Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.465 din 8 decembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului şi pentru completarea art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 443/2022 pentru aprobarea conţinutului instrumentului de prezentare şi motivare, a structurii raportului privind implementarea actelor normative, a instrucţiunilor metodologice pentru realizarea evaluării impactului, precum şi pentru înfiinţarea Consiliului consultativ pentru evaluarea impactului actelor normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.465 din 8 decembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului şi pentru completarea art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 443/2022 pentru aprobarea conţinutului instrumentului de prezentare şi motivare, a structurii raportului privind implementarea actelor normative, a instrucţiunilor metodologice pentru realizarea evaluării impactului, precum şi pentru înfiinţarea Consiliului consultativ pentru evaluarea impactului actelor normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1193 din 12 decembrie 2022
    În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 24 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 17 februarie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3 alineatul (1) punctul 5, litera q) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "q) în colaborare cu structura din Ministerul Afacerilor Externe cu atribuţii în coordonarea procesului de aderare a României la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), asigură suportul tuturor activităţilor necesare procesului tehnic al dosarului de aderare a României la OCDE, precum şi secretariatul Comitetului naţional pentru aderarea României la OCDE, respectiv secretariatul Task-Force-ului interinstituţional ca structură de lucru a comitetului. Activităţile sunt coordonate de coordonatorul naţional pentru aderare la OCDE, secretar de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, şi coordonatorul naţional adjunct, consilier de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului;"

    2. La articolul 3 alineatul (1), după punctul 21^1 se introduce un nou punct, pct. 21^2, cu următorul cuprins:
    "21^2. asigură monitorizarea executării hotărârilor pronunţate de Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) prin care s-a constatat încălcarea Convenţiei pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale ca urmare a neexecutării unor hotărâri judecătoreşti pronunţate împotriva unor debitori publici din România;"

    3. La articolul 3 alineatul (1), după punctul 31 se introduce un nou punct, pct. 32, cu următorul cuprins:
    "32. în domeniul gestionării implementării reformelor, investiţiilor şi obiectivelor specifice componentelor din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, denumit în continuare PNRR, aflate în responsabilitatea sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare, îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) îndeplineşte rolul de coordonator de reforme şi/sau investiţii şi asigură implementarea directă a reformelor, investiţiilor şi obiectivelor specifice componentelor din PNRR aflate în responsabilitatea sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    b) contribuie la elaborarea şi modificarea reformelor, investiţiilor şi obiectivelor specifice componentelor din PNRR care se află în responsabilitatea sa şi se asigură de utilizarea eficientă, efectivă şi transparentă a fondurilor din care se finanţează acestea;
    c) lansează, după caz, apeluri de proiecte, realizează evaluarea, selecţia şi contractarea proiectelor, cu respectarea principiilor aplicabile Mecanismului de redresare şi rezilienţă, şi asigură monitorizarea acestora;
    d) asigură implementarea activităţilor prevăzute în cadrul acordului de finanţare şi raportează către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, coordonatorul naţional al PNRR, progresul în cadrul acestora;
    e) adoptă sistemul de control intern, adaptat la specificul intervenţiei, care previne, detectează şi constată neregulile, respectiv implementează procedurile pentru prevenirea conflictelor de interese, fraudei, corupţiei şi dublei finanţări, asigurând principiul bunei gestiuni financiare şi protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene;
    f) elaborează şi adoptă proceduri proprii de verificare şi control, adaptate la specificul intervenţiilor, pentru a asigura îndeplinirea obiectivelor şi a etapelor contractuale;
    g) asigură respectarea instrucţiunilor MIPE şi utilizarea formularelor elaborate de acesta în scopul implementării PNRR;
    h) realizează plăţile şi le centralizează în cadrul rapoartelor de progres pentru îndeplinirea jaloanelor şi ţintelor din cadrul reformelor, investiţiilor şi obiectivelor specifice componentelor din PNRR, care se transmit trimestrial la MIPE;
    i) monitorizează stadiul de îndeplinire pentru fiecare jalon şi ţintă din cadrul reformelor, investiţiilor şi obiectivelor specifice componentelor din PNRR, cu respectarea prevederilor din anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării PNRR;
    j) asigură transmiterea, prin mijloace electronice, către MIPE a tuturor informaţiilor referitoare la proiecte, reforme, investiţii şi obiective specifice componentelor din PNRR, la condiţiile contractuale, inclusiv stadiul îndeplinirii ţintelor şi jaloanelor, potrivit obligaţiilor stabilite în acordul de finanţare semnat cu MIPE, precum şi cu privire la beneficiarul real, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    k) transmite MIPE situaţiile privind sumele estimate a fi utilizate trimestrial, pentru proiectele finanţate din fonduri europene în cadrul PNRR, precum şi raportări centralizate privind efectuarea cheltuielilor realizate din fonduri europene pentru reformele, investiţiile şi obiectivele specifice componentelor din PNRR, respectiv îndeplinirea jaloanelor şi ţintelor în cadrul reformelor şi investiţiilor asociate acestor fonduri, pe care le certifică;
    l) îndeplineşte şi alte atribuţii necesare pentru asigurarea implementării reformelor, investiţiilor şi obiectivelor specifice componentelor din PNRR care fac obiectul finanţării din PNRR, stabilite prin Comitetul interministerial de coordonare, prin aranjamentele operaţionale aprobate de Comisia Europeană sau prin normele de aplicare, procedurile şi ghidurile aferente sistemului de management şi control;
    m) asigură colectarea şi introducerea datelor şi a documentelor prin sistemul informatic al PNRR privind procesul de evaluare, selecţie, contractare, implementare, respectiv plată pentru proiectele finanţate în cadrul PNRR, inclusiv pentru reformele, investiţiile şi obiectivele specifice componentelor din PNRR, precum şi cu privire la beneficiarul real, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2021/241;
    n) asigură arhivarea corespunzătoare a tuturor datelor/documentelor aferente procesului de implementare a acordurilor/contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare/acordurilor de implementare/convenţiilor de finanţare, în conformitate cu funcţiile, atribuţiile şi tipurile de documente specifice, şi asigură accesul neîngrădit la acestea al entităţilor naţionale/europene cu atribuţii în verificarea, controlul şi auditarea fondurilor europene şi naţionale;
    o) asigură îndeplinirea măsurilor legate de vizibilitatea fondurilor din partea Uniunii Europene, inclusiv, atunci când este cazul, prin afişarea emblemei Uniunii Europene şi a declaraţiei de finanţare corespunzătoare cu următorul conţinut: «finanţat de Uniunea Europeană - Next Generation EU», precum şi oferirea de informaţii specifice coerente, concrete şi proporţionale unor categorii de public diverse, care includ mass-media şi publicul larg, cu respectarea prevederilor Manualului de identitate vizuală al PNRR."

    4. După articolul 8 se introduce un nou articol, art. 8^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 8^1
    Structura organizatorică şi numărul maxim de posturi sunt prevăzute în anexa nr. 6 la prezenta hotărâre."

    5. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."

    6. După anexa nr. 5 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 6, al cărei conţinut este prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Încadrarea personalului în numărul maxim de posturi şi în structura organizatorică prevăzută în anexa la prezenta hotărâre se realizează cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. III
    La articolul 11 din Hotărârea Guvernului nr. 443/2022 pentru aprobarea conţinutului instrumentului de prezentare şi motivare, a structurii raportului privind implementarea actelor normative, a instrucţiunilor metodologice pentru realizarea evaluării impactului, precum şi pentru înfiinţarea Consiliului consultativ pentru evaluarea impactului actelor normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 5 aprilie 2022, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (4^1) şi (4^2), cu următorul cuprins:
    "(4^1) Membrii Consiliului beneficiază de o indemnizaţie al cărei cuantum brut lunar reprezintă 25% din indemnizaţia acordată unui secretar de stat.
(4^2) Fondurile pentru acordarea indemnizaţiei sunt asigurate din bugetul Secretariatului General al Guvernului"


    ART. IV
    Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 17 februarie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Janina-Mirela Sitaru,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu


    Bucureşti, 8 decembrie 2022.
    Nr. 1.465.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 137/2020
    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Secretariatului General al Guvernului
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016