Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 129 din 3 noiembrie 2025  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.272/2008, (CE) nr. 1.223/2009 şi (UE) 2019/1.009 în ceea ce priveşte simplificarea anumitor cerinţe şi proceduri aplicabile produselor chimice - COM (2025) 531 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 129 din 3 noiembrie 2025 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.272/2008, (CE) nr. 1.223/2009 şi (UE) 2019/1.009 în ceea ce priveşte simplificarea anumitor cerinţe şi proceduri aplicabile produselor chimice - COM (2025) 531 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1027 din 6 noiembrie 2025
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/374 din 29.10.2025,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.272/2008, (CE) nr. 1.223/2009 şi (UE) 2019/1.009 în ceea ce priveşte simplificarea anumitor cerinţe şi proceduri aplicabile produselor chimice - COM (2025) 531 final respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României:
    1. consideră că:
    a) propunerea are caracter tehnico-legislativ, urmărind simplificarea şi raţionalizarea cerinţelor aplicabile produselor chimice, în conformitate cu obiectivele Uniunii de reducere a birocraţiei şi de consolidare a competitivităţii industriei europene;
    b) simplificarea procedurilor şi eliminarea sarcinilor de reglementare inutile contribuie la un cadru legislativ mai coerent, mai predictibil şi mai uşor de aplicat, fără a diminua nivelul de protecţie a sănătăţii umane şi a mediului;
    c) măsurile propuse răspund constatărilor Raportului Draghi (2024) şi Strategiei privind piaţa unică (2025), care subliniază nevoia de reducere a poverii administrative şi de modernizare a legislaţiei privind produsele chimice;
    d) modificările aduse Regulamentului (CE) nr. 1.272/2008 (CLP):
    (i) vor simplifica regulile de formatare a etichetelor şi vor clarifica excepţiile pentru ambalajele mici;
    (ii) vor reduce sarcina informativă din publicitate şi vânzările online pentru produsele destinate publicului larg;
    (iii) vor elimina termenul fix pentru actualizarea etichetelor şi vor permite extinderea etichetării digitale;

    e) modificările propuse pentru Regulamentul (CE) nr. 1.223/2009 (produse cosmetice):
    (i) vor introduce o procedură clară de adăugare a ingredientelor (coloranţi, conservanţi, filtre UV);
    (ii) vor clarifica procedura de derogare pentru substanţele CMR, cu termene şi criterii uniforme;
    (iii) vor elimina notificările prealabile şi obligaţiile redundante de raportare, reducând birocraţia pentru întreprinderi şi autorităţi;

    f) modificările aduse Regulamentului (UE) 2019/1.009 (produse fertilizante):
    (i) vor elimina cerinţa suplimentară de înregistrare REACH, aplicând normele generale privind siguranţa chimică;
    (ii) vor permite Comisiei să stabilească criterii şi metodologii uniforme pentru evaluarea microorganismelor;
    (iii) vor abroga clauza de separare, permiţând adoptarea unor acte delegate unitare şi mai rapide;
    (iv) vor sprijini digitalizarea suplimentară a proceselor administrative din domeniul produselor fertilizante;
    (v) propunerea asigură un echilibru între protejarea consumatorilor şi reducerea costurilor administrative pentru întreprinderi, sprijinind competitivitatea sectorului chimic şi inovarea;
    (vi) măsurile propuse sunt în conformitate cu principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii, fiind limitate la modificări esenţiale care asigură coerenţă şi eficienţă în aplicarea normelor europene;


    2. apreciază că:
    a) propunerea este oportună pentru România, întrucât se înscrie în agenda Uniunii Europene de simplificare legislativă, reducere a birocraţiei şi creştere a competitivităţii industriei;
    b) nu generează impact bugetar asupra administraţiei publice, implementarea urmând să se realizeze prin structurile instituţionale existente;
    c) sprijină întreprinderile din domeniul chimic, cosmetic şi agricol, prin reducerea poverii administrative şi a costurilor de conformare, oferind un cadru legislativ mai clar şi mai stabil;
    d) contribuie la claritate legislativă, predictibilitate şi competitivitate pe piaţa unică europeană, facilitând adaptarea operatorilor economici la noile cerinţe;
    e) reducerea obligaţiilor privind publicitatea pentru substanţele chimice şi restrângerea aplicării doar la comunicarea destinată publicului larg vor genera economii semnificative pentru sectorul substanţelor chimice din Uniune;
    f) măsurile propuse pentru produsele cosmetice vor uşura sarcinile administrative ale producătorilor, în special ale întreprinderilor mici şi mijlocii, favorizând direcţionarea resurselor către cercetare şi inovare;
    g) eliminarea cerinţei extinse de înregistrare REACH pentru produsele fertilizante va reduce costurile de conformare şi va stimula libera circulaţie a produselor pe piaţa unică europeană;
    h) în ansamblu, propunerea consolidează competitivitatea industriei europene, încurajează investiţiile şi contribuie la un cadru legislativ mai eficient şi predictibil.



    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 3 noiembrie 2025, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    MIRCEA ABRUDEAN

    Bucureşti, 3 noiembrie 2025.
    Nr. 129.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016