Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 153 din 22 februarie 2023  privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 153 din 22 februarie 2023 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 161 din 24 februarie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Agenţia Română pentru Investiţii şi Comerţ Exterior, denumită în continuare Agenţia, funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi coordonarea prim-ministrului.
    (2) Agenţia are ca scop aplicarea politicii Guvernului pentru atragerea investiţiilor străine directe şi de portofoliu în România, promovarea comerţului exterior, inclusiv a serviciilor româneşti, exclusiv domeniul turismului, precum şi pentru urmărirea investiţiilor româneşti în străinătate.
    (3) Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, str. Promoroacă nr. 9-11, sectorul 1, potrivit anexei nr. 1.

    ART. 2
    (1) De la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Agenţia se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile decurgând din actele normative, contractele, convenţiile, înţelegerile, protocoalele, memorandumurile, acordurile şi litigiile aferente activităţii de atragere a investiţiilor străine, comerţului exterior şi urmăririi investiţiilor româneşti în străinătate, exercitate de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.
    (2) Încadrarea personalului în structura organizatorică a Agenţiei se face cu respectarea procedurii şi regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, cu menţinerea drepturilor salariale la data preluării.
    (3) Finanţarea Agenţiei se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

    ART. 3
    (1) În îndeplinirea funcţiilor sale, Agenţia are următoarele atribuţii principale:
    a) iniţiază şi coordonează elaborarea politicilor, strategiilor şi programelor în domeniile comerţului exterior, atragerii investiţiilor străine în România şi urmăririi investiţiilor româneşti în străinătate, colaborând cu ministerele şi autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, în conformitate cu priorităţile şi cu programul de dezvoltare economică a ţării. În acest sens, Agenţia iniţiază, elaborează şi promovează proiecte de acte normative, coordonează şi controlează aplicarea acestora în domeniile coordonate şi avizează proiectele de acte normative ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale cu impact în domeniile din responsabilitatea sa;
    b) iniţiază, coordonează şi asigură controlul activităţilor de promovare a investiţiilor străine în România şi a comerţului exterior, precum şi de urmărire a investiţiilor româneşti în străinătate, în vederea:
    (i) amplificării operaţiunilor de stimulare a investiţiilor directe, autohtone şi străine, în industrie, servicii, cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, cu efecte indirecte în dezvoltarea regională şi crearea de noi locuri de muncă;
    (ii) dezvoltării comerţului exterior, intensificării acţiunilor de diplomaţie economică externă şi de promovare comercial-investiţională a României în străinătate;
    (iii) creşterii exporturilor româneşti şi echilibrării balanţei comerciale a României;
    (iv) stimulării internaţionalizării companiilor româneşti;

    c) colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe şi alte instituţii şi entităţi cu responsabilităţi în domeniul exporturilor şi investiţiilor străine, în vederea promovării şi susţinerii activităţilor de comerţ exterior, atragerii de investiţii în economia românească şi susţinerii intereselor investiţionale ale mediului de afaceri din România;
    d) asigură urmărirea investiţiilor româneşti în străinătate.

