Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 133 din 6 decembrie 2023  privind modificarea anexei la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 133 din 6 decembrie 2023 privind modificarea anexei la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă

EMITENT: Colegiul Fizioterapeuţilor din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1165 din 21 decembrie 2023
    Având în vedere:
    - Procesul-verbal de şedinţă înregistrat cu nr. 4.963 din 6.12.2023, întocmit în urma şedinţei Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România;
    – dispoziţiile art. 20 din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare;
    – prevederile art. 2 alin. (2), art. 5, art. 34-36 şi ale art. 39 din Statutul Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 679/2017;
    – prevederile art. 7 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 934/2019;
    – dispoziţiile art. 11 şi 20 din Regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.056/2019, cu modificările şi completările ulterioare (RIOF);
    – dispoziţiile Hotărârii Adunării generale naţionale nr. 16/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru desfăşurarea şedinţelor organelor de conducere ale Colegiului Fizioterapeuţilor din România,

    luând în considerare procesele-verbale de şedinţă înregistrate cu nr. 4.161 din 6.10.2023, 4.351 din 19.10.2023 şi 4.692 din 13.11.2023 întocmite în urma şedinţelor Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România în care s-au discutat propunerile Comisiei pentru avizare profesională înaintate Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România, ale membrilor Consiliului naţional al CFZRO, precum şi ale membrilor CFZRO,
    Consiliul naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România, întrunit în şedinţa din data de 6.12.2023, emite următoarea hotărâre:
    ART. I
    Anexa la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 11 noiembrie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2024.



                    Preşedintele Colegiului Fizioterapeuţilor din România,
                    Nicoleta-Daniela Stanca

    Bucureşti, 6 decembrie 2023.
    Nr. 133.
    ANEXA 1

    (Anexa la Hotărârea nr. 92/2020)
    PROCEDURI ŞI CRITERII
    de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele
    de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele proceduri şi criterii de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă sunt denumite în continuare procedură.

    ART. 2
    În înţelesul prezentei proceduri, termenii de mai jos se definesc astfel:
    a) educaţia medicală continuă - denumită în continuare EMC, constă în activităţi educaţionale care au ca scop menţinerea, dezvoltarea sau creşterea nivelului de cunoştinţe, abilităţi, aptitudini profesionale şi sociale în scopul exercitării competente, independente şi în condiţii de siguranţă a profesiei de fizioterapeut şi pentru a realiza o creştere reală a calităţii serviciilor de fizioterapie prestate pentru pacient, societate şi profesie;
    b) educaţia medicală continuă la distanţă - denumită în continuare EMCD, constă în forme de EMC care sunt organizate sau desfăşurate online în modalităţi interactive, care pot fi accesate prin intermediul tehnologiilor digitale şi online;
    c) credit de EMC - unitatea de cuantificare a formelor de EMC;
    d) creditarea formelor de EMC - modalitatea prin care Colegiul Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, evaluează şi acordă credite de EMC formelor de EMC organizate de furnizorii acreditaţi;
    e) furnizorii de EMC - sunt reprezentaţi de entităţi juridice publice sau private ori de persoane fizice autorizate/independente care pot asigura managementul formelor de EMC;
    f) acreditarea furnizorilor de EMC - reprezintă modalitatea prin care CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, evaluează, selectează şi autorizează furnizorii să deruleze forme de EMC;
    g) reacreditarea furnizorilor de EMC - reprezintă modalitatea prin care CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, verifică anual, la cerere, îndeplinirea criteriilor de acreditare în vederea menţinerii calităţii de furnizor acreditat CFZRO;
    h) formator - persoana fizică, profesionist cu experienţă şi cunoştinţe aprofundate în domeniul fizioterapiei, care planifică, organizează şi conduce activităţi de instruire destinate profesioniştilor din domeniul fizioterapiei cu scopul de a actualiza şi îmbunătăţi cunoştinţele, abilităţile şi competenţele acestora în vederea îmbunătăţirii calităţii actului medical şi a siguranţei pacientului.


    ART. 3
    (1) Creditele de EMC se acordă prin raportare la timpul efectiv petrecut în activitatea de EMC. Pentru o oră integrală de activitate de EMC se acordă un credit EMC, în limita a maximum 6 credite de EMC pe zi, indiferent de numărul total de ore al formei de EMC. Echivalenţa cu creditele europene de educaţie medicală continuă (ECMEC), emise de Consiliul european de acreditare pentru educaţie medicală continuă (EACCME), este de 1/1, în limita a maximum 6 ore/zi.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), anumite forme de EMC organizate de colegiul naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România (CFZRO) sau de colegiile teritoriale pot fi creditate cu un alt număr de credite raportat la ora integrală de activitate de EMC, prin evaluarea dosarului de creditare de către Comisia pentru avizare profesională.
    (3) Creditele de EMC obţinute de fizioterapeuţi în urma participării la formele de EMC contribuie la acumularea numărului minim de credite de EMC necesar avizării anuale.
    (4) Totalizarea numărului de credite de EMC se face periodic, de regulă, la un interval calendaristic de un an.

    ART. 4
    (1) Numărul minim de credite de EMC pe care un fizioterapeut trebuie să le acumuleze în mod obligatoriu anual în vederea avizării anuale este prevăzut în Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 934/2019.
    (2) Fizioterapeuţii care au calitatea de membru al CFZRO suspendată în cursul unui an calendaristic beneficiază de o reducere a numărului de credite EMC necesare avizării anuale, astfel: pentru fiecare lună de suspendare, numărul de credite EMC corespunzătoare unei luni, respectiv 2,5 credite EMC, se scade din totalul anual. Dacă rezultatul este o valoare fracţionară, aceasta se rotunjeşte la numărul întreg imediat superior.
    (3) În situaţia de la alin. (2), se consideră o lună perioada de timp mai mare de 20 de zile în care fizioterapeutul are calitatea de membru suspendată.
    (4) În situaţia fizioterapeuţilor prevăzuţi la art. 22 alin. (2) din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare, care solicită înscrierea în CFZRO sau obţinerea avizului anual în anul următor înscrierii în CFZRO, aceştia au obligaţia efectuării numărului de credite de EMC în funcţie de momentul înscrierii/avizării, după cum urmează:
    a) ianuarie-aprilie, 30 de credite;
    b) mai-august, 20 de credite;
    c) septembrie-decembrie, 10 credite.

    (5) În situaţia fizioterapeuţilor prevăzuţi la art. 22 alin. (1) din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare, care solicită obţinerea avizului anual în anul următor înscrierii în CFZRO, au obligaţia efectuării numărului de credite de EMC în funcţie de momentul înscrierii, după cum urmează:
    a) ianuarie-aprilie, 30 de credite;
    b) mai-august, 20 de credite;
    c) septembrie-decembrie, 10 credite.

    (6) În anul 2024 se va putea elibera un aviz provizoriu exclusiv în cazuri excepţionale, diferite de cele menţionate în art. 22 alin. (2) din Legea nr. 229/2016 şi numai dacă membrii CFZRO nu au acumulat numărul minim necesar de credite EMC pentru avizarea anuală. Aceşti membri vor avea obligaţia de a completa numărul de credite EMC restante în maximum 6 luni.

    ART. 5
    (1) În mod obligatoriu, cel puţin 6 credite de EMC din numărul total de credite de EMC anuale necesare trebuie să fie reprezentate de participări la forme de EMC permanentă, respectiv cursuri EMC care implică un procent de aplicaţii practice de minimum 50% din timpul total alocat şi/sau ateliere de lucru/practică (workshop), sau de finalizarea programului de master sau a programului de doctorat.
    (2) Fizioterapeuţii cu grad de handicap I - grav şi II - accentuat pot acumula creditele de EMC anuale necesare din orice forme de EMC.
    (3) Prin excepţie de la alin. (1), Comisia pentru avizare profesională poate stabili un alt mod de calcul pentru repartizarea creditelor de EMC pe care fizioterapeuţii pot să le acumuleze numai pentru anul 2024.

