Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 121 din 19 februarie 2014  privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului naţional pentru intemperii şi calamităţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 121 din 19 februarie 2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului naţional pentru intemperii şi calamităţi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 10 martie 2014
    În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, şi al art. VI lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    CAP. I
    Organizare şi funcţionare

    ART. 1
    (1) Comitetul naţional pentru intemperii şi calamităţi, denumit în continuare Comitetul naţional, se constituie şi funcţionează, potrivit legii, ca organism interministerial de management, sub conducerea viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, în cadrul Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă.
    (2) Comitetul naţional se compune din:
    a) preşedinte: viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice;
    b) vicepreşedinte: secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne;
    c) membri: miniştri, miniştri delegaţi şi conducătorii instituţiilor publice centrale prevăzute în anexa nr. 1;
    d) consultanţi: câte 2 specialişti, ţinând cont de funcţiile de sprijin pe care le asigură ministerele şi instituţiile publice centrale prevăzute în anexa nr. 1.
    ART. 2
    (1) Comitetul naţional îndeplineşte atribuţiile principale prevăzute la art. 20 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Comitetul naţional asigură:
    a) coordonarea gestionării situaţiilor de urgenţă determinate de tipurile de risc prevăzute în anexa nr. 2;
    b) coordonarea transpunerii în România a obiectivelor strategiei internaţionale de reducere a dezastrelor;
    c) aprobarea propunerilor Platformei naţionale de reducere a riscurilor la dezastre.
    (3) Suportul decizional necesar fundamentării hotărârilor Comitetului naţional are la bază procurarea, centralizarea, prelucrarea, analiza, protecţia şi difuzarea datelor şi informaţiilor privind situaţia operativă, care se asigură de Centrul naţional de coordonare şi conducere a intervenţiei din structura Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
    (4) Centrul naţional de coordonare şi conducere a intervenţiei asigură în mod direct preşedintelui Comitetului naţional fluxul permanent de informaţii cu privire la factorii de risc prevăzuţi în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Reprezentanţii din cadrul Comitetului naţional au următoarele atribuţii principale:
    a) preşedintele convoacă Comitetul naţional, stabileşte ordinea de zi şi locul de desfăşurare şi conduce şedinţele acestuia; semnează avizele, acordurile, împuternicirile şi protocoalele de colaborare din domeniul de competenţă al Comitetului naţional; îl informează operativ pe prim-ministru şi prezintă în şedinţele Guvernului hotărârile şi propunerile Comitetului naţional;
    b) vicepreşedintele îndeplineşte obligaţiile de membru prevăzute la lit. c) şi, în absenţa preşedintelui, exercită atribuţiile acestuia;
    c) membrii participă la şedinţele Comitetului naţional; prezintă informări şi puncte de vedere ale ministerelor sau ale instituţiilor publice centrale pe care le reprezintă; dispun aplicarea hotărârilor şi măsurilor adoptate de Comitetul naţional şi urmăresc îndeplinirea acestora în domeniile de competenţă;
    d) consultanţii participă la şedinţele Comitetului naţional; consiliază membrii acestuia asupra problemelor operative, tehnice şi de specialitate; asigură documentarea tehnică de specialitate pentru tipurile de riscuri gestionate sau pentru care instituţia pe care o reprezintă asigură funcţii de sprijin; sprijină Secretariatul tehnic permanent în elaborarea documentelor de lucru pentru Comitetul naţional; menţin legătura permanentă cu centrele operative corespondente.
    ART. 4
    (1) Secretariatul tehnic permanent al Comitetului naţional funcţionează ca structură specializată în cadrul Centrului Operaţional Naţional din Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare Inspectoratul general.
    (2) Ministerele şi instituţiile publice centrale prevăzute în anexa nr. 1 comunică Secretariatului tehnic permanent, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, consultanţii desemnaţi în Comitetul naţional.
    (3) Ministerele şi instituţiile publice centrale prevăzute în anexa nr. 1 au obligaţia de a asigura continuitatea reprezentării în cadrul Comitetului naţional. În acest sens, în situaţia în care intervin schimbări care nu mai permit reprezentarea de către persoanele nominalizate potrivit alin. (2), comunică în termen de 3 zile Secretariatului tehnic permanent persoanele desemnate în calitate de consultanţi.
    ART. 5
    (1) Secretariatul tehnic permanent are următoarele atribuţii principale:
    a) gestionează documentele Comitetului naţional;
    b) asigură convocarea Comitetului naţional şi transmiterea ordinii de zi;
    c) primeşte şi pregăteşte materialele pentru şedinţe şi asigură prezentarea acestora în format letric preşedintelui şi vicepreşedintelui Comitetului naţional, respectiv transmiterea în format electronic la adresele oficiale de contact ale membrilor;
    d) execută operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor Comitetului naţional;
    e) asigură redactarea hotărârilor adoptate de Comitetul naţional;
    f) asigură difuzarea documentelor emise de Comitetul naţional către componentele Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă şi alte autorităţi prevăzute în hotărârile adoptate;
    g) asigură permanent actualizarea componenţei nominale a membrilor şi consultanţilor Comitetului naţional;
    h) conlucrează cu secretariatele tehnice permanente asigurate de centrele operaţionale din cadrul serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă, precum şi cu centrele operative pentru situaţii de urgenţă;
    i) urmăreşte asigurarea suportului logistic necesar desfăşurării şedinţelor Comitetului naţional;
    j) îndeplineşte alte sarcini stabilite de preşedintele sau vicepreşedintele Comitetului naţional;
    k) preia şi gestionează informaţiile transmise în cazul situaţiilor de urgenţă produse la nivel naţional şi internaţional şi asigură difuzarea acestora membrilor Comitetului naţional.
    (2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) Secretariatul tehnic permanent consultă specialişti din toate domeniile de activitate, potrivit atribuţiilor stabilite în competenţa autorităţilor şi instituţiilor abilitate.
    ART. 6
    (1) Comitetul naţional se întruneşte semestrial pentru şedinţele ordinare, trimestrial pentru şedinţele operative, în şedinţe ordinare, în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor şi, ori de câte ori situaţia o impune, în şedinţe extraordinare, la convocarea preşedintelui.
    (2) Şedinţele Comitetului naţional sunt conduse de preşedinte.
    (3) La şedinţele Comitetului naţional participă, la invitaţia preşedintelui acestuia, reprezentanţi ai altor ministere, instituţii publice centrale şi agenţii nenominalizate în anexa nr. 1, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
    ART. 7
    (1) Hotărârile Comitetului naţional se adoptă cu votul majorităţii simple a membrilor participanţi la şedinţă, cu excepţia hotărârilor referitoare la atribuţiile prevăzute la art. 20 lit. c) - e) şi k) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, care se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor participanţi la şedinţă.
    (2) Consultanţii şi invitaţii nu au drept de vot. În cazuri justificate, consultanţii pot exprima votul membrilor absenţi, dacă au fost mandataţi în scris de aceştia.