    (2) În îndeplinirea funcţiilor sale şi a atribuţiilor principale, Agenţia are următoarele atribuţii specifice, în conformitate cu reglementările în vigoare:
    A. în domeniul comerţului exterior:
    1. acţionează ca integrator naţional în gestionarea relaţiilor comercial-economice ale României cu partenerii externi;
    2. fundamentează şi promovează interesele economico-comerciale ale României în context bilateral, regional, internaţional, elaborând strategii şi planuri de acţiune pentru dezvoltarea comerţului exterior, pe termen mediu şi lung, precum şi soluţii de adaptare continuă la evoluţiile geopolitice şi economice internaţionale, în vederea promovării exporturilor de bunuri şi servicii româneşti;
    3. asigură reprezentarea externă - respectiv diplomaţia comercial-economică, prin reţeaua de reprezentare externă, în cadrul birourilor de promovare comercial-economică, având ca obiective principale promovarea economică a României în exterior, creşterea exporturilor româneşti de mărfuri şi servicii, atragerea de investiţii străine în România, generarea de acţiuni de cooperare, consolidarea dialogului instituţional cu partenerii externi pe palierul economic, monitorizarea evoluţiilor internaţionale cu impact asupra economiei României;
    4. organizează comisii/comitete mixte/consultări interguvernamentale/interministeriale de colaborare economică ale României cu alte state, precum şi alte forme de dialog instituţional cu partenerii externi, pe palierul economic;
    5. organizează vizite oficiale în străinătate pe palierul economic şi contribuie la organizarea vizitelor unor demnitari străini din domeniul economic în România;
    6. iniţiază şi promovează proiecte de acorduri şi înţelegeri pentru dezvoltarea relaţiilor economice cu alte state şi cu organizaţiile economice internaţionale, potrivit competenţelor naţionale, ca stat membru al Uniunii Europene; urmăreşte respectarea şi valorificarea prevederilor acestora în interesul mediului de afaceri din România;
    7. reprezintă interesele statului român în cadrul diferitelor organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltă relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii regionale şi internaţionale ce interesează domeniul său de activitate;
    8. organizează acţiuni de promovare comercial-investiţională a României în exterior, forumuri economice, seminare, conferinţe şi mese rotunde;
    9. acordă asistenţă operatorilor economici români pentru pătrunderea pe alte pieţe, creşterea exporturilor de bunuri şi servicii, identificarea de parteneri de cooperare, stabilirea de reprezentanţe sau realizarea de investiţii în străinătate;
    10. sprijină participarea firmelor româneşti la proiecte complexe în alte ţări şi la licitaţii internaţionale;
    11. organizează întâlniri de afaceri între firmele româneşti şi străine, direct sau în colaborare cu instituţii şi agenţii guvernamentale, camere de comerţ, asociaţii profesionale, organizaţii de promovare a întreprinderilor mici şi mijlocii din România şi instituţii partenere de promovare a comerţului din alte ţări;
    12. promovează în exterior oferta românească de export de produse şi servicii;
    13. identifică oportunităţi de afaceri în străinătate şi le diseminează în rândul firmelor, camerelor de comerţ, asociaţiilor profesionale şi federaţiilor patronale din România spre valorificare;
    14. elaborează strategii de export la nivel de ţări partenere şi/sau regional, fundamentate pe specificul pieţelor şi potenţialul de absorbţie a produselor şi serviciilor româneşti;
    15. elaborează îndrumare de afaceri, studii şi analize privind pieţele de interes, în folosul exportatorilor din România;
    16. elaborează şi actualizează materiale de informare şi documentare în domeniul comerţului exterior, precum şi informări privind evoluţii economice internaţionale cu impact asupra economiei româneşti;
    17. acordă asistenţă firmelor străine în identificarea de furnizori din România;
    18. acordă asistenţă firmelor româneşti pentru iniţierea de investiţii în străinătate;
    19. efectuează demersuri pentru identificarea şi atragerea de investitori străini în România;
    20. menţine un dialog permanent cu structuri neguvernamentale ale mediului de afaceri şi organizează, în colaborare cu acestea, forumuri, simpozioane, mese rotunde sau seminare destinate operatorilor economici, pentru oferirea de informaţii privind specificul ţărilor partenere şi oportunităţi de cooperare;
    21. dezvoltă relaţii de cooperare şi parteneriat cu organizaţii, instituţii şi asociaţii profesionale româneşti şi străine pentru promovarea comerţului pe plan internaţional, potrivit legii;
    22. cooperează cu reprezentanţele economice şi comerciale ale misiunilor diplomatice acreditate în România pentru identificarea şi concretizarea unor proiecte şi pentru promovarea relaţiilor economice şi a cooperării bilaterale;
    23. participă la dialogul cu instituţiile financiare internaţionale şi acţionează pentru concretizarea în domeniul său de activitate a unor proiecte de cooperare în vederea implementării de proiecte şi programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru România;
    24. utilizează baze de date cu exportatorii şi importatorii din România, precum şi baze de date statistice de comerţ exterior şi realizează lucrări de sinteză privind evoluţia relaţiilor comerciale ale României pe plan internaţional, deţinute şi administrate de către Agenţie, în condiţiile legii;
    25. contribuie, prin intermediul reţelei externe, la implementarea şi eficienţa programelor şi acţiunilor de susţinere şi promovare a exportului, conform prevederilor legale, coordonând acordarea de asistenţă pentru organizarea participării firmelor româneşti la târgurile, expoziţiile şi misiunile economice din străinătate;
    26. acordă, prin intermediul reţelei externe, asistenţa necesară operatorilor economici români care participă independent, cu resurse proprii, la târgurile, expoziţiile şi misiunile economice internaţionale;
    27. colaborează cu alte instituţii pentru integrarea problematicilor din sfera de competenţă a Agenţiei aferente negocierilor cu Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, denumită în continuare OCDE, şi transmiterea acestora către instituţiile care asigură la nivel naţional coordonarea acestor negocieri şi a relaţiilor României cu OCDE;
    28. participă la promovarea intereselor economice ale României în cadrul Iniţiativei Central Europene (ICE), Iniţiativei celor Trei Mări (I3M), Organizaţiei de Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN), Procesului de Cooperare în Europa de Sud-Est (SEECP) şi al altor formate de cooperare regională;
    29. sprijină, în condiţiile legii, acţiunile coordonate de Ministerul Finanţelor pentru recuperarea creanţelor României rezultate din operaţiuni comerciale şi de cooperare economică derulate înainte de 31 decembrie 1989;
    30. analizează documentele şi oportunitatea acordării avizului pentru dobândirea personalităţii juridice de către camerele de comerţ bilaterale în România, în condiţiile legii, prin raportare la obiectivul apărării şi susţinerii intereselor economice ale României şi al dezvoltării relaţiilor comercial-investiţionale cu ţările pentru care acestea sunt create;