    ART. 6
    (1) Membrii CFZRO au obligaţia de a ţine evidenţa numărului minim de credite de EMC necesar avizării anuale.
    (2) CFZRO, prin colegiile teritoriale, verifică respectarea obligaţiilor impuse de art. 4 şi 5, în următoarele situaţii:
    a) la avizarea anuală;
    b) cu ocazia cercetării disciplinare;
    c) la cerere, conform prevederilor legale care impun calcul de punctaj pentru participare la concursuri şi examene;
    d) la transferul dintr-un colegiu teritorial în altul;
    e) ori de câte ori consiliul teritorial consideră necesar.


    ART. 7
    În cazul în care fizioterapeutul nu realizează anual numărul minim de credite de EMC, acesta este suspendat din calitatea de membru al CFZRO până la realizarea creditelor. Constatarea şi comunicarea intră în atribuţia colegiului teritorial al cărui membru este fizioterapeutul respectiv.

    CAP. II
    Furnizorii de EMC, acreditarea şi reacreditarea acestora
    SECŢIUNEA 1
    Procedura de acreditare a furnizorilor de EMC
    ART. 8
    (1) Pot dobândi statutul de furnizori de EMC acreditaţi doar acei furnizori care parcurg procedura de acreditare, verificată de către CFZRO la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională.
    (2) Pot fi furnizori de EMC:
    a) instituţii/unităţi de învăţământ superior acreditate;
    b) unităţi, institute medicale naţionale/regionale/teritoriale cu rol de învăţământ, acreditate/autorizate, aflate în subordinea, sub autoritatea sau sub coordonarea Ministerului Sănătăţii ori a autorităţilor administrative judeţene sau locale;
    c) colegiul naţional şi colegiile teritoriale;
    d) societăţi/entităţi juridice care au ca obiect de activitate „alte forme de învăţământ“, cod CAEN 8559;
    e) organizaţii neguvernamentale naţionale/regionale/locale care au prevăzut(e) în actele de înfiinţare scopul/atribuţiile legate de învăţământ sau de formarea/dezvoltarea profesională continuă pentru adulţi ori EMC pentru personalul medical şi auxiliar;
    f) formatori persoane fizice autorizate/independente, denumite în continuare PFA/PFI, care au ca obiect de activitate „alte forme de învăţământ“, cod CAEN 8559.


    ART. 9
    Furnizorii de EMC acreditaţi de CFZRO prevăzuţi la art. 8 alin. (2) pot desfăşura şi EMCD.

    ART. 10
    Firmele producătoare şi/sau furnizoare de aparatură şi materiale necesare domeniului fizioterapie nu pot fi furnizori de EMC.

    ART. 11
    Sunt exceptate de la procedura de acreditare/ reacreditare a furnizorilor de EMC categoriile furnizorilor de EMC prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. a)-c).

    ART. 12
    În vederea acreditării de către CFZRO ca furnizori de EMC, solicitanţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să aibă statut de persoană fizică autorizată/independentă sau de persoană juridică română şi sediul pe teritoriul României;
    b) să deţină direct sau indirect resurse logistice, tehnice pentru desfăşurarea activităţilor de EMC;
    c) să aibă o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 15;
    d) să aibă ca obiect de activitate „alte forme de învăţământ“, cod CAEN 8559, sau în cazul organizaţiilor nonguvernamentale/ asociaţiilor să aibă prevăzut(e) în actele de înfiinţare scopul/atribuţiile legate de învăţământ sau de formarea/ dezvoltarea profesională continuă pentru adulţi ori educaţia medicală continuă pentru personalul medical şi auxiliar.


    ART. 13
    (1) În vederea acreditării de către CFZRO, furnizorii de EMC vor depune la Comisia pentru avizare profesională documentele prevăzute la alin. (2) sau (3), după caz.
    (2) Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 8 alin. (2) lit. d) şi e), documentele solicitate sunt:
    a) cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
    b) documente ale furnizorului, respectiv:
    (i) actul constitutiv/statutul/actul de înfiinţare, cu ultimele modificări înregistrate la oficiul registrului comerţului, respectiv în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi încheierea prin care s-a dispus înregistrarea modificării, după caz, în copie;
    (ii) certificatul de înregistrare/înmatriculare, respectiv sentinţa/încheierea judecătorească de înfiinţare, după caz, în copie;

    c) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, respectiv extras din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz, în copie;
    d) certificat de atestare fiscală, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în copie;
    e) documentul prin care a fost desemnată o persoană să reprezinte societatea/entitatea juridică/organizaţia, în relaţie cu CFZRO, în original;
    f) dovada (de exemplu, facturi eliberate participanţilor, contracte de prestări servicii, de colaborare, programa/curriculumul formei de EMC, poze, diplome eliberate participanţilor) că furnizorul are o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/ educaţie medicală continuă;
    g) dovada achitării taxei de acreditare.

    (3) Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 8 alin. (2) lit. f) documentele solicitate sunt:
    a) cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
    b) certificat de înregistrare fiscală şi certificat de atestare fiscală, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în copie;
    c) dovada (de exemplu, facturi eliberate participanţilor, contracte de prestări servicii, de colaborare, programa/curriculumul formei de EMC, poze, diplome eliberate participanţilor) că PFA/PFI are o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă;
    d) dovada achitării taxei de acreditare.

    (4) Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului/ persoanei desemnate.
    (5) Documentele care nu sunt în limba română vor fi însoţite de traducerea autorizată. Prin excepţie, în anumite situaţii, Comisia pentru avizare profesională poate decide traducerea în limba română numai a unor documente sau numai a unor părţi din acestea.

    ART. 14
    (1) În vederea obţinerii acreditării, documentele prevăzute la art. 13 alin. (2) şi (3) se depun la sediul CFZRO prin reprezentantul legal/persoana împuternicită, prin servicii de curierat sau prin intermediul Platformei NET-DD. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).
    (2) Cererile de acreditare se vor soluţiona de către Comisia pentru avizare profesională în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii acestora, iar rezultatul se va comunica, în scris, solicitantului, prin e-mail la adresa indicată de acesta sau prin curier la adresa sediului social, în termen de maximum 7 zile de la soluţionare.
    (3) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul acreditării va fi notificat în termen de 21 de zile având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, dosarul va fi respins.
    (4) Dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile de acreditare ca furnizor, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO emite decizia de acreditare cu stabilirea tipurilor de forme de EMC pe care le poate organiza.
    (5) În cazul respingerii cererii de acreditare se comunică solicitantului decizia motivată.

    ART. 15
    (1) În situaţia în care un furnizor care a beneficiat anterior de acreditare alege să îşi transforme/schimbe forma de organizare, este posibilă valorificarea experienţei dobândite în oferirea de programe de EMC anterior schimbării, prin prezentarea dovezii acreditării anterioare a furnizorului de către CFZRO. Această posibilitate este condiţionată de implicarea titularului ca administrator, reprezentant legal, membru în consiliul de administraţie sau membru fondator în cadrul noii forme de organizare constituite.
    (2) Recunoaşterea experienţei potrivit alin. (1) nu este posibilă în cazurile în care furnizorul a fost sancţionat cu suspendarea sau i s-a retras calitatea de furnizor acreditat de către Comisia pentru avizare profesională.
    (3) Prevederile prezentului articol nu permit utilizarea experienţei anterioare ca mijloc de evitare a consecinţelor legale ale oricăror sancţiuni sau retrageri de acreditare impuse înainte de schimbarea formei de organizare.

    ART. 16
    Acreditarea este valabilă 12 luni de la data emiterii deciziei.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Procedura de reacreditare a furnizorilor
    ART. 17
    (1) Furnizorii de EMC care au fost acreditaţi pot solicita reacreditarea cu maximum 60 de zile şi minimum 31 de zile înainte de data expirării acreditării.
    (2) În cazul în care solicitarea reacreditării nu este efectuată în termenul stabilit la alin. (1), furnizorii de EMC trebuie să îndeplinească procedura de acreditare prevăzută la secţiunea 1.

