondul de lichidare constituit conform art. 39 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare;"

    11. În anexa nr. I, după articolul 30 se introduce un nou articol, articolul 30^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 30^1
    Adunarea reprezentanţilor permanenţi este legal constituită în prezenţa majorităţii membrilor prevăzuţi la art. 56 din O.U.G., iar hotărârile sunt valabil adoptate cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi sau reprezentaţi. Dacă la prima convocare nu se întruneşte cvorumul necesar desfăşurării adunării, aceasta va fi reconvocată şi poate delibera indiferent de prezenţă, hotărârile urmând a fi adoptate cu votul majorităţii simple a celor prezenţi sau reprezentaţi."

    12. În anexa nr. I, la capitolul III, titlul secţiunii a 3-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 3-a
    Preşedintele Uniunii şi biroul executiv
"

    13. În anexa nr. I, la articolul 31, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Preşedintele Uniunii este ales de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani. Un membru al Uniunii poate avea cel mult două mandate ca preşedinte al Uniunii, cu excepţia situaţiei în care din motive obiective nu se poate organiza congresul în vederea alegerii Consiliului naţional de conducere al Uniunii. Prevederea cu privire la limitarea la două mandate nu se aplică preşedintelui filialei şi membrilor Consiliului de conducere, cu privire la aceştia fiind incident art. 59."

    14. În anexa nr. I, articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    (1) Preşedintele Uniunii reprezintă Uniunea în faţa autorităţilor publice, precum şi în raporturile cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate. Acesta poate delega atribuţiile de reprezentare, pe timp limitat, de regulă primvicepreşedintelui sau unuia dintre vicepreşedinţi. Preşedintele Uniunii este şi preşedintele Biroului executiv al UNPIR.
    (2) Biroul executiv este format din 4 membri ai Consiliului naţional de conducere al Uniunii, respectiv preşedintele UNPIR, prim-vicepreşedintele şi cei doi vicepreşedinţi ai Uniunii şi exercită sarcinile încredinţate de Consiliul naţional de conducere.
    (3) Biroul executiv poate adopta decizii pe probleme administrative care privesc buna funcţionare a Uniunii, în situaţii care necesită măsuri urgente ce nu pot fi amânate în ceea ce priveşte atribuţiile CNC prevăzute de art. 36 alin. (1) lit. f) şi g), ce urmează a fi supuse ratificării în proxima întrunire a membrilor Consiliului naţional de conducere al Uniunii."

    15. În anexa nr. I, la articolul 34, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 34
    (1) Consiliul naţional de conducere al Uniunii este format din 17 membri titulari, dintre care un preşedinte, un primvicepreşedinte, 2 vicepreşedinţi, 13 membri, precum şi 5 membri supleanţi, aleşi de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani. Mandatul membrilor Consiliului de conducere se prelungeşte de drept în situaţia în care din motive obiective nu se poate organiza congresul în vederea alegerii Consiliului naţional de conducere al Uniunii."

    16. În anexa nr. I, la articolul 36, partea introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 36
    (1) Pe lângă atribuţiile prevăzute la art. 58 din O.U.G., Consiliul naţional de conducere al Uniunii are următoarele prerogative:"

    17. În anexa nr. I, la articolul 36 alineatul (1), literele b), d) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) desfiinţează o filială constituită în cazul în care numărul practicienilor în insolvenţă definitivi şi compatibili din cadrul filialei respective scade sub cel stabilit la art. 54 alin. (3), în cazul în care majoritatea membrilor filialei solicită aceasta şi/sau în situaţia în care se constată incapacitatea de funcţionare a acesteia. Membrii filialei astfel desfiinţate vor fi rearondaţi, de regulă, unei filiale învecinate - aflată în raza de activitate a aceleiaşi curţi de apel - de Consiliul naţional de conducere. Patrimoniul filialelor care sunt desfiinţate se transferă de drept la filiala învecinată în care vor fi înscrişi membrii;
    ...............................................................................................
d) aprobă înscrierea/radierea cabinetelor individuale de insolvenţă, cabinetelor asociate, societăţilor profesionale şi a filialelor acestora, precum şi fuziunile, divizările şi dizolvările urmate de lichidare ale formelor de organizare în/din Registrul formelor de organizare;
    ................................................................................................
h) soluţionează contestaţiile împotriva respingerii cererii de înscriere la examenul pentru dobândirea calităţii de practician în insolvenţă şi, respectiv, în Tabloul UNPIR. Comisia de analizare a contestaţiilor împotriva respingerii cererii de înscriere la examen este numită de CNC."

    18. În anexa nr. I, la articolul 36 alineatul (1), după litera o) se introduc cinci noi litere, literele p)-ş), cu următorul cuprins:
    "p) poate delega atribuţii privind luarea de decizii în legătură cu activitatea curentă de către Biroul executiv. În baza delegării, Biroul executiv emite decizii;
q) aprobă acordarea de finanţări rambursabile sau nerambursabile filialelor UNPIR, în limita sumelor prevăzute în bugetul Uniunii pentru anul în curs;
r) instituie politici şi proceduri interne, măsuri tehnice şi organizatorice privind protecţia datelor cu caracter personal, conform prevederilor legale aplicabile;
s) poate încheia protocoale de colaborare cu instituţii publice centrale sau locale în vederea dezvoltării cadrului reglementar necesar derulării activităţii practicienilor în insolvenţă;
ş) aprobă şi modifică Procedura de decontare din fondul de lichidare."

