Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 12 din 18 februarie 2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind admiterea la Institutul Naţional al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 114/2023
EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 164 din 24 februarie 2025
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
având în vedere dispoziţiile art. 24 din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, cu modificările şi completările ulterioare, cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi (14 voturi DA, 1 vot NU),
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
ART. I
Regulamentul privind admiterea la Institutul Naţional al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 114/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 605 şi 605 bis din 3 iulie 2023, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 19, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) În vederea elaborării lucrărilor scrise, candidaţii folosesc numai cerneală sau pix cu pastă de culoare neagră, cu excepţia situaţiilor în care lucrările scrise sunt elaborate prin utilizarea dispozitivelor electronice, în condiţiile art. 24^1."
2. După articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 24^1, cu următorul cuprins:
"ART. 24^1
(1) În cazul candidaţilor care, din cauza unei afecţiuni medicale dovedite cu înscrisuri medicale eliberate de medicul de specialitate, se află în imposibilitate de a executa scrierea olografă, elaborarea lucrărilor scrise aferente probelor de concurs se poate realiza, la cerere şi cu aprobarea comisiei de organizare, prin utilizarea dispozitivelor electronice proprii sau puse la dispoziţie de comisia de organizare.
(2) Solicitarea motivată pentru elaborarea lucrărilor scrise prin utilizarea dispozitivelor electronice se formulează odată cu cererea pentru înscrierea la concurs. Candidatul va anexa la cerere şi înscrisurile medicale doveditoare, precum şi opţiunea privind dispozitivele electronice.
(3) În cazul opţiunii de utilizare a dispozitivelor proprii, candidatul va preda comisiei de organizare echipamentul indicat la data comunicată în prealabil, pentru a fi pregătit şi securizat în vederea susţinerii probei. Echipamentul sigilat va fi predat candidatului la data probei şi va fi preluat de la acesta după susţinerea acesteia, urmând a fi restituit candidatului după publicarea rezultatelor finale ale probei.
(4) La finalizarea probei scrise se va proceda la tipărirea lucrării, care se semnează pe fiecare pagină de candidat, de responsabilul de sală şi de un supraveghetor. Dispoziţiile art. 20 alin. (4) şi art. 24 alin. (3) se aplică în mod corespunzător. În vederea corectării, lucrarea tipărită va fi transcrisă olograf de persoanele desemnate în acest scop de preşedintele comisiei de organizare, cu respectarea dispoziţiilor art. 19 alin. (3) şi (4), acesta urmând a semna lucrarea înainte de sigilare.
(5) Lucrarea originală, împreună cu documentele privind transcrierea acesteia, se păstrează în plic sigilat până la publicarea rezultatelor finale ale probei, după care se arhivează şi se păstrează în condiţiile art. 36."
ART. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Elena Costache
Bucureşti, 18 februarie 2025.
Nr. 12.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: