Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 167 din 28 februarie 2024  pentru aprobarea normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează  din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii  în recoltarea de masă lemnoasă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 167 din 28 februarie 2024 pentru aprobarea normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 177 din 5 martie 2024
    Având în vedere Decizia Comisiei Europene C (2023) 5.420 final din 10 august 2023, precum şi prevederile Orientărilor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale (2022/C 485/01),
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 99 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Scopul prezentei hotărâri îl reprezintă instituirea schemei de ajutor de stat, denumită în continuare schemă, având ca obiectiv acordarea unor compensaţii reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă.
    (2) Prezenta schemă aplică dispoziţiile prevăzute la partea a II-a, secţiunea 2.2 a capitolului 2 - Ajutoare pentru contracararea dezavantajelor specifice anumitor zone, generate de anumite cerinţe obligatorii în zonele forestiere din Orientările Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale (2022/C 485/01), publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 485 din 21 decembrie 2022, denumite în continuare Orientările UE.
    (3) Prezenta schemă s-a notificat la Comisia Europeană în temeiul art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi a primit Decizia Comisiei Europene C (2023) 5.420 final din 10 august 2023.

    ART. 2
    În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) întreprindere - orice persoană fizică sau juridică, indiferent de forma de organizare, care desfăşoară activităţi în scop lucrativ, total sau parţial;
    b) întreprindere aflată în dificultate - o întreprindere care îndeplineşte criteriile stabilite în secţiunea 2.2 din Orientările Comisiei privind ajutoarele de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate, respectiv care se află în cel puţin una dintre situaţiile următoare:
    (i) în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, atunci când mai mult de jumătate din capitalul social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când deducerea pierderilor acumulate din rezerve şi din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societăţii conduce la un cuantum cumulat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris;
    (ii) în cazul unei societăţi comerciale în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru datoriile societăţii, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu, astfel cum reiese din contabilitatea societăţii, a dispărut din cauza pierderilor acumulate;
    (iii) atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute de legislaţia naţională pentru iniţierea unei proceduri colective de insolvenţă la cererea creditorilor săi;
    (iv) în cazul unei întreprinderi care nu este IMM, atunci când, în ultimii doi ani, raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii a fost mai mare de 7,5 şi capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza EBITDA a fost sub 1,0;

    c) cost de tranzacţie - un cost suplimentar aferent îndeplinirii unui angajament, dar care nu este imputabil punerii în aplicare a acestuia sau nu este inclus în costuri sau în pierderile de venit care sunt compensate în mod direct şi care poate fi calculat pe baza unui cost standard;
    d) IMM sau microîntreprindere şi întreprindere mică şi mijlocie - întreprinderi care îndeplinesc criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (UE) 2022/2.472 al Comisiei din 14 decembrie 2022 de declarare a anumitor categorii de ajutoare în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale ca fiind compatibile cu piaţa internă, în aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    e) schemă de ajutoare de stat - orice act pe baza căruia, fără să fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare, pot fi acordate ajutoare individuale întreprinderilor definite în cadrul actului într-un mod general şi abstract, precum şi orice act pe baza căruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific, uneia sau mai multor întreprinderi, pentru o perioadă nedefinită de timp şi/sau într-un cuantum nedefinit;
    f) unităţi administrativ-teritoriale: comune, oraşe, municipii şi judeţe.


    ART. 3
    (1) Schema se aplică proprietarilor, persoane fizice şi juridice, precum şi formelor asociative ale acestora, unităţilor administrativ-teritoriale pentru fondul forestier proprietate publică şi privată, care au în proprietate păduri pe ale căror terenuri forestiere există restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere.
    (2) Prevederile prezentei scheme nu se aplică beneficiarilor prevăzuţi la alin. (1) dacă se află în cel puţin una dintre următoarele situaţii:
    a) sunt întreprinderi aflate în dificultate în sensul definiţiei prevăzute la art. 2 lit. b);
    b) reprezintă subiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene de declarare a unui ajutor ilegal şi incompatibil cu piaţa internă;
    c) nu îndeplinesc condiţiile de microîntreprindere şi întreprindere mică şi mijlocie, aşa cum sunt definite la art. 2 lit. d).


    ART. 4
    (1) Sprijinul financiar se acordă ca valoare fixă, reprezentând costurile standard calculate în baza pierderilor de venit generate de restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere ce contribuie la punerea în aplicare a directivelor 92/43/CEE a Consiliului din 21 mai 1992 privind conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de faună şi floră sălbatică şi 2009/147/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 noiembrie 2009 privind conservarea păsărilor sălbatice.
    (2) Restricţiile prevăzute la alin. (1) sunt corespunzătoare tipurilor funcţionale T1 şi T2 stabilite prin amenajamentele silvice, care corespund obiectivelor ecologice şi de protecţie potrivit prevederilor art. 17 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Din tipul funcţional T1 fac parte pădurile cu funcţii speciale de protecţie a naturii, pentru care, prin lege, este interzisă orice fel de exploatare de masă lemnoasă pentru conservarea biodiversităţii. În tipul funcţional T1 sunt incluse pădurile constituite în zonele de protecţie strictă sau integrală a ariilor naturale protejate, rezervaţiile ştiinţifice, pădurile virgine şi cvasivirgine, rezervaţiile naturale, care conservă resurse genetice deosebite, siturile naturale ale patrimoniului universal UNESCO.
    (4) Din tipul funcţional T2 fac parte pădurile cu funcţii speciale de protecţie în care recoltarea masei lemnoase este substanţial diminuată, astfel încât prin restricţiile impuse să nu fie afectat ecosistemul forestier.
    (5) Sunt eligibile în cadrul schemei terenurile forestiere încadrate în grupa I funcţională, tipurile de categorii funcţionale T1 şi/sau T2, în care există restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere, stabilite prin amenajamentele silvice.

    ART. 5
    Fac obiectul schemei numai terenurile forestiere pentru care sunt elaborate amenajamente silvice în vigoare potrivit prevederilor art. 19 alin. (2) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    (1) Ajutorul de stat se acordă anual, pe hectar de pădure, în scopul compensării beneficiarilor definiţi la art. 3 alin. (1) pentru pierderile de venit generate de dezavantajele din zonele în cauză, inclusiv costurile de tranzacţie, legate de punerea în aplicare a restricţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (2) Metodologia de calcul al ajutorului prevăzut la alin. (1) este prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 7
    Intensitatea ajutorului reprezintă 100% din costurile standard menţionate la art. 4 alin. (1).

    ART. 8
    Ajutorul acordat prin prezenta schemă nu trebuie să se cumuleze cu alte ajutoare de stat sau ajutoarele de minimis acordate din fonduri naţionale sau fonduri europene care vizează aceleaşi costuri eligibile identificabile.

    ART. 9
    Prevederile prezentei scheme se aplică beneficiarilor prevăzuţi la art. 3 alin. (1), care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) deţin documente care atestă proprietatea asupra pădurii;
    b) au încheiat contract de administrare sau de servicii silvice pentru anul sau perioada din an pentru care se solicită plata compensaţiilor;
    c) fac dovada existenţei unui amenajament silvic în vigoare, prin care suprafeţele de pădure pentru care se solicită compensaţii au fost încadrate în tipurile funcţionale T1 şi/sau T2;
    d) fac dovada că nu au fost condamnaţi pentru fapte penale privind nerespectarea regimului silvic;
    e) fac dovada, printr-un aviz emis de către ocolul silvic cu care au încheiat contract de administrare sau servicii silvice, după caz, că nu au existat tăieri ilegale în pădurile încadrate în tipurile funcţionale T1 şi/sau T2 în anul anterior anului pentru care se face solicitarea de acordare a compensaţiilor, în volum mediu mai mare de 1 mc/ha;
    f) declară pe propria răspundere că nu intră sub incidenţa prevederilor menţionate la art. 3 alin. (2).


    ART. 10
    (1) Beneficiarii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 9 depun la garda forestieră competentă teritorial cererea pentru acordarea unor compensaţii proprietarilor de păduri, pentru suprafeţele delimitate de protecţie a naturii, cu restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere, pentru anul/perioada solicitat/solicitată, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, însoţită de opisul documentelor.
    (2) Cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită de următoarele documente:
    a) fişa de calcul pentru acordarea de compensaţii proprietarilor de păduri, pentru suprafeţele delimitate de protecţie a naturii, cu restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere, pentru anul/perioada solicitat/solicitată, întocmită de către ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3; în situaţia în care ocolul silvic care efectuează administrarea sau prestarea de servicii silvice se desfiinţează, fişa de calcul al compensaţiilor va fi întocmită de către ocolul silvic care va prelua administrarea sau prestarea de servicii silvice;
    b) copie a documentului de proprietate asupra pădurii, certificată de ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice;
    c) copie a contractului de administrare sau de servicii silvice, după caz, certificată de ocolul silvic;
    d) copie a descrierilor parcelare din amenajamentul silvic în vigoare, certificată de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz;
    e) certificat de cazier judiciar; nu pot beneficia de schemă persoanele care au fost condamnate pentru fapte penale privind nerespectarea regimului silvic;
    f) aviz din partea ocolului silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz, din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile menţionate la art. 9 lit. e), potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4;
    g) declaraţie pe propria răspundere a beneficiarilor prevăzuţi la art. 3 alin. (1) că nu intră sub incidenţa prevederilor art. 3 alin. (2), potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, după caz.

    (3) Cererea de acordare a compensaţiilor pentru anul în curs, însoţită de documentele prevăzute la alin. (2), se depune anual, în două exemplare, până la data de 30 iunie, la garda forestieră competentă teritorial.
    (4) Pentru anul 2024, prin excepţie de la prevederile alin. (3), cererile de acordare a compensaţiilor, însoţite de documentele prevăzute la alin. (2), se depun, în termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la garda forestieră competentă teritorial, pentru întreaga perioadă în care sunt prevăzute restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere în anul respectiv, conform prevederilor amenajamentelor silvice.
    (5) Documentaţia prevăzută la alin. (2) care stă la baza cererilor de acordare a compensaţiilor prevăzute la alin. (3) se depune de către beneficiari doar în primul an în care se face solicitarea.
    (6) În următorii ani, după primul an în care se face solicitarea, beneficiarii depun cererea de acordare a compensaţiilor, însoţită de documentele prevăzute la alin. (2) lit. a), e)-g), precum şi o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă ca nu au intervenit modificări ale documentelor prevăzute la alin. (2) lit. b)-d); în situaţia în care intervin modificări ale documentelor prevăzute la alin. (2) lit. b)-d), care au stat la baza cererii de acordare a compensaţiilor depuse iniţial, cererea va fi însoţită şi de documentul/documentele care a/au suferit modificări.
    (7) Declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (6) este conform modelului din anexa nr. 6.

    ART. 11
    (1) Garda forestieră competentă teritorial verifică documentele prevăzute la art. 10 alin. (2) şi informează solicitantul, în scris, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data depunerii solicitării, cu privire la rezultatele verificării, care pot fi încadrate în una dintre următoarele situaţii:
    a) transmiterea centralizată a documentelor către Garda Forestieră Naţională, în cazul constatării îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate;
    b) respingerea solicitării, în cazul constatării neîndeplinirii condiţiilor de eligibilitate;
    c) solicitarea de informaţii şi documente suplimentare, în cazul documentaţiilor incomplete.

    (2) Informaţiile şi documentele suplimentare prevăzute la alin. (1) lit. c) se depun de către solicitanţi în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii solicitării de completare, sub sancţiunea decăderii din dreptul de a solicita ajutor de stat pentru anul în curs.
    (3) După realizarea verificărilor conform alin. (1), garda forestieră competentă teritorial transmite centralizat, cu scrisoare de înaintare însoţită de opisul documentelor, într-un exemplar, către Garda Forestieră Naţională următoarele documente:
    a) formularul de decont, cuprinzând datele de identificare a suprafeţelor de pădure conform amenajamentelor silvice, încadrarea acestora în zonele prevăzute la art. 4 alin. (5), precum şi sumele de bani calculate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7;
    b) fişa de calcul al compensaţiilor reprezentând contravaloarea masei lemnoase pe care proprietarii nu o recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice, necesare pentru acoperirea costurilor reclamate de gestionarea durabilă a pădurii, prevăzută la art. 10 alin. (2) lit. a);
    c) copie a documentului de proprietate asupra pădurii, certificată de ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice;
    d) copie a contractului de administrare sau de servicii silvice, după caz, certificată de ocolul silvic;
    e) copie a descrierilor parcelare din amenajamentele silvice în vigoare, certificate de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz.

    (4) O copie a documentelor prevăzute la alin. (3) se păstrează la garda forestieră competentă teritorial şi o copie la Garda Forestieră Naţională.

    ART. 12
    Garda Forestieră Naţională verifică documentele prevăzute la art. 11 alin. (3) şi transmite, în termen de 30 de zile de la data depunerii, solicitarea de deschidere de credite bugetare la direcţia care gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură. Solicitarea de deschidere de credite va fi însoţită de situaţia centralizată a solicitărilor acceptate la plată.

    ART. 13
    (1) Documentele prevăzute la art. 11 alin. (3), actele de decontare şi de evidenţă a cheltuielilor efectuate din alocaţiile bugetare pentru funcţiile de protecţie ale pădurii se îndosariază distinct şi cheltuielile se înregistrează în conturi separat de orice alte cheltuieli.
    (2) Direcţia care gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură primeşte situaţia centralizată a solicitărilor acceptate la plată conform prevederilor art. 12 şi asigură deschiderea de credite bugetare. Garda Forestieră Naţională transmite sumele necesare plăţilor către gărzile forestiere competente teritorial pentru a fi virate către beneficiarii schemei, în conturi deschise distinct pe numele acestora în cadrul unei instituţii financiar-bancare sau la unităţile Trezoreriei Statului, în cazul beneficiarilor unităţilor administrativ-teritoriale şi al operatorilor economici care se încadrează în prevederile art. 5 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 14
    Plata prevăzută la art. 13 alin. (2) se efectuează până la sfârşitul anului pentru care se solicită compensaţiile, în limita creditelor bugetare aprobate anual cu această destinaţie, sau în anul următor, dacă creditele bugetare din anul anterior au fost insuficiente.

    ART. 15
    Prezenta schemă se aplică în perioada 2024-2027 inclusiv.

    ART. 16
    Valoarea totală maximă aferentă schemei pentru perioada 2024-2027 este de 998 milioane lei şi se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat cu această destinaţie Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor.

    ART. 17
    (1) Recuperarea ajutorului de stat se realizează de către garda forestieră competentă teritorial de la proprietar, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Ajutorul de stat care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, cu modificările ulterioare.

    ART. 18
    (1) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor se asigură că sunt respectate principiile stabilite la pct. 112-114 din Orientările UE în ceea ce priveşte transparenţa schemei, respectiv publicarea atât a textului schemei de ajutor de stat, cât şi a informaţiilor privind beneficiarii ale căror sume primite depăşesc 100.000 euro. Informaţiile se publică pe site-ul www.mmediu.ro.
    (2) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor transmite anual către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, respectiv Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale informaţiile necesare pentru întocmirea raportului anual al ajutoarelor de stat în sectoarele agricol şi forestier.
    (3) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale încarcă informaţiile primite de la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor în sistemul electronic al Comisiei Europene.
    (4) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor ţine evidenţe detaliate privind informaţiile şi documentele justificative necesare pentru a se demonstra că sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute în secţiunea 2.2 din Orientările UE.
    (5) Monitorizarea tuturor beneficiarilor, precum şi a plăţilor acordate prin schemă se realizează de către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
    (6) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor poate să realizeze, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, controale la faţa locului pentru a verifica respectarea condiţiilor de acordare a ajutoarelor şi pentru a dispune măsurile ce se impun în situaţia în care aceste condiţii nu au fost respectate.
    (7) Evidenţele întocmite cu ocazia îndeplinirii atribuţiilor menţionate la alin. (4)-(6) se păstrează timp de 10 ani de la data la care a fost acordat ultimul ajutor în cadrul schemei.

    ART. 19
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 28 februarie 2024.
    Nr. 167.
    ANEXA 1

    METODOLOGIE DE CALCUL
    al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care
    proprietarii nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie
    stabilite prin amenajamente silvice care determină
    restricţii în recoltarea de masă lemnoasă
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie reglementează modul de calcul al compensaţiilor care se acordă proprietarilor de păduri şi asociaţiilor de proprietari de păduri pentru suprafeţele delimitate de protecţie a naturii cu restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere.
    (2) Metodologia de calcul respectă condiţiile prevăzute la pct. 93 din Orientările Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale (2022/C 485/01), publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 485 din 21 decembrie 2022.

