Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 11 din 11 aprilie 2016  pentru constituirea Comisiei speciale de anchetă a Senatului şi Camerei Deputaţilor privind situaţia celor două entităţi energetice, Societatea Complexul Energetic Hunedoara şi Societatea Complexul Energetic Oltenia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 11 din 11 aprilie 2016 pentru constituirea Comisiei speciale de anchetă a Senatului şi Camerei Deputaţilor privind situaţia celor două entităţi energetice, Societatea Complexul Energetic Hunedoara şi Societatea Complexul Energetic Oltenia

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 305 din 21 aprilie 2016

    În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 9 din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/1992, republicată, cu modificările ulterioare,

    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se înfiinţează Comisia parlamentară de anchetă, denumită în continuare Comisia parlamentară de anchetă, pentru verificarea situaţiei celor două entităţi energetice, Societatea Complexul Energetic Hunedoara şi Societatea Complexul Energetic Oltenia, având următoarele obiective:
    a) să verifice modul de construcţie şi funcţionare a pieţei de energie din România, modul de acţiune al factorilor interesaţi/implicaţi (operatori, producători, autorităţi de reglementare, autorităţi competente ş.a.), să analizeze disfuncţionalităţile ce conduc la instabilitatea preţurilor de vânzare a energiei generate din cărbune şi să formuleze recomandări în vederea îmbunătăţirii situaţiei generale;
    b) să verifice modul de asigurare a adecvanţei în funcţionarea SEN şi a securităţii energetice a României în condiţiile sistării activităţii CE Hunedoara şi CE Oltenia şi să formuleze recomandări în sensul îmbunătăţirii eficienţei şi evitarea opririi activităţii. Dacă se consideră necesar, Comisia parlamentară va iniţia un studiu de impact al efectelor insolvenţei şi/sau falimentului celor doi operatori energetici în vederea fundamentării concluziilor şi recomandărilor formulate;
    c) să se informeze asupra evoluţiei stării de securitate şi sănătate în muncă, creşterii riscului de apariţie a unor accidente şi/sau evenimente majore la minele, carierele şi instalaţiile mari de ardere din componenţa CEH şi CEO generate de subfinanţare, perioadei de şomaj tehnic şi/sau insolvenţă şi să formuleze recomandări în sensul evitării unor situaţii de pericol pentru angajaţi şi populaţie;
    d) să verifice aspecte legate de transparenţa decizională şi/sau utilizarea eficientă a fondurilor publice (administrativ, tehnic, financiar, contractual şi/sau juridic) cu privire la modul de gestionare a activităţilor derulate la nivelul autorităţilor competente, CE Hunedoara şi CE Oltenia, considerate relevante în generarea situaţiei economice actuale a celor doi operatori; Comisia parlamentară va solicita date şi informaţii de la oricare autorităţi ale statului abilitate în acest sens, le va analiza şi va putea formula recomandări sau sesizări cu privire la aceste aspecte;
    e) să verifice aspecte legate de parteneriatul public - privat, paşii realizaţi în vederea privatizării CE Hunedoara şi parteneriatelor propuse pentru CE Oltenia, impactul şi efectele generate de modul de implementare a legislaţiei existente; Comisia va formula recomandări cu privire la îmbunătăţirea cadrului legislativ şi normativ sau sesizări cu privire la aceste aspecte;
    f) să consulte reprezentanţi guvernamentali, ai administraţiilor publice centrale şi locale, ai partenerilor sociali, ai mediului academic, precum şi alţi specialişti cu privire la măsurile propuse pentru continuarea activităţii sau atenuarea efectelor generate de posibila concediere a peste 15.000 de angajaţi de la CE Oltenia şi 6.300 de la CE Hunedoara, de inevitabila prăbuşire a nivelului de trai şi de deteriorarea condiţiilor sanitare din zonele afectate; Comisia va analiza propunerile şi va solicita Guvernului punerea în aplicare a celor mai bune măsuri;
    g) să se informeze la autorităţile competente şi să verifice modul de evitare a suspendării autorizaţiilor de mediu pentru cele două termocentrale din cadrul CE Hunedoara, ca urmare a faptului că nu pot fi finalizate investiţiile de mediu; Comisia va analiza propunerile şi va solicita Guvernului implementarea recomandărilor formulate de specialişti;
    h) să verifice alte aspecte considerate relevante (implicarea directă sau indirectă a altor factori interesaţi) în deteriorarea situaţiei generale la nivel naţional şi al comunităţilor locale.
    ART. 2
    (1) Comisia de anchetă este formată din 15 membri titulari şi are un birou compus din preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi un secretar. Fiecare grup parlamentar desemnează câte 1-2 membri supleanţi care pot participa la şedinţele comisiei, fără drept de vot.
    (2) Componenţa nominală a Comisiei de anchetă este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 3
    În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupurile parlamentare vor desemna un înlocuitor.
    ART. 4
    Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte, de către preşedintele acesteia sau, în lipsa lui, de către un vicepreşedinte care îl înlocuieşte.
    ART. 5
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetă să aibă loc în mod legal este necesară participarea a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care o compun.
    (2) Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor acesteia. Votul este deschis.
    ART. 6
    Detaliile privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de anchetă vor fi cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat Birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.
    ART. 7
    Împiedicarea în orice fel a activităţii Comisiei de anchetă în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţionează potrivit legii penale.
    ART. 8
    (1) Comisia de anchetă poate invita pentru audiere şi explicaţii orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă ori împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectul activităţii Comisiei de anchetă.
    (2) La cererea Comisiei de anchetă, orice persoană care cunoaşte fapte sau împrejurări în legătură cu situaţiile semnalate este obligată să le aducă la cunoştinţă sau să le înfăţişeze. Instituţiile şi autorităţile cu atribuţii referitoare la faptele înfăţişate sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul stabilit de aceasta.
    (3) În cazul în care este necesară prezenţa unor experţi pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări în vederea aflării adevărului, Comisia de anchetă dispune efectuarea de expertize.
    (4) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplică în mod corespunzător.
    (5) Preşedintele Comisiei de anchetă atrage atenţia persoanei audiate că are obligaţia de a spune adevărul, de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie şi că nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea legală.
    ART. 9
    În activitatea sa, Comisia de anchetă va putea utiliza specialişti, fără drept de vot, desemnaţi de către grupurile parlamentare din Camera Deputaţilor şi Senat.
    ART. 10
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de toţi membrii acesteia, care va fi depus la Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de 60 de zile de la data înfiinţării Comisiei de anchetă.
    (2) După primirea raportului, Birourile permanente reunite îl vor pune la dispoziţia grupurilor parlamentare pentru înscrierea pe ordinea de zi.
    (3) Raportul Comisiei de anchetă se va supune dezbaterii plenului reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului într-o şedinţă special dedicată acestui scop.
    ART. 11
    În scopul realizării obiectivelor pentru care se constituie Comisia de anchetă, Camera Deputaţilor şi Senatul vor asigura personalul de specialitate şi logistica necesare, cu aprobarea Birourilor permanente.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 11 aprilie 2016, cu respectarea prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, şi a art. 9 din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.

                PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

                  p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                        IOAN CHELARU

    Bucureşti, 11 aprilie 2016.
    Nr. 11.

    ANEXĂ

                      COMPONENŢA NOMINALĂ
              a Comisiei speciale de anchetă a Senatului
           şi Camerei Deputaţilor privind situaţia celor două
           entităţi energetice, Societatea Complexul Energetic
           Hunedoara şi Societatea Complexul Energetic Oltenia

    I. Componenţa comisiei - membri titulari
    1. Iancu Iulian, deputat, Grupul parlamentar al PSD
    2. Nistor Laurenţiu, deputat, Grupul parlamentar al PSD
    3. Traicu Rodin, deputat, Grupul parlamentar al PSD
    4. Coca Laurenţiu Florian, senator, Grupul parlamentar al PSD
    5. Butnaru Florinel, senator, Grupul parlamentar al PSD
    6. Hărău Eleonora-Carmen, deputat, Grupul parlamentar al PNL
    7. Lupu Mihai, deputat, Grupul parlamentar al PNL
    8. Caloianu Mario-Ernest, deputat, Grupul parlamentar al UNPR
    9. Vochiţoiu Haralambie, senator, Grupul parlamentar al UNPR
    10. Purec Ioan-Simeon, senator, Grupul parlamentar al UNPR
    11. Popescu Dumitru-Dian, senator, Grupul parlamentar ALDE
    12. Fejer Laszlo-Odon, deputat, Grupul parlamentar al UDMR

    II. Componenţa comisiei - membri supleanţi
    1. Ţîmpău Radu Bogdan, deputat, Grupul parlamentar al PNL
    2. Puşcaş Iacob, deputat, Grupul parlamentar al UNPR

    III. Componenţa biroului comisiei
    1. Preşedinte: Iancu Iulian, deputat, Grupul parlamentar al PSD
    2. Vicepreşedinte: Hărău Eleonora-Carmen, deputat, Grupul parlamentar al PNL
    3. Vicepreşedinte: Vochiţoiu Haralambie, senator, Grupul parlamentar al UNPR
    4. Secretar: Traicu Rodin, deputat, Grupul parlamentar al PSD

                           -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016