Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 1.505 din 17 iunie 2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3.243/2022
EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 586 din 24 iunie 2025
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
având în vedere dispoziţiile art. 152 alin. (2) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciară, cu modificările ulterioare, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi,
Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
ART. I
Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3.243/2022, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1254 şi 1254 bis din 27 decembrie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. După articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu următorul cuprins:
"ART. 11^1
(1) În îndeplinirea atribuţiilor manageriale prevăzute la art. 7-11, conducătorii instanţelor utilizează instrumentele manageriale digitale puse la dispoziţie de Consiliul Superior al Magistraturii prin aplicaţia informatică Optimapp, cu sprijinul specialiştilor IT din cadrul instanţelor judecătoreşti şi cu suportul tehnic de specialitate al Serviciului informatică şi statistică judiciară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Ori de câte ori consideră necesar, conducătorii instanţelor prevăzuţi la art. 7-11 transmit către Serviciul informatică şi statistică judiciară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii propuneri de îmbunătăţire a aplicaţiei informatice Optimapp."
2. După articolul 49 se introduce un nou articol, articolul 49^1, cu următorul cuprins:
"ART. 49^1
(1) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 47-49, prim-grefierii, grefierii-şefi şi grefierii şefi secţie utilizează instrumentele manageriale digitale puse la dispoziţie de Consiliul Superior al Magistraturii prin aplicaţia informatică Optimapp, cu sprijinul specialiştilor IT din cadrul instanţelor judecătoreşti şi cu suportul tehnic de specialitate al Serviciului informatică şi statistică judiciară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Ori de câte ori consideră necesar, prim-grefierii, grefierii-şefi şi grefierii şefi secţie transmit preşedintelui instanţei propuneri de îmbunătăţire a aplicaţiei informatice Optimapp."
3. După articolul 79 se introduce un nou articol, articolul 79^1, cu următorul cuprins:
"ART. 79^1
(1) Personalul din cadrul compartimentului economico-financiar şi administrativ şi al biroului de informare şi relaţii publice utilizează, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, funcţionalităţile specifice existente în aplicaţia informatică Optimapp, cu sprijinul specialiştilor IT din cadrul instanţelor judecătoreşti şi cu suportul tehnic de specialitate al Serviciului informatică şi statistică judiciară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Ori de câte ori consideră necesar, managerul economic şi conducătorii compartimentelor din cadrul compartimentului economico-financiar şi administrativ, precum şi conducătorul biroului de informare şi relaţii publice transmit preşedintelui instanţei propuneri de îmbunătăţire a aplicaţiei informatice Optimapp."
4. La articolul 83, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 83
(1) Înregistrările în registrele şi condicile existente la fiecare instanţă se ţin în sistem informatizat. Acestea se pot păstra şi pe suport hârtie, în măsura în care aplicaţiile informatice existente (ECRIS, Optimapp etc.) nu asigură toate funcţionalităţile necesare pentru evidenţa completă a activităţilor. În măsura în care nu este posibilă, din motive obiective, utilizarea aplicaţiilor informatice pentru derularea activităţilor judiciare şi/sau administrative, se vor utiliza alte metode de înregistrare, urmând ca înregistrările digitale să fie actualizate ulterior, în timp util, cu sprijinul specialiştilor IT."
5. După articolul 94 se introduce un nou articol, articolul 94^1, cu următorul cuprins:
"ART. 94^1
(1) Cererile adresate instanţei, precum şi înscrisurile însoţitoare, transmise prin poşta electronică, se trimit exclusiv în format PDF, prin ataşare directă la mesajul e-mail.
(2) Nu se acceptă transmiterea ataşamentelor în alte formate şi nici linkuri către platforme de stocare şi partajare a fişierelor, cu excepţia situaţiei în care instanţa solicită expres acest lucru.
(3) În cazul în care un e-mail adresat instanţei conţine ataşamente în alt format decât PDF sau include linkuri către platforme externe, acesta nu va fi prelucrat de compartimentele de specialitate, iar ataşamentele nu vor fi listate sau depuse la dosar.
(4) Expeditorul va fi notificat cu privire la neconformitatea mesajului transmis şi la necesitatea retransmiterii documentelor în formatul acceptat."
6. La articolul 147, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) s-au expediat actele de punere în executare a cheltuielilor judiciare avansate de stat şi a amenzii judiciare şi s-a primit confirmarea transmiterii comunicării acestora;"
ART. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Elena Costache
Bucureşti, 17 iunie 2025.
Nr. 1.505.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: