Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 104 din 19 ianuarie 2022  privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru responsabilitate socială comunitară şi grupuri vulnerabile, precum şi pentru modificarea Strategiei naţionale împotriva traficului de persoane pentru perioada 2018-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 861/2018     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 104 din 19 ianuarie 2022 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru responsabilitate socială comunitară şi grupuri vulnerabile, precum şi pentru modificarea Strategiei naţionale împotriva traficului de persoane pentru perioada 2018-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 861/2018

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 65 din 21 ianuarie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 17 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2021 privind aprobarea şi implementarea Programului naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID19 - „Din grijă pentru copii“,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţionează Departamentul pentru responsabilitate socială comunitară şi grupuri vulnerabile, denumit în continuare Departamentul, structură fără personalitate juridică care funcţionează în subordinea prim-ministrului, finanţată de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Departamentul exercită funcţiile prevăzute la art. 17 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2021 privind aprobarea şi implementarea Programului naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 - „Din grijă pentru copii“.
    (3) Departamentul este condus de un consilier de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
    (4) Departamentul are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.

    ART. 2
    Activitatea Departamentului este guvernată de principiile incluziunii, transparenţei, imparţialităţii şi subsidiarităţii, în scopul de a contribui la dezvoltarea responsabilităţii sociale comunitare şi a mecanismelor unei societăţi bazate pe echitate în România, în conformitate cu prevederile art. 1 şi în concordanţă cu standardele şi garanţiile prevăzute de reglementările Uniunii Europene şi ale Organizaţiei Naţiunilor Unite.

    ART. 3
    (1) În îndeplinirea funcţiilor prevăzute la art. 17 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2021, Departamentul îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) organizează grupuri de lucru şi întâlniri strategice şi tehnice cu instituţiile cu responsabilităţi în Programul naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 - „Din grijă pentru copii“, denumit în continuare Program, cu reprezentanţi ai societăţii civile, cu reprezentanţi ai colegiilor profesionale, specialişti în domeniile vizate de Program;
    b) solicită, colectează şi analizează date cantitative şi calitative, precum şi rapoarte de activitate de la instituţiile şi/sau organizaţiile care implementează măsurile prevăzute de Program;
    c) prin Secretariatul General al Guvernului, urmăreşte calendarul de implementare a Programului şi propune autorităţilor implicate măsuri de eficientizare sau îmbunătăţire a ritmului şi/sau procesului de implementare;
    d) organizează echipe tematice de specialişti pentru stabilirea conţinuturilor materialelor destinate formării specialiştilor, ghidurilor şi procedurilor aferente, necesare implementării Programului;
    e) elaborează materiale de comunicare, informare şi promovare a măsurilor din Program;
    f) organizează în colaborare cu partenerii din Program evenimente şi activităţi destinate promovării măsurilor din Program;
    g) încheie, prin Secretariatul General al Guvernului, acorduri de parteneriat cu mass-media, organizaţii neguvernamentale şi/sau alţi actori publici sau privaţi în vederea promovării şi eficientizării implementării Programului;
    h) prin Secretariatul General al Guvernului, propune măsuri de implicare şi responsabilitate socială comunitară prin facilitarea colaborării public-private în vederea implementării de către autorităţile competente de soluţii la nivel de comunitate pentru diferitele categorii vulnerabile;
    i) analizează stadiul îndeplinirii obiectivelor şi indicatorilor asumaţi prin documentele programatice şi elaborează rapoarte de progres în vederea informării prim-ministrului, prin care pot fi propuse, după caz, recomandări de ajustare a termenelor şi obiectivelor-ţintă pe plan naţional;
    j) prin Secretariatul General al Guvernului, facilitează cooperarea interinstituţională în procesul de elaborare şi implementare a documentelor programatice şi a planurilor naţionale de acţiune;
    k) asigură asistenţă şi îndrumare autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale în vederea evaluării implementării obiectivelor din documentele programatice;
    l) facilitează cooperarea interinstituţională în procesul de elaborare a rapoartelor naţionale către organismele europene şi internaţionale, în domeniile vizate de documentele strategice;
    m) colaborează cu organismele responsabile pentru implementarea documentelor programatice în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor categoriilor vulnerabile, precum drepturile copilului, drepturile victimelor violenţei domestice, ale traficului de persoane şi ale altor categorii vulnerabile, precum şi cu structuri specializate din cadrul Parlamentului României şi Administraţiei Prezidenţiale, alte instituţii publice sau private, organizaţii neguvernamentale, precum şi cu organizaţii internaţionale cu activităţi în domeniu;
    n) prin Secretariatul General al Guvernului, accesează fonduri externe, inclusiv în colaborare cu autorităţi ale administraţiei publice centrale, instituţii publice sau organizaţii neguvernamentale, naţionale şi internaţionale, pentru proiecte şi acţiuni de comunicare, informare şi conştientizare publică, în condiţiile legii, având ca obiectiv stimularea dezbaterii publice privind drepturile categoriilor vulnerabile, precum şi diseminarea informaţiilor de interes public privind documentele programatice şi orice alte politici şi strategii sectoriale ale Guvernului în aceste domenii, în condiţiile legii.

    (2) Departamentul îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative, precum şi alte sarcini specifice încredinţate de prim-ministru, prin decizie emisă în condiţiile legii, în domeniul său de activitate.
    (3) În realizarea atribuţiilor sale, Departamentul cooperează cu instituţii şi organisme de drept public sau privat care au responsabilităţi în coordonarea implementării obiectivelor şi prevederilor convenţiilor şi acordurilor internaţionale din domeniul drepturilor copilului, drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, drepturilor victimelor traficului de persoane ori din domeniile convergente cu domeniul incluziunii sociale, ratificate de România.

    ART. 4
    (1) În scopul îndeplinirii activităţii sale, Departamentul poate solicita autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale rapoarte, date şi informări asupra stadiului îndeplinirii măsurilor ce fac obiectul documentelor programatice în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor categoriilor vulnerabile, precum drepturile copilului, drepturile victimelor violenţei domestice, ale traficului de persoane şi ale altor categorii vulnerabile.
    (2) În scopul integrării, monitorizării şi evaluării stadiului măsurilor de incluziune şi în vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Departamentul poate constitui grupuri de lucru formate din experţi din cadrul instituţiilor sau organismelor cu responsabilităţi în aplicarea măsurilor.
    (3) În activitatea de monitorizare a implementării documentelor programatice, Departamentul conlucrează şi poate organiza consultări şi întâlniri cu reprezentanţii comunităţii ştiinţifice şi academice, precum şi ai societăţii civile din România şi străinătate.
    (4) În exercitarea atribuţiilor şi funcţiilor sale şi în scopul îndeplinirii activităţii pe care o desfăşoară conform legii, Departamentul, prin Secretariatul General al Guvernului, poate derula proiecte cu finanţare din fonduri bugetare sau din alte surse, în condiţiile legii, şi cu finanţare din fonduri europene nerambursabile, în limita sumelor alocate şi cu respectarea prevederilor şi regulilor de eligibilitate stabilite la nivelul fiecărui program operaţional.
    (5) În scopul îndeplinirii atribuţiilor sale, Departamentul poate:
    a) organiza, finanţa şi participa, prin Secretariatul General al Guvernului, în condiţiile legii, la conferinţe, dezbateri publice, reuniuni, seminare, colocvii, mese rotunde, workshopuri, schimburi de experienţă, vizite de documentare, întâlniri de lucru, expoziţii, congrese şi alte evenimente publice desfăşurate în ţară sau în străinătate;
    b) realiza şi achiziţiona, prin Secretariatul General al Guvernului, în condiţiile legii, publicaţii şi materiale de prezentare şi promovare privind incluziunea;
    c) realiza şi achiziţiona, prin Secretariatul General al Guvernului, în condiţiile legii, studii, evaluări, rapoarte, analize de politici publice şi planuri pentru optimizarea strategiilor guvernamentale.


    ART. 5
    (1) Structura organizatorică a Departamentului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (2) Statul de funcţii, structura de personal, atribuţiile şi sarcinile personalului Departamentului se aprobă prin ordin al secretarului general al Guvernului, la propunerea consilierului de stat care conduce Departamentul, în condiţiile legii.

    ART. 6
    (1) Numărul maxim de posturi al Departamentului este de 6 posturi, exclusiv demnitarul şi cabinetul acestuia, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
    (2) Personalul necesar desfăşurării activităţii Departamentului este alcătuit din funcţionari publici şi personal contractual.
    (3) Personalul Departamentului este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.

    ART. 7
    La punctul XIII „Proceduri de monitorizare, evaluare“ din Strategia naţională împotriva traficului de persoane pentru perioada 2018-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 861/2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 949 din 9 noiembrie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, paragrafele doi şi cinci se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "În vederea realizării activităţilor prevăzute în Planul de acţiune şi în scopul asigurării atingerii obiectivelor strategiei funcţionează Comitetul de monitorizare a implementării strategiei. Acesta este format din reprezentanţi la nivel decizional ai instituţiilor implicate, care pot avea funcţiile de secretar de stat, inspector general, director, şi este coordonat de prim-ministru, prin consilierul de stat din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului care conduce Departamentul pentru responsabilitate socială comunitară şi grupuri vulnerabile. Secretariatul Comitetului se asigură de Departamentul pentru responsabilitate socială comunitară şi grupuri vulnerabile, cu sprijinul Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane.
    (...)
    Rapoartele de monitorizare se transmit Secretariatului Comitetului de monitorizare, anual sau la solicitarea acestuia."




                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    Ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse,
                    Gabriela Firea
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 19 ianuarie 2022.
    Nr. 104.
    ANEXA 1

    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Departamentului pentru responsabilitate socială comunitară şi grupuri vulnerabile
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016