Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 110 din 21 octombrie 2020  referitoare la Comunicarea Comisiei către Consiliu - în conformitate cu articolul 395 din Directiva 2006/112/CE a Consiliului - COM (2020) 243 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 110 din 21 octombrie 2020 referitoare la Comunicarea Comisiei către Consiliu - în conformitate cu articolul 395 din Directiva 2006/112/CE a Consiliului - COM (2020) 243 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1014 din 2 noiembrie 2020
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/340 din 17.09.2020,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că:
    1. Prin prezenta comunicare Italia solicită autorizarea de a aplica o măsură specială de derogare de la art. 193 din Directiva TVA în ceea ce priveşte aplicarea mecanismului de taxare inversă în legătură cu prestările interne de servicii care implică punerea la dispoziţie atipică de personal, prin scrisoarea înregistrată la Comisia Europeană la 17 decembrie 2019. Solicitarea se referă aşadar la prestările de servicii, realizate prin intermediul unor contracte de achiziţie publică, al subcontractării, al încredinţării către consorţii sau alte societăţi afiliate, caracterizate de utilizarea predominantă a forţei de muncă la sediile comerciale ale clientului, cu utilizarea bunurilor de capital deţinute de client sau care, în orice caz, îi pot fi atribuite acestuia. Solicitarea nu vizează prestările de servicii către administraţii publice şi cazurile de închiriere de personal prin intermediul Agenzie per il lavoro (agenţii certificate de plasare a forţei de muncă). Modelul de fraudă implică mai mulţi participanţi, şi anume furnizorii de personal, care sunt societăţi cooperative ale producătorilor şi lucrătorilor, şi clienţii - de obicei întreprinderi recunoscute care subcontractează forţa de muncă de care au nevoie pentru a-şi desfăşura activităţile. Între aceste două părţi se află consorţii, care acţionează ca intermediar între furnizori şi clienţi.
    2. Opinia Comisiei Europene este că orice derogare de la sistemul de plată fracţionată nu poate fi decât o soluţie de ultimă instanţă şi o măsură de urgenţă şi trebuie să ofere garanţii în ceea ce priveşte necesitatea şi caracterul excepţional al derogării acordate. Aceste condiţii nu par să fie îndeplinite în cazul de faţă, din mai multe motive. În plus, Italiei i-au fost deja acordate două măsuri speciale cu caracter general pentru combaterea fraudei în domeniul TVA: mecanismul de plată defalcată, pentru furnizările de bunuri şi prestările de servicii către autorităţile publice, către întreprinderi controlate de autorităţile publice şi către întreprinderi cotate la bursa de valori care sunt incluse în indicele bursier FTSE MIB, şi facturarea electronică generalizată obligatorie. Acordarea unei alte măsuri speciale ar implica o şi mai mare lipsă de armonizare între sistemul italian de TVA şi sistemul comun de TVA instituit prin Directiva TVA, precum şi o complicaţie în plus pentru întreprinderi, a căror sarcină administrativă ar creşte, măsura depăşind astfel ceea ce este necesar pentru combaterea unei situaţii speciale de fraudă. În concluzie, Comisia Europeană se opune cererii prezentate de Italia.


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 21 octombrie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ROBERT-MARIUS CAZANCIUC

    Bucureşti, 21 octombrie 2020.
    Nr. 110.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016