    ART. 18
    (1) În vederea reacreditării, furnizorii de EMC depun cererea-tip prevăzută în anexa nr. 1, însoţită de:
    a) declaraţia pe propria răspundere a persoanei desemnate cu privire la menţinerea condiţiilor avute în vedere la acreditare, respectiv ultima reacreditare, în original, sau documentele ce atestă modificările intervenite de la acreditarea iniţială, respectiv ultima reacreditare, în copie, după caz;
    b) fişa de autoevaluare a activităţii educaţionale desfăşurate, completată conform normelor în vigoare, prevăzută în anexa nr. 2;
    c) dovada achitării taxei de reacreditare.

    (2) Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului/persoanei desemnate.
    (3) În vederea obţinerii reacreditării, documentele prevăzute la alin. (1) se depun la sediul CFZRO prin reprezentant legal/persoana împuternicită de către solicitant, prin servicii de curierat sau prin intermediul Platformei NET-DD. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).

    ART. 19
    (1) Cererea de reacreditare se soluţionează de Comisia pentru avizare profesională a CFZRO în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii documentelor prevăzute la art. 18.
    (2) Dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile de reacreditare, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO emite decizia de reacreditare, prin care decide menţinerea sau schimbarea categoriei de furnizor de EMC în care se încadrează acesta, precum şi tipurile de forme de EMC pe care le poate organiza.
    (3) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul reacreditării va fi notificat prin orice mijloc de comunicare cu confirmare de primire, în termen de 25 de zile, având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, dosarul va fi respins.
    (4) În cazul respingerii cererii se comunică solicitantului decizia motivată.
    (5) Reacreditarea este valabilă 12 luni de la data expirării perioadei anterioare de acreditare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Drepturile şi obligaţiile furnizorilor de EMC
    ART. 20
    (1) Furnizorii acreditaţi au următoarele drepturi:
    a) să organizeze forme de EMC;
    b) să se asocieze în vederea bunei desfăşurări a formelor de EMC;
    c) să solicite informaţii cu privire la conţinutul ştiinţific al formelor de EMC;
    d) să primească consultanţă cu privire la procedura de creditare a formelor de EMC pe care le organizează;
    e) să obţină creditarea formelor de EMC organizate, conform prezentei proceduri.

    (2) Furnizorii acreditaţi au următoarele obligaţii:
    a) să respecte prevederile prezentei proceduri;
    b) să promoveze domenii medicale şi/sau conexe actului medical bazate pe dovezi ştiinţifice;
    c) să respecte regulile de neimplicare, directă sau prin asociere, în promovarea de produse sau a intereselor unor sponsori/organizatori de evenimente;
    d) să organizeze cel puţin o formă de EMC în intervalul a 2 ani;
    e) să prezinte Comisiei pentru avizare profesională a CFZRO, la cerere, un raport anual referitor la activităţile desfăşurate pe parcursul anului calendaristic;
    f) să nu delege atribuţiile ce decurg din calitatea de furnizor de EMC altor entităţi sau persoane fizice;
    g) să nu modifice curriculumul de program după ce acesta a fost creditat de CFZRO, fără aprobarea Comisiei pentru avizare profesională;
    h) să nu menţioneze în materialele publicitare un număr de credite prezumat, ci doar numărul de credite acordat de CFZRO.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Procedura de suspendare/retragere a acreditării şi încetare a calităţii de furnizor de EMC
    ART. 21
    (1) Comisia pentru avizare profesională, cu sprijinul colegiilor teritoriale, va monitoriza desfăşurarea formelor de EMC, având ca obiectiv dezvoltarea competenţei profesionale/creşterea gradului de competenţă profesională a membrilor CFZRO.
    (2) Comisia pentru avizare profesională analizează orice situaţie de abatere a furnizorilor de la prezenta procedură în urma unei autosesizări a Comisiei, a unei sesizări a aparatului tehnic al CFZRO sau din partea participanţilor la eveniment.

    ART. 22
    (1) Suspendarea calităţii de furnizor de EMC se realizează prin decizia Comisiei pentru avizare profesională a CFZRO, în situaţia încălcării prevederilor art. 20 alin. (2) şi art. 34 alin. (5), pentru o perioadă între două şi şase luni, prin analiza de către Comisia pentru avizare profesională a gravităţii abaterii, perioadă în care furnizorul are obligaţia comunicării dovezilor privitoare la remedierea aspectelor ce au condus la aplicarea sancţiunii de suspendare a calităţii de furnizor acreditat de EMC.
    (2) În situaţia în care Comisia pentru avizare profesională a constatat încălcarea de către furnizor a obligaţiilor, înştiinţează în scris reprezentantul legal al furnizorului despre aceasta şi măsurile ce urmează a fi adoptate pentru remedierea neconformităţilor.
    (3) În situaţia suspendării acreditării, furnizorul nu mai are dreptul de a furniza forme de EMC pentru alte serii de participanţi până la ridicarea suspendării.
    (4) Dacă furnizorul de EMC, deşi atenţionat/suspendat, nu a luat măsurile care se impun şi/sau organizează noi evenimente cu încălcarea obligaţiilor prevăzute de prezenta procedură, se aplică sancţiunea retragerii calităţii de furnizor acreditat de CFZRO.
    (5) Calitatea de furnizor acreditat de EMC poate fi redobândită numai după împlinirea unui termen de un an de la aplicarea sancţiunii de retragere a calităţii de furnizor acreditat şi după parcurgerea procedurii de acreditare.

    ART. 23
    Încetarea calităţii de furnizor de EMC se realizează prin decizia Comisiei pentru avizare profesională a CFZRO în următoarele situaţii:
    a) la cererea expresă a furnizorului;
    b) în cazul retragerii calităţii de furnizor;
    c) încetarea existenţei furnizorului ca persoană juridică/PFA/PFI.


    ART. 24
    Decizia de sancţionare a furnizorului de EMC se poate ataca în 30 de zile de la comunicare la Consiliul naţional al CFZRO.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Dispoziţii finale
    ART. 25
    Furnizorii de EMC acreditaţi vor fi înregistraţi în Registrul naţional al furnizorilor de EMC al CFZRO, care conţine următoarele informaţii:
    a) numele furnizorului;
    b) forma de organizare;
    c) numărul şi data deciziei de acreditare/reacreditare;
    d) forme de educaţie medicală continuă pe care le poate desfăşura furnizorul;
    e) data expirării acreditării/reacreditării;
    f) date de contact.


    ART. 26
    Lista furnizorilor de EMC acreditaţi de CFZRO se va afişa pe site-ul CFZRO şi va cuprinde:
    a) numele furnizorului;
    b) perioada de valabilitate a acreditării/reacreditării;
    c) date de contact.


    CAP. III
    Procedura de creditare a formelor de EMC
    SECŢIUNEA 1
    Forme de EMC creditate de CFZRO
    ART. 27
    (1) Creditarea formelor de EMC organizate de furnizorii de EMC acreditaţi este realizată de către Colegiul Fizioterapeuţilor din România, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, în baza prezentei proceduri.
    (2) Formele de EMC care pot fi creditate de către Comisia pentru avizare profesională a CFZRO sunt următoarele:
    a) programe de învăţământ postuniversitar: cursuri de specializare şi cursuri pentru dobândirea de noi competenţe organizate de instituţiile de învăţământ superior acreditate sau alte instituţii medicale cu rol de învăţământ acreditate în acest sens;
    b) forme de educaţie medicală permanentă: cursuri EMC, ateliere de lucru/practică (workshop);
    c) programe de acreditare ca formator şi programe de acreditare ca formator de formatori, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei nr. 716/2002 privind acreditarea programelor educaţionale, formatorilor şi formatorilor de formatori din sistemul sanitar;
    d) manifestări şi activităţi cu caracter ştiinţific:
    (i) manifestări ştiinţifice: congrese, conferinţe, simpozioane, mese rotunde, sesiuni ştiinţifice, reuniuni al căror scop principal este furnizarea de informaţii şi materiale educaţionale în beneficiul fizioterapeuţilor, în vederea îmbunătăţirii practicii acestora, precum şi a creşterii calităţii serviciilor de fizioterapie şi a siguranţei pacientului;
    (ii) publicare de materiale ştiinţifice de specialitate: autor/coautor de articole pentru publicaţii ştiinţifice profesionale, de capitole de carte sau cărţi precum monografii, tratate, manuale medicale, articole postate pe site-ul colegiului naţional sau pe site-urile colegiilor teritoriale;
    (iii) abonamente la publicaţii ştiinţifice de specialitate agreate;
    (iv) cercetare şi elaborare de proiecte ştiinţifice: elaborare şi/sau coordonare de proiecte ştiinţifice profesionale în domeniu;

    e) coordonarea/îndrumarea de stagii de practică de către persoanele care nu au calitatea de cadru didactic titular.
    f) participare în grupuri de lucru: activitatea membrilor CFZRO desemnaţi de Consiliul naţional pentru a lucra în grupuri de lucru specific constituite, cu scopul de a discuta, a elabora sau a revizui standardele de calitate a serviciilor profesionale, ghiduri şi protocoale de practică, politici profesionale sau alte documente de orientare în fizioterapie.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Condiţii de creditare a formelor de EMC
    ART. 28
    Pentru a fi creditate, formele de EMC trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să aibă un conţinut profesional/ştiinţific relevant pentru profesia de fizioterapeut;
    b) să utilizeze metode şi mijloace de formare a personalului medical/a adultului care să conducă atât la creşterea nivelului de pregătire teoretică, cât şi la îmbunătăţirea deprinderilor practice necesare exercitării profesiei de fizioterapeut;
    c) furnizorul de EMC să fie acreditat/reacreditat conform prezentei proceduri.


    ART. 29
    Numărul de credite EMC acordat fiecărei forme de EMC este stabilit prin prezenta procedură.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Reguli generale de creditare a formelor de EMC
    ART. 30
    (1) Prezenţa participanţilor pe toată perioada de desfăşurare a formei de EMC este obligatorie; nerespectarea acestui criteriu conduce la neacordarea creditelor persoanei respective.
    (2) Formele de EMC care se desfăşoară pe parcursul unei săptămâni beneficiază de creditare pentru maximum 6 zile.
    (3) Numărul maxim de credite EMC acordate pentru o formă de EMC este de 60.
    (4) Cursurile EMC/Atelierele de lucru/practică (workshopuri) din cadrul unei manifestări ştiinţifice se pot credita separat numai dacă nu se suprapun cu programul general al manifestării şi dacă sunt organizate de furnizori acreditaţi de CFZRO, în limita a 6 credite de EMC pe zi.
    (5) Simpozioanele sau alte manifestări informale, sateliţi ai unor manifestări ştiinţifice majore, nu se creditează separat, suplimentar faţă de programul de bază, desfăşurat între momentele de deschidere şi închidere stabilite de furnizor.
    (6) Sesiunile paralele de comunicări se creditează o singură dată, la nivelul duratei maxime efective.
    (7) Nu sunt luate în calcul creditele EMC obţinute pentru participarea la mai multe forme de EMC/EMCD desfăşurate în acelaşi timp.
    (8) Formele de EMC trebuie să respecte programul declarat.
    (9) Formele de EMC creditate de Colegiul Medicilor din România şi Colegiul Psihologilor din România, cu tematică relevantă pentru profesia de fizioterapeut, sunt creditate de CFZRO, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMC ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare, prin analiza de către Comisia pentru avizare profesională a programului formei de EMC.

    ART. 31
    (1) Orice formă de EMC se creditează în baza cererii prevăzute în anexele nr. 3, 4 şi 5, după caz, completată de furnizorul de EMC, şi a documentelor prevăzute la alin. (3) pentru fiecare formator care va susţine forma de EMC şi a achitării taxei de creditare.
    (2) Formatorii care urmează să susţină forme de EMC creditate de către CFZRO trebuie să nu fi fost sancţionaţi disciplinar, la nivel teritorial sau naţional, iar dacă au fost sancţionaţi disciplinar, sancţiunea disciplinară să fie prescrisă.
    (3) Pentru formatorul prevăzut în cererea-tip de creditare implicat în furnizarea formelor de formare/dezvoltare profesională continuă/EMC se vor depune, în copie, următoarele documente:
    a) dovada de absolvire a programului de formare de formator certificat de Ministerul Sănătăţii prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar sau de Ministerul Educaţiei şi/sau de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu excepţia cadrelor didactice universitare şi a medicilor primari, sau, după caz, certificatul de instructor acreditat de organizaţiile internaţionale, depus şi în traducere autorizată în limba română;
    b) acte care să demonstreze raportul juridic dintre persoana juridică şi formator (de exemplu: adeverinţă, copie a contractului de muncă, copie a contractului civil etc.);
    c) autorizaţia de liberă practică/certificatul de membru şi avizul pe anul în curs care atestă dreptul de liberă practică, mai puţin pentru fizioterapeuţi, a căror calitate de membri va fi confirmată de aparatul tehnic CFZRO;
    d) documente doveditoare din care să reiasă vechimea de minimum 10 ani în profesie şi/sau specialitatea cursului;
    e) curriculum vitae (CV);
    f) actele de studii de specialitate şi anexele acestora, cu excepţia diplomei de licenţă pentru fizioterapeuţi, diplome de absolvire a unor programe formative, stagii, cursuri de specializare sau alte forme de perfecţionare în specialitatea/subiectul formei de EMC;
    g) actele care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul.

    (4) Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului/ persoanei desemnate.
    (5) Documentele care nu sunt în limba română vor fi însoţite de traducerea autorizată. Prin excepţie, în anumite situaţii, Comisia pentru avizare profesională poate decide traducerea în limba română a unor anumite documente sau a unor extrase din acestea.
    (6) Cererile de creditare a formelor de EMC se depun la sediul CFZRO prin reprezentant legal/persoana împuternicită de către solicitant sau prin intermediul Platformei NET-DD, cu cel puţin 30 de zile înaintea începerii formei de EMC sau prin servicii de curierat cu cel puţin 35 de zile înaintea începerii formei de EMC. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).
    (7) Excepţie de la termenul prevăzut la alin. (6) fac cererile de creditare înaintate de colegiul naţional şi colegiile teritoriale, în cazuri întemeiate.
    (8) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul creditării va fi notificat în termen de 21 de zile de la data înregistrării dosarului prin orice mijloc de comunicare cu confirmare de primire, având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, cererea va fi respinsă.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Norme şi criterii de creditare a programelor de învăţământ postuniversitar, a programelor de formator şi formare de formatori şi a formelor de educaţie medicală permanentă
    ART. 32
    (1) Beneficiază de credite de EMC absolventul unui program de master, respectiv al unui program ştiinţific de doctorat, în baza documentelor doveditoare emise de Ministerul Educaţiei sau de ministerele de resort din afara României, ale căror domenii şi programe de studii sunt relevante pentru practicarea profesiei de fizioterapeut.
    (2) Creditele de EMC se acordă pentru anul în care au fost finalizate studiile de master/doctorat, o singură dată, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea studiilor ori de la obţinerea documentului doveditor de finalizare a studiilor.
    (3) Obţinerea titlului de master se creditează cu 40 de credite de EMC.
    (4) Obţinerea titlului ştiinţific de doctor se creditează cu 50 de credite de EMC.
    (5) Absolvirea unui program de învăţământ postuniversitar organizat de instituţiile de învăţământ superior acreditate sau alte instituţii medicale cu rol de învăţământ acreditate în acest sens, cu tematică relevantă pentru profesia de fizioterapeut, este creditată de CFZRO în condiţiile art. 3 alin. (1), cu maximum 60 de credite pe program, în baza deciziei Comisiei pentru avizare profesională, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea programului ori de la obţinerea documentului doveditor de finalizare a acestuia.

