Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 1 din 13 martie 2025 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti", aprobat prin Hotărârea Adunării generale a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" nr. 1/2011
EMITENT: Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice Gheorghe Ionescu-Şişeşti PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1048 din 13 noiembrie 2025
În temeiul art. 5 alin. (2) din Legea nr. 45/2009 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“ şi a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii şi industriei alimentare, cu modificările şi completările ulterioare,
Adunarea generală a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“ hotărăşte:
ART. I
La Regulamentul de organizare şi funcţionare al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“, aprobat prin Hotărârea Adunării generale a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“ nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 636 din 6 septembrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, articolele 35-40 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 35
(1) Direcţia economică este compartimentul de specialitate care asigură condiţiile de desfăşurare a activităţii aparatului propriu al ASAS prin:
a) formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice alocate de la bugetul de stat, a veniturilor proprii şi a altor surse de venit;
b) organizarea activităţii de control financiar preventiv propriu.
(2) Direcţia economică gestionează fondurile necesare desfăşurării activităţii ASAS, precum şi a institutelor/staţiunilor de cercetare-dezvoltare aflate în subordinea acesteia, centralizează situaţiile financiare ale unităţilor la nivelul ASAS, asigurând depunerea acestora la termenele şi în condiţiile impuse de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(3) Direcţia economică este formată din Serviciul buget- finanţe şi Serviciul financiar-contabil.
ART. 36
Direcţia economică îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) fundamentează şi întocmeşte proiectele de buget pentru aparatul propriu şi centralizat, în vederea transmiterii la MADR;
b) propune proiectul de decizie privind stabilirea competenţelor pentru angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor pe parcursul exerciţiului bugetar, în limita bugetului aprobat, conform prevederilor legale;
c) efectuează plăţile la termen, în limitele şi sumele aprobate;
d) plăteşte drepturile salariale pentru salariaţii aparatului propriu al ASAS şi indemnizaţiile membrilor ASAS la termenele stabilite de lege, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, având la bază calculul întocmit de compartimentul salarizare;
e) păstrează, în condiţii de securitate, documentele financiar-contabile şi le arhivează în condiţiile prevăzute de normele legale în vigoare;
f) asigură respectarea normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii în aparatul propriu al ASAS;
g) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale pentru aparatul propriu şi centralizează situaţiile financiare ale unităţilor de cercetare-dezvoltare din subordine, la nivelul ASAS, după care le supune spre aprobare ordonatorului de credite, în vederea transmiterii la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
h) coordonează şi asigură efectuarea operaţiunii de inventariere în colaborare cu Serviciul patrimoniu, conform normelor legale în vigoare;
i) elaborează norme, instrucţiuni, dispoziţii şi proceduri operaţionale pentru activitatea proprie.
ART. 37
(1) Organizarea şi conducerea contabilităţii aparatului propriu al ASAS sunt asigurate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor în conformitate cu normele contabile.
(2) Organizarea şi conducerea contabilităţii asigură, potrivit legii, condiţiile necesare pentru:
a) înregistrarea corectă şi la zi a documentelor rezultate din operaţiunile economico-financiare efectuate;
b) înregistrarea rezultatelor cercetării în mod distinct conform metodologiei specifice;
c) organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv, în colaborare cu Serviciul patrimoniu, precum şi valorificarea rezultatelor acesteia;
d) respectarea legislaţiei în vigoare privind întocmirea situaţiilor financiare;
e) păstrarea documentelor justificative, a registrelor şi a situaţiilor financiare, conform normelor legale.
ART. 38
Direcţia economică îndeplineşte următoarele atribuţii în domeniul controlului financiar propriu:
a) organizează controlul financiar preventiv propriu la nivelul ASAS potrivit normelor legale în vigoare, cadrului operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu şi checklisturilor pentru fiecare tip de operaţiune;
b) exercită, potrivit legii, controlul financiar preventiv propriu asupra tuturor operaţiunilor şi documentelor din care derivă drepturi sau obligaţii patrimoniale între ASAS şi alte persoane juridice şi fizice, precum şi asupra folosirii fondurilor băneşti prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli, în baza documentelor justificative însoţitoare corespunzătoare, semnate în prealabil de către conducătorul compartimentului de specialitate (serviciu, birou) în care urmează să se efectueze operaţiunea respectivă, acte din care rezultă că operaţiunile sunt necesare, oportune şi legale;
c) analizează şi supune spre aprobare ordonatorului secundar de credite propunerile privind persoanele desemnate de către ordonatorii terţiari de credite să acorde viza de control financiar preventiv propriu, pe baza procedurilor scrise, elaborate în acest sens;
d) întocmeşte situaţia centralizatoare a tuturor operaţiunilor supuse vizei de control financiar preventiv propriu la nivelul ordonatorilor terţiari de credite şi asigură transmiterea trimestrială a acesteia la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
e) exercită controlul financiar preventiv propriu asupra operaţiunilor prevăzute şi aprobate în lista operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu de la nivelul aparatului propriu al ASAS.
