Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.317 din 25 noiembrie 1996  privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.317 din 25 noiembrie 1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 335 din 11 decembrie 1996
    În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996,
    Guvernul României hotărăşte:
    ART. 1
    Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti, persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, prin reorganizarea şi fuziunea Institutului de Biologia Dezvoltării Bucureşti, Institutului de Cercetări Biologice Cluj-Napoca şi a Institutului de Cercetări Biologice Iaşi, unităţi care se desfiinţează.

    ART. 2
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti are sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 296, sectorul 6.

    ART. 3
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti are ca obiect principal de activitate dezvoltarea de cercetări fundamentale şi aplicative interdisciplinare în domeniul stiintelor vieţii, al cunoaşterii proceselor de baza ale viului la nivel celular şi molecular, al reproducerii şi dezvoltării organismelor în condiţii specifice de mediu, al biodiversitatii şi conservării genofondului naţional şi protecţiei cadrului natural, în vederea reglarii, modelarii şi dirijarii proceselor biologice, elemente definitorii ale politicilor socioeconomice.

    ART. 4
    Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti este prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 5
    Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1996, este de 3.862.043 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 3.105.845 mii lei şi active circulante 748.483 mii lei, şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Institutul de Biologia Dezvoltării Bucureşti, de la Institutul de Cercetări Biologice Cluj-Napoca şi de la Institutul de Cercetări Biologice Iaşi.

    ART. 6
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare cuprins în anexa nr. 2.

    ART. 7
    Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti se preia, prin transfer, de la Institutul de Biologia Dezvoltării Bucureşti, de la Institutul de Cercetări Biologice Cluj-Napoca şi de la Institutul de Cercetări Biologice Iaşi şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.

    ART. 8
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatura, echipamente şi instalaţii.

    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE VACAROIU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul cercetării şi tehnologiei,
                    Doru Dumitru Palade
                    Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                    Florin Georgescu

    ANEXA 1

    INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
    PENTRU ŞTIINŢE BIOLOGICE BUCUREŞTI
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
    a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti
    CAP. 1
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Ştiinţe Biologice Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome conform Legii nr. 51/1996, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.

    ART. 2
    (1) Institutul are structura organizatorică cuprinsă în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.317 din 25 noiembrie 1996.
    (2) Institutul are, în cadrul structurii sale organizatorice, filiale fără personalitate juridică necesare realizării obiectului sau de activitate.
    Acestea sunt:
    (i) Institutul de Cercetări Biologice Iaşi, bd Copou nr. 20A, judeţul Iaşi, cod 6600;
    (îi) Institutul de Cercetări Biologice Cluj-Napoca, str. Republicii nr. 48, judeţul Cluj, cod 3400;
    (iii) Centrul de Cercetări Biologice, Geografice şi Geologice "Stejarul" Piatra-Neamt, str. Alexandru cel Bun nr. 6, judeţul Neamt.
    (3) Institutul poate înfiinţa, în cadrul structurii sale, şi alte subunitati fără personalitate juridică necesare realizării obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

    CAP. 2
    Scopul şi obiectul de activitate
    ART. 3
    Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul biologiei şi al disciplinelor conexe, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului respectiv şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, a
    cooperării la programe internaţionale de profil şi implementarea rezultatelor în viaţa economică şi socială a României

    ART. 4
    Obiectul de activitate al institutului cuprinde:
    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:
    a) În cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, cu o pondere majoritara, din total activitate, institutul asigura:
    . dezvoltarea de cercetări fundamentale şi aplicative în domeniul stiintelor vieţii, în scopul aprofundarii cunoaşterii proceselor de baza ale viului, a geneticii, biologiei celulare şi moleculare, a reproducerii şi dezvoltării organismelor în condiţii specifice de mediu, a biodiversitatii şi conservării genofondului naţional şi identificarea pe aceasta baza:
    - a posibilităţilor de reglare şi dirijare a proceselor biologice;
    – a interrelatiilor organismelor cu factorii ambientali şi mecanismelor functionale ale ecosistemelor, precum şi a comunităţilor umane;
    – a implicatiilor economice şi sociale ce reprezintă elemente definitorii ale politicilor economice;

    . desfăşurarea, coordonarea şi realizarea programelor, orientarilor şi direcţiilor prioritare cuprinse în Programul naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    . efectuarea de cercetări complexe, interdisciplinare pentru fundamentarea şi realizarea de modele experimentale, metode şi tehnologii noi de valorificare durabila a resurselor naturale, de refacere, menţinere şi protecţie a cadrului natural;
    . elaborarea de studii de specialitate pe bază de mijloace şi tehnici specifice, modelarea, simularea şi controlul proceselor biologice;
    . realizarea de cercetări şi studii de specialitate vizind: metode şi tehnici de analiza, caracterizare şi control al substanţelor şi proceselor biologice la nivel micro- şi macro- sistem;
    . elaborarea strategiei şi a orientarilor domeniului sau pe termen mediu şi lung, în concordanta cu evoluţia şi necesităţile economico-sociale ale României, şi sprijinirea integrării progresive în programele şi direcţiile prioritare din domeniul biologiei şi disciplinelor conexe pe plan internaţional;
    . dezvoltarea fondului dinamic de inovare pentru realizarea unui capital tehnologic şi logistic competitiv şi implementarea inventiilor proprii (tehnologii, substanţe de natura biologica, biomateriale, bioproduse etc.) şi a rezultatelor cercetării în medicina umană şi veterinara, agricultura, industria chimico-farmaceutica, refacerea şi protecţia mediului şi a comunităţilor umane.

    b) În afară Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:
    . lărgirea colaborării şi cooperării cu parteneri din alte unităţi de cercetare-dezvoltare, învăţământ superior, organisme ştiinţifice neguvernamentale şi agenţi economici din ţara şi din străinătate;
    . afilierea de unităţi şi colective din comunitatea ştiinţifică cu potenţial de integrare în profilul şi programele coordonate de institut pentru realizarea obiectivelor şi aplicarea rezultatelor cercetării.


    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare, pe care le desfăşoară institutul:
    . organizarea şi dezvoltarea de investiţii, servicii ştiinţifice şi tehnologice flexibile, la nivel de laborator şi pilot, subordonate activităţii de cercetare, experimentare, omologare şi valorificare a capitalului tehnologic şi logistic propriu;
    . dezvoltarea sistemului informaţional, a sistemelor de bănci de date, a prelucrării de date şi imagini, a modelarii şi stimulării proceselor biologice;
    . susţinerea activităţilor de consultanţa, transfer tehnologic, marketing şi servicii în domeniul de profil;
    . desfăşurarea de activităţi de import-export prin compartimentele proprii specializate;
    . activităţi de testare, certificare şi stabilire a normelor de calitate, control şi valorificare a resurselor naturale şi produse biologic active.

    C. Formare şi specializare profesională în domeniul propriu de activitate:
    . activităţi de pregătire, formare şi specializare profesională de nivel mediu, universitar, postuniversitar şi doctorantura în domeniul stiintelor biologice, potrivit legii.

    D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate:
    . activităţi de organizare şi sustinere a schimbului de informaţii ştiinţifice în domeniul de profil, prin organizarea şi participarea la manifestări ştiinţifice, la saloane de inovare şi transfer tehnologic de nivel naţional şi internaţional; activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate, studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii în domeniu.

    E. Valorificarea rezultatelor cercetării din domeniu:
    . activităţi de execuţie şi realizarea de unicate şi serii mici, produse ca rezultat al cercetării.


    În cadrul obiectului sau de activitate, institutul colaborează şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţionala.

    CAP. 3
    Patrimoniul
    ART. 5
    Conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 3.862.043 mii lei (Institutul de Biologia Dezvoltării Bucureşti: 3.061.197 mii lei; Institutul de Cercetări Biologice Cluj-Napoca: 542.798 mii lei; Institutul de Cercetări Biologice Iaşi: 258.048 mii lei), din care: imobilizari corporale şi necorporale 3.105.845 mii lei şi active circulante 748.483 mii lei.

