Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.309 din 30 decembrie 2021  privind aprobarea Programului naţional pentru reducerea abandonului şcolar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.309 din 30 decembrie 2021 privind aprobarea Programului naţional pentru reducerea abandonului şcolar

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1250 din 30 decembrie 2021
    În temeiul Constituţiei României, republicată, al art. 25 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 3 lit. a) şi art. 111 alin. (1) lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se aprobă Programul naţional pentru reducerea abandonului şcolar, denumit în continuare Program.
    (2) Programul se derulează în cadrul Planului naţional pentru redresare şi rezilienţă al României şi în concordanţă cu Proiectul naţional de reformă „România Educată“, asumat prin memorandum de Guvernul României.

    ART. 2
    Scopul Programului constă în:
    a) reducerea abandonului şcolar în minimum 25% din unităţile de învăţământ participante la Program în perioada 2021-2026;
    b) îmbunătăţirea rezultatelor obţinute de elevi în cadrul evaluărilor naţionale şi creşterea procentului de elevi care finalizează învăţământul gimnazial;
    c) creşterea participării absolvenţilor învăţământului gimnazial la evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi a ratei de tranziţie de la învăţământul secundar inferior - gimnazial la învăţământul secundar superior - liceal sau profesional.


    ART. 3
    Obiectivele generale ale Programului constau în:
    a) creşterea autonomiei şi a capacităţii unităţilor de învăţământ în utilizarea resurselor, prin implementarea Mecanismului de avertizare timpurie în educaţie, denumit în continuare MATE;
    b) monitorizarea, prin aplicarea MATE, elevilor în risc de părăsire timpurie a şcolii şi abandon şcolar şi sprijinirea unităţilor de învăţământ în colectarea de date relevante, realizarea planurilor de activităţi individualizate şi formare.


    ART. 4
    (1) Programul constă în identificarea unităţilor de învăţământ de stat care şcolarizează elevi din învăţământul primar şi gimnazial în care există un procent mare de elevi în risc de abandon şcolar şi sprijinirea acestora în colectarea de date relevante şi realizarea planurilor de activităţi individualizate, prin intermediul MATE.
    (2) MATE reprezintă un instrument pentru avertizarea timpurie a riscului de abandon şcolar şi de părăsire timpurie a şcolii, precum şi pentru intervenţia în vederea reducerii acestora. MATE conţine cadrul metodologic, procedurile operaţionale şi un set de instrumente necesare pentru identificarea riscului, precum şi un pachet de măsuri şi acţiuni care vor contribui la avertizarea timpurie şi reducerea riscului, structurat pe trei componente: prevenire, intervenţie şi compensare a abandonului şcolar.
    (3) Prin intermediul MATE se colectează, la nivelul unităţii de învăţământ, date relevante cu privire la indicatorii în funcţie de care se apreciază riscul de abandon şcolar şi de părăsire timpurie a şcolii, pe baza cărora se calculează indicele de vulnerabilitate al acesteia privind părăsirea timpurie a şcolii.
    (4) Indicatorii în funcţie de care se apreciază riscul de abandon şcolar şi de părăsire timpurie a şcolii sunt: procentul profesorilor suplinitori raportat la numărul total al profesorilor din unitatea de învăţământ; rata de absolvire a învăţământului gimnazial, definită ca raportul dintre numărul de absolvenţi ai clasei a VIII-a şi numărul de elevi înscrişi în clasa a VIII-a la începutul anului şcolar; raportul dintre numărul elevilor repetenţi şi în abandon şcolar şi numărul total de elevi din învăţământul gimnazial; rata de participare a absolvenţilor învăţământului gimnazial la evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIIIa, definită ca raportul dintre numărul absolvenţilor învăţământului gimnazial care participă la examen şi numărul total al absolvenţilor învăţământului gimnazial; procentul absolvenţilor învăţământului gimnazial care au obţinut note sub 6 la evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a din totalul absolvenţilor învăţământului gimnazial. Pentru colectarea datelor cu privire la aceşti indicatori se utilizează modulul informatic MATE, dezvoltat în cadrul Sistemului informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR).
    (5) Pe baza indicelui de vulnerabilitate stabilit prin MATE se stabileşte prioritatea de intervenţie - ridicată, medie şi scăzută la nivelul unităţii de învăţământ, în scopul reducerii riscului de abandon şcolar şi de părăsire timpurie a şcolii.
    (6) În cadrul Programului se acordă granturi pentru cel puţin 2.500 dintre cele 3.500 de unităţi de învăţământ de stat, în cadrul cărora, prin pilotarea MATE, a fost identificată o prioritate de intervenţie ridicată sau medie, pe baza indicelui de vulnerabilitate menţionat la alin. (5).
    (7) Lista unităţilor de învăţământ care beneficiază de granturi în cadrul Programului se stabileşte prin ordin al ministrului educaţiei.

    ART. 5
    Mecanismul de avertizare timpurie în educaţie, Metodologia de implementare şi utilizare a modulului informatic MATE se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 6
    Finanţarea Programului pentru reducerea abandonului şcolar este asigurată prin bugetul Ministerului Educaţiei, din sume ce provin din Planul naţional pentru redresare şi rezilienţă aprobate cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul educaţiei,
                    Sorin-Mihai Cîmpeanu
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Dan Vîlceanu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 30 decembrie 2021.
    Nr. 1.309.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016