Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 103 din 19 februarie 2014  pentru aprobarea bugetului şi a structurii cheltuielilor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 103 din 19 februarie 2014 pentru aprobarea bugetului şi a structurii cheltuielilor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 130 din 24 februarie 2014

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 66 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare, al art. 5 alin. (5) şi art. 7 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    (1) Se aprobă bugetul necesar pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014, în cuantumul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (2) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregătirii, organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014, precum şi pentru operaţionalizarea Registrului electoral, se suplimentează bugetul Ministerului Afacerilor Interne, al Autorităţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Ministerului Afacerilor Externe, precum şi al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014, cu sumele prevăzute în anexă.
    (3) Ministerul Afacerilor Interne repartizează instituţiilor prefectului sumele necesare pentru activităţile legate de pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014.
    ART. 2
    (1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportă din bugetul Autorităţii Electorale Permanente.
    (2) Sumele necesare pentru asigurarea serviciilor şi echipamentelor de comunicaţii suplimentare faţă de cele deja existente la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea asigurării serviciilor de comunicaţii necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale judeţene, precum şi ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se suportă din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
    (3) Din bugetul Autorităţii Electorale Permanente, suplimentat conform prezentei hotărâri, se asigură sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile specifice Autorităţii Electorale Permanente pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014, precum şi pentru acoperirea următoarelor cheltuieli:
    a) cheltuielile privind activităţile proprii de instruire şi informare a membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral;
    b) cheltuielile pentru achiziţionarea pachetului de aplicaţii şi/sau servicii informatice utilizate pentru centralizarea şi stabilirea rezultatului alegerilor;
    c) cheltuielile pentru mentenanţa sistemului informatic al Registrului electoral, precum şi pentru activităţile specifice de gestionare a acestuia;
    d) cheltuielile privind instruirea personalului Autorităţii Electorale Permanente şi a persoanelor autorizate de primari prin dispoziţie pentru utilizarea Registrului electoral;
    e) indemnizaţiile, cheltuielile de protocol, de transport şi cazare pentru membrii Biroului Electoral Central;
    f) indemnizaţiile şi cheltuielile de protocol pentru personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central.
    (4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile specifice Ministerului Afacerilor Interne pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014 se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Interne.
    (5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din străinătate, precum şi pentru alte materiale necesare procesului electoral la aceste secţii de votare se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (6) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (7) Fondurile privind materialele necesare pentru tipărirea listelor electorale permanente şi a copiilor de pe listele electorale permanente la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014 se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Interne, prin instituţiile prefectului.
    ART. 3
    (1) Ministerul Afacerilor Interne, prin Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, asigură achiziţionarea hârtiei necesare pentru tipărirea buletinelor de vot la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014.
    (2) Cantitatea de hârtie aflată în ambalaje originale intacte, rămasă neutilizată, se restituie unităţilor teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale de unde a fost ridicată, în termen de cel mult 10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor, pe bază de proces-verbal de predare-primire.
    (3) Plata hârtiei efectiv consumată, după restituirea prevăzută la alin. (2), facturată la preţul de înregistrare în contabilitate, se face de către Ministerul Afacerilor Interne în termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor.
    (4) Sumele necesare pentru imprimarea buletinelor de vot, pentru confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "VOTAT" şi pentru realizarea timbrelor autocolante se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Interne.
    ART. 4
    Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind editarea şi tipărirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor şi pentru dotarea cu echipamente, tehnică de calcul, consumabile şi servicii necesare pentru organizarea şi funcţionarea staţiilor de prelucrare, precum şi cele pentru instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul Biroului Electoral Central, al birourilor electorale judeţene, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se suportă din bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statistică.
    ART. 5
    Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor locale de comunicaţii de date, în vederea asigurării serviciilor de telefonie specială şi de comunicaţii de date necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se asigură din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, buget ce va cuprinde şi:
    a) cheltuielile privind asigurarea serviciilor de telefonie şi comunicaţii între birourile electorale ale secţiilor de votare şi birourile electorale judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti pe raza cărora îşi desfăşoară activitatea, în zonele în care autorităţile locale nu pot asigura mijloace de comunicaţii din surse proprii;
    b) sumele necesare organizării unui sistem informatic care să furnizeze, în ziua alegerilor, date privind prezenţa populaţiei la vot, pe baza datelor transmise de către birourile electorale ale secţiilor de votare cuprinse într-un eşantion reprezentativ la nivel judeţean şi naţional.
    ART. 6
    (1) Instituţiile prefectului asigură confecţionarea ştampilelor birourilor electorale judeţene, ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare organizate în ţară. Confecţionarea ştampilei biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, precum şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare din străinătate se asigură de Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti.
    (2) Instituţiile prefectului asigură achiziţionarea tuşului, tuşierelor şi a celorlalte materiale necesare votării.
    ART. 7
    (1) În cadrul bugetului aprobat, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014 se va realiza de către ordonatorii de credite, cu informarea Comisiei pentru transparenţă.
    (2) Comisia prevăzută la alin. (1) se compune dintr-un reprezentant al Autorităţii Electorale Permanente, din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presă.
    (3) Componenţa nominală a comisiei prevăzută la alin. (1) se stabileşte de către preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de Autoritatea Electorală Permanentă, partidele politice parlamentare, organizaţiile neguvernamentale şi Clubul Român de Presă.
    (4) Comisia prevăzută la alin. (1) îşi desemnează preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
    (5) Comisia prevăzută la alin. (1) îşi desfăşoară activitatea pe lângă Comisia tehnică centrală.
    ART. 8
    Pentru reducerea cheltuielilor necesare în vederea desfăşurării procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare bună. Acolo unde bunurile materiale necesare dotării materiale corespunzătoare a secţiilor de votare nu se pot recupera, se vor achiziţiona unele noi de către instituţiile prefectului, în baza centralizării necesarului şi în limita fondurilor alocate.
    ART. 9
    (1) Pe toată perioada exercitării atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014, instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigură acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
    (2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se acordă o indemnizaţie de 85 de lei pe zi de activitate.
    (3) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participă la executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 65 de lei pe zi de activitate.
    (4) Membrii birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi cei ai biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate beneficiază de o indemnizaţie de 85 de lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participă la efectuarea operaţiunilor generate de activitatea acestor birouri electorale, primesc o indemnizaţie de 65 de lei pe zi de activitate.
    (5) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitorii acestora beneficiază de o indemnizaţie de 85 de lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile. Ceilalţi membri ai birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie de 65 de lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile.
    (6) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014, precum şi personalului Ministerului Afacerilor Interne, care aplică măsuri de menţinere şi asigurare a ordinii şi liniştii publice sau care este în misiune de pază la acest birou, li se asigură în fiecare zi de activitate 10 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
    (7) Membrilor birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, precum şi statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014, precum şi personalului Ministerului Afacerilor Interne care aplică măsuri de menţinere şi asigurare a ordinii şi liniştii publice sau care este în misiune de pază la aceste birouri, li se asigură în fiecare zi de activitate 10 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
    (8) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Afacerilor Interne care aplică măsuri de menţinere şi asigurare a ordinii şi liniştii publice sau care este în misiune de pază la aceste birouri, li se asigură în ziua votării 10 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
    (9) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (2)-(5) se face pe baza listelor de prezenţă avizate de preşedinţii birourilor electorale.
    (10) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin. (2)-(5) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.
    (11) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
    (12) Pe lângă drepturile prevăzute la alin. (2)-(8), membrii birourilor electorale care domiciliază în alte localităţi beneficiază de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementărilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.
    (13) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4), (5) şi (12) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (7) şi (8) se asigură din bugetele instituţiilor prefectului, iar pentru biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi pentru secţiile de votare din străinătate plata indemnizaţiilor şi a cheltuielilor de protocol se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    ART. 10
    Cheltuielile pentru materialele necesare tipăririi listelor electorale speciale şi suplimentare, precum şi a celorlalte tipizate se asigură de instituţiile prefectului.
    ART. 11
    (1) Cheltuielile necesare în vederea transportului şi distribuirii materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral se asigură de instituţiile prefectului, iar cele pentru transportul şi distribuirea materialelor, documentelor şi tipizatelor repartizate secţiilor de votare din străinătate se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (2) Pentru organizarea şi desfăşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele efectuate de autorităţile administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor se suplimentează cu 50% faţă de normativele în vigoare, în perioada martie-mai 2014.
    ART. 12
    Ministerul Afacerilor Interne va repartiza ştampilele cu menţiunea "Votat", buletinele de vot şi timbrele autocolante instituţiilor prefectului, respectiv Ministerului Afacerilor Externe care, împreună cu primarii, respectiv reprezentanţele diplomatice ale României în străinătate, le vor distribui birourilor electorale ale secţiilor de votare.
    ART. 13
    (1) Sumele puse la dispoziţia Ministerului Afacerilor Interne, Autorităţii Electorale Permanente, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică şi Ministerului Afacerilor Externe şi rămase neutilizate se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, în termen de 60 de zile de la data publicării rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Sumele puse la dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente pentru operaţionalizarea Registrului electoral, prevăzute în anexă la punctul III.3, nu fac obiectul restituirii prevăzute de alin. (1).
    (3) Ordonatorii de credite răspund de utilizarea corespunzătoare a sumelor puse la dispoziţie pentru desfăşurarea procesului electoral.
    ART. 14
    (1) Sumele alocate Ministerului Afacerilor Interne, pentru instituţiile prefectului, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru desfăşurarea procesului electoral, se vor vira cu această destinaţie în bugetul fiecărei instituţii a prefectului, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuată cu respectarea prevederilor legale.
    (2) În termen de cel mult 10 de zile de la expirarea termenului prevăzut la art. 13 alin. (1), autorităţile administraţiei publice centrale şi instituţiile prefectului, cărora le-au fost alocate fonduri potrivit anexei, comunică Autorităţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital.
    ART. 15
    Ministerul Finanţelor Publice va introduce modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în structura bugetului de stat pe anul 2014 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Afacerilor Interne, al Autorităţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică şi al Ministerului Afacerilor Externe.