    CAP. II
    Asigurarea materială şi financiară

    ART. 8
    (1) În funcţie de ordinea de zi stabilită de preşedinte, şedinţele Comitetului naţional se desfăşoară în spaţii special amenajate, echipate şi puse la dispoziţie de instituţiile publice care gestionează tipul de risc produs ori analizat sau de cele care asigură funcţii de sprijin în prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă.
    (2) Sala de şedinţe este echipată şi dotată cu mobilier, aparatură şi echipamente de comunicaţii şi informatică şi cu echipamente de comunicaţii speciale şi de cooperare, precum şi cu birotica necesară, corespunzător componenţei Comitetului naţional şi atribuţiilor acestuia.
    (3) Aparatura şi echipamentele de comunicaţii şi informatică se conectează cu centrele operaţionale ale serviciilor de urgenţă profesioniste, cu centrele de coordonare şi conducere a intervenţiei şi cu centrele operative pentru situaţii de urgenţă cu activitate permanentă.
    (4) Lista cuprinzând dotările principale necesare pentru activitatea Comitetului naţional este prevăzută în anexa nr. 3.
    ART. 9
    (1) Mijloacele de transport pentru deplasarea în teren a membrilor şi consultanţilor Comitetului naţional se asigură de către ministerele şi instituţiile publice centrale pe care aceştia le reprezintă.
    (2) Materialele consumabile prevăzute la pct. 8 din anexa nr. 3 se asigură în funcţie de necesităţi de către instituţiile publice care administrează spaţiile în care se desfăşoară şedinţele Comitetului naţional.
    ART. 10
    Finanţarea cheltuielilor materiale şi de servicii şi a cheltuielilor de capital aferente activităţii Comitetului naţional se asigură de la bugetul de stat prin bugetele instituţiilor implicate, prevăzute în anexa nr. 1, precum şi din alte surse interne şi externe, potrivit legii.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 11
    Măsurile stabilite prin hotărârile Comitetului naţional se transpun în ordine/decizii emise, în condiţiile legii, de miniştrii şi conducătorii instituţiilor publice centrale prevăzute în anexa nr. 1, potrivit domeniului de competenţă.
    ART. 12
    Constituirea Comitetului naţional se face în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    ART. 13
    Fluxul informaţional-decizional pentru managementul situaţiilor de urgenţă din competenţa Comitetului naţional este prevăzut în anexa nr. 4.
    ART. 14
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 15
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.489/2004 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 28 septembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                       PRIM-MINISTRU
                    VICTOR-VIOREL PONTA