ART. 39
Atribuţiile serviciilor din Direcţia economică sunt următoarele:
1. Serviciul buget-finanţe îndeplineşte următoarele atribuţii:
- în domeniul planificării bugetare:
a) fundamentează şi elaborează proiectul bugetului consolidat în baza propunerilor şi fundamentărilor departamentelor din cadrul ASAS şi ale institutelor/staţiunilor de cercetare-dezvoltare aflate în subordinea ASAS, în vederea transmiterii la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
b) centralizează şi înaintează spre avizare prezidiului bugetele de venituri şi cheltuieli elaborate de institute/staţiuni, conform art. 34 lit. e) din Legea nr. 45/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea aprobării acestora prin decizie a preşedintelui ASAS;
c) după aprobarea legii anuale a bugetului de stat, repartizează prevederile bugetare în bugetele unităţilor subordonate şi aparatului propriu al ASAS, în limita creditelor bugetare primite de la Ministerul Finanţelor prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
d) înaintează Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pentru aprobare, propunerea repartizării pe trimestre a veniturilor şi cheltuielilor bugetare, după aprobarea legii bugetare anuale;
e) întocmeşte şi transmite institutelor/staţiunilor, Serviciului financiar-contabilitate, aflate în subordinea ASAS, repartizarea pe trimestre a creditelor bugetare, ca urmare a aprobării Ministerului Finanţelor, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
f) întocmeşte proiectul de rectificare a bugetului centralizat la nivelul ASAS conform fundamentărilor întocmite de ASAS aparat propriu şi celor transmise de institute/staţiuni de cercetare-dezvoltare, ori de câte ori se impune rectificarea bugetului. După aprobarea actului normativ de rectificare bugetară, analizează gradul de utilizare a creditelor bugetare aprobate prin bugetul iniţial, de finanţare a obiectivelor ce urmează a se derula până la închiderea exerciţiului bugetar şi modifică bugetele unităţilor de cercetare-dezvoltare în baza bugetului repartizat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
g) efectuează, în scopul eficientizării execuţiei bugetare, virări de credite, în limita fondurilor bugetare aprobate, în conformitate cu dispoziţiile art. 47 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, modificând în mod corespunzător şi filele de buget;
h) analizează indicatorii bugetari şi întocmeşte prognoze anuale şi multianuale privind bugetele aparatului propriu al ASAS şi ale institutelor/staţiunilor de cercetare-dezvoltare aflate în subordinea acesteia;
- atribuţii referitoare la deschiderea de credite:
a) întocmeşte trimestrial cererile de deschidere de credite necesare acoperirii cheltuielilor aferente desfăşurării activităţii aparatului propriu al ASAS, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli trimestrializat;
b) centralizează propunerile privind cererile de deschidere de credite, repartizează creditele bugetare pe capitole şi pe titluri de cheltuieli, pe ordonatori de credite, la termenele precizate în legea bugetului de stat, asigurând totodată urmărirea şi încadrarea cheltuielilor în limita şi structura aprobată prin fila de buget a fiecărui beneficiar de finanţe;
c) întocmeşte lunar deschiderile de credite pentru cheltuielile cu bunuri şi servicii pentru aparatul propriu al ASAS şi centralizează deschiderile de credite transmise de unităţile subordonate pentru a le transmite ordonatorului principal de credite pentru decontare, cu încadrare în repartizarea pe trimestre;
d) elaborează şi înaintează spre avizare persoanei/ persoanelor cu atribuţii privind controlul financiar preventiv propriu/delegat şi apoi spre aprobare ordonatorului principal de credite, potrivit legii, cererea de alocare a creditelor bugetare şi a celorlalte resurse financiare ale ASAS;
e) întocmeşte lunar şi transmite ordonatorului principal de credite situaţia creditelor de angajament şi a creditelor bugetare ce urmează a fi efectuate în luna următoare;
– atribuţii în domeniul execuţiei bugetare:
a) monitorizează execuţia bugetară, pe structura clasificaţiei bugetare, a institutelor/staţiunilor şi a aparatului propriu al ASAS, propunând retragerea creditelor bugetare deschise şi neutilizate, cu avizul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în vederea realizării indicatorilor economici sau bugetari;
