Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.336 din 29 decembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.336 din 29 decembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1196 din 29 decembrie 2023
     În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
        Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 13 ianuarie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    A. Titlul IV "Impozitul pe venit"
    1. La punctul 33, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) În aplicarea prevederilor art. 111 alin. (1) din Codul fiscal se definesc următorii termeni:
    a) prin contribuabil, în sensul art. 111 din Codul fiscal, se înţelege persoana fizică căreia îi revine obligaţia de plată a impozitului.
        În cazul transferului dreptului de proprietate sau al dezmembrămintelor acestuia prin acte juridice între vii, contribuabil este cel din patrimoniul căruia se transferă dreptul de proprietate sau dezmembrămintele acestuia: vânzătorul, credirentierul, transmiţătorul în cazul contractului de întreţinere, al actului de dare în plată, al contractului de tranzacţie, cu excepţia transferului prin donaţie, precum şi a constituirii sau transmiterii dezmembrămintelor dreptului de proprietate cu titlu gratuit.
        În contractele de schimb imobiliar, calitatea de contribuabil o au toţi copermutanţii, coschimbaşii, cu excepţia schimbului unui bun imobil, proprietate imobiliară, cu un bun mobil, situaţie în care calitatea de contribuabil o are numai proprietarul bunului imobil.
     În cazul transferului dreptului de proprietate prin donaţie, calitatea de contribuabil revine donatarului, în situaţia în care acesta este contribuabil potrivit prevederilor titlului IV «Impozitul pe venit» din Codul fiscal.
     În cazul constituirii sau transmiterii dezmembrămintelor dreptului de proprietate cu titlu gratuit, calitatea de contribuabil revine dobânditorului dezmembrămintelor, în situaţia în care acesta este contribuabil potrivit prevederilor titlului IV «Impozitul pe venit» din Codul fiscal.
        Contribuabil este şi persoana fizică din patrimoniul căreia se transferă dreptul de proprietate sau dezmembrăminte ale acestuia cu titlu de aport la capitalul social.
        În cazul transferului dreptului de proprietate pentru cauză de moarte, prin succesiune legală sau testamentară, calitatea de contribuabil revine moştenitorilor legali sau testamentari, precum şi legatarilor cu titlu particular;
    b) prin construcţii de orice fel se înţelege:
    (i) construcţii cu destinaţia de locuinţă;
    (ii) construcţii cu destinaţia de spaţii comerciale;
    (iii) construcţii industriale, hale de producţie, sedii administrative, platforme industriale, garaje, parcări;
    (iv) orice construcţie sau amenajare subterană ori supraterană cu caracter permanent, pentru a cărei edificare este necesară autorizaţia de construcţie în condiţiile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) prin terenul aferent construcţiilor se înţelege terenuri-curţi, construcţii şi anexele acestora, conform titlului de proprietate, identificat printr-un identificator unic - numărul cadastral - sau care constituie un singur corp funciar;
    d) prin terenuri de orice fel, fără construcţii, se înţelege terenurile situate în intravilan sau extravilan, indiferent de categoria de folosinţă, cum ar fi: curţi, grădini, teren arabil, păşune, fâneaţă, teren forestier, vii, livezi şi altele asemenea pe care nu sunt amplasate construcţii şi nu pot fi încadrate în categoria terenurilor aferente construcţiilor în înţelesul lit. c);
    e) prin transferul dreptului de proprietate sau al dezmembrămintelor acestuia se înţelege înstrăinarea, prin acte juridice între vii, a dreptului de proprietate sau a dezmembrămintelor acestuia, indiferent de tipul sau natura actului prin care se realizează acest transfer: vânzare- cumpărare, donaţie, rentă viageră, întreţinere, schimb, dare în plată, tranzacţie, aport la capitalul social, inclusiv în cazul când transferul se realizează în baza unei hotărâri judecătoreşti şi altele asemenea;
    f) nu constituie transfer impozabil constatarea prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă/hotărâre judecătorească definitivă şi executorie a dobândirii dreptului de proprietate ca efect al uzucapiunii.
    g) pentru determinarea perioadei de deţinere, termenul de la care aceasta începe să curgă este data dobândirii dreptului de proprietate, iar calculul termenului se face în condiţiile dreptului comun.
        Termenul în raport cu care se calculează data dobândirii este:
    (i) pentru construcţiile noi şi terenul aferent acestora, termenul curge de la data încheierii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, în condiţiile prevăzute de lege;
    (ii) pentru aceeaşi construcţie edificată la date diferite, termenul curge de la data ultimului procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, în condiţiile prevăzute de lege;
    (iii) pentru construcţiile neterminate şi terenul aferent acestora, termenul se calculează de la data dobândirii dreptului de proprietate sau dezmembrămintelor sale asupra terenului;
    (iv) pentru construcţiile de orice fel şi terenurile aferente acestora, precum şi pentru terenurile de orice fel fără construcţii, altele decât cele prevăzute la (i)-(iii), termenul curge de la data actului prin care au fost dobândite;
    h) data dobândirii se consideră:
    (i) pentru imobilele dobândite prin reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate în baza legilor fondului funciar: Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare, data dobândirii este considerată data validării, prin hotărârea comisiei judeţene de aplicare a legilor de mai sus, a propunerilor făcute de comisiile locale de aplicare a acestor legi. Numărul şi data hotărârii sunt înscrise în adeverinţele eliberate de comisiile locale fiecărui solicitant îndreptăţit la restituire ori constituire;
    (ii) pentru imobilele atribuite, restituite, retrocedate în baza următoarelor legi: Legea nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificările ulterioare, Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 247/2005, cu modificările şi completările ulterioare, data dobândirii este considerată data emiterii actului administrativ, respectiv ordinul prefectului, dispoziţia de restituire sau orice alt act administrativ în materie;
    (iii) în cazul în care foştii proprietari sau moştenitorii acestora au dobândit dreptul de proprietate prin hotărâre judecătorească, data dobândirii este considerată data rămânerii definitive şi irevocabile/definitive şi executorii a hotărârii judecătoreşti;
    (iv) pentru imobilele dobândite cu titlu de uzucapiune, constatat prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă/definitivă şi executorie, data dobândirii este considerată data la care a început să curgă termenul de uzucapiune;
    (v) în cazul înstrăinării unor imobile rezultate din dezmembrarea, respectiv dezlipirea unui imobil, data dobândirii acestor imobile este data dobândirii imobilului iniţial care a fost supus dezlipirii, respectiv dezmembrării;
    (vi) în cazul înstrăinării terenurilor alipite şi ulterior dezmembrate, respectiv dezlipite, data dobândirii este considerată data la care a fost dobândit imobilul cu suprafaţa cea mai mare din operaţia de alipire;
    (vii) în cazul înstrăinării unor imobile rezultate din alipirea unora dobândite la date diferite, impozitul se va calcula în funcţie de data dobândirii parcelei cu suprafaţa cea mai mare;
    (viii) în cazul în care parcelele alipite au suprafeţe egale, data dobândirii este considerată data la care a fost dobândită ultima parcelă;
    (ix) în cazul schimbului, data dobândirii imobilelor care fac obiectul schimbului va fi data la care fiecare copermutant, respectiv coschimbaş, a dobândit proprietatea;
    (x) în cazul imobilelor dobândite prin moştenire, data dobândirii este considerată data decesului autorului succesiunii, indiferent de data la care s-a eliberat certificatul de moştenitor sau a rămas definitivă şi irevocabilă/definitivă şi executorie hotărârea judecătorească, în cazul procedurii finalizate prin hotărâre judecătorească;
    (xi) în cazul înstrăinării unor proprietăţi imobiliare pentru care nuda proprietate şi dezmembrămintele aceluiaşi drept de proprietate au fost dobândite la date diferite, data dobândirii se consideră data dobândirii nudei proprietăţi;
    (xii) în cazul înstrăinării unor proprietăţi imobiliare deţinute de doi sau mai mulţi proprietari, fiecare dobândind dreptul de proprietate în cote diferite, la date diferite, data dobândirii este cea corespunzătoare dobândirii fiecărei cote-părţi de fiecare dintre proprietari;
    (xiii) în cazul înstrăinării unei proprietăţi imobiliare deţinute de un proprietar, pentru care dreptul de proprietate a fost dobândit în cote diferite, la date diferite, data dobândirii este cea corespunzătoare dobândirii fiecărei cote-părţi;
    (xiv) în cazul transferului dreptului de proprietate prin donaţie, precum şi în cazul constituirii sau transmiterii dezmembrămintelor dreptului de proprietate cu titlu gratuit, data dobândirii este data încheierii actului autentic sau, după caz, data rămânerii definitive şi irevocabile/definitive şi executorii a hotărârii judecătoreşti."

    2. La punctul 33 alineatul (2), după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "Nu se datorează impozit la notarea posesiei de fapt în cartea funciară în cadrul procesului de înregistrare sistematică sau sporadică şi al intabulării ulterioare a dreptului de proprietate ca efect al notării posesiei de fapt, în condiţiile art. 13 şi 41 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. La punctul 33, alineatele (4) şi (4^1)-(4^3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) În sensul prevederilor art. 111 alin. (4) din Codul fiscal, la transmiterea dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia, impozitul prevăzut la art. 111 alin. (1) şi (3) din Codul fiscal se calculează, în funcţie de perioada de deţinere a proprietăţii imobiliare şi de valoarea declarată de părţi, sau după caz, de valoarea stabilită prin studiul de piaţă, în situaţia în care valoarea declarată este inferioară valorii minime stabilite prin studiul de piaţă realizat de către camerele notarilor publici cu experţi evaluatori autorizaţi în condiţiile legii. Valoarea tranzacţiei proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, luată în calcul la stabilirea impozitului, nu include TVA aferentă, în cazul în care aceasta se aplică tranzacţiei respective.
        La constituirea sau transmiterea dezmembrămintelor dreptului de proprietate, impozitul se determină la valoarea declarată de părţi, dar nu mai puţin de 20% din valoarea minimă stabilită prin studiul de piaţă realizat de către camerele notarilor publici cu experţi evaluatori autorizaţi în condiţiile legii. Aceeaşi valoare se va stabili şi la stingerea pe cale convenţională sau prin consimţământul titularului acestor dezmembrăminte.
        La transmiterea nudei proprietăţi, impozitul se determină la valoarea declarată de părţi, dar nu mai puţin de 80% din valoarea minimă stabilită prin studiul de piaţă realizat de către camerele notarilor publici cu experţi evaluatori autorizaţi în condiţiile legii.
        În cazul transferului unei proprietăţi imobiliare deţinute în coproprietate, impozitul este datorat de fiecare coproprietar, corespunzător cotei-părţi de deţinere. În situaţia în care cotele-părţi de deţinere nu sunt precizate, se prezumă că fiecare coproprietar deţine o cotă-parte egală cu a celorlalţi.
        În cazul transferului unei proprietăţi imobiliare deţinute în devălmăşie, impozitul este datorat de fiecare coproprietar devălmaş în cote-părţi egale.
        În cazul în care sunt transferate mai multe proprietăţi imobiliare din patrimoniul personal, printr-un singur act juridic între vii şi indiferent de numărul proprietarilor, impozitul este datorat de fiecare proprietar în funcţie de valoarea cotei-părţi din fiecare proprietate imobiliară înstrăinată.
        În cazul unei/unor proprietăţi imobiliare transferate cu titlu de aport la capitalul social, valoarea la care se stabileşte impozitul este valoarea prevăzută în actul prin care s-a realizat aducerea bunului imobil ca aport în natură la capitalul social, raportul de evaluare sau studiul de piaţă, după caz, astfel:
    a) în situaţia în care legislaţia în materie impune întocmirea unui raport de evaluare, valoarea din actul de transfer, dar nu mai puţin de valoarea rezultată din raportul de evaluare;
    b) în situaţia în care legislaţia în materie nu impune întocmirea unui raport de evaluare, valoarea din actul de transfer sau valoarea stabilită prin studiul de piaţă, în cazul în care valoarea declarată este inferioară valorii minime stabilite prin studiul de piaţă realizat de către camerele notarilor publici cu experţi evaluatori autorizaţi în condiţiile legii.
        Pentru construcţiile neterminate, la înstrăinarea acestora, valoarea se stabileşte pe baza unui raport de expertiză/evaluare, care cuprinde valoarea construcţiei neterminate la care se adaugă valoarea terenului aferent, declarată de părţi. Raportul de expertiză/evaluare se întocmeşte pe cheltuiala contribuabilului de un expert/evaluator autorizat în condiţiile legii.
     În cazul schimbului unei/unor proprietăţi imobiliare cu altă/alte proprietate imobiliară/proprietăţi imobiliare se consideră că au loc două/mai multe tranzacţii, iar impozitul se calculează la valoarea fiecăreia din proprietăţile imobiliare transmise, în condiţiile prevăzute la alin. (4) al art. 111 din Codul fiscal.
     În cazul schimbului unei proprietăţi imobiliare cu un bun mobil al unei persoane fizice, impozitul se datorează de persoana fizică ce transmite proprietatea imobiliară, la valoarea proprietăţii imobiliare din actul de transfer, în condiţiile prevăzute la alin. (4) al art. 111 din Codul fiscal.
        Studiul de piaţă reprezintă colectarea informaţiilor de pe piaţa imobiliară în ceea priveşte oferta/cererea şi valorile de piaţă corespunzătoare proprietăţilor imobiliare care fac obiectul transferului dreptului de proprietate potrivit prevederilor art. 111 din Codul fiscal. Acesta trebuie să conţină informaţii privind valorile minime consemnate pe piaţa imobiliară în anul precedent în funcţie de tipul proprietăţii imobiliare, de categoria localităţii unde se află situată aceasta, respectiv zone în cadrul localităţii/rangul localităţii. Studiile de piaţă sunt comunicate de către Camerele Notarilor Publici, după fiecare actualizare, direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru a fi utilizate începând cu data de întâi a lunii următoare primirii acestora.
(4^1) În cazul transferului unei proprietăţi imobiliare deţinute în coproprietate, baza de calcul a impozitului pentru fiecare proprietar o reprezintă partea din valoarea totală a tranzacţiei sau valoarea stabilită prin studiul de piaţă, după caz, corespunzătoare cotei de deţinere. În situaţia în care cotele de deţinere nu sunt precizate, se prezumă că fiecare coproprietar deţine o cotă egală cu a celorlalţi.
(4^2) În cazul transferului unei proprietăţi imobiliare deţinute în devălmăşie, baza de calcul a impozitului ce revine coproprietarilor devălmaşi se atribuie fiecăruia în cote egale din valoarea totală a tranzacţiei sau valoarea stabilită prin studiul de piaţă, după caz.
(4^3) În cazul în care sunt transferate mai multe proprietăţi imobiliare din patrimoniul personal, printr-un singur act juridic între vii şi indiferent de numărul proprietarilor, baza de calcul al impozitului ce revine fiecărui proprietar, determinată pentru fiecare proprietate imobiliară transferată, se calculează în funcţie de valoarea cotei de proprietate înstrăinate aşa cum rezultă din actul de transfer."

    4. La punctul 33 alineatul (5), al 6-lea şi al 7-lea paragraf se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "În situaţia în care o hotărâre judecătorească sau documentaţia aferentă acesteia includ valoarea proprietăţii imobiliare, stabilită de un expert autorizat în condiţiile legii, impozitul se calculează la această valoare, pentru fiecare contribuabil, în funcţie de perioada de deţinere şi de cota-parte deţinută.
    În cazul în care în hotărârea judecătorească nu este precizată valoarea proprietăţii imobiliare stabilită de un expert autorizat în condiţiile legii sau în documentaţia aferentă hotărârii nu este cuprinsă expertiza privind stabilirea valorii de circulaţie a imobilului, impozitul se calculează la valoarea stabilită prin studiul de piaţă, pentru fiecare contribuabil, în funcţie de perioada de deţinere şi de cota parte deţinută."

    5. La punctul 33 alineatul (5), paragraful 9 se abrogă.

    B. Titlul VII " Taxa pe valoarea adăugată"
    1. La punctul 37 alineatul (4), partea introductivă şi litera ţ) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Cota redusă de taxă de 9% prevăzută la art. 291 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal se aplică pe tot lanţul economic de la producţie până la vânzarea către consumatorul final de către toţi furnizorii, indiferent de calitatea acestora, respectiv producători sau comercianţi, pentru livrarea bunurilor care se încadrează la următoarele coduri NC, indiferent de destinaţia acestora, cu excepţia alimentelor cu zahăr adăugat al căror conţinut total de zahăr este de minimum 10 g/100 g produs, altele decât laptele praf pentru nou-născuţi, sugari şi copii de vârstă mică, cozonacul şi biscuiţii:
        .......................
ţ) băuturi, oţet comestibil şi înlocuitori de oţet comestibil obţinuţi din acid acetic, care se încadrează la codurile NC 2201 şi 2209 00;"

    2. La punctul 37, după alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alin. (4^1)-(4^3), cu următorul cuprins:
    "(4^1) Conform art. 291 alin. (2) lit. e) pct. 3 din Codul fiscal, cota redusă de TVA de 9% se aplică pentru:
    a) laptele praf pentru nou-născuţi, sugari şi copii de vârstă mică, respectiv formulele de lapte praf de început, de continuare şi de creştere, care se încadrează la codurile NC 0402 şi NC 1901 10;
    b) cozonacul care este vândut sub această denumire şi care se încadrează la codul NC 1905;
    c) biscuiţii care sunt vânduţi sub această denumire şi care se încadrează la codurile NC 1905 31, 1905 90 45 şi 2309.
(4^2) Pentru alimentele prevăzute la art. 291 alin. (2) lit. e) pct. 3 din Codul fiscal, pe baza listei ingredientelor se determină dacă au zahăr adăugat, indiferent în ce cantitate, iar conţinutul total de zahăr este cel prevăzut în informaţiile nutriţionale.
(4^3) În cazul în care, pentru produsele prevăzute la art. 291 alin. (2) lit. e) pct. 3 din Codul fiscal, conţinutul total de zahăr este exprimat în grame/unitate de măsură pentru volum, persoanele impozabile trebuie să realizeze transformarea din unitatea de măsură pentru volum în unitatea de măsură pentru masă."

    3. La punctul 37 alineatul (5), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Pentru livrarea următoarelor bunuri, cu excepţia alimentelor cu zahăr adăugat, al căror conţinut total de zahăr este de minimum 10 g/100 g produs, datorită naturii lor, cota redusă de TVA de 9% se aplică de orice furnizor numai dacă acesta poate face dovada că sunt utilizate pentru prepararea alimentelor destinate consumului uman sau animal ori pentru a completa sau înlocui alimentele destinate consumului uman sau animal:"

    4. La punctul 37, alineatele (10), (14) şi (15) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(10) Cota redusă de TVA de 9% se aplică pentru livrarea, importul sau achiziţia intracomunitară de suplimente alimentare notificate care se regăsesc pe site-ul Ministerului Sănătăţii sau pe cel al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare, în conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.228/2005/244/63/2006 pentru aprobarea Normelor tehnice privind comercializarea suplimentelor alimentare predozate de origine animală şi vegetală şi/sau a amestecurilor acestora cu vitamine, minerale şi alţi nutrienţi, cu Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale şi al ministrului sănătăţii nr. 244/401/2005 privind prelucrarea, procesarea şi comercializarea plantelor medicinale şi aromatice utilizate ca atare, parţial procesate sau procesate sub formă de suplimente alimentare predozate şi cu Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.069/2007 pentru aprobarea Normelor privind suplimentele alimentare. Cota redusă de TVA de 9% nu se aplică pentru livrarea, importul sau achiziţia intracomunitară de suplimente alimentare care se încadrează în excepţiile prevăzute la art. 291 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal.
        .....................
(14) În sensul art. 291 alin. (2) lit. j) din Codul fiscal, prin cazare în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcţie similară se înţelege cazarea în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare turistică prevăzute la art. 2 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare. Cota redusă de taxă de 9% prevăzută la art. 291 alin. (2) lit. j) din Codul fiscal se aplică pentru tipurile de cazare în structurile de primire turistică cu funcţiune de cazare, prevăzute la art. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul cazării cu mic dejun, cu demipensiune, cu pensiune completă sau cu «all inclusive», astfel cum sunt definite la art. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare, cota redusă de TVA se aplică asupra preţului total al cazării, care poate include şi băuturi alcoolice, băuturi nealcoolice care se încadrează la codul NC 2202, precum şi alimente cu zahăr adăugat, al căror conţinut total de zahăr este de minimum 10 g/100 g produs. Orice persoană care acţionează în condiţiile prevăzute la pct. 8 alin. (2) sau care intermediază astfel de operaţiuni în nume propriu, dar în contul altei persoane, potrivit art. 271 alin. (2) din Codul fiscal, aplică cota de 9% a taxei, cu excepţia situaţiilor în care este obligatorie aplicarea regimului special de taxă pentru agenţii de turism, prevăzut la art. 311 din Codul fiscal.
(15) În aplicarea art. 291 alin. (2) lit. k) din Codul fiscal, prin servicii de restaurant şi de catering se înţelege serviciile prevăzute la pct. 18. Orice combinaţie de băuturi alcoolice şi nealcoolice, indiferent de concentraţia alcoolică, este considerată băutură alcoolică. Pentru băuturile alcoolice, precum şi pentru băuturile nealcoolice care se încadrează la codul NC 2202, servite la restaurant sau oferite în cazul serviciilor de catering, se aplică cota standard de TVA, fără a se considera că are loc o livrare separată de bunuri, oferirea de băuturi făcând parte din serviciile de restaurant sau de catering."

    5. La punctul 37, după alineatul (15) se introduc sase noi alineate, alin. (16)-(21), cu următorul cuprins:
    "(16) Cota redusă de taxă de 9% prevăzută la art. 291 alin. (2) lit. m) din Codul fiscal se aplică numai pentru livrarea, astfel cum este definită la art. 270 alin. (1) din Codul fiscal, a locuinţelor ca parte a politicii sociale, respectiv pentru transferul dreptului de a dispune ca un proprietar de bunurile prevăzute la art. 291 alin. (2) lit. m) din Codul fiscal.
(17) În aplicarea art. 291 alin. (2) lit. m) pct. 3 din Codul fiscal:
    a) anexele gospodăreşti nu se iau în calculul suprafeţei utile a locuinţei de 120 mp;
    b) valoarea-limită de 600.000 lei cuprinde valoarea locuinţei, inclusiv valoarea cotelor indivize din părţile comune ale imobilului şi a anexelor gospodăreşti şi, după caz, a terenului pe care este construită locuinţa, dar exclude unele drepturi de servitute legate de locuinţa respectivă.
(18) Suprafaţa utilă a locuinţei prevăzute la art. 291 alin. (2) lit. m) pct. 3 din Codul fiscal trebuie să fie înscrisă în documentaţia cadastrală anexată la actul juridic între vii care are ca obiect transferul dreptului de proprietate, încheiat în condiţiile legii.
(19) Persoanele impozabile care livrează locuinţe vor aplica cota de 9%, inclusiv pentru avansurile aferente acestor livrări, dacă din contractele încheiate rezultă că la momentul livrării vor fi îndeplinite toate condiţiile impuse de art. 291 alin. (2) lit. m) din Codul fiscal. În situaţia în care avansurile au fost facturate prin aplicarea cotei standard de TVA, la livrarea bunului imobil se efectuează regularizările prevăzute la art. 291 alin. (6) din Codul fiscal în vederea aplicării cotei de 9%, dacă toate condiţiile impuse de art. 291 alin. (2) lit. m) din Codul fiscal, astfel cum sunt detaliate şi de prezentele norme metodologice, sunt îndeplinite la data livrării.
(20) Pentru clădirile prevăzute la art. 291 alin. (2) lit. m) pct. 1, 2 şi 4 din Codul fiscal, cumpărătorul va pune la dispoziţia vânzătorului o declaraţie pe propria răspundere, autentificată de un notar, din care să rezulte că va utiliza aceste clădiri conform destinaţiei prevăzute de lege, care se păstrează de vânzător pentru justificarea aplicării cotei reduse de TVA de 9%. Declaraţia trebuie prezentată cel mai târziu până la momentul livrării clădirii respective. Prevederile art. 291 alin. (2) lit. m) pct. 1, 2 şi 4 din Codul fiscal se aplică şi în cazul livrării de părţi dintr-o clădire destinate scopurilor respective.
(21) În situaţia în care se comercializează un pachet care cuprinde bunuri/servicii supuse atât cotei reduse de TVA, cât şi cotei standard de TVA şi se poate stabili o operaţiune principală, cota de TVA aplicabilă pachetului este cota de TVA aplicabilă operaţiunii principale, conform pct. 23 alin. (1) lit. b), chiar dacă preţul fiecărui element care compune preţul total plătit de un consumator pentru a putea beneficia de această prestaţie poate fi identificat, astfel cum s-a pronunţat şi Curtea Europeană de Justiţie în Cauza C-463/16 Stadion Amsterdam CV.
    Exemplu: O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA oferă posibilitatea achiziţionării unui pachet de bunuri şi servicii constând în acces la un eveniment sportiv şi facilităţi în cadrul evenimentului sportiv, precum: servicii de catering/restaurant, produse alimentare, acces la parcare. În această situaţie, chiar dacă preţul fiecărui element care compune preţul total plătit de un consumator pentru a putea beneficia de această prestaţie ar putea fi identificat, cota de TVA aplicabilă pachetului este de 9%, respectiv cota de TVA aferentă accesului la evenimentul sportiv care reprezintă prestaţia principală."

    6. La punctul 38, alineatele (2)-(6) şi (9) se abrogă.
    7. La punctul 65^1, alineatele (1)-(6), (9) şi (10) se abrogă.
    8. La punctul 88 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) data comunicării certificatului de înregistrare în scopuri de TVA sau a deciziei privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, în cazurile prevăzute la art. 316 alin. (1) lit. a) şi alin. (10) din Codul fiscal. Prin excepţie, în cazul persoanelor impozabile care solicită odată cu înregistrarea în registrul comerţului şi înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data înregistrării persoanei impozabile în registrul comerţului."

    9. La punctul 88, după alineatul (21) se introduce un nou alineat, alin. (22), cu următorul cuprins:
    "(22) În cazul suspendării executării deciziei de anulare a înregistrării în scopuri de TVA, dispusă de instanţele de judecată în baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, toate efectele deciziei de anulare a înregistrării în scopuri de TVA sunt suspendate până la încetarea acesteia. Pe perioada suspendării, organul fiscal înregistrează în scopuri de TVA persoana impozabilă."