                       Contrasemnează:
                       ---------------
                      Viceprim-ministru,
               ministrul dezvoltării regionale
                  şi administraţiei publice,
                    Nicolae-Liviu Dragnea

                     Viceprim-ministru,
                   ministrul interimar al
                    afacerilor interne,
                      Gabriel Oprea

                   p. Viceprim-ministru,
                ministrul finanţelor publice,
                       Dan Manolescu,
                      secretar de stat

              Ministrul delegat pentru buget,
                        Liviu Voinea

                Ministrul apărării naţionale,
                        Mircea Duşa

                   p. Ministrul economiei,
                    Bogdan Nicolae Badea,
                      secretar de stat

              Ministrul delegat pentru energie,
                      Constantin Niţă

                    Ministrul sănătăţii,
                  Gheorghe-Eugen Nicolăescu

                p. Ministrul transporturilor,
                     Nicuşor Marian Buică,
                      secretar de stat

                    Ministrul agriculturii
                    şi dezvoltării rurale,
                      Daniel Constantin

           Ministrul pentru societatea informaţională,
                         Dan Nica

                     Ministrul mediului
                 şi schimbărilor climatice,
                        Rovana Plumb

               Ministrul delegat pentru ape,
                  păduri şi piscicultură,
                     Lucia Ana Varga

             Secretarul general al Guvernului,
                       Ion Moraru

    Bucureşti, 19 februarie 2014.
    Nr. 121.

    ANEXA 1

             MINISTERELE ŞI INSTITUŢIILE PUBLICE CENTRALE
   reprezentate în Comitetul naţional pentru intemperii şi calamităţi

    1. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice
    2. Ministerul Afacerilor Interne, prin:
    - Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
    - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă
    - Inspectoratul General de Aviaţie
    - Inspectoratul General al Poliţiei Române
    - Inspectoratul General al Jandarmeriei Române
    - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră
    - Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale
    3. Ministerul Apărării Naţionale
    4. Ministerul Afacerilor Externe
    5. Ministerul Sănătăţii
    6. Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice
    7. Ministerul Transporturilor
    8. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    9. Ministerul Economiei
    10. Ministerul pentru Societatea Informaţională
    11. Ministerul Educaţiei Naţionale
    12. Ministerul Finanţelor Publice
    13. Departamentul pentru ape, păduri şi piscicultură
    14. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
    15. Serviciul Român de Informaţii
    16. Secretariatul General al Guvernului
    17. Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare
    18. Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
    19. Administraţia Naţională de Meteorologie
    20. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.

    ANEXA 2

                 PRINCIPALELE TIPURI DE RISC
        generatoare de situaţii de urgenţă din competenţa
       Comitetului naţional pentru intemperii şi calamităţi

 ┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ Fenomene hidrometeorologice periculoase │ │
 ├──────────┬─────────┬─────────────┬───────┬──────┬───────────┤Alunecări│
 │Furtuni şi│Inundaţii│Căderi masive│Tornade│Secetă│Temperaturi│de teren │
 │ viscol │ │ de zăpadă │ │ │ extreme │ │
 └──────────┴─────────┴─────────────┴───────┴──────┴───────────┴─────────┘


    Precizări:
    Furtuni: vânt puternic şi/sau precipitaţii masive şi/sau căderi de grindină.
    Temperaturi extreme:
    a) îngheţ: poduri şi baraje de gheaţă pe apă, căderi masive de zăpadă, chiciură, polei;
    b) caniculă.

    ANEXA 3

                          LISTA
           cuprinzând dotările principale necesare
           pentru activitatea Comitetului naţional
               pentru intemperii şi calamităţi

    1. Mobilier: birouri, scaune, dulapuri, mese de consiliu
    2. Mijloace de comunicaţii: reţele de comunicaţii destinate situaţiilor de urgenţă; telefoane fixe şi mobile; faxuri; radiotelefoane analogice şi digitale fixe, mobile şi portabile; modem internet; echipament videoconferinţă; mijloace de comunicaţii prin satelit
    3. Aparate radio
    4. Aparate TV color
    5. Mijloace informatice: laptop-uri; staţii de lucru; imprimante; software
    6. Instalaţii pentru aer condiţionat
    7. Aparatură de multiplicat documente
    8. Rechizite şi consumabile pentru tehnoredactare, multiplicare, îndosariere, arhivare
    9. Sursă alternativă de alimentare cu energie electrică

    ANEXA 4

                            SCHEMA
             fluxului informaţional-decizional din
               competenţa Comitetului naţional
               pentru intemperii şi calamităţi


                               ┌──────────────────────┐
 ╔═════════════════════════════┤ VICEPRIM-MINISTRU, ├═══════╗
 ║ ┌────────────────────┐ │MINISTRUL DEZVOLTĂRII │ ║
 ╠═>│ COMITETELE │ │ REGIONALE ŞI │ ║
 ║ │MINISTERIALE PENTRU │ │ADMINISTRAŢIEI PUBLICE│<─---┐ ║
 ║ │SITUAŢII DE URGENŢĂ │ │......................│ | ║
 ║ └────────────────────┘ │ COMITETUL NAŢIONAL │ | ║
 ║ ^ │PENTRU INTEMPERII ŞI │ | ║
 ║ | │ CALAMITĂŢI │ | ║
 ║ | └──────────────────────┘ | ║
 ║ | ^ | ║
 ║ | | | ║
 ║ ┌────────────────┐ ┌──────────────────────┐ | ║ ┌───────┐
 ╠══>│CENTRE OPERATIVE│ │DEPARTAMENTUL PENTRU ├..─..┼.║.─>│PREFECT│
 ║ │ │<..─┐ │SITUAŢII DE URGENŢĂ - │ | ║ └───────┘
 ║ │ *)│<──┐│ │ DSU *)│ | ║
 ║ └────────────────┘─┐ ││ │......................│ | ║
 ║ | │└..>│CENTRUL NAŢIONAL DE ├───--┘ ║
 ║ | └───>│ COORDONARE ŞI │<══════╣ ┌────────────┐
 ║ └----->│ CONDUCERE A │─..─┐ ╠══>│ COMITETUL │
 ║ ┌────────────────┐ ┌───>│INTERVENŢIEI - CNCCI │ └..║─.>│MUNICIPIULUI│
 ║ │ MAI/DGMO-CNMSO │ │ │ │<------║-┐ │BUCUREŞTI/ │
 ╚══>│ │<──┘ │ **)│..─..─.║┐| │ JUDEŢEAN │
     │ CENTRE │ │......................│ ║:| │ PENTRU │
     │ OPERAŢIONALE │ │INSPECTORATUL GENERAL │ ║│| │SITUAŢII DE │
     │(altele decât │ │PENTRU SITUAŢII DE │ ║:| │ URGENŢĂ │
     │cele din cadrul │ │ URGENŢĂ - IGSU *)│ ║│| └────────────┘
     │ IGSU) *)│ └──────────────────────┘ ║:| ^
     └────────────────┘ ^ ║│| |
                                 │ ║:| |
                           ┌─────┘ ║│| |
                           │ vv| |
                           v ┌──────────────────────────┐
                      ┌──────────────┐ │ CENTRUL MUNICIPIULUI │
                      │ ORGANISME │ ┌-------->│ BUCUREŞTI/JUDEŢEAN DE │
                      │INTERNAŢIONALE│ | ┌..─..─.│ COORDONARE ŞI CONDUCERE A│
                      │ DE PROFIL │ | : │ INTERVENŢIEI - CJCCI **)│
                      └──────────────┘ | │ │--------------------------│
                                          | : │INSPECTORATUL MUNICIPIULUI│
                                          | │ │BUCUREŞTI/JUDEŢEAN PENTRU │
                                          | : │ SITUAŢII DE URGENŢĂ *)│
                                          | │ └──────────────────────────┘
                                          | v
                                 ┌─────────────────┐
                                 │ PRIMAR │
                                 │.................│ ┌------------------┐
                                 │COMITETUL LOCAL │<-------|CELULĂ DE URGENŢĂ |
                                 │PENTRU SITUAŢII │ └------------------┘
                                 │ DE URGENŢĂ │
                                 │.................│
                                 │CENTRUL OPERATIV │
                                 └─────────────────┘

    LEGENDĂ:

    ════> Subordonare operaţională
    ────> Informare
    ─..─> Coordonare
    ----> Raportare
    ┌─────┐ CNCCI/CJCCI - se activează prin dispoziţie a şefului DSU/ordin al
    │**) │ prefectului
    └─────┘
    ┌─────┐ Structuri cu activitate permanentă
    │*) │
    └─────┘
    ┌─────┐ Structuri cu activitate temporară
    └─────┘
    ┌-----┐ Celulă de urgenţă a operatorilor economici
    └-----┘


                          -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016