    B. în domeniul investiţiilor străine:
    1. elaborează şi implementează strategii, politici publice şi programe în domeniul investiţiilor străine directe;
    2. coordonează elaborarea strategiilor de promovare a investiţiilor străine în România şi a programelor de acţiune pentru atragerea capitalului străin în economie, colaborând cu ministerele şi autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, în conformitate cu priorităţile şi cu programul de dezvoltare economică a ţării;
    3. realizează acţiuni de publicitate în mass-media, cu caracter general pe pieţele interne şi externe, pentru promovarea investiţiilor străine în România şi a climatului investiţional al României;
    4. gestionează contractele, convenţiile şi înţelegerile de colaborare încheiate de Agenţie cu instituţii, asociaţii, firme de specialitate şi experţi din ţară şi din străinătate, în scopul promovării, marketingului, atragerii şi implementării investiţiilor străine directe;
    5. colaborează cu ministere, autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii centrale şi locale, precum şi cu parteneri români şi străini, mediul de afaceri şi structuri neguvernamentale în vederea atragerii investiţiilor străine în România şi prezentării ofertelor investiţionale ale României pe plan extern;
    6. desfăşoară activităţi de promovare a investiţiilor străine pe plan intern şi extern, asigurând ducerea la îndeplinire a obiectivelor programului de guvernare în domeniul său de activitate;
    7. identifică, în colaborare cu ministerele, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi cu celelalte instituţii publice, cu societăţile şi regiile autonome interesate, proiecte noi de investiţii în sectorul privat şi de stat şi asigură prezentarea acestora investitorilor străini;
    8. asigură activitatea de promovare şi sprijină implementarea investiţiilor străine, îndeplinind rolul de punct de contact şi de intermediar între investitori sau parteneri străini, după caz, şi autorităţile centrale şi locale;
    9. examinează propunerile investitorilor străini pentru efectuarea de investiţii în România şi stabileşte acţiunile pentru implementarea acestora, solicitând, după caz, sprijinul instituţiilor şi societăţilor implicate;
    10. acordă, la solicitarea investitorilor străini, asistenţă tehnică, sprijin şi consultanţă, împreună cu instituţiile competente, după caz, pentru realizarea proiectelor de investiţii cu participare străină de capital, inclusiv în ceea ce priveşte procedura de definitivare a formalităţilor pentru investiţiile străine confirmate, precum şi cu privire la schemele existente în cadrul cărora investitorii pot solicita finanţare de la autoritatea responsabilă;
    11. evaluează reacţiile investitorilor străini în legătură cu problemele curente ale activităţii de investiţii în România, cu informarea operativă a factorilor de decizie, pentru a acţiona în consecinţă;
    12. organizează, inclusiv în parteneriat cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale, în ţară şi în străinătate, evenimente, misiuni, seminare, conferinţe, mese rotunde şi dezbateri pentru atragerea şi promovarea investiţiilor străine şi participă la manifestări similare iniţiate de alte instituţii sau de organizaţii române ori străine;
    13. organizează misiuni economice şi vizite de informare în ţară, pentru investitorii străini, în scopul promovării şi atragerii investiţiilor străine;
    14. organizează întâlniri pentru schimb de experienţă cu agenţiile sau cu instituţiile guvernamentale similare, precum şi cu organisme private din ţară şi din străinătate;
    15. acţionează, inclusiv prin consultări cu investitorii străini, cu organizaţiile profesionale, cu patronatele, camerele de comerţ bilaterale şi cu ambasadele pentru menţinerea permanentă a unui mediu de afaceri favorabil atragerii investiţiilor străine, prin asigurarea armonizării legislative în domeniu, simplificarea procedurilor şi eliminarea barierelor administrative;
    16. realizează şi difuzează materiale promoţionale, broşuri, pliante, afişe, cataloage, postere, ghiduri de investiţie, materiale audio-video, obiecte de protocol, studii şi analize privind mediul de afaceri naţional şi internaţional;
    17. promovează o imagine atractivă privind politica şi realităţile economice, climatul investiţional din România, în mediile de afaceri naţionale şi internaţionale;
    18. promovează prin intermediul inserţiilor publicitare şi articolelor, în publicaţii scrise şi on-line de interes general şi specific, climatul investiţional al României şi proiectele de investiţii;
    19. acordă un aviz tehnic de specialitate asupra planului de afaceri al investitorilor străini, în vederea obţinerii vizei de lungă şedere în România pentru desfăşurarea de activităţi comerciale;
    20. participă la acţiunile de comunicare publică pe tematica investiţiilor străine, evenimente, conferinţe de presă şi mese rotunde;
    21. gestionează pagina oficială www.investromania.gov.ro;
    22. colectează, prelucrează, analizează, întocmeşte şi prezintă date, informaţii, rapoarte şi sinteze, necesare activităţii de promovare şi/sau asistenţă acordată investitorilor;
    23. realizează studii, analize şi sinteze privind mediul de afaceri naţional şi internaţional;
    24. întocmeşte, actualizează şi administrează baze de date privind investiţiile străine;
    25. elaborează, propune şi promovează, după caz, cadrul legislativ în domeniul investiţiilor străine directe, pentru armonizarea cu directivele Uniunii Europene;
    26. asigură relaţia cu autorităţile din România şi din străinătate, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 420/2005 privind înfiinţarea şi funcţionarea Punctului Naţional de Contact pentru aplicarea recomandărilor propuse de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) în Ghidul pentru Întreprinderi Multinaţionale, pentru domeniul său de competenţă, ca parte a Punctului Naţional de Contact, şi colaborează cu celelalte instituţii reprezentate în Punctul Naţional de Contact;

