Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.317 din 28 octombrie 2022  pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.317 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori şi modernizarea a 139 vagoane de călători"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1053 din 31 octombrie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori şi modernizarea a 139 vagoane de călători“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, „Componenta 4 - Transport sustenabil“, şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ART. 3
    Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Bogdan-Stelian Mîndrescu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Bogdan Florin Paşcuţ
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 28 octombrie 2022.
    Nr. 1.317.
    ANEXA 1

    NOTĂ DE FUNDAMENTARE
    privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii
    „Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători,
    conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori şi modernizarea a 139 vagoane de călători“
    Scopul proiectului de investiţii „Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori şi modernizarea a 139 vagoane de călători“, ce aparţin operatorilor de transport feroviar de călători şi sunt prevăzute a fi finanţate din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, ce are la bază Studiul de fezabilitate nr. 22/266 din 8.06.2022 privind realizarea unor investiţii în parcul de locomotive şi vagoane din România, aferente liniilor electrificate, în vederea reducerii poluării, creşterii eficienţei, accesibilităţii şi gradului de digitalizare a transportului feroviar de călători, este de a îmbunătăţi calitatea serviciilor, de a spori siguranţa serviciilor de transport pentru călători şi de a sprijini operatorii de transport feroviar public de călători.
    Materialul rulant modernizat de către fiecare operator feroviar de călători, având calitatea de beneficiar care îndeplineşte condiţiile de eligibilitate stabilite de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) - Direcţia generală programe europene transport (DGPET) şi are un contract de servicii publice cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), va fi utilizat în cadrul contractelor de servicii publice pe care le implementează, potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 119/69 şi nr. 1.107/70 ale Consiliului, astfel cum a fost modificat şi completat prin Regulamentul (UE) 2016/2.338 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 decembrie 2016.
    Contextul actual care justifică modernizarea de material rulant - locomotive şi vagoane, destinate transportului feroviar public de călători, se regăseşte menţionat în:
    a) „Studiul de prefezabilitate“ privind posibilităţile de reducere a poluării în transportul feroviar de călători, intitulat „Ruta Verde“, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii - Direcţia generală strategie în anul 2021, document ce a fost aprobat de Guvernul României şi Comisia Europeană în cadrul documentelor-suport aferente Programului naţional de redresare şi rezilienţă;
    b) Programul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR) - „Componenta 4 - Transport sustenabil“, aprobat la data de 27 septembrie 2021 de Comisia Europeană;
    c) Studiul de fezabilitate nr. 22/266 din 7.06.2022 privind realizarea unor investiţii în parcul de locomotive şi vagoane din România, aferente liniilor electrificate, în vederea reducerii poluării, creşterii eficienţei, accesibilităţii şi gradului de digitalizare a transportului feroviar de călători.

    În cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă - pilonul I, obiectivul „Componentei C4 - Transport sustenabil“ este de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din România prin sprijinirea tranziţiei verzi şi digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructură de transport durabilă şi ecologică, cu standarde de siguranţă adecvate, care să contribuie la finalizarea reţelelor transeuropene de transport (TEN-T) şi la descongestionarea nodurilor urbane, stimulând în acelaşi timp tranziţia către un transport sustenabil la nivel naţional, fiind vizate acţiuni orientate către dezvoltarea de măsuri „environmental friendly“.
    Totodată se are în vedere continuarea obiectivelor strategice europene şi româneşti în ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei transeuropene de transport feroviar şi creşterea sustenabilă a economiei europene, proiecte de îmbunătăţire a calendarului trenurilor, prin introducerea unor obiective previzibile şi servicii de înaltă frecvenţă sprijinite de existenţa unei flote de material rulant care respectă cel puţin dispoziţiile standardelor tehnice de interoperabilitate (STI), standardelor tehnice internaţionale şi europene relevante (ISO şi EN) şi altor standarde tehnice naţionale aplicabile (SRs). Componenta de transport a Planului naţional de redresare şi rezilienţă include două reforme şi patru investiţii, modernizarea de material rulant destinat exclusiv transportului de călători fiind cea de-a doua investiţie aprobată.
    Situaţia materialului rulant care a determinat includerea investiţiei în PNRR, în rezumat, se prezintă astfel:
    - vârsta medie a materialului rulant este de 30 de ani;
    – parcul de vagoane al operatorului de transport cu capital de stat, Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „CFR - Călători“ - S.A., însumează 2.280 de unităţi cu o vechime medie de 30 de ani, cu menţiunea că peste 770 de unităţi sunt mai vechi de 20 de ani, iar peste 220 de unităţi sunt mai vechi de 40 de ani. Parcul activ de vagoane al societăţii este de aproximativ 840 de unităţi, insuficient pentru o operare fără riscuri a rutelor cuprinse în mersul trenurilor aferent anului 2019, respectiv a obligaţiei de serviciu public;
    – parcul de locomotive al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR - Călători“ - S.A. este de peste 1.080 de unităţi, din care parcul activ însumează numai circa 440 de unităţi. Vârsta medie a parcului de locomotive inventariat se prezintă astfel: locomotive electrice 38 de ani, locomotive diesel 44 de ani, iar automotoare 49 de ani. Cele mai noi locomotive au fost livrate în perioada 2009-2011.