b) asigură relaţiile funcţionale cu direcţia de trezorerie din cadrul Ministerului Finanţelor, în vederea utilizării disponibilităţilor băneşti;
c) verifică, după caz, lunar, trimestrial sau anual, cu ocazia prezentării situaţiilor financiare ale execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli, încadrarea în limitele creditelor bugetare/veniturilor proprii aprobate şi repartizate pe trimestre;
d) conduce evidenţa extracontabilă a repartizărilor de credite pentru ASAS şi celelalte instituţii pentru care ASAS are calitatea de ordonator secundar de credite;
e) propune repartizarea indicatorilor financiari şi urmăreşte realizarea lor pe capitole bugetare şi categorii de cheltuieli, potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
– atribuţii referitoare la întocmirea situaţiilor financiare lunare, trimestriale şi anuale:
a) transmite institutelor/staţiunilor de cercetare-dezvoltare aflate în subordinea ASAS termenele de depunere a situaţiilor financiare lunare, trimestriale şi anuale, în funcţie de calendarul stabilit prin ordin al ministrului finanţelor;
b) verifică şi centralizează trimestrial şi anual situaţia financiară la nivelul ASAS, o supune aprobării preşedintelui ASAS şi o transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, conform legislaţiei în vigoare;
– alte atribuţii specifice:
a) elaborează puncte de vedere în scopul soluţionării cererilor, sesizărilor primite în domeniul specific de activitate;
b) colaborează cu compartimentele de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative, în domeniul său de competenţă.
2. Serviciul financiar-contabil îndeplineşte următoarele atribuţii:
- atribuţii referitoare la formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice alocate pentru aparatul propriu al ASAS:
a) întocmeşte documentele privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea cheltuielilor în baza propunerilor compartimentelor de specialitate, în limita şi pe structurile bugetului repartizat, cu aprobarea ordonatorului de credite şi numai pentru efectuarea acelor cheltuieli permise de actele normative în vigoare;
b) efectuează plăţi din credite bugetare, în limita şi pe structura bugetului aprobat, după ce au fost angajate, lichidate şi ordonanţate de ordonatorul de credite;
c) întocmeşte situaţia privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate;
d) evidenţiază şi utilizează veniturile proprii obţinute conform normelor legale în vigoare;
e) organizează evidenţa creditelor de angajament, a creditelor bugetare, angajamentelor legale şi bugetare, precum şi a ordonanţărilor de plată aferente;
f) ţine evidenţa creditelor bugetare aprobate în exerciţiul bugetar curent, precum şi a modificărilor intervenite pe parcursul exerciţiului bugetar curent cu ajutorul contului 8060 Credite bugetare aprobate;
g) ţine evidenţa creditelor bugetare cu ajutorul contului 8066 Angajamente bugetare;
h) compară datele din conturile 8060 Credite bugetare aprobate şi 8066 Angajamente bugetare şi determină creditele bugetare disponibile care pot fi angajate;
i) ţine evidenţa angajamentelor legale cu ajutorul contului 8067 Angajamente legale;
j) înregistrează în creditul contului 8067 Angajamente legale totalul plăţilor efectuate în cursul anului în contul angajamentelor legale încheiate, cu preluarea datelor din contul 770 Finanţarea bugetară subvenţii;
k) întocmeşte angajamentele, respectiv recepţiile în sistemul FOREXEBUG;
l) încarcă bugetul propriu, virările bugetare şi rectificările bugetului de venituri şi cheltuieli în sistemul FOREXEBUG şi în programul de contabilitate;
m) realizează reconcilierea plăţilor înregistrate în evidenţa contabilă cu sumele ordonanţate şi înregistrate în ALOP;
– atribuţii referitoare la încasări şi plăţi:
a) întocmeşte documentele de încasări şi plăţi pentru operaţiunile care se efectuează prin conturile curente sau prin casieria proprie;
b) verifică documentele justificative în baza cărora se efectuează operaţiunile de încasări şi plăţi;
c) asigură decontarea la timp a obligaţiilor faţă de furnizori, cu respectarea scadenţelor legal prevăzute;