    ART. 33
    Regulile de creditare a formelor de EMC permanente sunt următoarele:
    a) numărul maxim de ore creditate pe durata unei zile este de 6;
    b) pentru cursurile teoretice, fără aplicaţii practice, grupa de cursanţi poate fi formată din maximum 100 de persoane;
    c) pentru cursurile cu aplicaţie practică, grupa de cursanţi poate fi formată din maximum 20 de persoane/formator;
    d) pentru cadrele didactice, precum şi pentru formatorii certificaţi/acreditaţi care susţin cursuri/workshopuri creditate de CFZRO se adaugă numărul de credite de EMC corespunzător formei de EMC susţinute; pentru aceeaşi formă de EMC susţinută de mai multe ori într-un an calendaristic creditele se acordă o singură dată pe an;
    e) pentru activitatea coordonatorilor/îndrumătorilor/mentorilor, care nu au calitatea de cadru didactic titular, şi pentru stagiile de readaptare profesională în cazul întreruperii activităţii mai mult de 5 ani se acordă un număr de 40 de credite de EMC pe an, în baza unei dovezi de activitate de cel puţin două luni pe an;
    f) participarea la cursuri/workshopuri în afara României, desfăşurate de o societate sau de un organism profesional din domeniul sănătăţii, cu tematică relevantă pentru profesia de fizioterapeut, este creditată de CFZRO, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea cursului ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare, prin analiza de către Comisia pentru avizare profesională a programului formei de EMC;
    g) obţinerea certificatului de formator sau de formator de formatori, emis de Ministerul Sănătăţii, Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, se creditează cu 30 de credite de EMC, o singură dată, pentru anul în care a fost finalizat cursul, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la obţinerea documentului doveditor.


    SECŢIUNEA a 5-a
    Norme şi criterii de creditare a manifestărilor şi a activităţilor cu caracter ştiinţific
    ART. 34
    (1) Programul manifestării ştiinţifice detaliat pe zile şi pe ore se transmite Comisiei pentru avizare profesională cu cel puţin 7 zile înaintea desfăşurării şi va preciza în mod clar numele şi titlul ştiinţific sau profesional al lectorilor, titlul exact al comunicării ori al conferinţei şi se vor oferi date exacte privind manifestările-satelit, dacă există.
    (2) O lucrare este creditată o singură dată, chiar dacă aceasta este prezentată în cadrul mai multor manifestări ştiinţifice sau este publicată.
    (3) Titlul comunicării sau al conferinţei, precum şi toate materialele educaţionale trebuie să fie libere de orice părtinire comercială.
    (4) În anunţul privitor la desfăşurarea manifestării se va menţiona numărul de credite de EMC acordate de CFZRO.
    (5) Este interzisă deschiderea sau închiderea formei de EMC de către reprezentanţii sponsorului. Acesta poate face doar anunţuri legate de organizarea meselor festive, a transportului sau a altor evenimente.
    (6) Încălcarea regulilor prevăzute la alin. (5) determină sancţionarea organizatorului sau a furnizorului, potrivit prevederilor prezentei proceduri.
    (7) În timpul desfăşurării formelor de EMC este interzisă folosirea exclusivă a denumirii comerciale a aparatelor şi materialelor utilizate în domeniul fizioterapiei.
    (8) Sunt permise afişarea de panouri publicitare ale sponsorului, precum şi distribuirea de materiale promoţionale participanţilor numai în afara sălii de desfăşurare a evenimentului.
    (9) Participarea la manifestări ştiinţifice europene/internaţionale/ mondiale creditate de o societate sau de un organism profesional din domeniul sănătăţii, relevante pentru profesia de fizioterapeut, este creditată de CFZRO, în baza deciziei Comisiei pentru avizare profesională, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea manifestării ştiinţifice ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare.

    ART. 35
    (1) Pentru creditarea meselor rotunde, grupa de participanţi poate fi formată din maximum 20 de persoane.
    (2) O masă rotundă se creditează o singură dată/eveniment.

    ART. 36
    Creditarea simpozioanelor, conferinţelor şi congreselor se realizează după cum urmează:
    a) simpozioanele, conferinţele şi congresele pot fi creditate cu un credit de EMC/oră, în condiţiile art. 3 alin. (1);
    b) pentru susţinerea unei lucrări/comunicări orale/unui poster la o manifestare ştiinţifică se acordă încă o dată numărul de credite corespunzător manifestării, suplimentar creditelor obţinute pentru participare;
    c) pentru autorii lucrărilor/posterelor/comunicărilor orale prezentate la manifestările ştiinţifice, maximum 3 coautori, cu excepţia celor care se încadrează la lit. b), se adaugă jumătate din numărul de credite corespunzător manifestării, pentru fiecare lucrare;
    d) numărul maxim de lucrări/postere/comunicări orale care pot fi creditate pentru o manifestare este de 2.


    ART. 37
    (1) Comisia pentru avizare profesională a CFZRO stabileşte publicaţiile ştiinţifice care se creditează şi care sunt incluse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de CFZRO, publicat pe site-ul propriu.
    (2) Se acordă credite autorilor/coautorilor de cărţi, manuale sau tratate publicate de editurile cuprinse în Lista editurilor agreate de CFZRO, la cerere.
    (3) Acordarea creditelor şi înscrierea în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de CFZRO se fac în baza unei cereri, prevăzute în anexa nr. 5.
    (4) Criteriile de includere a publicaţiilor ştiinţifice/editurilor în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de CFZRO sunt următoarele:
    a) periodicitatea apariţiei; pentru reviste, demonstrarea editării a cel puţin 4 numere pe an;
    b) obligativitatea înscrierii în publicaţie a International Standard Serial Number (ISSN) sau International Standard Book Number (ISBN);
    c) dovada înregistrării publicaţiei într-o bază de date internaţională;
    d) conţinut ştiinţific de specialitate obligatoriu;
    e) să asigure în structura lor articole originale, editoriale sau recenzii, eventual prezentări de cazuri, traduceri sau articole generale privind politica sanitară;
    f) consiliul editorial sau colectivul redacţional să includă şi cadre universitare.

    (5) Existenţa acreditării Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS)/Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Învăţământul Superior (CNCSIS), a indexării/cotării ISI sau a indexării în minimum 3 baze de date internaţionale asigură exceptarea de la procedura de creditare a publicaţiei.

    ART. 38
    (1) Normele de creditare stabilite pentru publicaţiile ştiinţifice sunt:
    a) pentru un articol prezentat în cadrul unei manifestări ştiinţifice şi publicat într-o revistă ştiinţifică se creditează o singură dată, la nivelul cel mai ridicat;
    b) publicarea de rezumate ale unor comunicări prezentate la manifestări ştiinţifice nu se creditează suplimentar faţă de lucrarea comunicată;
    c) pentru articole ştiinţifice cu teme de specialitate, publicate în reviste ştiinţifice agreate de CFZRO, se acordă 15 credite de EMC pentru un articol;
    d) pentru articole ştiinţifice în reviste de specialitate catalogate ISI se acordă 60 de credite de EMC/articol;
    e) pentru articole ştiinţifice publicate în reviste indexate în bazele de date internaţionale (BDI) se acordă 30 de credite de EMC/articol;
    f) pentru autor/coautor de capitole în cărţi de specialitate se acordă 30 de credite de EMC pentru un capitol sub 100 de pagini şi 40 de credite de EMC pentru un capitol de peste 100 de pagini, ca unic autor;
    g) pentru autor de carte se acordă 60 de credite de EMC pentru o carte, ca unic autor;
    h) pentru coautor de carte se acordă 45 de credite de EMC pentru o carte;
    i) pentru autor de traduceri de carte de specialitate se acordă 45 de credite de EMC pentru o carte, ca unic traducător;
    j) pentru editor de carte de specialitate se acordă 50 de credite, iar pentru redactor-şef de revistă de specialitate se acordă 40 de credite de EMC/an;
    k) pentru traducerea materialelor ştiinţifice de specialitate cu tematică relevantă pentru profesia de fizioterapeut (ghiduri de practică clinică/protocoale/articole ştiinţifice etc.) în conformitate cu prevederile art. 27 alin. (2) lit. f).