    Actuala flotă de material rulant deţinută de toţi operatorii de servicii de transport feroviar public de călători din România, cu capital de stat sau privat, a depăşit deja sau este pe cale să depăşească ciclul său de viaţă. Din acest motiv există riscul ca până în 2023 să nu mai existe o flotă de material rulant disponibilă pentru îndeplinirea obligaţiilor minime de serviciu public.
    Cea mai mare parte a materialului rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de obligaţiile de serviciu public. Tehnologiile utilizate sunt depăşite. În consecinţă, materialul rulant nu îndeplineşte standardele de calitate necesare pentru punerea în aplicare a CSP, care solicită, prin urmare, înlocuirea acestuia.
    Achiziţiile privind modernizarea materialul rulant, prevăzute a fi finanţate din PNRR, sunt următoarele:
    a) modernizare locomotive electrice apte pentru viteza de 160 km/h şi tractare de trenuri de până la 16 vagoane - 55 de bucăţi;
    b) modernizare locomotive diesel hidraulice de manevră - 20 de bucăţi;
    c) modernizare vagoane clasă - 109 bucăţi;
    d) modernizare vagoane speciale (vagoane de dormit, cuşetă, restaurant) - 30 de bucăţi.

    Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori şi modernizarea a 139 vagoane de călători“, în baza Studiului de fezabilitate nr. 22/266 din 8.06.2022 privind realizarea unor investiţii în parcul de locomotive şi vagoane din România, aferente liniilor electrificate, în vederea reducerii poluării, creşterii eficienţei, accesibilităţii şi gradului de digitalizare a transportului feroviar de călători, a fost avizată favorabil de Consiliul tehnico-economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii cu Avizul nr. 82/91 din data de 11.07.2022.
    Modernizarea de material rulant pentru transportul feroviar public de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calităţii serviciilor oferite, siguranţei călătorilor şi îmbunătăţirii condiţiilor de mediu, precum şi asupra costurilor şi a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.
    Înlocuirea parcului de material rulant utilizat în transportul feroviar public de călători din România are în vedere modernizarea de material rulant propriu al operatorilor de transport feroviar, care să asigure călătorilor condiţii optime de efectuare a călătoriilor pe reţeaua feroviară naţională, atât din punctul de vedere al confortului, cât şi din punctul de vedere al sporirii mobilităţii, prin introducerea unor noi oferte de servicii care să ţină cont de dinamica pieţei transportului feroviar public de călători din România şi împreună cu dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii feroviare de transport să contribuie în mod semnificativ la creşterea economică, precum şi la creşterea calităţii vieţii.
    Noile oferte de servicii de transport feroviar public de călători, dezvoltate pe baza materialului rulant modernizat cu ajutorul Autorităţii pentru Reformă Feroviară, vor avea în vedere atât sporirea mobilităţii în jurul marilor centre socioeconomice ale ţării, cât şi realizarea unor conexiuni rapide între unităţile administrativ-teritoriale importante ale ţării.
    Modernizarea locomotivelor şi vagoanelor de călători pe reţeaua feroviară din România vizează creşterea eficienţei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării şi creşterea confortului pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată.
    Investiţia în modernizarea de locomotive şi vagoane va avea ca efect atât sporirea mobilităţii în jurul marilor centre socioeconomice ale ţării, cât şi realizarea unor conexiuni rapide între unităţile administrativ-teritoriale importante ale ţării.
    Principalele beneficii economice care sunt avute în vedere după modernizarea de locomotive şi vagoane sunt următoarele:
    - economii de timp de călătorie pentru publicul călător;
    – reducerea costurilor de operare ale vehiculului şi economii pentru publicul călător datorită transferului modal;
    – reducerea costurilor de întreţinere şi economii pentru operatorii de transport feroviar de călători;
    – reducerea numărului de accidente rutiere rezultate în urma transportului de persoane;
    – reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

    INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
    ai proiectului de investiţii „Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători,
    conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori şi modernizarea a 139 vagoane de călători“
    Titular: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
    Beneficiar: Autoritatea pentru Reformă Feroviară
    Amplasament: bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucureşti

┌───────────────────────┬────┬─────────┐
│Valoarea totală a │ │ │
│proiectului de │mii │1.037.173│
│investiţii, inclusiv │lei │ │
│T.V.A. │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│(în preţuri valabile în│ │ │
│data 28.03.2022; 1 euro│ │ │
│= 4,9483 lei), │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│din care: │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- valoare totală │ │ │
│modernizare locomotive │mii │ │
│electrice destinate │lei │388.278 │
│remorcării trenurilor │ │ │
│de călători │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- valoare totală │ │ │
│modernizare locomotive │mii │58.830 │
│de manevră pentru │lei │ │
│trenurile de călători │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- valoare totală │mii │ │
│modernizare vagoane │lei │448.873 │
│clasă │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- valoare totală │ │ │
│modernizare vagoane │mii │141.192 │
│speciale (dormit, │lei │ │
│cuşetă, restaurant) │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- Capacităţi: │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│• Modernizare │ │ │
│locomotive electrice │buc.│55 │
│destinate remorcării │ │ │
│trenurilor de călători │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│• Modernizare │ │ │
│locomotive de manevră │buc.│20 │
│pentru trenurile de │ │ │
│călători │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│• Modernizare vagoane │buc.│109 │
│clasă │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│• Modernizare vagoane │ │ │
│speciale (dormit, │buc.│30 │
│cuşetă, restaurant) │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- Eşalonarea │ │ │
│investiţiei │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- Anul I │mii │265.000 │
│ │lei │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- Anul II │mii │265.000 │
│ │lei │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- Anul III │mii │265.000 │
│ │lei │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- Anul IV │mii │242.173 │
│ │lei │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│ │ │ │
├───────────────────────┼────┼─────────┤
│- Durata de execuţie │luni│47 │
│proiect de investiţii │ │ │
└───────────────────────┴────┴─────────┘


    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, „Componenta 4 - Transport sustenabil“, şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016