Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 2 din 16 ianuarie 2017  privind efectuarea de către Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor şi Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital a Senatului a unei anchete parlamentare pentru verificarea condiţiilor în care s-a realizat rectificarea bugetului de stat, din lunile august şi noiembrie 2016, de către Guvernul României    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 2 din 16 ianuarie 2017 privind efectuarea de către Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor şi Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital a Senatului a unei anchete parlamentare pentru verificarea condiţiilor în care s-a realizat rectificarea bugetului de stat, din lunile august şi noiembrie 2016, de către Guvernul României

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 45 din 16 ianuarie 2017

    În temeiul art. 100 şi 102 din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/1992, republicat, cu modificările ulterioare, şi al art. 76 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se aprobă efectuarea de către Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor şi Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital a Senatului, denumite în continuare comisii, a unei anchete parlamentare pentru verificarea condiţiilor în care s-a realizat rectificarea bugetului de stat, din lunile august şi noiembrie 2016, de către Guvernul României.
    ART. 2
    Pentru îndeplinirea obiectivelor anchetei parlamentare, cele două comisii trebuie să identifice răspunsurile la următoarele întrebări:
    a) Care este modul în care s-au constituit veniturile potenţiale pentru a se putea efectua o rectificare pozitivă?
    b) Care sunt instituţiile statului care au făcut previziuni asupra acestor venituri şi care a fost nivelul propus al veniturilor de către fiecare instituţie în parte?
    c) Cât au fost, realizate, veniturile totale ale bugetului general consolidat la data de 31 decembrie 2016?
    d) Cât au fost, estimate, veniturile totale ale bugetului general consolidat la momentul construcţiei bugetului pentru anul 2016?
    e) Cât au fost, estimate, veniturile totale ale bugetului general consolidat la 10 august (prima rectificare)?
    f) Cât au fost, realizate, veniturile totale ale bugetului general consolidat la 30 iunie (primul semestru)?
    g) Cât au fost, estimate, veniturile totale ale bugetului general consolidat la 23 noiembrie (cea de-a doua rectificare)?
    h) Cât au fost, realizate, veniturile totale ale bugetului general consolidat la 30 septembrie (după 3 trimestre)?
    i) Cât au fost, realizate, veniturile totale ale bugetului general consolidat în luna decembrie 2016?
    j) Care a fost media veniturilor totale ale bugetului general consolidat pe primele 11 luni ale anului?
    k) Cu cât au fost mai mici veniturile totale ale bugetului general consolidat în decembrie 2016 faţă de decembrie 2015?
    l) Care sunt motivele pentru care nu au fost estimate corect veniturile totale ale bugetului general consolidat la prima şi la a doua rectificare?
    m) Cât este venitul nerealizat la 31 decembrie 2016, din sume de la UE 2014-2020, comparativ cu venitul din sume de la UE 2014-2020 estimat la 23 noiembrie, data celei de-a doua rectificări?
    n) Care sunt sumele rămase necheltuite atât din bugetul propriu, cât şi din fonduri europene, pe fiecare minister în parte? Raportarea se va face la cheltuielile care ar fi trebuit să fie făcute, conform rectificării din 23 noiembrie.
    o) Care sunt investiţiile/programele care au fost bugetate, dar nu au fost realizate, pe fiecare minister în parte?
    p) Care sunt motivele nerealizării investiţiilor/programelor de către ministere? Se va prezenta o situaţie pentru fiecare investiţie/program în parte.
    q) Care este suma care a rămas necheltuită la sfârşitul anului 2016 la capitolul cheltuieli de personal?
    ART. 3
    Mijloacele necesare desfăşurării anchetei parlamentare sunt:
    a) citarea, în vederea audierii a oricărui demnitar, funcţionar sau oricărei persoane care a lucrat sau lucrează în cadrul Guvernului sau în cadrul celorlalte organe ale administraţiei publice şi care cunoaşte fapte sau împrejurări în legătură cu obiectul cercetării ori care deţine un mijloc de probă, aceştia fiind obligaţi să le aducă la cunoştinţă sau să le înfăţişeze la termenele stabilite. Persoanele citate sunt obligate să se prezinte în faţa comisiilor;
    b) invitarea oricărei alte persoane care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare care să servească la aflarea adevărului în cauză;
    c) solicitarea de informaţii de la orice instituţie, organizaţie, care sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă în termenul stabilit de comisii;
    d) solicitarea de sinteze/expertize, rapoarte, precum şi orice alte documente necesare finalizării anchetei parlamentare, aceste înscrisuri putând fi transmise atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie.
    ART. 4
    Ancheta parlamentară este efectuată de către Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor şi Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital a Senatului, componenţa nominală a acestora fiind prezentată în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 5
    În situaţia în care unul dintre membrii celor două comisii se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar din care face parte deputatul sau senatorul care absentează va desemna un înlocuitor.
    ART. 6
    (1) Convocarea şedinţelor comune ale celor două comisii se face cu cel puţin 24 de ore înainte de către unul dintre cei doi preşedinţi.
    (2) Şedinţele vor fi prezidate alternativ de către fiecare dintre cei doi preşedinţi.
    ART. 7
    (1) Pentru ca şedinţele comune ale celor două comisii să aibă loc este necesară participarea majorităţii membrilor care le compun.
    (2) Membrii celor două comisii adoptă hotărâri cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    ART. 8
    Lucrările şedinţelor comune ale celor două comisii sunt publice, cu excepţia cazurilor în care membrii acestora stabilesc altfel.
    ART. 9
    În cazul în care este necesară prezenţa unor experţi pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări în vederea aflării adevărului, comisiile pot dispune efectuarea de expertize.
    ART. 10
    Împiedicarea, în orice fel, a activităţilor comisiilor în îndeplinirea atribuţiilor lor se sancţionează potrivit legii penale.
    ART. 11
    (1) Constatările, propunerile şi concluziile anchetei parlamentare efectuate de cele două comisii vor face obiectul unui raport, care va fi depus la birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de 10 zile de la data aprobării prezentei hotărâri.
    (2) După primirea raportului, birourile permanente reunite îl vor pune la dispoziţia grupurilor parlamentare pentru înscrierea pe ordinea de zi.
    (3) Raportul asupra anchetei parlamentare se va supune dezbaterii plenului reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului într-o şedinţă special dedicată acestui scop.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 16 ianuarie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             NICOLAE-LIVIU DRAGNEA

