Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.260 din 20 noiembrie 2014  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în funcţii de execuţie a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.260 din 20 noiembrie 2014 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în funcţii de execuţie a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 6 ianuarie 2015

    Având în vedere dispoziţiile art. 87 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 46 alin. (3) şi art. 106 lit. f) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 23 alin. (1) şi ale art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:

    ART. 1
    Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în funcţii de execuţie a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

              Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                            judecător Adrian Bordea

    Bucureşti, 20 noiembrie 2014.
    Nr. 1.260.


    ANEXĂ

                                   REGULAMENT
         privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în
               funcţii de execuţie a personalului de specialitate
                       juridică asimilat judecătorilor şi
           procurorilor din cadrul aparatului propriu al Consiliului
     Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul regulament se aplică personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii şi din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii, denumit în continuare personal asimilat.
    (2) Regulamentul nu se aplică judecătorilor şi procurorilor detaşaţi în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii pe posturi de personal asimilat.
    ART. 2
    Promovarea în funcţii de execuţie a personalului asimilat se face pe bază de examen, organizat anual, dacă este cazul, de către Consiliul Superior al Magistraturii, prin Direcţia resurse umane şi organizare şi, respectiv, de către Institutul Naţional al Magistraturii, prin Departamentul de concursuri şi examene.

    CAP. II
    Condiţii pentru înscrierea la examen

    ART. 3
    Pentru a participa la examenul de promovare, personalul asimilat trebuie să îndeplinească, la data susţinerii probelor scrise, condiţiile minime de vechime prevăzute la art. 44 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, să aibă la ultima evaluare calificativul "Foarte bine" şi să nu fi fost sancţionat disciplinar în ultimii 3 ani.
    ART. 4
    (1) Data, locul, modul de organizare a examenului, precum şi tematica şi bibliografia de examen, aprobate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare, sau de Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, la propunerea Departamentului de concursuri şi examene, după caz, se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii ori al Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, şi se publică pe paginile de internet ale acestor instituţii, cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilită pentru examen.
    (2) Cererile de înscriere la examen se depun, în termen de 10 zile de la publicarea datei examenului, la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sau la Departamentul de concursuri şi examene din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii, după caz.
    (3) În cererea de înscriere la examen candidatul va preciza gradul profesional pentru care solicită susţinerea examenului, precum şi materiile la care optează să susţină examenul. Candidatul are dreptul de a reveni asupra opţiunii formulate cu privire la materiile de examen până la data expirării termenului de înscriere.