    19. În anexa nr. I, la articolul 39, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 39
    (1) Când litigiul dintre practicienii în insolvenţă nu a putut fi soluţionat prin conciliere, partea interesată poate declanşa procedura arbitrajului ad-hoc."

    20. În anexa nr. I, la articolul 41, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Arbitrul desemnat/Comisia de arbitraj va stabili regulile obligatorii aplicabile arbitrajului ad-hoc, bazându-se pe cooperarea şi disponibilitatea arătate de părţi."

    21. În anexa nr. I, la articolul 46, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 46
    (1) Instanţa superioară de disciplină a Uniunii funcţionează pe lângă Consiliul naţional de conducere al Uniunii şi este compusă din 9 membri titulari (un preşedinte şi 8 membri) şi 3 membri supleanţi, aleşi de Congresul Uniunii, prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani dintre practicienii în insolvenţă aflaţi în evidenţa Uniunii care se bucură de autoritate profesională şi morală deosebită. Mandatul poate fi reînnoit. Mandatul membrilor instanţei superioare de disciplină se prelungeşte de drept în situaţia în care din motive obiective nu se poate organiza congresul în vederea alegerii instanţei superioare de disciplină a Uniunii."

    22. În anexa nr. I, la articolul 54, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 54
    (1) Filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti se constituie cu avizul Consiliului naţional de conducere al Uniunii, cu un număr minim de 20 de membri persoane fizice compatibile."

    23. În anexa nr. I, la articolul 54, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) O filială UNPIR are posibilitatea de a fuziona prin absorbţie cu altă filială a UNPIR de pe raza aceleiaşi curţi de apel, indiferent de numărul de membri compatibili. Hotărârea se aprobă de adunările generale ale filialelor, cu votul majorităţii membrilor prezenţi fizic sau reprezentaţi prin mandat. Patrimoniul entităţii absorbite se transferă, de drept, către filiala absorbantă. Înregistrarea fuziunii se realizează de către Secretariatul general, cu avizul CNC."

    24. În anexa nr. I, la articolul 57, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) În situaţia refuzului consiliului de conducere al filialei de a proceda la convocarea şi organizarea adunării generale a filialei în condiţiile alin. (1) lit. b), reprezentantul membrilor care iniţiază convocarea adunării membrilor sau membrul iniţiator cu cea mai mare vechime în cadrul Uniunii, în situaţia în care nu este numit un reprezentant, are dreptul să deruleze toate procedurile necesare organizării întrunirii membrilor filialei, inclusiv să desfăşoare/să exercite operaţiuni de publicitate privind organizarea adunării."

    25. În anexa nr. I, la articolul 59, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 59
    (1) Consiliul de conducere al filialei este format din 3 membri titulari pentru filialele ce au sub 100 de membri şi poate creşte până la 5 în cazul filialelor cu peste 100 de membri, dintre care un preşedinte, precum şi 2 membri supleanţi, aleşi de adunarea generală pentru o perioadă de 4 ani. Pentru preşedintele şi membrii consiliului de conducere al filialei se aplică prevederile art. 59 alin. (1) şi (2) din O.U.G. Mandatul membrilor consiliului de conducere al filialei se prelungeşte de drept în situaţia în care din motive obiective nu se poate organiza adunarea generală a filialei în vederea alegerii consiliului de conducere al filialei."

    26. În anexa nr. I, la articolul 59, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
    "(6) Este interzis cumulul simultan de funcţii de conducere, respectiv cea de membru în consiliul de conducere al filialei şi cea de membru în instanţa locală de disciplină, precum şi cea de membru în Consiliul naţional de conducere şi membru în instanţa superioară de disciplină. În cazul apariţiei cumulului de funcţii, persoana respectivă trebuie să opteze înainte de preluarea mandatului pentru o singură funcţie. Prevederile de mai sus se aplică şi cenzorilor."

    27. În anexa nr. I, la articolul 60, după litera i) se introduce o nouă literă, litera j), cu următorul cuprins:
    "j) poate dispune numirea unui lichidator în situaţiile în care nu a fost numit de asociatul/asociaţii formei de organizare sau mandatul acestuia a încetat din orice cauză."

    28. În anexa nr. I, la articolul 61, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Instanţele locale de disciplină sunt compuse din 7 membri titulari (un preşedinte şi 6 membri) aleşi de adunările generale ale filialelor, prin vot secret, pentru o perioadă de 4 ani, dintre membrii practicieni în insolvenţă definitivi şi compatibili, care se bucură de o autoritate profesională şi morală deosebită. Mandatul poate fi reînnoit. Mandatul membrilor instanţei locale de disciplină se prelungeşte de drept în situaţia în care din motive obiective nu se poate organiza adunarea generală a filialei în vederea alegerii instanţelor locale de disciplină ale UNPIR."