                PRIM-MINISTRU
               VICTOR-VIOREL PONTA

                     Contrasemnează:
                    ─────────────────
                    Viceprim-ministru,
        ministrul interimar al afacerilor interne,
                      Gabriel Oprea

       Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
                     Ana Maria Pătru

                    Viceprim-ministru,
            ministrul dezvoltării regionale
               şi administraţiei publice,
                  Nicolae-Liviu Dragnea

                p. Viceprim-ministru,
             ministrul finanţelor publice,
                    Dan Manolescu,
                   secretar de stat

           Ministrul delegat pentru buget,
                    Liviu Voinea

          Secretarul general al Guvernului,
                      Ion Moraru

              Ministrul afacerilor externe,
                    Titus Corlăţean


    Bucureşti, 19 februarie 2014.
    Nr. 103.

    ANEXĂ

                       BUGETUL ŞI STRUCTURA CHELTUIELILOR
                    aferente alegerilor membrilor din România
                      în Parlamentul European din anul 2014


                                                                             - mii lei -
┌──────────────────────────────────────┬────────┬─────────────────────────────────┬────────┐
│ Instituţia │Capitol │ Cheltuieli │ TOTAL │
│ │ ├────────┬───────────┬────────────┤ │
│ │ │Personal│ Bunuri │ Active │ │
│ │ │ │şi servicii│nefinanciare│ │
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│I. Ministerul Afacerilor Interne │ │ 59.460│ 43.260│ 760 │ 103.480│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│1. Instituţiile prefectului │ 51.01│ 58.785│ 11.500│ 425 │ 70.710│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│TOTAL CAP. 51.01 │ 51.01│ 58.785│ 11.500│ 425 │ 70.710│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│1. Inspectoratul General al Poliţiei │ │ │ │ │ │
│ Române │ 61.01│ 416│ 15.150│ 0 │ 15.566│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│2. Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
│ Jandarmeriei Române │ 61.01│ 130│ 7.400│ 0 │ 7.530│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│3. Direcţia Generală Logistică │ 61.01│ 0│ 300│ 0 │ 300│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│4. Inspectoratul General pentru │ │ │ │ │ │
│ Situaţii de Urgenţă │ 61.01│ 69│ 3.000│ 0 │ 3.069│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│5. Inspectoratul General al Poliţiei │ │ │ │ │ │
│ de Frontieră │ 61.01│ 60│ 660│ 0 │ 720│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│6. Aparat central │ 61.01│ 0│ 5.250│ 335 │ 5.585│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│TOTAL CAP. 61.01 │ 61.01│ 675│ 31.760│ 335 │ 32.770│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│II. Secretariatul General al │ │ │ │ │ │
│ Guvernului │ 51.01│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│- Institutul Naţional de Statistică │ 51.01│ 10│ 1.084│ 2.366 │ 3.460│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│III. Autoritatea Electorală Permanentă│ 51.01│ 4.883│ 5.549│ 25.133 │ 35.565│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│1. Aparat propriu │ 51.01│ 8│ 600│ 9.757 │ 10.365│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│2. Biroul Electoral Central │ 51.01│ 1.000│ 849│ 351 │ 2.200│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│3. Registrul electoral │ 51.01│ 3.875│ 4.100│ 15.025 │ 23.000│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│IV. Serviciul de Telecomunicaţii │ │ │ │ │ │
│ Speciale │ 61.01│ 0│ 2.290│ 939 │ 3.229│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│V. Ministerul Afacerilor Externe │ 51.01│ 700│ 2.060│ 250 │ 3.010│
├──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────┤
│TOTAL GENERAL: │ │ 65.053│ 54.243│ 29.448 │ 148.744│
└──────────────────────────────────────┴────────┴────────┴───────────┴────────────┴────────┘

                       ____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016