    (2) Pentru abonamente la reviste ştiinţifice cuprinse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de CFZRO, creditarea se realizează după cum urmează:
    a) revistele ştiinţifice medicale naţionale aparţinând categoriei B - 5 credite/abonament anual;
    b) revistele categoria B+ şi A - 10 credite/abonament anual;
    c) revistele ştiinţifice medicale din străinătate, editate şi traduse în România, sunt creditate ca revistele naţionale;
    d) se pot acorda credite EMC pentru cel mult două abonamente anual, la reviste ştiinţifice distincte.


    ART. 39
    Creditarea pentru coordonatorii şi membrii proiectelor de cercetare acceptate pentru finanţare se va stabili de către Comisia pentru avizare profesională pentru fiecare caz în parte, în funcţie de importanţa proiectului şi partea de contribuţie a solicitantului creditării.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Norme şi criterii de creditare a formelor de EMCD
    ART. 40
    (1) Formele de EMCD permanentă se creditează în funcţie de durata apreciată de învăţare efectivă, maximum 60 de ore pe program, corespunzătoare a 30 de credite de EMC. Pentru o oră integrală de activitate de EMCD se acordă jumătate de credit EMC, în limita a maximum 6 credite de EMC pe zi. Pentru formele de EMC care se desfăşoară în regim hibrid, pentru partea care se desfăşoară la distanţă, se acordă credite conform prezentului articol.
    (2) Pentru forme de EMCD permanentă, suportul de curs între 7-8 pagini (se consideră că o pagină conţine 1.800 de caractere cu spaţii) cu trimitere la maximum două figuri sau tabele se echivalează cu o oră de învăţare efectivă, respectiv un credit de EMC.
    (3) Coordonatorii, autorii şi tutorii de forme de EMCD vor beneficia de o creditare egală cu numărul de ore acordate activităţii respective din program. Vor primi creditele o singură dată pentru desfăşurarea formei de EMCD, la cerere, formulată în maximum 3 luni de la data primei desfăşurări a formei de EMCD.
    (4) Testul de evaluare pentru programe de EMCD online va permite accesul pentru maximum două încercări, va conţine un număr minim de 12 întrebări pentru fiecare 6 ore efective, cu un prag de promovare de răspuns corect la minimum 70% din întrebări.
    (5) Intervalul minim acceptat între două participări la programe de EMCD permanentă este de 30 de zile.
    (6) Intervalul minim acceptat între două participări la forme de EMCD este stabilit proporţional cu numărul de EMC obţinute, după cum urmează:
    a) pentru formele EMCD creditate cu 6 EMC, este necesar un interval de 14 zile;
    b) pentru formele EMCD creditate cu 12 EMC, este necesar un interval de 28 de zile;
    c) pentru formele EMCD creditate cu peste 12 EMC, este necesar un interval de 30 de zile.

    (7) În cazul participării în aceeaşi perioadă la două programe de EMCD se iau în calcul creditele acordate pentru un singur program, cel cu mai multe credite.
    (8) Participarea la forme de EMCD, respectiv manifestări şi activităţi ştiinţifice relevante pentru profesia de fizioterapeut, este creditată de CFZRO la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMCD ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare, prin analiza programului de către Comisia pentru avizare profesională, în limita a maximum 3 credite EMC/zi.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Certificarea formelor de EMC şi evidenţa creditelor formelor de EMC permanentă/manifestărilor ştiinţifice
    ART. 41
    Furnizorul are obligaţia de a comunica Comisiei pentru avizare profesională prin intermediul Platformei NET-DD perioada (zile şi ore) şi locaţia exactă, cu cel puţin 7 zile înainte de începerea derulării formei de EMC.

    ART. 42
    Participanţii la formele de EMC vor primi certificate de participare emise de furnizorul de EMC acreditat, pe care se vor menţiona tema formei de EMC, locul şi perioada de desfăşurare a acesteia, numărul de credite de EMC, seria şi numărul de creditare, precum şi numărul deciziei Comisiei pentru avizare profesională prin care a fost creditată forma de EMC.

    ART. 43
    CFZRO realizează evidenţa creditelor obţinute de membrii săi prin înregistrarea obligatorie a creditelor în Registrul unic al fizioterapeuţilor.

    ART. 44
    (1) Înregistrarea creditelor conform art. 43 nu este obligatorie în cazul membrilor CFZRO care au deja în evidenţă cel puţin 90 de credite de EMC disponibile, dintre care cel puţin 30 obţinute în anul curent.
    (2) În sensul prezentului articol, se consideră credite de EMC disponibile acele credite fie obţinute şi înregistrate în anul curent, fie obţinute în anul anterior şi reportate conform art. 49 şi care nu i-au fost necesare membrului în vederea obţinerii avizului anual.

    ART. 45
    Obligativitatea realizării creditelor se referă la perioada exercitării profesiei.

    SECŢIUNEA a 8-a
    Monitorizarea desfăşurării formelor de EMC - modalitatea de raportare a activităţii EMC
    ART. 46
    (1) În termen de 10 zile de la finalizarea formei de EMC furnizorii transmit Comisiei pentru avizare profesională prin intermediul Platformei NET-DD lista participanţilor, chestionarele de evaluare finală a formatorului/formatorilor, prevăzute în anexa nr. 6, precum şi chestionarele de evaluare finală a participanţilor.
    (2) Lista participanţilor cu semnăturile acestora se va încărca în situaţia în care prezenţa participanţilor nu este confirmată cu scanarea cardului de membru.

    ART. 47
    Comisia pentru avizare profesională centralizează datele cu privire la activitatea furnizorilor de EMC şi întreprinde măsurile necesare în cazul sesizării cazurilor de nerespectare a prezentei proceduri.

    ART. 48
    Comisia pentru avizare profesională întocmeşte şi actualizează Registrul naţional al formelor de EMC creditate care va fi afişat pe site-ul CFZRO.

    SECŢIUNEA a 9-a
    Dispoziţii finale
    ART. 49
    Creditele EMC suplimentare obţinute în urma frecventării formelor de EMC creditate de CFZRO în anul 2023 se reportează doar în anul 2024.

    ART. 50
    În urma analizei dosarului de creditare a unei forme de EMC, Comisia pentru avizare profesională decide numărul de credite şi atribuie o serie unică pentru fiecare formă de EMC creditată.

    ART. 51
    (1) Pentru formele de EMC, creditarea este valabilă 12 luni de la data emiterii deciziei emise de Comisia pentru avizare profesională.
    (2) Valabilitatea creditării poate fi prelungită, la cererea furnizorului înaintată Comisiei pentru avizare profesională cu 30 de zile înaintea expirării termenului de valabilitate.
    (3) Nerespectarea termenului de depunere a solicitării de prelungire a creditării atrage încetarea valabilităţii creditării.

    ART. 52
    Comisia pentru avizare profesională poate decide respingerea motivată a cererii de creditare a unei forme de EMC.

    ART. 53
    (1) Prezenta procedură este obligatorie pentru organizarea şi desfăşurarea tuturor formelor de EMC pentru fizioterapeuţi.
    (2) Nerespectarea prevederilor prezentei proceduri are drept consecinţă retragerea creditării sau acreditării.

    ART. 54
    În situaţia fizioterapeuţilor prevăzuţi la art. 22 din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare, participarea la forme de EMC se creditează în condiţiile prezentei proceduri, la cerere, depusă într-un termen de maximum 1 an de la finalizarea formei de EMC ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare.

    CAP. IV
    Taxe
    ART. 55
    (1) Taxele de acreditare şi reacreditare a furnizorilor de EMC şi taxele de creditare a formelor de EMC/EMCD se stabilesc prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO.
    (2) Fizioterapeuţii cu grad de handicap I - grav şi II - accentuat sunt scutiţi de la taxele de participare la formele de EMC organizate de colegiul naţional sau de colegiile teritoriale.