    29. În anexa nr. I, la articolul 65, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Documentaţia de înscriere va fi verificată prin grija Secretariatului general al Uniunii, care va afişa la sediul central şi va transmite filialelor, cu cel puţin 7 zile înaintea datei examenului, lista cuprinzând candidaţii care îndeplinesc condiţiile pentru susţinerea examenului. Afişarea listei candidaţilor se va face prin anonimizarea numelor acestora, respectiv prin alocarea unui cod unic de identificare."

    30. În anexa nr. I, la articolul 69, alineatele (8) şi (9) se abrogă.
    31. În anexa nr. I, după articolul 75 se introduce un nou articol, articolul 75^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 75^1
    Persoanele fizice străine pot dobândi calitatea de membru al Uniunii, în condiţiile prevăzute de art. 24 alin. (2) din O.U.G., în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români."

    32. În anexa nr. I, la capitolul V, titlul secţiunii a 3-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 3-a
    Accesul şi exercitarea profesiei pentru persoanele fizice străine
"

    33. În anexa nr. I, la articolul 76, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 76
    (1) Persoanele fizice străine pot exercita calitatea de membru al Uniunii, putând activa astfel ca practician în insolvenţă, dacă în statul în care îşi au domiciliul ele au această specialitate, certificată de organismele profesionale recunoscute sau de autorităţile publice care le autorizează şi în condiţiile stabilite prin convenţii bilaterale, conform prevederilor art. 24 din O.U.G."

    34. În anexa nr. I, la articolul 77 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) contractul de societate al societăţii profesionale de insolvenţă;"

    35. În anexa nr. I, la articolul 80, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În funcţie de volumul de activitate al îndrumătorului de stagiu, pe baza unei grile întocmite în funcţie de veniturile realizate în anul anterior atestării, de către cabinetul sau societatea profesională în care îşi exercită profesia, Consiliul naţional de conducere al Uniunii va stabili numărul de stagiari. Veniturile realizate de coordonatorul de stagiu nu se pot situa sub valoarea de 100.000 lei."

    36. În anexa nr. I, la articolul 81, alineatele (1) şi (12) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 81
    (1) În Registrul formelor de organizare sunt înregistrate societăţile profesionale cu personalitate juridică, filialele acestora şi cabinetele individuale de insolvenţă, precum şi celelalte forme asociative de organizare profesională, prevăzute şi constituite în conformitate cu dispoziţiile din O.U.G.
    ...............................................................................................
    (12) Se pot organiza sedii profesionale subsidiare ca sucursale sau puncte de lucru, sub rezerva ca acestea să fie prevăzute în contractul de societate şi să se afle pe raza teritorială a aceleiaşi filiale UNPIR."

    37. În anexa nr. I, la articolul 91, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) proiectul de divizare semnat de asociaţi. Acesta trebuie să conţină modul de repartizare a patrimoniului, însoţit de anexa cu repartizarea portofoliului de dosare, cu stabilirea clară a entităţii căreia îi vor rămâne spre îndeplinire obligaţiile legale conform procedurii, respectiv exercitării drepturilor, precum şi modalitatea de stingere a pasivului, aşa cum s-a stabilit prin hotărârea asociaţilor asupra divizării;"

    38. În anexa nr. I, articolul 95 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 95
    (1) Formele de exercitare a profesiei se dizolvă în următoarele situaţii:
    a) hotărârea asociaţilor reprezentând majoritatea părţilor sociale. Asociaţii pot stabili prin contractul de societate o majoritate simplă sau calificată pentru decizia de dizolvare;
    b) radierea din profesie a tuturor asociaţilor sau, după caz, trecerea în oricare dintre situaţiile de incompatibilitate a tuturor asociaţilor, dacă nu şi-au cesionat părţile sociale în termen de 30 de zile de la data înscrierii în Registrul formelor de organizare a profesiei a menţiunilor ce pot duce la dizolvarea formei de organizare, în condiţiile prezentului alineat;
    c) radierea din profesie a asociatului unic/tuturor asociaţilor ca urmare a unei decizii definitive a instanţelor judecătoreşti sau de disciplină, după caz;
    d) decesul tuturor asociaţilor;
    e) dobândirea tuturor părţilor sociale de către un singur asociat şi păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni, fără ca acesta să efectueze operaţiuni privind cooptarea unui alt asociat sau pentru transformarea formei de organizare profesională în IPURL;
    f) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toţi asociaţii;
    g) trecerea timpului stabilit pentru durata societăţii;
    h) imposibilitatea realizării obiectului de activitate al societăţii şi comunicarea acestei decizii de către asociat/asociaţi sau existenţa unei decizii a instanţei în acest sens;
    i) în baza procesului-verbal de conciliere sau a hotărârii de arbitraj pronunţate în condiţiile prevăzute de prezentul statut, la cererea oricărui asociat, pentru motive temeinice, precum neînţelegeri grave între asociaţi, care împiedică funcţionarea societăţii;
    j) alte cauze prevăzute de lege sau de contractul de societate.
    (2) CNC va pronunţa o hotărâre de dizolvare a formei de organizare, atunci când situaţia o impune."

    39. În anexa nr. I, la articolul 97, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Remunerarea lichidatorului şi cheltuielile de lichidare se acoperă din averea societăţii dizolvate. În lipsa averii formei de organizare, remunerarea se va face din fondul de lichidare."