    C. Titlul VIII "Accize şi alte taxe speciale"
    1. La punctul 1, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
    "(11) În sensul art. 336 pct. 19 din Codul fiscal, operaţiunile de ambalare nu cuprind şi activităţile de postambalare a produselor accizabile, în vederea eliberării pentru consum. "Activităţile de postambalare" reprezintă realizarea unei ambalări suplimentare a produselor accizabile care sunt deja ambalate individual.
        Exemplu: Un antrepozit fiscal pentru depozitare produse din grupa tutunului prelucrat poate realiza, înainte de eliberarea pentru consum, o postambalare suplimentară a ţigărilor de foi recepţionate în regim suspensiv de accize care sunt ambalate deja individual. Pe ambalajul cu care produsele accizabile sunt eliberate pentru consum se aplică marcaje fiscale.""

    2. La punctul 37, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Nu se solicită nicio garanţie pentru deplasările de produse energetice prin conducte fixe, cu excepţia cazului în care există circumstanţe justificate în mod corespunzător."

    3. La punctul 37, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Antrepozitarul autorizat nu este obligat să constituie garanţie pentru produsele energetice supuse accizelor care sunt deplasate din România pe teritoriul Uniunii Europene exclusiv pe cale maritimă, în cazul în care celelalte state membre implicate sunt de acord."

    4. Punctul 165 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "165. (1) În sensul art. 439 alin. (2) lit. d) şi e) din Codul fiscal, prin băuturi nealcoolice se înţelege:
    a) băuturile care se încadrează la codul NC 2202;
    b) băuturile cu o concentraţie alcoolică de maximum 1,2% în volum, care se încadrează la codurile NC 2204, 2205, 2206 şi 2208.
    (2) În sensul art. 439 alin. (2) lit. d) şi e) din Codul fiscal, nu se consideră băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat băuturile pentru care consumatorul decide cantitatea de zahăr ce se adaugă în conţinutul acestora, produsele care nu pot fi consumate ca atare ca băuturi, precum şi băuturile preparate pe loc la care nu poate fi determinată cantitatea de zahăr la momentul vânzării.
    (3) Nu se consideră producţie şi vânzare în sensul art. 440 şi 441 din Codul fiscal servirea produselor prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. d) şi e) din Codul fiscal, în cadrul serviciilor de restaurant şi catering astfel cum sunt definite la pct. 18 de la titlul VII - «Taxa pe valoarea adăugată» din Normele metodologice.
    (4) Pentru produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. d) şi e) din Codul fiscal, zahărul adăugat, indiferent în ce cantitate, se determină pe baza listei ingredientelor, iar nivelul total de zahăr este cel prevăzut în conţinutul de nutrienţi.
    (5) În cazul în care, pentru produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. d) şi e) din Codul fiscal, nivelul total de zahăr este exprimat în grame/unitate de măsură pentru masă, pentru calcularea accizelor, operatorii economici prevăzuţi la art. 444 din Codul fiscal trebuie să realizeze transformarea din unitatea de măsură pentru masă în unitatea de măsură pentru volum.
    (6) În aplicarea art. 442 alin. (1) din Codul fiscal, pentru produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a)-c) din Codul fiscal care sunt prezentate sub forma unei rezerve care conţine în amestec oricare dintre produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a)-c) din Codul fiscal, cuantumul accizelor datorate reprezintă suma dintre accizele datorate pentru fiecare componentă în parte. Pentru produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cuantumul accizelor se determină prin aplicarea nivelului corespunzător prevăzut la nr. crt. 2 din anexa nr. 2 la titlul VIII - Accize şi alte taxe speciale din Codul fiscal, la cantitatea de tutun destinată inhalării fără ardere, conţinută în produsele care se încadrează la codul NC 2404 11 00. Pentru produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal, cuantumul accizelor se determină prin aplicarea nivelului corespunzător prevăzut la nr. crt. 3 din anexa nr. 2 la titlul VIII - Accize şi alte taxe speciale din Codul fiscal, la cantitatea de înlocuitor de tutun, cu sau fără nicotină, conţinută în produsele care se încadrează la codurile NC 2404 12 00 şi 2404 19 10.
    (7) În cazul în care produsele sunt prezentate sub forma unei rezerve care conţine atât produsele prevăzute la art. 354 alin. (4) din Codul fiscal, cât şi produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. b) sau c) din Codul fiscal, cuantumul accizelor datorate reprezintă suma dintre accizele datorate pentru fiecare componentă în parte.
    (8) Pentru produsele prevăzute la alin. (6) care sunt prezentate sub forma unei rezerve care conţine în amestec produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) şi b) din Codul fiscal sau produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) şi c) din Codul fiscal, fabricate în antrepozite fiscale de producţie din România, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 339-341 din Codul fiscal şi ale secţiunilor a 3-a, a 9-a şi a 16-a de la capitolul I - Regimul accizelor armonizate, titlul VIII - Accize şi alte taxe speciale din Codul fiscal.
    (9) Pentru produsele prevăzute la alin. (7) se aplică în mod corespunzător prevederile secţiunilor a 9-a - Regimul de antrepozitare, a 16-a - Deplasarea şi primirea produselor accizabile aflate în regim suspensiv de accize şi a 19-a - Marcarea produselor alcoolice şi a tutunului prelucrat."

    5. Punctul 169 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "169. Procesarea tutunului prelucrat în vederea obţinerii produselor prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal şi a produselor care se prezintă sub forma unei combinaţii între produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal şi cele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. b) sau lit. c) din Codul fiscal se efectuează în antrepozite fiscale de producţie tutun prelucrat."

    6. La punctul 170, alineatele (1) şi (15) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) În aplicarea art. 444 alin. (3) din Codul fiscal, operatorul economic care produce, achiziţionează din alte state membre ale Uniunii Europene sau importă produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a)-c) din Codul fiscal trebuie să se autorizeze la autoritatea vamală teritorială.
        ...............................
(15) Nu intră sub incidenţa prevederilor alin. (1) antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi pentru produsele prevăzute la pct. 165 alin. (7)."

    7. La punctul 170, după alineatul (15) se introduc două noi alineate, alin. (16) şi (17), cu următorul cuprins:
    "(16) În aplicarea art. 444 alin. (3^1) din Codul fiscal, operatorul economic care produce, achiziţionează din alte state membre ale Uniunii Europene sau importă produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. d) şi e) din codul fiscal trebuie să notifice autoritatea vamală teritorială. Notificarea se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 45^1 care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.
(17) În termen de 5 zile lucrătoare de la transmiterea notificării, autoritatea vamală teritorială înregistrează notificarea în registrul special creat în acest scop la nivelul autorităţii vamale competente."

    8. La punctul 170^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "170^1. (1) În aplicarea art. 448^2 alin. (1) din Codul fiscal, pentru produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, fabricate în antrepozite fiscale de producţie din România, pentru care accizele nearmonizate au fost plătite în România şi care ulterior sunt livrate intracomunitar, accizele virate la bugetul de stat pot fi restituite dacă livrarea este însoţită de documentul prevăzut în anexa nr. 46, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice, şi dacă se face dovada că produsele au fost recepţionate în statul membru de destinaţie."

    9. La punctul 170^2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "170^2. (1) În aplicarea art. 448^2 alin. (1) din Codul fiscal, pentru produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, fabricate în antrepozite fiscale de producţie din România, care sunt exportate, accizele virate la bugetul de stat pot fi restituite dacă se face dovada că produsele accizabile au părăsit teritoriul Uniunii Europene."

    10. Anexa nr. 45 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    11. După anexa nr. 45 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 45^1, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.



    ART. II
    (1) Cererile de înregistrare în scopuri de TVA depuse potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, de către persoanele impozabile care au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA odată cu înregistrarea în registrul comerţului, în cursul anului 2023, şi care nu se prezintă la sediul organului fiscal competent pentru ridicarea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA se anulează la împlinirea unui termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (2) Înregistrarea în scopuri de TVA se va considera valabilă începând cu data comunicării certificatului de înregistrare în scopuri de TVA pentru persoanele impozabile care au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA odată cu înregistrarea în registrul comerţului, în cursul anului 2023, şi care se prezintă la sediul organului fiscal competent pentru ridicarea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. III
     Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I lit. B şi C şi ale art. II, care intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2024.



                                                  PRIM-MINISTRU
                                                 ION-MARCEL CIOLACU
                                                  Contrasemnează:
                                               Ministrul finanţelor,
                                                 Marcel-Ioan Boloş

        Bucureşti, 29 decembrie 2023.
        Nr. 1.336.
    ANEXA 1

        *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
     (Anexa nr. 45 la normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal)

┌┬────────────────────────┬────────────┐
││Nr. înregistrare ……………. │Data ………….. │
└┴────────────────────────┴────────────┘

                                        CERERE
                              privind acordarea autorizaţiei de operator economic
                              cu produse supuse accizelor nearmonizate prevăzute
                           la art. 439 alin. (2) lit. a)-c) din Codul fiscal
                     (ataşaţi numărul suplimentar de pagini necesar pentru a asigura informaţiile complete)

┌─────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┐
│I.INFORMAŢII │ │
│GENERALE │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Numele │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Judeţul.............................Sectorul...............│
│ │Localitatea.............................................. │
│2. Adresa │Strada................................ Nr........ │
│ │Bloc............ Scara.......... Etaj......... Ap....... │
│ │Cod poştal............................ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Telefon │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Fax │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. Adresă e-mail │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. Codul de │ │
│identificare │ │
│fiscală │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. Numele şi │ │
│numărul de │ │
│telefon al │ │
│reprezentantului │ │
│legal sau al │ │
│altei persoane de│ │
│contact │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│8. Descrierea │ │
│activităţilor │ │
│economice │ │
│desfăşurate în │ │
│România │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│9. Numele, adresa│ │
│şi codul fiscal │ │
│al persoanelor │ │
│afiliate cu │ │
│operatorul │ │
│economic │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│10. Dacă │ │
│operatorul │ │
│economic este │ │
│persoană │ │
│juridică, numele,│ │
│adresa şi codul │ │
│numeric personal │ │
│al fiecărui │ │
│administrator; se│ │
│vor anexa şi │ │
│cazierele │ │
│judiciare ale │ │
│administratorilor│ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│11. Arătaţi dacă │ │
│operatorul │ │
│economic (sau în │ │
│cazul în care │ │
│operatorul │ │
│economic este │ │
│persoană │ │
│juridică, oricare│ │
│dintre │ │
│administratorii │Da [ ] Nu [ ] │
│săi) a fost │ │
│condamnat │ │
│definitiv în │ │
│ultimii 5 ani │ │
│pentru │ │
│infracţiunile │ │
│prevăzute în │ │
│legislaţia │ │
│fiscală. │ │
├─────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┤
│12. Anexaţi confirmarea organului fiscal cu privire la calitatea de plătitor │
│de accize, după caz. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│13. Anexaţi copiile contractelor de achiziţie încheiate între operatorul │
│economic şi partenerul extern, sau ale contractelor de prestări servicii, │
│după caz. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14. Anexaţi un certificat constatator, eliberat de Oficiul Naţional al │
│Registrului Comerţului, din care să rezulte: capitalul social, asociaţii, │
│obiectul de activitate, administratorii, precum şi copia certificatului de │
│înregistrare eliberat potrivit reglementărilor în vigoare. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│II. INFORMAŢII PRIVIND LOCUL UNDE URMEAZĂ SĂ FIE PRODUSE/RECEPŢIONATE │
│PRODUSELE │
│(pentru fiecare locaţie se depune separat câte o parte a II - a) │
├─────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Adresa locului│Judeţul............................... Sectorul........ │
│unde se produc/ │Localitatea................................................│
│recepţionează │Strada............................... Nr... │
│produsele │Bloc........ Scara............ Etaj.............. Ap.......│
│ │Cod poştal........................ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Enumeraţi │[ ] produse care conţin tutun, destinate inhalării fără │
│tipurile de │ardere, cu încadrarea tarifară NC 2404 11 00, inclusiv cele│
│produse │conţinute în rezerve livrate împreună cu ţigări electronice│
│accizabile ce │şi alte dispozitive de vaporizare electrice personale │
│urmează a fi │similare de la codul NC 8543 40 00 kg. │
│produse/ │[ ] lichide cu sau fără nicotină, destinate inhalării fără │
│achiziţionate/ │ardere, cu încadrarea tarifară NC 2404 12 00, 2404 19 90, │
│importate, │inclusiv cele conţinute în rezerve livrate împreună cu │
│cantitatea de │ţigări electronice şi alte dispozitive de vaporizare │
│produse estimată │electrice personale similare de la codul NC 8543 40 00 ml. │
│a fi produsă/ │[ ] produse destinate inhalării fără ardere, care conţin │
│achiziţionată │înlocuitori de tutun, cu sau fără nicotină cu încadrarea │
│intracomunitar/ │tarifară NC 2404 12 00, 2404 19 10, inclusiv cele conţinute│
│importată la │în rezerve livrate împreună cu ţigări electronice şi alte │
│nivelul unui an. │dispozitive de vaporizare electrice personale similare de │
│ │la codul NC 8543 40 00 kg. │
├─────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┤
│III. INFORMAŢII PRIVIND GARANŢIA │
├─────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Tipul de │ │
│garanţie propusă │ │
├─────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Suma propusă │ │
│pentru garanţie │ │
├─────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. În cazul unui depozit în numerar, anexaţi scrisoarea de bonitate bancară │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. În cazul unei garanţii bancare, anexaţi următoarele: │
│Numele, adresa şi telefonul garantului propus. │
│Declaraţia garantului propus cu privire la intenţia de a asigura garanţia │
│bancară pentru o sumă şi perioadă de timp specificată. (Scrisoare de garanţie│
│bancară) │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Cunoscând dispoziţiile art. 326 privind falsul în declaraţii, din Codul penal, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
        .................
        Numele şi prenumele
        ..................
        Data
        ..................

    ANEXA 2

        *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
     (Anexa nr. 45^1 la normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal)
                      Notificare privind producţia, achiziţia din alte state membre
                       ale Uniunii Europene sau importul produselor prevăzute la
    art. 439 alin. (2) lit. d)-e) din Codul fiscal

┌────────────────┬───────────────────────┐
│1. Numele │ │
│operatorului │ │
│economic │ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Localitatea │
│ │............. │
│ │str....................│
│ │nr........ , bl....... │
│2. Adresa │, sc...... , et....... │
│ │, ap. …. judeţul/ │
│ │sectorul │
│ │............... , │
│ │cod │
│ │poştal............... │
├────────────────┼───────────────────────┤
│3. Telefon/Fax │ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│4. Adresa de │ │
│e-mail │ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│5. Cod de │ │
│identificare │ │
│fiscală │ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│6. Numele şi │ │
│numărul de │ │
│telefon ale │ │
│reprezentantului│ │
│legal sau ale │ │
│altei persoane │ │
│de contact │ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│7. Descrierea │[ ] Producţie │
│activităţii: │[ ] Achiziţie │
│ │[ ] Import │
├────────────────┴───────────────────────┤
│1. Tipul produselor accizabile şi │
│cantitatea de produse accizabile produsă│
│/achiziţionată/importată, estimată la │
│nivelul unui an: │
├────────────────────────────────────────┤
│[ ] Băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat│
│pentru care nivelul total de zahăr este │
│cuprins între 5g - 8 g/100 ml - hl ……. │
│[ ] Băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat│
│pentru care nivelul total de zahăr este │
│peste 8 g/100 ml – hl ........ │
├────────────────┬───────────────────────┤
│ │Localitatea │
│ │............. │
│2. Locul/ │str................... │
│locurile de │nr. …... bl. │
│producţie/ │et.............. │
│recepţie │ap....... │
│ │Judeţul/sectorul │
│ │Codul │
│ │poştal............ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│3. Dovada │ │
│înregistrării │ │
│punctului de │ │
│lucru la oficiul│ │
│registrului │ │
│comerţului │ │
└────────────────┴───────────────────────┘

    Numele şi prenumele ....................
    Semnătura ...............

                            -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016