    ART. 56
    Taxele achitate de furnizori pentru acreditare/reacreditare şi creditare a formelor de EMC/EMCD nu se restituie în cazul suspendării/retragerii/încetării calităţii de furnizor de EMC sau în cazul respingerii dosarului.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 57
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură
    CERERE
    de acreditare [ ]/reacreditare [ ]
    Completarea tuturor rubricilor din prezenta cerere este obligatorie.
    Subscrisa S.C./Instituţia/Organizaţia/PFA/PFI ......................................., cu sediul în .............................., înmatriculată la registrul comerţului, înscrisă în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor sau înregistrată la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu numărul .........................., CUI/CIF .................................., reprezentată legal prin dl/dna .............................., având funcţia de ..................................., CNP .................................., CI/paşaport seria ............... nr. ......................., cu domiciliul în .............................., date de contact: telefon ............................, e-mail ........................., prin prezenta solicităm acreditarea [ ]/reacreditarea [ ] Societăţii/Instituţiei/Organizaţiei/PFA/PFI ...................................... ca furnizor de educaţie medicală continuă (EMC) pentru fizioterapeuţi.
    [ ] Declar pe propria răspundere că subscrisa nu este producătoare şi/sau furnizoare de aparatură şi materiale necesare domeniului fizioterapiei.
    [ ] Declar pe propria răspundere că sunt de acord cu prelucrarea informaţiilor de către Colegiul Fizioterapeuţilor din România, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    I. Persoana de contact desemnată de societate/entitate juridică/organizaţie/PFA/PFI
    Numele şi prenumele ..........................................................,
    - titlul profesional/ştiinţific ..................................................,
    adresă ............................................................................,
    telefon ........................., e-mail ........................................

    II. Experienţă în organizarea programelor de formare/dezvoltare profesională continuă sau a formelor de EMC (de menţionat programele/formele organizate)
    ...................................................................................................................................................
    ...................................................................................................................................................

    III. Forma/Formele de EMC şi tema propusă/temele propuse
    ...................................................................................................................................................
    ...................................................................................................................................................

    IV. Infrastructura din dotare
    Săli de curs şi capacitatea acestora ....................................................................................................................................
    ..............................................................................................................................................................................................

    Aparatură de proiecţie şi tipul acesteia ................................................................................................................................
    ..............................................................................................................................................................................................

    Capacitatea de a desfăşura activităţi practice .....................................................................................................................
    ..............................................................................................................................................................................................

    Posibilităţi de imprimare şi multiplicare ................................................................................................................................
    ..............................................................................................................................................................................................


    V. Surse de finanţare - obligatoriu explicit menţionate
    ..............................................................................................................................................................................................
    - Pentru reacreditare, dosarul formatorului implicat în furnizarea formei de EMC va conţine
    Fişa de autoevaluare a activităţii educaţionale (anexa nr. 2 la procedură), completată de furnizor.

┌──────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Data │Semnătura şi ştampila │
│ │reprezentantului legal │
├──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│..........................│..........................│
└──────────────────────────┴──────────────────────────┘




    ANEXA 2

    la procedură
    Fişa de autoevaluare a activităţii educaţionale
    I. Date generale
    Formator: ...........................................................................................................................
    Perioada activităţii supuse evaluării: de la data .......................... la data ..........................

    II. Centralizarea datelor din chestionarele de evaluare a formelor de educaţie medicală continuă (EMC) susţinute

┌────────────────────────────────────────────────────────┐
│Criterii de evaluare cantitative │
├────────────┬──────┬────────────────────────────────────┤
│Numărul de │ │ │
│forme de EMC│ │ │
│desfăşurate │ │ │
├────────────┼──────┤ │
│Nr. total de│ │ │
│participanţi│ │ │
├────────────┴──────┴────────────────────────────────────┤
│Criterii de evaluare calitative │
├────────────┬──────┬────┬──────────────┬────────────────┤
│ │Foarte│Bună│Satisfăcătoare│Nesatisfăcătoare│
│ │bună │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Pregătirea │ │ │ │ │
│teoretică │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Capacitate │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │
│comunicare │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Capacitate │ │ │ │ │
│de realizare│ │ │ │ │
│a │ │ │ │ │
│obiectivelor│ │ │ │ │
│educaţionale│ │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Folosirea de│ │ │ │ │
│metode de │ │ │ │ │
│învăţare a │ │ │ │ │
│adultului │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Eficacitate │ │ │ │ │
└────────────┴──────┴────┴──────────────┴────────────────┘



    III. Observaţii privind rezultatele evaluării prestaţiei formatorului
    ..............................................................................................................................................................................................

┌──────────────────────────────────────────────────────┐
│Furnizor, prin reprezentant (numele şi prenumele) │
│......................................................│
├───────────────────────────┬──────────────────────────┤
│Semnătura │Data: │
│.......................... │..........................│
└───────────────────────────┴──────────────────────────┘




    ANEXA 3

    la procedură
    CERERE
    de creditare a formei de educaţie medicală continuă (EMC)
    permanentă/educaţie medicală continuă la distanţă (EMCD)
    Către
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Comisia pentru avizare profesională
    I. Informaţii generale
    1. Furnizorul formei de EMC/EMCD:
    ......................................................................................................................................................,
    telefon ..........................................................., e-mail ......................................................................,
    Decizie de acreditare/reacreditare nr. ..................... din data de ..............................................................
    Lector/Formator:
    Numele şi prenumele .......................................................................................................................,
    - titlul profesional/ştiinţific ...............................................................................................................,
    adresă .........................................................................................................................................,
    telefon .............................................., e-mail ................................................................................


    2. Organizator, coorganizatori, parteneri (dacă este cazul): ...................................................................

    II. Date despre forma de EMC/EMCD
    Tema formei de EMC/EMCD ..............................................................................................................
    Grup-ţintă (Orice alţi participanţi în afara fizioterapeuţilor nu beneficiază de creditele acordate de CFZRO.) ....................
    Numărul estimat de participanţi/serie .................................................................................................................
    Perioada de desfăşurare ............................../Descrierea timpului de studiu aferent programului EMCD ........................
    Platforma de suport (doar pentru EMCD) ............................................................................................................

    III. Curriculum de program
    1. Identificarea cerinţelor de formare cărora li se adresează:
    ..............................................................................................................................................................................................
    ..............................................................................................................................................................................................

    2. Obiective educaţionale:
    - generale ..............................................................................................................................................................................
    .............................................................................................................................................................................................

    - specifice ..............................................................................................................................................................................
    .............................................................................................................................................................................................


    3. Rezultate aşteptate:
    .............................................................................................................................................................................................
    .............................................................................................................................................................................................

    4. Programa de pregătire:
    a) Teorie:

┌─────────┬────────┬──────┬────────┬───┐
│ │ │ │ │Nr.│
│Capitolul│Conţinut│Metode│Mijloace│de │
│ │ │ │ │ore│
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
├─────────┴────────┴──────┴────────┼───┤
│Total ore: │ │
└──────────────────────────────────┴───┘



    b) Aplicaţii practice:

┌─────────────────────────┬────────┬───┐
│Tipul de aplicaţie │ │Nr.│
│(lucrare practică, │Conţinut│de │
│proiect, activităţi │ │ore│
│practice) │ │ │
├─────────────────────────┼────────┼───┤
├─────────────────────────┼────────┼───┤
├─────────────────────────┴────────┼───┤
│Total ore: │ │
└──────────────────────────────────┴───┘



    c) Nr. total ore/formă de EMC:

┌──────┬────────┬───────────┬──────────┐
│Teorie│Practică│Nr. total │Observaţii│
│ │ │de ore │ │
├──────┼────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
└──────┴────────┴───────────┴──────────┘



    d) Programul de desfăşurare
    Ziua 1 (ora ......... - ora ...........) (nr. de ...... ore)
    - Conţinut ................. (.... ore)
    – Conţinut .................. (.... ore)
    – .............................................