    40. În anexa nr. I, titlul capitolului X se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. X
    Înregistrarea şi radierea în Registrul formelor de organizare
"

    41. În anexa nr. I, la articolul 101 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în cazul suspendării la cererea practicianului în insolvenţă, prevăzută la art. 13 alin. (5), cu condiţia solicitării radierii;"

    42. În anexa nr. I, după articolul 101 se introduce un nou articol, articolul 101^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 101^1
    (1) Reprezentanţii formei de organizare a profesiei sau succesorii acesteia au obligaţia de a face demersurile în vederea radierii în termen de 3 (sau 6) luni de la apariţia cauzei de radiere; nedepunerea documentelor necesare dă dreptul consiliilor de conducere ale filialei în care este înregistrată forma de organizare să numească un lichidator care să realizeze radierea.
    (2) Operaţiunile de lichidare se vor realiza cu respectarea prevederilor art. 33 şi art. 2.324 alin. (4) din Codul civil, respectiv a prevederilor speciale cuprinse în O.U.G.
    (3) Radierea din Registrul formelor de organizare se realizează după depunerea tuturor documentelor necesare operării radierii. În vederea operării radierii în registru se va depune şi dovada lichidării datoriilor patrimoniului de afectaţiune, inclusiv faţă de UNPIR.
    Procedura şi documentele necesare operării radierii se vor aproba de către CNC."

    43. În anexa nr. I, la articolul 114, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) UNPIR va utiliza un alt subcont special în care se va vira de filialele UNPIR procentul de 2% încasat de acestea de la practicienii în insolvenţă, precum şi fondurile nesolicitate în termen de 30 de zile de către cei îndreptăţiţi în condiţiile prevăzute de art. 168 teza a II-a din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare."

    44. În anexa nr. I, la articolul 114, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
    "(6) CNC poate da decizii de interpretare, în baza art. 48 şi art. 50 lit. d) şi k) din O.U.G., cu privire la cheltuielile efectuate din fondul de lichidare."

    45. În anexa nr. I, la articolul 115 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) onorariile din hotărârea judecătorească pentru dosarele deschise în baza Legii nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, sau onorariile stabilite pentru procedura prevăzută de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în ordinea cronologică a înregistrării documentelor la filială.
    Având în vedere natura fondului de lichidare, constituit în condiţiile art. 39 alin. (4) din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, decontarea din acest fond se va face exclusiv în limita sumei prevăzute la art. 118 alin. (1) din prezentul statut, respectiv la art. 38 alin. (5) teza finală din O.U.G.
    Având în vedere caracterul insesizabil al sumelor existente în fondul de lichidare, stabilirea chiar şi de instanţă a unor sume superioare celor prevăzute în statut sau a celor aprobate de către Adunarea reprezentanţilor permanenţi a UNPIR nu poate conduce la decontarea sau executarea silită de către beneficiar a unor sume superioare din fondurile astfel constituite, având în vedere prevederile art. 38 alin. (5) şi art. 51 din O.U.G. care prevede că sumele cuprinse în «fondul de lichidare» nu pot face obiectul măsurilor asigurătoare sau executate silit."

    46. În anexa nr. I, la articolul 115, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În cazul în care un practician este numit de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin registrator, într-un dosar în temeiul Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiindu-i fixat onorariul de 1.500 lei şi, ulterior, prin trecerea la procedura simplificată prevăzută de Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, îi mai este stabilit un onorariu, fie aceluiaşi practician, fie altuia, eventual şi cheltuieli de procedură de către judecătorul-sindic, se va solicita un singur onorariu din fondul de lichidare de până la 7.000 lei, la care se adaugă cheltuielile făcute în procedură. În cazul finalizării dosarului de un alt practician decât cel desemnat iniţial, stabilirea remuneraţiei cuvenite fiecărui practician în cauză intră în competenţa consiliului de conducere al filialei UNPIR pe raza căreia îşi are sediul societatea debitoare.
    În acest caz, împărţirea poate fi făcută în temeiul regulilor stabilite de către consiliul de conducere al filialei, în baza analizei deconturilor depuse de practicienii care au activat în dosar. Această plată se va efectua pentru deconturile înaintate în dosarul trecut în procedura simplificată prevăzută de legea privind procedura insolvenţei."

    47. În anexa nr. I, la articolul 116 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) sentinţa/încheierea/rezoluţia, publicată în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, în original sau copie conformă cu originalul, prin care judecătorul-sindic/judecătorul-delegat/ directorul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoana desemnată din cadrul registrului comerţului stabilesc/stabileşte/dispun/dispune onorariul de achitat, respectiv cheltuielile de procedură. În condiţiile în care cheltuielile de procedură nu sunt reglementate ab initio, atunci acestea se vor accepta spre decontare în conformitate cu prevederile art. 118;"