    ART. 6
    (1) Institutul administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobîndite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobîndite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobîndite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.
    (3) În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorică şi funcţională
    ART. 7
    (1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.
    În funcţie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.

    ART. 8
    Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.

    ART. 9
    Subunitatile din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

    CAP. 5
    Organele de conducere
    ART. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurata de către:
    - consiliul de administraţie;
    – comitetul de direcţie;
    – directorul general.

    (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de către consiliul ştiinţific.

    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
    (2) Structura consiliului de administraţie este alcătuită din:
    - 1 preşedinte;
    – 1 vicepreşedinte;
    – 5 membri.


    ART. 12
    (1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - preşedinte;
    – un reprezentant al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;
    – un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    – preşedintele consiliului ştiinţific.

    (2) Ceilalţi membri în consiliul de administraţie pot fi ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea directorului general.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea.

    ART. 13
    Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:
    a) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate;
    b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie;
    c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau participa, în aceeaşi calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;
    d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul (sotia), copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat, cu acelaşi profil, sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.


    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.

    ART. 15
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de cîte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.

    ART. 16
    (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.

    ART. 17
    La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului.

    ART. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.

    ART. 19
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.

    ART. 20
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura acestuia;
    b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de virf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică;
    d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care îl depune la organul coordonator în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    f) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut şi aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;
    h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
    i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    j) aproba valorificarea bunurilor dobîndite, cu respectarea prevederilor legale;
    k) fundamentează şi prezintă organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;
    l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare;
    m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută;
    n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
    o) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.


    ART. 21
    În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Cercetării şi Tehnologiei un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.

    ART. 22
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.

    ART. 23
    Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului.

    ART. 24
    Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    – programul anual de cercetare-dezvoltare;
    – bugetul de venituri şi cheltuieli;
    – programul de investiţii;
    – sistemul de asigurare a calităţii;
    – alte obligaţii.


    ART. 25
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de cîte ori interesele institutului o impun.

    ART. 26
    (1) La nivelul subunitatilor din institut se organizează şi funcţionează comitetul de conducere care îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al institutului şi este prezidat de directorul subunitatii respective.
    (2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor propuse de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.

    ART. 27
    Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială.

    ART. 28
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;
    d) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    e) numeşte şi revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    f) angajează şi concediază personalul propriu al institutului;
    g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţii de cercetator ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;
    h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la buget, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996;
    i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    j) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimentele proprii specializate;
    k) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;
    l) exercita orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie;
    m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.


    ART. 29
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 17 membri reprezentind toate departamentele ştiinţifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul ştiinţific poate fi alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte aleşi pe timp de 2 ani prin vot secret de către membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific al institutului, precum şi directorii de filiale.
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.

    ART. 30
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, în domeniul stiintelor biologice;
    b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
    d) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi valorificarea rezultatelor;
    e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
    g) propune comisiile de concurs pentru promovarea în funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetator ştiinţific principal, gradul I, II, III şi cercetator ştiinţific;
    h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific la nivel naţional şi internaţional;
    i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.


    CAP. 6
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii
    financiare
    ART. 31
    (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    (2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

    ART. 32
    (1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

    ART. 33
    Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.

    ART. 34
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractele colective de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor.

    ART. 35
    Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent. Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.

    ART. 36
    (1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuindu-se din surse proprii şi credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    (2) În cazul investiţiilor, altele decît cele prevăzute de art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.

    ART. 37
    (1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului şi filialelor sale se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate, cu sediul în România.

    ART. 38
    Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor
    ART. 39
    Litigiile Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale.

    CAP. 8
    Dispoziţii finale
    ART. 40
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.

    ART. 41
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.

    ART. 42
    Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
    ----------------



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016