    Ziua 2 (ora ......... - ora ...........) (nr. de ...... ore)
    - Conţinut ................. (.... ore)
    – Conţinut .................. (.... ore)
    – .............................................

    NOTĂ:
    Organizatorul se obligă să anunţe Comisia pentru avizare profesională a CFZRO cu privire la orice modificări survenite în programul educaţional ulterior creditării formei de EMC.




    IV. Evaluare, bibliografie
    A. Evaluarea:
    - participanţilor (de cunoştinţe şi abilităţi) - final (Se anexează chestionarele-model ale furnizorului acreditat.);
    – lectorilor/formatorilor şi programului - chestionar de evaluare finală (model anexa nr. 8 la procedură).

    B. Bibliografie - se precizează bibliografia folosită la elaborarea suportului de curs.
    NOTĂ:
    Declar pe propria răspundere că voi organiza forma de EMC de mai sus, în conformitate cu procedurile EMC.


┌──────────────────────────────────────────────────────┐
│Furnizor, prin reprezentant (numele şi prenumele) │
│......................................................│
├───────────────────────────┬──────────────────────────┤
│Semnătura │Data: │
│.......................... │..........................│
└───────────────────────────┴──────────────────────────┘





    ANEXA 4

    la procedură
    CERERE
    de creditare a manifestărilor ştiinţifice
    Către
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Comisia pentru avizare profesională
    I. Informaţii generale
    1. Furnizorul formei de EMC/EMCD:
    .........................................................................................................................................,
    telefon ......................................................, e-mail ..............................................................,
    Decizie de acreditare/reacreditare nr. ................... din data de ...................................................
    Lector/Formator:
    Numele şi prenumele ...............................................................................................................,
    - titlul profesional/ştiinţific .......................................................................................................,
    adresă .................................................................................................................................,
    telefon ..................................................., e-mail ...................................................................


    2. Organizator, coorganizatori, parteneri (dacă este cazul): ...........................................................

    II. Date despre program
    1. Titlul manifestării ..................................................................................................................
    2. Tipul manifestării ..................................................................................................................
    3. Data sau perioada de desfăşurare ...........................................................................................
    4. Locul de desfăşurare ............................................................................................................
    5. Grup-ţintă (Orice alţi participanţi în afara fizioterapeuţilor nu beneficiază de creditele acordate de CFZRO.) .......................
    6. Numărul estimat de participanţi ............................................
    7. Taxa de participare ............................ lei

    III. Programul preliminar
    ...................................................................................................................................................

    NOTĂ:
    Programul manifestării (detaliat pe ore, zile, după caz) se transmite Comisiei pentru avizare profesională în intervalul de 7-15 zile înaintea desfăşurării evenimentului.

    NOTĂ:
    Declar pe propria răspundere că voi organiza forma de EMC de mai sus în conformitate cu procedurile EMC.


┌──────────────────────────────────────────────────────┐
│Furnizor, prin reprezentant (numele şi prenumele) │
│......................................................│
├───────────────────────────┬──────────────────────────┤
│Semnătura │Data: │
│.......................... │..........................│
└───────────────────────────┴──────────────────────────┘



    ANEXA 5

    la procedură
    CERERE
    pentru creditarea publicaţiilor ştiinţifice şi pentru includerea în
    Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Completarea tuturor rubricilor din cerere este obligatorie.
    Subscrisa S.C./Instituţia/Organizaţia/PFA/PFI ........................................................., cu sediul în ....................................., înmatriculată la registrul comerţului/în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor cu numărul ..........................., CUI/CIF ..........................., reprezentată legal prin dl/dna ....................................................., având funcţia de ..........................., CNP ............................., CI/paşaport seria ........ nr. .............., cu domiciliul în ............................., date de contact: telefon ....................., e-mail ......................., prin prezenta solicităm creditarea publicaţiilor ştiinţifice şi includerea în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de Colegiul Fizioterapeuţilor din România.
    I. DATE DESPRE EDITURĂ
    1. Denumirea editurii .................................................................................................................
    2. Motivaţia solicitării .................................................................................................................
    3. Persoana de contact desemnată de editură
    Numele şi prenumele ................................................................................................................,
    - titlul profesional/ştiinţific ........................................................................................................,
    adresă ..................................................................................................................................,
    telefon ..................................................., e-mail ......................................................................

    4. Experienţă în publicarea de carte/reviste de specialitate (de menţionat titlurile de carte/reviste publicate)
    -
    -
    -
    -

    5. Consiliul ştiinţific (de menţionat titlul didactic/ştiinţific/profesional al membrilor):
    -
    -
    -

    6. Surse de finanţare - obligatoriu explicit menţionate ........................................................................................

    II. DATE DESPRE PUBLICAŢIE
    1. Titlul publicaţiei: ......................................................................................................................................
    2. Editor ştiinţific (societatea, organizaţia): ......................................................................................................
    3. ISSN: ....................................................................................................................................................,
    4. Clasificare (ISI, CNCS, MED-LINE etc.) .........................................................................................................
    5. Nr. de apariţii/an: ..................
    6. Tiraj pe nr. : .........................
    7. Tiraj pe an: ..................................
    8. Nr. de exemplare vândute/an: ...........................................
    9. Adresabilitate dedicată: ..............................................................................................................................
    10. Tipar executat la: ....................................................................................................................................
    11. Preţ abonament anual: ..........................., lunar: ...........................
    12. Unde şi cum se face plata abonamentului: .....................................................................................................
    13. Cont bancar: ...........................................................................................................................................
    14. Redactor-şef: ..........................................................................................................................................
    15. Adresă: ..................................................................................................................................................
    16. Persoana de legătură cu CFZRO (numele, prenumele) .......................................................................................
    17. Telefon: ..............................................................., e-mail: .......................................................................

    NOTĂ:
    Includerea unei edituri în Nomenclatorul CFZRO nu este similară cu acreditarea ca furnizor de educaţie medicală continuă (EMC) faţă în faţă. O editură nu este şi nu poate deveni furnizor de forme de EMC.

    Declar pe propria răspundere că sunt de acord cu prelucrarea informaţiilor de către Colegiul Fizioterapeuţilor din România, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

┌──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│Editor-şef (numele şi prenumele) │Redactor-şef (numele şi prenumele) │
│......................................................│......................................................│
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Semnătura .......................... │Semnătura .......................... │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Data ……………. │Data ………………. │
└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 6

    la procedură
    CHESTIONAR
    de evaluare finală a formatorului/formei de educaţie
    medicală continuă (EMC) (completat de către participant)
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România îşi doreşte să îmbunătăţească continuu formele de EMC desfăşurate de furnizorii acreditaţi. Pentru aceasta este important să cunoaştem opinia celor care urmează aceste programe.
    Vă rugăm să completaţi acest chestionar, răspunzând sincer la întrebări, şi să completaţi răspunsul dumneavoastră ori de câte ori consideraţi necesar.
    Chestionarul este anonim şi nu trebuie semnat, asigurându-se în acest fel o mai mare acurateţe a răspunsurilor.
    Vă mulţumim!
    Apreciaţi următoarele aspecte ale cursului/formatorului, dând o notă pe o scală de la 1 (minimum) la 5 (maximum):
    - Relevanţa/Utilitatea cursului pentru scopurile profesionale = nota ............
    – Conţinutul cursului = nota ...........
    – Metodologia şi tehnicile de formare utilizate = nota .............
    – Formatorul = nota ..................
    – Suportul de curs (dacă aţi primit) = nota ..............
    – Agenda cursului (adecvată, prea încărcată, prea simplă) = nota ............
    – Sistemul de credite (număr de credite la număr de ore de curs) = nota ............
    – Modul de organizare a cursului (condiţiile ambientale privind sala, sonorizarea, vizibilitatea, alternanţa durată curs/pauză etc.) = nota ..................

    Propunerile dumneavoastră pentru îmbunătăţirea organizării/desfăşurării cursului:
    ..................................................................................................................................................
    ..................................................................................................................................................
    ..................................................................................................................................................


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016