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 16 ianuarie 2017.
    Nr. 2.


    ANEXĂ

                              COMPONENŢA NOMINALĂ
        a Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor
            şi a Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară
                        şi piaţă de capital a Senatului

    1. Deputat Leonardo Badea (Grupul parlamentar al PSD), preşedintele Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    2. Deputat Bogdan-Iulian Huţucă (Grupul parlamentar al PNL), vicepreşedinte al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    3. Deputat Sorin Lazăr (Grupul parlamentar al PSD), vicepreşedinte al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    4. Deputat Iuliu Nosa (Grupul parlamentar al PSD), vicepreşedinte al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    5. Deputat Dragoş-Petruţ Bârlădeanu (Grupul parlamentar al PSD), secretar al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    6. Deputat Marilen-Gabriel Pirtea (Grupul parlamentar al PNL), secretar al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    7. Deputat Ioana Bran (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    8. Deputat Marius-Constantin Budăi (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    9. Deputat Cosette-Paula Chichirău (Grupul parlamentar al USR), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    10. Deputat Mircea-Titus Dobre (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    11. Deputat Erdei Doloczki Istvan (Grupul parlamentar al UDMR), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    12. Deputat Iulius Marian Firczak (Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    13. Deputat Lucian-Ovidiu Heiuş (Grupul parlamentar al PNL), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    14. Deputat Marius-Ionel Iancu (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    15. Deputat Miron Ignat (Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    16. Deputat Laurenţiu-Dan Leoreanu (Grupul parlamentar al PNL), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    17. Deputat Călin-Vasile-Andrei Matei (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    18. Deputat Claudiu-Iulius-Gavril Năsui (Grupul parlamentar al USR), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    19. Deputat Nicolae Neagu (Grupul parlamentar al PNL), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    20. Deputat Andrei Pop (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    21. Deputat Robert-Ionatan Sighiartău (Grupul parlamentar al PNL), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    22. Deputat Viorel Ştefan (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    23. Deputat Adrian-Mihăiţă Todoran (Grupul parlamentar al PMP), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    24. Deputat Dan Vîlceanu (Grupul parlamentar al PNL), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    25. Deputat Varujan Vosganian (Grupul parlamentar ALDE), membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci
    26. Senator Viorel Arcaş (Grupul parlamentar al PSD), preşedintele Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    27. Senator Florin-Vasile Cîţu (Grupul parlamentar al PNL), vicepreşedintele Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    28. Senator Ştefan Mihu (Grupul parlamentar al PSD), secretarul Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    29. Senator Niculae Bădălău (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    30. Senator Nicoleta-Ramona Dinu (Grupul parlamentar al USR), membru al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    31. Senator Iulian Dumitrescu (Grupul parlamentar al PNL), membru al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    32. Senator Eleonora-Carmen Hărău (Grupul parlamentar al PNL), membru al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    33. Senator Ilie Niţă (Grupul parlamentar ALDE), membru al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    34. Senator Roxana-Natalia Paţurcă (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    35. Senator Tanczos Barna (Grupul parlamentar al UDMR), membru al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
    36. Senator Eugen-Orlando Teodorovici (Grupul parlamentar al PSD), membru al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016