    48. În anexa nr. I, la articolul 118 alineatul (1), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) până la 7.000 lei, în baza hotărârii judecătoreşti pentru procedurile de insolvenţă deschise în baza Legii nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau a Legii nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi procedurile deschise în baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru practicienii în insolvenţă înregistraţi cu vector fiscal de TVA onorariul va fi de până la 7.000 lei, exclusiv TVA.
    Indiferent de cuantumul onorariului din hotărârea judecătorească, din fondul de lichidare se va deconta doar onorariul în limita sumei de 7.000 lei, prevederile art. 38 alin. (5) şi art. 51 din O.U.G. fiind incidente;
b) 1.500 lei, prevăzut la art. 129 pct. 50 din Legea nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, pentru procedurile de lichidare derulate în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru practicienii în insolvenţă înregistraţi cu vector fiscal de TVA onorariul va fi de 1.500 lei, exclusiv TVA;"

    49. În anexa nr. I, la articolul 118 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) până la 7.000 lei, în baza hotărârii consiliului de conducere al filialei Uniunii pentru procedurile de lichidare deschise în baza art. 97 alin. (1) lit. b)."

    50. În anexa nr. I, la articolul 118 alineatul (2), literele c), f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) cheltuieli ce pot fi avansate din fondul de lichidare, în condiţiile art. 117, necesare asigurării de către practicianul în insolvenţă a bunei desfăşurări a procedurii (cum ar fi, dar fără a se limita la: inventarierea bunurilor, asigurarea administrării societăţii debitoare şi ţinerea contabilităţii societăţii debitoare în ipoteza în care administratorului special i-a fost ridicat parţial sau total dreptul de administrare, reprezentarea societăţii debitoare în relaţia cu partenerii comerciali, precum şi în relaţia cu autorităţi suverane/suprasuverane, expertizele contabile/ evaluările încuviinţate în acţiunile pentru anularea actelor sau operaţiunilor frauduloase prevăzute de art. 117 din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când acestea au fost promovate de practicianul în insolvenţă, în situaţia în care în averea societăţii debitoare nu există bunuri sau lichidităţi etc.). În condiţiile în care, din constrângeri legate de timp sau pentru distanţe mai mari de 200 km, se optează pentru transportul cu avionul, atunci se va deconta un tarif echivalent cu cel al călătoriilor la clasa economică. Cheltuielile de cazare, care se vor limita la condiţii hoteliere de maximum 4 stele, se vor justifica pe baza aceluiaşi decont de deplasare, la care sunt ataşate facturile şi bonurile fiscale. La toate aceste cheltuieli se va adăuga şi diurna legală, aferentă personalului alocat în acest scop. Se vor aplica prevederile alin. (5);
    ...............................................................................................
f) cheltuielile de arhivare a documentelor debitoarei. Standardul de cost pentru decontarea operaţiunilor de verificare, selecţionare, inventariere şi legare este echivalentul a 15 euro/ml, iar pentru depozitare 3 euro/ml/an. Pentru a solicita plata din fondul de lichidare a acestor cheltuieli, practicianul trebuie să facă dovada organizării procedurii de selecţie a ofertantului de servicii de arhivare, inclusiv prin publicarea unui anunţ privind cererea de oferte pe site-ul UNPIR, cu excepţia arhivelor care nu depăşesc 50 ml, arhivă neprelucrată.
    Pentru arhivele care depăşesc 50 ml de arhivă neprelucrată, operaţiunile de arhivare sunt necesar a fi realizate în două etape:
    - prima etapă de prelucrare (inventariere, selecţionare) a arhivei preluate, de unde rezultă cantitatea de arhivă ce urmează a fi depozitată, pe număr de ani;
    – a doua etapă, cea de preluare în vederea depozitării;
g) onorariile stabilite de judecătorul-sindic pentru curatorii numiţi în acţiunile în anulare sau acţiunile în răspundere formulate de către practicianul în insolvenţă şi expertizele judiciare încuviinţate de judecătorul-sindic în acţiunile în anulare sau acţiunile în răspundere până la 1.000 lei în funcţie de durata acţiunilor pentru curatori, pentru fiecare ciclu procesual.
    Indiferent de cuantumul cheltuielilor de procedură stabilite de judecătorul-sindic, prin hotărâre, din fondul de lichidare se vor deconta doar cheltuielile de procedură care respectă tarifele şi standardele de cost aprobate de Adunarea reprezentanţilor permanenţi a UNPIR, ratificate de Congresul UNPIR, prevederile art. 51 din O.U.G. fiind incidente."

    51. În anexa nr. I, la articolul 118 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:
    "f^1) În situaţia în care, ulterior distribuirii fondurilor din averea debitoarei de către practicianul numit iniţial sau de către cel cu care acesta a fost înlocuit pe parcursul procedurii, se recuperează documentele debitoarei, cheltuielile cu arhivarea acestora pot fi decontate din fondul de lichidare. Situaţia va fi asumată de practicianul în insolvenţă care formulează cererea de decont, printr-o declaraţie pe propria răspundere;"

    52. În anexa nr. I, la articolul 118 alineatul (4), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) expertizele contabile întocmite după închiderea procedurii de insolvenţă, în cererile de atragere a răspunderii conform art. 138 dinLegea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau art. 169 din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, formulate de practicianul în insolvenţă;"

    53. În anexa nr. I, la articolul 118 alineatul (4), după litera d) se introduc două noi litere, literele e) şi f), cu următorul cuprins:
    "e) cheltuielile cu ţinerea contabilităţii de către persoane care se află într-o relaţie contractuală de natură a crea un conflict de interese cu practicianul în insolvenţă, aceste persoane fiind obligate să se abţină sau/şi putând fi în situaţia de a fi recuzate în condiţiile art. 43 şi 44 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
f) cheltuielile cu arhivarea documentelor emise de practicianul în insolvenţă în procedură şi care fac parte din arhiva sa proprie sau care nu respectă încadrarea în standardele de cost conform alin. (2) lit. f)."