    C. în domeniul promovării exporturilor:
    1. monitorizează implementarea Strategiei naţionale de export a României, în ceea ce priveşte promovarea exportului, în colaborare cu mediul de afaceri interesat, pentru atingerea obiectivelor;
    2. dezvoltă forme de colaborare şi dialog structurat în domeniile specifice de activitate cu structurile asociative ale mediului de afaceri reprezentativ la nivel naţional, respectiv patronatele şi asociaţiile profesionale, precum şi cu camerele de comerţ şi industrie, asigurând secretariatul Consiliului de export, potrivit dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 486/2004 privind înfiinţarea Consiliului de export;
    3. gestionează, coordonează şi monitorizează susţinerea şi promovarea exporturilor cu finanţare parţială de la bugetul de stat, asigurând organizarea şi participarea la misiuni economice şi târguri şi expoziţii în străinătate, sub pavilion naţional, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    4. gestionează, coordonează şi monitorizează instrumentul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    5. gestionează, coordonează şi monitorizează alte instrumentele de promovare a exportului reglementate potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia domeniului turism;
    6. face propuneri bugetare pentru programele şi instrumentele de promovare a exportului;
    7. urmăreşte implementarea eficientă a Programului de promovare a exportului şi a indicatorilor, conform prevederilor legale incidente;
    8. desemnează delegaţii la acţiunile de promovare externă, întocmeşte mandatele acestora şi asigură activitatea de raportare, în urma participării;
    9. realizează statistici privind beneficiarii programelor de promovare a exportului;
    10. gestionează portalul de comerţ exterior al României;
    11. monitorizează ajutoarele de stat sau de minimis acordate şi efectuează activităţi de control asupra modului de utilizare a acestora;
    12. verifică respectarea condiţiilor de acordare a ajutoarelor de stat şi dispune măsurile ce se impun, conform normelor europene şi naţionale în materie, în situaţia în care aceste condiţii nu au fost respectate;
    13. acordă asistenţă tehnică operatorilor economici care intenţionează să participe independent din resurse proprii la târgurile, expoziţiile şi misiunile economice internaţionale;
    14. solicită mediului de afaceri şi autorităţilor publice materiale promoţionale pentru prezentarea ofertei de export, a oportunităţilor de afaceri şi a potenţialului economic al României;
    15. mediatizează cererile de produse româneşti şi propunerile de afaceri ale partenerilor străini la nivelul mediului de afaceri românesc;
    16. iniţiază propuneri de programe noi şi proiecte pentru promovarea exporturilor româneşti de produse şi servicii, în conformitate cu strategiile sectoriale de susţinere a acestora;
    17. organizează întâlniri de afaceri între firmele româneşti şi străine, direct sau în colaborare cu instituţii şi agenţii guvernamentale, camere de comerţ, asociaţii profesionale, organizaţii de promovare a întreprinderilor mici şi mijlocii din România şi instituţii partenere de promovare a comerţului din alte ţări;
    18. dezvoltă relaţii de cooperare şi parteneriat cu organizaţii, instituţii şi asociaţii profesionale româneşti şi străine pentru promovarea comerţului pe plan internaţional, potrivit legii;
    19. participă la reuniunile mecanismelor de susţinere a exportatorilor la nivelul Uniunii Europene;
    20. diseminează toate informaţiile legate de activitatea de promovare a exportului către instituţiile şi agenţiile interesate;
    21. participă la programul de lucru al European Trade Promotion Organization şi al World Trade Promotion Organization.