d) asigură, în limita bugetului aprobat, fondurile necesare pentru deplasările în ţară ale salariaţilor aparatului propriu al ASAS, în interes de serviciu, pe baza ordinelor de deplasare prezentate; ţine evidenţa operativă a acestora şi verifică deconturile, conform reglementărilor în vigoare, urmărind încadrarea corectă în cheltuielile aprobate;
e) asigură, în limita bugetului aprobat, fondurile necesare pentru deplasările în străinătate, pentru personalul aparatului propriu, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; ţine evidenţa operativă a acestora, verifică deconturile şi urmăreşte încadrarea în cheltuielile aprobate de buget;
f) asigură fondurile necesare privind cofinanţarea naţională, în limita bugetului aprobat şi cu respectarea normelor legale în vigoare, pentru activităţile desfăşurate în cadrul proiectelor cu finanţare nerambursabilă a contractelor de cercetare proprii ale institutelor/staţiunilor de cercetare-dezvoltare;
g) asigură programarea tuturor plăţilor la Trezoreria Statului, conform prevederilor legale;
h) verifică deconturile de cheltuieli prezentate de titulari şi efectuează operaţiunile de regularizare a avansurilor încasate;
i) ţine evidenţa avansurilor acordate, conform art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
j) încasează şi virează la bugetul de stat sumele provenite din vânzarea, închirierea, concesionarea bunurilor din patrimoniul public, precum şi din veniturile realizate care se constituie sursă la bugetul de stat;
k) urmăreşte şi efectuează plata obligaţiilor faţă de organismele şi structurile internaţionale la care ASAS este membră;
l) acordă viza „Bun de plată“ pentru plata facturilor şi deconturilor aferente cheltuielilor iniţiate de departamentul economic, avizate în prealabil cu „Certificat în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii“;
– atribuţii referitoare la casierie:
a) organizează activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale;
b) ia măsuri pentru efectuarea tuturor plăţilor în numerar, precum şi pentru efectuarea operaţiunilor curente cu Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti şi cu alte instituţii bancare la care sunt deschise conturi curente în lei sau în valută;
– atribuţii în domeniul contabilităţii:
a) organizează şi conduce contabilitatea generală bazată pe principiul constatării drepturilor şi obligaţiilor, asigurând efectuarea înregistrării operaţiunilor economico-financiare pe baza principiilor contabilităţii de angajamente; asigură organizarea contabilităţii cheltuielilor şi veniturilor bugetare, care să reflecte încasarea veniturilor şi plata cheltuielilor aferente exerciţiului bugetar;
b) asigură ţinerea corectă şi la zi a evidenţei financiar-contabile a aparatului propriu al ASAS, conform prevederilor legii contabilităţii şi planului de conturi aprobat pentru instituţiile publice;
c) verifică documentele justificative primite şi întocmeşte notele contabile pentru toate operaţiunile economico-financiare;
d) asigură evidenţa contabilă a debitorilor şi colaborează cu Serviciul juridic pentru recuperarea creanţelor eligibile;
e) asigură evidenţa contabilă a împrumuturilor şi a datoriilor asimilate;
f) asigură evidenţa contabilă a imobilizărilor necorporale, imobilizărilor corporale, imobilizărilor în curs şi a imobilizărilor financiare;
g) asigură evidenţa contabilă a materialelor şi a obiectelor de inventar;
h) asigură evidenţa contabilă a furnizorilor;
i) asigură evidenţa contabilă a drepturilor de personal şi a conturilor asimilate;
j) asigură evidenţa contabilă a datoriilor către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, protecţie socială şi conturi asimilate;
k) asigură evidenţa contabilă a conturilor de trezorerie;
l) asigură evidenţa contabilă a fondurilor externe nerambursabile de preaderare, ale altor donatori şi din alte facilităţi şi instrumente postaderare;
m) asigură evidenţa contabilă a cheltuielilor aferente programelor cu finanţare rambursabilă;
n) asigură evidenţa contabilă a fondurilor cu destinaţie specială;
o) asigură evidenţa contabilă a disponibilului din împrumuturi;
p) asigură evidenţa contabilă a cheltuielilor;
q) asigură evidenţa contabilă a finanţărilor şi a veniturilor;
r) asigură evidenţa rezultatului patrimonial;