    54. În anexa nr. I, la articolul 118, alineatele (5) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(5) Cheltuielile prevăzute la alin. (2) lit. c) se pot avansa din fondul de lichidare în limitele prevăzute de dispoziţiile statutare în prezentul capitol doar dacă sunt prezentate în rapoartele lunare, aprobate de către judecătorul-sindic. Sumele avansate pentru acoperirea cheltuielilor de la alin. (2) lit. c) se vor aproba de filiala Uniunii pe raza căreia îşi are sediul debitoarea, pe baza documentelor din care să rezulte şansele reale de valorificare a bunurilor din averea debitorului şi/sau de recuperare de sume în cadrul procedurii, urmând ca aceste sume să fie restituite cu prioritate, conform aprobării adunării creditorilor, în condiţiile art. 117. În lipsa aprobării adunării creditorilor de restituire cu prioritate, sumele avansate din fondul de lichidare se vor restitui cu respectarea dispoziţiilor art. 121 alin. (1) pct. 1 sau art. 123 pct. 1 dinLegea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale art. 159 alin. (1) pct. 1 sau art. 161 pct. 1 din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
    ................................................................................................
(8) În scopul bunei gestionări a fondului de lichidare conform destinaţiei prevăzute de art. 39 din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, CNC poate plafona cheltuielile decontabile lunar din fondul de lichidare de natura celor de la alin. (2) lit. e) şi f). Aceste sume se vor achita în mai multe tranşe eşalonate, dar nu mai mult de 250.000 lei lunar."

    55. În anexa nr. I, la articolul 120, alineatele (1), (8), (13) şi (14) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 120
    (1) Procentul de 2% colectat conform prevederilor art. 39 din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică oricărei sume încasate în contul debitoarei, după data deschiderii procedurii, aceasta fiind considerată sumă recuperată, şi se evidenţiază în raportul lunar.
    ...............................................................................................
    (8) Filiala va dispune virarea integrală a soldului aflat în subcont la sfârşitul fiecărei luni în subcontul special constituit la nivelul Uniunii, până la data prevăzută în Procedura de decontare din fondul de lichidare.
    ................................................................................................
    (13) Filiala Uniunii va comunica Secretariatului general, până la data stabilită în Procedura de decontare din fondul de lichidare, soldul datoriilor ce se suportă din fond, existente la sfârşitul lunii precedente, defalcate pe onorarii, cheltuieli procedurale şi cheltuieli administrative. Prin grija filialelor situaţiile vor fi centralizate/scanate şi încărcate în programul informatic constituit în acest scop. Comisia centrală de cenzori va verifica prin sondaj situaţiile şi va putea solicita documente suplimentare.
    (14) Secretariatul general al Uniunii, până la data stabilită în Procedura de decontare din fondul de lichidare, va proceda la distribuirea disponibilităţilor din subcontul special către filiale. Distribuirea se va face în baza avizului acordat de preşedintele Uniunii, iar, în lipsa acestuia, de către unul dintre membrii Biroului executiv. Secretariatul general al Uniunii va prezenta lunar modul de stabilire şi de distribuire a sumelor din fond în cadrul şedinţei CNC."

    56. În anexa nr. I, la articolul 120 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) în situaţia operaţiunilor care nu generează sume de bani în cadrul planului de reorganizare;"

    57. În anexa nr. I, la articolul 120 alineatul (4), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) în cazul operaţiunilor care nu generează sume de bani."

    58. În anexa nr. I, la articolul 121, după punctul 22 se introduce un nou punct, punctul 23, cu următorul cuprins:
    "23. refuzul nejustificat de a proceda la convocarea şi organizarea adunării generale a filialei sau a Congresului la solicitarea a 25% din membri compatibili. Abatere constituie de asemenea lăsarea nefuncţională a filialei."

    59. În anexa nr. I, articolul 122 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 122
    Se pot sancţiona cu avertisment scris faptele prevăzute la art. 121 pct. 1 şi 6, precum şi orice altă faptă pentru care instanţa de disciplină consideră că faţă de probele administrate această sancţiune este justificată şi proporţională."

    60. În anexa nr. I, la articolul 123, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 123
    (1) Se sancţionează cu suspendarea calităţii de practician în insolvenţă pe o perioadă cuprinsă între 3 luni şi un an faptele prevăzute la art. 121 pct. 2, 5, 9, 15, 18, 20, 21 şi 23."

    61. În anexa nr. I, la articolul 124, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cuantumul amenzilor se stabileşte între 1.000 lei şi 7.000 lei. Sumele obţinute din sancţiunile pecuniare se fac venit la bugetul filialei sau al Uniunii, după caz."