    ART. 4
    (1) Conducerea Agenţiei este asigurată de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
    (2) Preşedintele este ajutat în activitatea sa de către un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului. Vicepreşedintele îndeplineşte atribuţiile delegate prin ordin de către preşedintele Agenţiei.
    (3) Agenţia are un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
    (4) Preşedintele Agenţiei îndeplineşte funcţia de ordonator terţiar de credite.
    (5) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Agenţiei emite ordine şi instrucţiuni, care pot avea caracter normativ sau individual.

    ART. 5
    (1) Structura organizatorică a Agenţiei este prevăzută în anexa nr. 2.
    (2) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui Agenţiei, se pot organiza alte compartimente şi se poate stabili numărul posturilor aferente, cu respectarea prevederilor art. 391 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat.
    (3) Personalul Agenţiei este compus din demnitari, înalţi funcţionari publici, funcţionari publici, personal contractual şi diplomatic preluat de la Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului în condiţiile prevăzute la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului.
    (4) Numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul propriu al Agenţiei este de 250 de posturi, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor. Din numărul maxim de posturi, 76 de posturi sunt destinate reţelei de reprezentare externă. Reprezentanţilor din reţeaua de reprezentare externă li se acordă, pe perioada trimiterii în misiune în străinătate, grade diplomatice, în condiţiile legii.
    (5) Numirea personalului din birourile care constituie reţeaua de reprezentare externă se face de către preşedintele Agenţiei, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe. Activitatea birourilor de reprezentare externă se derulează în baza unui protocol de colaborare încheiat între Agenţie şi Ministerul Afacerilor Externe.

    ART. 6
    (1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile structurilor din cadrul aparatului propriu al Agenţiei se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 2, prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
    (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului din cadrul aparatului propriu al Agenţiei se stabilesc prin fişa postului şi regulamentul de organizare şi funcţionare.
    (3) Statul de funcţii, structura organizatorică detaliată, repartizarea posturilor pe compartimente pentru aparatul propriu al Agenţiei, precum şi încadrarea personalului se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
    (4) Pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, Agenţia poate înfiinţa echipe de proiect, unităţi de implementare sau de management al proiectelor şi cu personal angajat în afara organigramei potrivit dispoziţiilor art. 16 alin. (10) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu dispoziţiile art. 6 alin. (5)-(7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 7
    (1) Agenţia are în dotare un parc auto de 125 de autovehicule, din care 110 autovehicule preluate pe baza protocolului de predare-primire încheiat cu Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, care să asigure un nivel de reprezentare adecvat pentru desfăşurarea activităţii în centrala Agenţiei şi în reţeaua de reprezentare externă. Completarea necesarului de autovehicule se va efectua cu respectarea legislaţiei în vigoare.
    (2) Consumul lunar de combustibil pentru fiecare autovehicul va fi stabilit prin ordin al preşedintelui Agenţiei.

    ART. 8
    Agenţia poate închiria spaţii pentru structurile şi personalul propriu din ţară şi din străinătate, în condiţiile legii.

    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Mihnea Claudiu Drumea,
                    consilier de stat
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul antreprenoriatului şi turismului,
                    Constantin-Daniel Cadariu
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Janina-Mirela Sitaru,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 22 februarie 2023.
    Nr. 153.
    ANEXA 1

    SITUAŢIA
    sediului Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior
    1. Imobil etajele 1, 2, 3 din clădire situate în str. Promoroacă nr 9-11, Bucureşti, sectorul 1, în domeniul public al statului
    2. Teren str. Promoroacă nr. 9-11, Bucureşti, sectorul 1, în domeniul public al statului

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016