s) asigură înregistrarea în contabilitate a obligaţiilor financiare ale ASAS faţă de organismele şi structurile internaţionale la care România este membră prin intermediul ministerului;
t) asigură evidenţa contabilă a conturilor în afara bilanţului, conform prevederilor legale;
– atribuţii referitoare la evidenţa patrimoniului:
a) organizează şi efectuează operaţiunile prevăzute de lege privind evidenţa contabilă a patrimoniului din aparatul propriu al ASAS;
b) îndrumă activitatea de inventariere;
c) analizează şi avizează, în limitele competenţelor, propunerile făcute de comisia de inventariere privind scoaterea din funcţiune a unor mijloace fixe, casarea şi declasarea mijloacelor fixe şi a altor bunuri materiale fără mişcare, potrivit reglementărilor în vigoare;
d) completează registrul-inventar, conform prevederilor legale;
e) înregistrează în evidenţa contabilă rezultatele inventarierii, în baza procesului-verbal de inventariere, aprobat de ordonatorul principal de credite şi conform prevederilor legale;
f) coordonează operaţiunile de valorificare a bunurilor prevăzute la lit. c);
– atribuţii referitoare la situaţiile financiare:
a) organizează evidenţa sintetică şi analitică, întocmeşte balanţele de verificare lunare, pentru activitatea aparatului propriu;
b) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale, precum şi alte raportări lunare şi trimestriale pentru aparatul propriu al ASAS, conform prevederilor legale;
c) răspunde de întocmirea registrelor contabile obligatorii: registrul-jurnal, registrul-inventar, cartea mare;
d) întocmeşte situaţia privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate;
e) centralizează situaţiile financiare ale unităţilor de cercetare-dezvoltare din subordine, la nivelul ASAS, după care le supune spre aprobare ordonatorului de credite, în vederea transmiterii la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
f) întocmeşte şi transmite în sistemul de raportare FOREXEBUG formularele prevăzute de legislaţia în vigoare;
– atribuţii faţă de comisii de inspecţie, control, audit:
a) are obligaţia de a asigura organelor de control condiţiile necesare desfăşurării activităţii, punându-le la dispoziţie documentele necesare pentru îndeplinirea misiunilor;
b) asigură implementarea recomandărilor specifice ca urmare a rapoartelor de audit şi control emise de organismele abilitate;
– alte atribuţii:
a) întocmeşte şi transmite, la termenele comunicate de către compartimentele de specialitate, situaţia financiară a cheltuielilor efectuate din fonduri nerambursate acordate ASAS sau din fonduri alocate cofinanţării proiectelor nerambursabile, în vederea raportării acestora către instituţiile finanţatoare şi/sau către alte instituţii competente, după caz;
b) colaborează cu serviciile de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative specifice, în domeniul său de competenţă;
c) întocmeşte proiectele de ordin privind stabilirea competenţelor pentru angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor pe parcursul exerciţiului bugetar, în limita bugetului aprobat conform prevederilor legale;
d) se ocupă de încheierea contractelor pentru constituire de garanţii gestionare în numerar, evidenţa, păstrarea, actualizarea, utilizarea, reconstituirea şi restituirea acestora;
e) face propuneri către compartimentul resurse umane pentru organizarea de cursuri de pregătire şi perfecţionare a cunoştinţelor pentru personalul din cadrul serviciului, pe baza unei analize prealabile a nevoilor de pregătire şi perfecţionare;
f) elaborează puncte de vedere la cererile, sesizările, memoriile primite, în domeniul specific de activitate.
ART. 40
La nivelul Direcţiei economice sunt constituite următoarele evidenţe:
a) registrul de evidenţă cu numerele date pentru propunerile, angajamentele şi ordonanţările la plată;
b) registrul de casă şi registrul de bancă;
c) registrul de evidenţă cu numerele atribuite ordinelor de plată prin trezorerie şi bănci;
d) registrul-jurnal;
e) registrul-inventar;
f) registrul operaţiunilor supuse vizei de control financiar preventiv;
g) registrul proceselor-verbale de predare-primire a documentelor la arhivă."
ART. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole
şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“,
Ioan Jelev
Bucureşti, 13 martie 2025.
Nr. 1.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: