Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 121 din 18 octombrie 2021  referitoare la Propunerea de Regulament al Consiliului privind instituirea şi funcţionarea unui mecanism de evaluare şi monitorizare în vederea verificării aplicării acquis-ului Schengen şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.053/2013 - COM (2021) 278 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 121 din 18 octombrie 2021 referitoare la Propunerea de Regulament al Consiliului privind instituirea şi funcţionarea unui mecanism de evaluare şi monitorizare în vederea verificării aplicării acquis-ului Schengen şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.053/2013 - COM (2021) 278 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1004 din 20 octombrie 2021
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/295 din 6.10.2021,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Regulament al Consiliului privind instituirea şi funcţionarea unui mecanism de evaluare şi monitorizare în vederea verificării aplicării acquis-ului Schengen şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.053/2013 - COM (2021)278 final - respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României
    1. consideră:
    a) excesivă perioada acordată statelor membre pentru punerea în aplicare a recomandărilor (2 ani), fapt ce poate submina eficienţa mecanismului;
    b) îngrijorătoare eliminarea domeniilor de evaluare, întrucât domeniul evaluărilor Schengen nu este limitat în mod expres la acquis-ul Schengen, iar discuţiile despre conexiunea Schengen şi azil a arătat poziţii divergente între statele membre;
    c) necesar tratamentul egal în implementarea diverselor metode de evaluare, prin indicarea expresă a domeniilor în care nu se pot efectua decât vizite la faţa locului, deoarece organizarea vizitelor neanunţate aduce riscul obţinerii unei imagini fragmentate asupra situaţiei din statul evaluat şi unei plusvalori relative;

    2. apreciază că în propunerea de Regulament se menţionează explicit că pentru statele deja evaluate pozitiv nu ar trebui lansată o nouă procedură de verificare;
    3. salută propunerile de eficientizare a cadrului juridic actual în domeniul mecanismului de evaluare şi monitorizare Schengen, în principal în ceea ce priveşte necesitatea eficientizării procesului, de la ritmul de adoptare a rapoartelor la îmbunătăţirea etapei de monitorizare ulterioară a evaluărilor;
    4. recomandă înlocuirea sintagmei spaţiul Schengen, utilizată deja la art. 1 alin. 1, cu sintagma spaţiul fără controale la frontierele interne;
    5. susţine:
    a) necesitatea implementării instrumentelor de securitate agreate la frontierele externe ale statelor membre pentru finalizarea reformei Schengen;
    b) adoptarea raportului şi a recomandărilor într-un document unic, indiferent de tipul de evaluare;
    c) aplicarea unei mai mari transparenţe în relaţia cu statele membre şi Parlamentul European şi un rol sporit al CONS în procesul de monitorizare, care nu este vizibil în propunere;

    6. subliniază că:
    a) mai multe state membre au continuat în ultimii cinci ani prelungirea controalelor la frontierele interne, iar pe fondul pandemiei de COVID-19, tot mai multe au reintrodus controale la frontierele interne, încălcând limitarea acestora la o perioadă de 2 ani prevăzută în Codul frontierelor Schengen;
    b) în pofida evaluărilor pozitive referitoare la gestionarea frontierelor externe, la cooperarea poliţienească şi la Sistemul de informaţii Schengen, precum şi în pofida unei evaluări generale care a arătat că statele membre pun în aplicare acquisul Schengen în mod adecvat, mecanismul nu pare să genereze suficientă încredere în rândul statelor membre.


    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 18 octombrie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    ANCA DANA DRAGU

    Bucureşti, 18 octombrie 2021.
    Nr. 121.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016