Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 13 din 14 februarie 2022  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European  şi al Consiliului privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor  sau finanţării terorismului - COM (2021) 420 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 13 din 14 februarie 2022 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului - COM (2021) 420 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 173 din 22 februarie 2022
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/376 din 23.12.2021,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului - COM (2021) 420 final respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României:
    1. apreciază că prezenta propunere este în concordanţă cu cele mai recente modificări aduse recomandărilor Grupului de Acţiune Financiară Internaţională (GAFI), în special în ceea ce priveşte extinderea domeniului de aplicare al entităţilor care fac obiectul cerinţelor în materie de combatere a spălării banilor şi a finanţării terorismului pentru a include prestatorii de servicii de criptoactive şi măsurile care trebuie luate de entităţile obligate pentru a evalua şi a atenua riscurile de eludare a sancţiunilor financiare specifice;
    2. atrage atenţia asupra următorului aspect: în ceea ce priveşte definirea, cuprinsă în propunerea de regulament la art. 1 Definiţii, pct. 26, potrivit căruia „membru de familie“ înseamnă: soţul/soţia sau persoana aflată într-un parteneriat înregistrat sau într-o uniune civilă sau într-un aranjament similar; copiii şi soţul/soţia sau persoanele aflate într-un parteneriat înregistrat sau într-o uniune civilă sau într-un aranjament similar cu copiii respectivi; părinţii.
    Ţinând cont de faptul că regulamentul european este un act normativ, legislativ, cu caracter obligatoriu şi care trebuie aplicat în integralitatea sa, în toate statele membre, deci de aplicabilitate directă, luând în considerare faptul că sunt state din Uniunea Europeană, printre care şi România, care nu recunosc căsătoria între persoane de acelaşi sex şi/sau parteneriatele civile, se apreciază că sunt incidente din punctul de vedere al legislaţiei naţionale, în principal, referitoare la:
    a) dispoziţiile art. 277 din Codul civil, potrivit cărora:
    (i) căsătoriile dintre persoane de acelaşi sex încheiate sau contractate în străinătate fie de cetăţeni români, fie de cetăţeni străini nu sunt recunoscute în România;
    (ii) parteneriatele civile dintre persoane de sex opus sau de acelaşi sex încheiate sau contractate în străinătate fie de cetăţeni români, fie de cetăţeni străini nu sunt recunoscute în România;

    b) art. 3 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, de asemenea lege incidentă în acest domeniu, conform cărora membri ai familiei persoanei expuse public sunt, în sensul prezentei legi:
    (i) soţul persoanei expuse public sau concubinul acesteia/persoana cu care aceasta se află în relaţii asemănătoare acelora dintre soţi;
    (ii) copiii şi soţii ori concubinii acestora, persoanele cu care copiii se află în relaţii asemănătoare acelora dintre soţi;
    (iii) părinţii.





    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 14 februarie 2022, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ALINA-ŞTEFANIA GORGHIU

    Bucureşti, 14 februarie 2022.
    Nr. 13.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016