    62. În anexa nr. I, articolul 126 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 126
    Comiterea unei noi abateri disciplinare pentru care se poate aplica sancţiunea suspendării, în perioada de reabilitare de un an, având în vedere necorectarea comportamentului, se va putea considera agravantă şi va putea conduce la aplicarea directă a sancţiunii excluderii."

    63. În anexa nr. I, articolul 132 se abrogă.
    64. În anexa nr. I, articolul 133 se abrogă.
    65. În anexa nr. I, articolul 134 se abrogă.
    66. În anexa nr. I, după articolul 135 se introduce un nou articol, articolul 136, cu următorul cuprins:
    "ART. 136
    Decontarea onorariilor practicienilor în insolvenţă ce sunt achitate din fondul de lichidare pentru operaţiunile derulate în baza art. 21 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 84/2010, cu modificările ulterioare, pentru procedurile de lichidare derulate în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, sau ale Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, va rămâne supusă normelor legale în vigoare la momentul deschiderii procedurilor de insolvenţă."

    67. În anexa nr. I, în anexa nr. 4 articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Instanţa locală de disciplină şi/sau superioară, după caz, precum şi Consiliul naţional de conducere al Uniunii, respectiv Congresul Uniunii, atunci când acestea funcţionează ca instanţe disciplinare, vor desemna un raportor remunerat care îndeplineşte funcţia de grefier, calitate în care păstrează, ţine evidenţele şi efectuează lucrările necesare în vederea desfăşurării activităţii instanţelor, sub îndrumarea preşedintelui. Raportorul nu poate deţine calitatea de membru al completului din care face parte."

    68. În anexa nr. I, în anexa nr. 4 articolul 12, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Nu poate lua parte la soluţionarea pricinii membrul instanţei locale de disciplină care a fost desemnat administrator judiciar sau lichidator, avocat, consilier juridic, expert contabil, evaluator, auditor financiar, cenzor, arbitru, mediator, conciliator, expert financiar al unei părţi din dosar, decât dacă a trecut o perioadă de minimum 2 ani de la finalizarea mandatului.
(3) De asemenea, nu poate lua parte la soluţionarea plângerii membrul instanţei de disciplină, dacă soţul (soţia), o rudă ori afin până la gradul al III-lea inclusiv a fost desemnat/desemnată administrator judiciar/lichidator sau a reprezentat o parte în cadrul procedurii în care s-a comis fapta supusă analizei, decât dacă a trecut o perioadă de minimum 2 ani de la finalizarea mandatului."

    69. În anexa nr. I, în anexa nr. 4, articolul 13, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Strămutarea pricinii se mai poate cere şi pentru motive de bănuială legitimă. Bănuiala se socoteşte legitimă ori de câte ori se poate presupune că nepărtinirea membrilor instanţei de disciplină ar putea fi ştirbită din cauza conflictului de interese, împrejurărilor pricinii, calităţii părţilor sau conflictelor locale."

    70. În anexa nr. I, în anexa nr. 4, titlul punctului 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Sesizarea instanţei de disciplină a filialei Uniunii"

    71. În anexa nr. I, în anexa nr. 4, articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Cercetările disciplinare se efectuează după convocarea, în scris, a membrului Uniunii cercetat, trimisă printrun mijloc de comunicare ce asigură conservarea dovezii şi a datei la care s-a făcut înştiinţarea sau în orice altă formă prevăzută de Codul de procedură civilă.
    (2) Cercetarea se efectuează numai după efectuarea demersurilor menţionate la alin. (1). Membrul Uniunii cercetat poate da explicaţii scrise.
    (3) Refuzul de a da curs convocării nu împiedică desfăşurarea acţiunii disciplinare.
    (4) În cursul cercetărilor, preşedintele instanţei de disciplină a Uniunii, prin grija raportorului, va convoca în vederea ascultării persoana care a formulat plângerea, precum şi orice alte persoane ale căror declaraţii pot elucida cazul, va dispune efectuarea de verificări de înscrisuri şi va culege informaţii prin mijloacele prevăzute de lege.
    (5) La primul termen de soluţionare a plângerii disciplinare la care părţile sunt legal convocate, instanţa de disciplină, din oficiu, îşi va verifica competenţa generală, materială şi teritorială să soluţioneze cauza.
    (6) Dacă se constată necompetenţa soluţionării cauzei disciplinare, instanţa de disciplină va declina cauza disciplinară, raportat la prevederile din O.U.G. şi din prezentul statut, către organul cu activitate jurisdicţională din cadrul UNPIR competent."

    72. În anexa nr. I, în anexa nr. 4, după articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 17^1
    (1) Cu titlu de excepţie, prin derogare de la prevederile art. 18 şi art. 19 alin. (1), cu acordul părţilor, instanţele disciplinare pot proceda la soluţionarea sesizării disciplinare şi la distanţă prin videoconferinţă.
    (2) Procedura de soluţionare a sesizărilor disciplinare la distanţă poate fi iniţiată şi de oricare dintre părţi, în scris, urmând ca şi cealaltă parte să îşi exprime acordul.
    (3) Convocarea va cuprinde menţiunea că şedinţa de judecată, cu acordul părţilor, se va desfăşura în format videoconferinţă, urmând ca după acordul acestora să se stabilească şi intervalul orar orientativ al strigării cauzei, precum şi modalitatea tehnică de acces şi de autentificare."