    ART. 2
    (1) Pentru calculul compensaţiilor se foloseşte următoarea relaţie:
    C = S * {(Pml1 + Pml2 + Pml3)/3 * vn + CT}

    (2) În relaţia prevăzută la alin. (1) simbolurile folosite au următoarele semnificaţii:
    a) C - valoarea compensaţiei care se acordă, exprimată în lei/an;
    b) S - suprafaţa terenului pentru care se solicită acordarea de compensaţii pentru funcţiile de protecţie, exprimată în hectare;
    c) Pml - preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/mc;
    d) Pml1 - preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/mc, în vigoare la data depunerii cererii;
    e) Pml2, Pml3 - preţurile medii ale unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimate în lei/mc, valabile în cei doi ani precedenţi depunerii cererii;
    f) vn - volumul mediu anual nerecoltat pe hectar utilizat pentru calculul compensaţiilor, în cazul arboretelor încadrate în tipul I de categorii funcţionale (TI) şi în cazul arboretelor încadrate în tipul II de categorii funcţionale (TII);
    g) CT = 41,79 lei/an/ha, reprezentând costuri tranzacţionale.
    Volumul mediu anual nerecoltat pe hectar utilizat pentru calculul compensaţiilor, în cazul arboretelor încadrate în tipul I de categorii funcţionale (TI) este de 4,29 mc/an/ha.
    Volumul mediu anual nerecoltat pe hectar utilizat pentru calculul compensaţiilor în cazul arboretelor încadrate în tipul II de categorii funcţionale (TII) este de 1,97 mc/an/ha.



    ANEXA 2

    - Model -
    MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR
    GARDA FORESTIERĂ NAŢIONALĂ
    Structura silvică teritorială de specialitate ............................
    CERERE
    de acordare a compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor
    pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie
    stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în
    recoltarea de masă lemnoasă pentru anul/perioada .............
    Beneficiarul:
    Denumirea ………….., cu sediul în localitatea ……………, str. …………… nr. ………………., judeţul …....……………., cod numeric personal ……...……… (persoane fizice) sau numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ……………… şi număr unic de înregistrare fiscală ………………. (persoane juridice), având număr de cont deschis la instituţia financiar-bancară/la unităţile Trezoreriei Statului*) ..............................................................,
    *) Cont deschis la unităţile Trezoreriei Statului, în cazul beneficiarilor unităţilor administrativ-teritoriale şi al operatorilor economici care se încadrează în prevederile art. 5 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    prin prezenta solicit acordarea ajutorului de stat privind compensaţiile reprezentând contravaloarea produselor de lemn care nu pot fi recoltate din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice, necesare acoperirii costurilor reclamate de gestionarea durabilă a pădurii, pentru anul …………….., pentru suprafaţa de ……………. ha, pădure încadrată în tipul I de categorii funcţionale (TI), având datele de identificare conform amenajamentului silvic în vigoare în UP ………….., u.a……………, şi pentru suprafaţa de ……………. ha, pădure încadrată în tipul II de categorii funcţionale (TII), având datele de identificare conform amenajamentului silvic în vigoare în UP ………………, u.a. ………………, administrată de Ocolul Silvic ……………, aflată pe teritoriul localităţii ……………... din judeţul …………………. .

    Anexez prezentei:
    a) fişa de calcul al drepturilor financiare cuvenite pentru compensaţii, asumată prin semnătură de către şeful de ocol al ocolului silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz;
    b) copia documentului de proprietate asupra pădurii;
    c) copia contractului de administrare sau de servicii silvice, după caz;
    d) copie a descrierilor parcelare din amenajamentul silvic în vigoare, certificată de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz;
    e) certificat de cazier judiciar din care rezultă că beneficiarul nu a fost condamnat pentru fapte penale privind nerespectarea regimului silvic;
    f) aviz din partea ocolului silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz, din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile menţionate la art. 9 lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 167/2024 privind aprobarea normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă;
    g) declaraţia pe propria răspundere că nu intru sub incidenţa prevederilor art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 167/2024.


┌──────────────────────────┬───────────┐
│…………….....………. │ │
│(numele şi prenumele) │Data ………… │
│L.S./S.S. │ │
└──────────────────────────┴───────────┘


    ANEXA 3

    Ocolul Silvic.........................................
    FIŞĂ DE CALCUL
    al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii
    nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin
    amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de
    masă lemnoasă pentru anul/perioada .............
    Vizat:

┌────┬───────────┬───┬───────────┬────────────┬──┬──┬─────────┬───────────┬────────┐
│ │Numele şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │prenumele/ │ │ │Nr. şi data │ │ │ │ │ │
│ │Denumirea │ │ │contractului│ │ │ │ │ │
│Nr. │persoanei │CNP│Nr. şi data│de │ │ │Suprafaţa│Tipul de │Valoarea│
│crt.│juridice │/ │actului de │administrare│UP│ua│- ha - │categorie │- lei - │
│ │deţinătoare│CUI│proprietate│/de servicii│ │ │ │funcţională│ │
│ │a titlului │ │ │silvice │ │ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proprietate│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │
├────┼───────────┼───┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
├────┼───────────┼───┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
├────┼───────────┼───┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
│ │Total T1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
├────┼───────────┼───┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
│ │Total T2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
│ │Total │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │general │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴───┴───────────┴────────────┴──┴──┴─────────┴───────────┴────────┘



    Structura silvică teritorială de specialitate . ………………….
    Beneficiar (proprietar)*) …………….
    *) Fişa de calcul se întocmeşte la nivel de beneficiar (titlu de proprietate).

    Calculul se va efectua conform art. 2 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 167/2024 privind aprobarea normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă, distinct pe tipuri funcţionale.

┌──────────────────┬───────────────────┐
│ │Întocmit │
│ │………………….... │
│ │(numele şi │
│ │prenumele) │
├──────────────────┼───────────────────┤
│S.S. │ │
│Şef ocol silvic, │ │
│………...………… │ │
│(numele şi │ │
│prenumele) │ │
│L.S./S.S. │ │
└──────────────────┴───────────────────┘


┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│Bun de plată pentru suma de │Viză de control financiar │Se certifică în privinţa │
│.................. lei │preventiv │realităţii, regularităţii şi │
│Nume: │Nume: │legalităţii │
│................................ │................................ │Nume: │
│Prenume: │Prenume: │................................ │
│........................... │........................... │Prenume: │
│Semnătura: │Semnătura: │........................... │
│........................ │........................ │Semnătura: │
│Data: │Data: │........................ │
│..................................│..................................│Data: │
│ │ │..................................│
└──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘


    Semnarea pentru vizele „Bun de plată“, „Viză de control financiar preventiv“, „Se certifică în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii“ se va face de către angajaţi din cadrul ocolului silvic, împuterniciţi prin decizie a şefului de ocol.

    ANEXA 4

    Ocolul Silvic .........................................
    AVIZ
    de acordare a compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor
    pe care proprietarii/proprietarul ........................ nu le recoltează din
    cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice
    care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă pentru anul/perioada .............
    Ocolul Silvic .......... este de acord/nu este de acord cu acordarea compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii/proprietarul .......... nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă pentru anul/perioada ........... .
    În anul .........., pe suprafaţa totală de .......... ha pentru care se solicită acordarea compensaţiilor, volumul tăierilor ilegale este de .......... mc, respectiv de .......... mc/ha*, conform datelor din controalele de fond efectuate în anul anterior.
    * Nu se acordă compensaţii dacă volumul mediu al tăierilor ilegale este mai mare de 1 mc/ha în anul anterior anului solicitării.


┌──────────────┬───────────────────────┐
│Data │Şef ocol silvic, │
│.......... │.......................│
└──────────────┴───────────────────────┘


    ANEXA 5

    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul, ................................................................., CNP ......................................................, posesor al CI/BI seria ......... nr. ............., eliberat(ă) de ........................................., având calitatea de proprietar/reprezentant legal al solicitantului persoană fizică/persoană juridică, formă asociativă, unitate administrativ-teritorială (primar) ..............................................., având CUI/CIF ........................................, declar pe propria răspundere că:
    a) nu fac obiectul întreprinderii aflate în dificultate conform celor stipulate la art. 2 lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 167/2024 pentru aprobarea normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă;
    b) nu fac subiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene de declarare a unui ajutor ilegal şi incompatibil cu piaţa internă;
    c) îndeplinesc criteriile de microîntreprindere şi întreprindere mică şi mijlocie.

    Declar, de asemenea, că informaţiile şi declaraţiile făcute sunt complete, corecte şi conforme cu realitatea, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii prevăzute de art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare.

┌──────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│ │Semnătura: │
│ │................................ │
│Data: │Nume, prenume: ........................│
│..........................│Semnătură proprietar/reprezentant legal│
│ │al solicitantului/primar: │
│ │.......................................│
└──────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘


    ANEXA 6

    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul, ..........................................................., CNP ......................................................., posesor al CI/BI seria …...... nr. ...….., eliberat(ă) de .................., având calitatea de proprietar/reprezentant legal al solicitantului persoană fizică/persoană juridică, formă asociativă, unitate administrativ-teritorială (primar) …..............................................................................., având CUI/CIF ............................................, declar pe propria răspundere că nu au intervenit modificări asupra următoarelor documente:
    a) documentul de proprietate asupra pădurii, certificat de ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice;
    b) contractul de administrare sau de servicii silvice, după caz, certificat de ocolul silvic;
    c) descrierea parcelară din amenajamentul silvic în vigoare, certificată de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz.

    Declar, de asemenea, că informaţiile şi declaraţiile făcute sunt complete, corecte şi conforme cu realitatea, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii prevăzute de art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare.

┌──────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│ │Semnătura: │
│ │................................ │
│Data: │Nume, prenume: ........................│
│..........................│Semnătură proprietar/reprezentant legal│
│ │al solicitantului/primar: │
│ │.......................................│
└──────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘


    ANEXA 7

    MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR
    GARDA FORESTIERĂ NAŢIONALĂ
    Structura silvică teritorială de specialitate ............................
    DECONT JUSTIFICATIV
    al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care
    proprietarii nu le recoltează din cauza funcţiilor de protecţie stabilite
    prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de
    masă lemnoasă pentru anul/perioada .............
    1. Amplasamentul suprafeţei pentru care se acordă compensaţii: judeţul ........................., localitatea .................................., Ocolul Silvic ...............................
    2. Beneficiarii*):
    *) Se vor înscrie toţi beneficiarii, centralizat pe ocol silvic, localitate şi judeţ, pentru perioada pentru care se întocmeşte decontul. Valoarea compensaţiilor se calculează la nivel de titlu de proprietate, distinct pe tipuri de categorii funcţionale, şi va cuprinde un total pe tipuri de categorii funcţionale şi, respectiv, total general.

┌────┬───────────┬───┬─────────────────┬───────────┬────────────┬──┬──┬─────────┬───────────┬────────┐
│ │Numele şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │prenumele/ │ │Cont deschis la │ │Nr. şi data │ │ │ │ │ │
│ │Denumirea │ │instituţia │ │contractului│ │ │ │ │ │
│Nr. │persoanei │CNP│financiar-bancară│Nr. şi data│de │ │ │Suprafaţa│Tipul de │Valoarea│
│crt.│juridice │/ │/la unităţile │actului de │administrare│UP│ua│- ha - │categorie │- lei - │
│ │deţinătoare│CUI│Trezoreriei │proprietate│/ de │ │ │ │funcţională│ │
│ │a titlului │ │Statului**) │ │servicii │ │ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │silvice │ │ │ │ │ │
│ │proprietate│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │
├────┼───────────┼───┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
├────┼───────────┼───┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──┼──┼─────────┼───────────┼────────┤
│ │Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴───┴─────────────────┴───────────┴────────────┴──┴──┴─────────┴───────────┴────────┘


    **) Cont deschis la unităţile Trezoreriei Statului, în cazul beneficiarilor unităţilor administrativ-teritoriale şi al operatorilor economici care se încadrează în prevederile art. 5 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    3. Valoarea totală: ............. lei
    Conducătorul structurii silvice teritoriale de specialitate,
    ................................
    (numele şi prenumele)
    L.S./S.S.
    Şef serviciu financiar contabil şi administrativ,
    ................................
    (numele şi prenumele)
    S.S.
    Data ................

┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│Bun de plată pentru suma de │Viză de control financiar │Se certifică în privinţa │
│.................. lei │preventiv │realităţii, regularităţii şi │
│Nume: │Nume: │legalităţii │
│................................ │................................ │Nume: │
│Prenume: │Prenume: │................................ │
│........................... │........................... │Prenume: │
│Semnătura: │Semnătura: │........................... │
│........................ │........................ │Semnătura: │
│Data: │Data: │........................ │
│..................................│..................................│Data: │
│ │ │..................................│
└──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016