    73. În anexa nr. I, în anexa nr. 4, articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    Soluţionarea sesizării disciplinare de către instanţele de disciplină ale Uniunii se desfăşoară după cum urmează:
    - se va obţine acordul prealabil al părţilor privind posibilitatea organizării acesteia cu prezenţa părţilor în sistem online (program zoom sau alte programe similare);
    – se ascultă părţile şi se administrează probele;
    – în caz de amânare a soluţionării cauzei, se redactează o încheiere, arătându-se motivele care au determinat amânarea. Încheierea se semnează de către preşedintele completului."

    74. În anexa nr. I, în anexa nr. 4, articolul 19, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Şedinţa instanţei de judecată nu este publică. Hotărârile instanţelor de disciplină sunt nepublice până la rămânerea lor definitivă."

    75. În anexa nr. I, în anexa nr. 4, articolul 20, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Şedinţa instanţei de judecată nu este publică. Hotărârile instanţelor de disciplină sunt nepublice până la rămânerea lor definitivă.
(3) Comunicarea soluţiei disciplinare se va face potrivit art. 17 alin. (1)."

    76. În anexa nr. I, în anexa nr. 7, articolul 22, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. Cesiunea părţilor sociale poate fi făcută numai către practicieni în insolvenţă definitivi, în condiţiile O.U.G. şi ale Statutului, cu excepţia părţilor sociale din filiale care sunt deţinute de forma de organizare şi care pot fi transmise şi către o altă formă de organizare."

    77. În anexa nr. I, în anexa nr. 8, secţiunea I se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA I
    Persoane fizice române - date de identificare
    SUBSECŢIUNEA 1 A
    Practicieni stagiari

┌────┬─────────┬────────┬──────────┬─────────┬────────────┐
│ │ │ │Data │Data │Datele de │
│Nr. │Numele şi│Număr │înscrierii│începerii│identificare│
│crt.│prenumele│matricol│în Tabloul│stagiului│a formei de │
│ │ │ │UNPIR │ │organizare │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │
└────┴─────────┴────────┴──────────┴─────────┴────────────┘

    SUBSECŢIUNEA 1 B
    Practicieni definitivi organizaţi în cabinete individuale

┌────┬─────────┬────────┬──────────┬─────────────┬────────────┬────────┐
│ │ │ │Data │Data │Datele de │ │
│Nr. │Numele şi│Număr │înscrierii│înregistrării│identificare│Menţiuni│
│crt.│prenumele│matricol│în Tabloul│cabinetului │a formei de │ │
│ │ │ │UNPIR │ │organizare │ │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
└────┴─────────┴────────┴──────────┴─────────────┴────────────┴────────┘

    SUBSECŢIUNEA 1 C
    Practicieni definitivi asociaţi în societăţi profesionale

┌────┬─────────┬────────┬──────────┬──────────┬────┬────────────┬────────┐
│ │ │ │ │Asociat în│ │ │ │
│ │ │ │ │societatea│ │ │ │
│ │ │ │ │/filiala │ │ │ │
│ │ │ │ │conform │ │ │ │
│ │ │ │Data │art. 4 │ │Datele de │ │
│Nr. │Numele şi│Număr │înscrierii│alin. (2) │Din │identificare│ │
│crt.│prenumele│matricol│în Tabloul│din │data│a formei de │Menţiuni│
│ │ │ │UNPIR │Ordonanţa │de │organizare │ │
│ │ │ │ │de urgenţă│ │ │ │
│ │ │ │ │a │ │ │ │
│ │ │ │ │Guvernului│ │ │ │
│ │ │ │ │nr. 86/ │ │ │ │
│ │ │ │ │2006 │ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼────┼────────────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │
└────┴─────────┴────────┴──────────┴──────────┴────┴────────────┴────────┘

    SUBSECŢIUNEA 1 D
    Practicieni definitivi angajaţi sau colaboratori ai formelor de organizare a profesiei

┌────┬─────────┬────────┬──────────┬───────────┬────┬────────────┬────────┐
│ │ │ │Data │Angajat/ │Din │Datele de │ │
│Nr. │Numele şi│Număr │înscrierii│Colaborator│data│identificare│Menţiuni│
│crt.│prenumele│matricol│în Tabloul│în │de │a formei de │ │
│ │ │ │UNPIR │societatea │ │organizare │ │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼───────────┼────┼────────────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │
└────┴─────────┴────────┴──────────┴───────────┴────┴────────────┴────────┘

"

    78. În anexa nr. II, articolul 33 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 33
    Membrii Uniunii vor respecta termenul prevăzut de art. 117 lit. c) din Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă."

    79. În anexa nr. II, după articolul 43 se introduce un nou articol, articolul 44, cu următorul cuprins:
    "ART. 44
    Practicianul în insolvenţă nu poate desfăşura şi activităţi remunerate (de exemplu, contabilitate, evaluare) pentru debitoarea la care este desemnat."



    ART. II
    Hotărârea Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 3 septembrie 2019, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

    ART. III
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România,
                    Niculae Bălan

    Mamaia, 8 septembrie 2022.
    Nr. 2.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016