    CAP. III
    Organizarea şi desfăşurarea examenului

    ART. 5
    (1) Examenul de promovare a personalului asimilat constă în susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice, sub forma unui test-grilă ce cuprinde 50 de întrebări.
    (2) Din cele 50 de întrebări, 40 urmăresc verificarea cunoştinţelor teoretice şi sunt formulate din următoarele materii de examen:
    a) una dintre următoarele materii, la alegerea candidatului: drept civil, drept penal, drept administrativ, financiar şi fiscal, dreptul muncii - 15 întrebări;
    b) drept procesual penal pentru materia de specialitate drept penal sau drept procesual civil pentru celelalte materii de specialitate de la lit. a) - 15 întrebări;
    c) jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, indiferent de opţiune - câte 5 întrebări.
    (3) Întrebările teoretice la materiile prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b) cuprind şi jurisprudenţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi a Curţii Constituţionale.
    (4) Verificarea cunoştinţelor practice se realizează prin intermediul a 10 întrebări stabilite pe baza tematicii şi bibliografiei de examen, ţinând seama de specificul instituţiei în cadrul căreia candidaţii îşi desfăşoară activitatea.
    (5) Fiecare răspuns corect la întrebările cu caracter teoretic şi practic primeşte 2 puncte.
    ART. 6
    (1) Comisia de organizare a examenului este numită, prin hotărâre, de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare, în cazul personalului asimilat din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, şi, respectiv, de Consiliul Ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, la propunerea Departamentului de concursuri şi examene, în cazul personalului asimilat din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii.
    (2) Comisia prevăzută la alin. (1) este formată din persoane din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii sau din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii, după caz.
    (3) Comisia de elaborare a subiectelor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt numite, prin hotărâre, de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare sau de Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, la propunerea Departamentului de concursuri şi examene, după caz, şi sunt conduse fiecare de către un preşedinte.
    (4) În comisiile prevăzute la alin. (3) pot fi numiţi, cu acordul acestora, judecători sau procurori detaşaţi la Consiliul Superior al Magistraturii sau la Institutul Naţional al Magistraturii, după caz, personal asimilat din cadrul acestor instituţii sau formatori ai Institutului Naţional al Magistraturii. O persoană nu poate face parte decât dintr-o singură comisie pentru acelaşi examen.
    (5) În componenţa comisiilor prevăzute la alin. (3) sunt numiţi şi membri supleanţi care îi vor înlocui, de drept, în ordinea stabilită de Consiliul Superior al Magistraturii, respectiv de Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, prin hotărârea de numire a comisiilor de examinare, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Înlocuirea se efectuează de preşedintele comisiei din care face parte persoana respectivă.
    (6) Componenţa comisiilor prevăzute la alin. (3) se stabileşte în funcţie de materiile pentru care au optat candidaţii.
    (7) Nu pot fi numite în comisiile prevăzute la alin. (1) şi (3) persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligaţia să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
    ART. 7
    Comisia de organizare a examenului are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) primeşte cererile de înscriere la examen, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la examen, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la examen şi asigură publicarea acesteia;
    b) preia de la comisia de elaborare subiectele, baremele de evaluare şi notare, în plicuri sigilate;
    c) asigură multiplicarea subiectelor şi distribuirea acestora către candidaţi;
    d) afişează şi publică baremul la proba scrisă, calculează mediile generale şi asigură afişarea şi publicarea rezultatelor examenului, precum şi a celor obţinute după soluţionarea contestaţiilor;
    e) îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a examenului.
    ART. 8
    (1) Comisia de elaborare a subiectelor are ca principale atribuţii elaborarea subiectelor pentru testul-grilă, respectiv atât a întrebărilor ce urmăresc verificarea cunoştinţelor teoretice, cât şi a celor ce urmăresc verificarea cunoştinţelor practice şi întocmirea baremelor de evaluare şi notare.
    (2) Elaborarea subiectelor se face cu respectarea următoarelor reguli:
    a) să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate pentru examen;
    b) să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
    c) să se evite repetarea subiectelor de la examenele anterioare;
    d) să nu conţină probleme controversate în doctrină sau practică;
    e) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probei.
    ART. 9
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:
    - soluţionează contestaţiile la barem, motivează aceste soluţii şi adoptă baremul definitiv;
    - soluţionează contestaţiile formulate împotriva punctajului obţinut la proba scrisă.
    ART. 10
    (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se face de către comisia de organizare a examenului, ulterior expirării termenului de înscriere la examen prevăzut la art. 4 alin. (2).
    (2) Rezultatele verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, cu cel puţin 25 de zile înainte de data susţinerii examenului, şi se publică pe paginile de internet ale acestor instituţii.
    ART. 11
    (1) Candidaţii ale căror cereri de înscriere la examen au fost respinse pot face contestaţie în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen.
    (2) Contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se soluţionează de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, în cazul personalului asimilat din cadrul Consiliul Superior al Magistraturii şi, respectiv, de Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, în cazul personalului asimilat din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii.
    (3) Rezultatele contestaţiilor şi lista finală a candidaţilor se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, şi se publică pe paginile de internet ale acestor instituţii.
    ART. 12
    (1) Subiectele pentru proba scrisă se predau comisiei de organizare a examenului de către preşedinţii comisiilor de elaborare a subiectelor în ziua susţinerii probei.
    (2) Timpul alocat pentru desfăşurarea probei scrise va fi stabilit de comisiile de elaborare a subiectelor şi nu poate depăşi 3 ore din momentul comunicării subiectelor.
    ART. 13
    (1) Intrarea candidaţilor în sala de examen se face pe baza actului de identitate.
    (2) Candidaţii care nu se află în sală la momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba.
    (3) În vederea susţinerii probei scrise, candidaţii vor primi teze de examen, care vor fi completate numai cu pastă de culoare neagră.
    (4) Înainte de distribuirea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit.
    (5) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probei scrise orice surse de informare care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul examenului acele materiale a căror posibilitate de utilizare este menţionată explicit în tematica şi bibliografia de examen. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din examen a candidatului, indiferent că materialele interzise au fost folosite sau nu.
    (6) Înscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise.
    (7) Frauda şi tentativa de fraudă, dovedite, se sancţionează cu eliminarea din examen. Se consideră fraudă şi încălcarea dispoziţiilor alin. (5) şi (6). În aceste cazuri se întocmeşte un proces verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea "fraudă". Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare a examenului şi candidatului respectiv.
    (8) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de examen de către candidaţi. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de examen se face numai cu însoţitor.
    (9) Candidaţii au obligaţia de a respecta instrucţiunile referitoare la desfăşurarea examenului stabilite de comisia de organizare a examenului şi aduse la cunoştinţă anterior susţinerii probei scrise.
    ART. 14
    La expirarea timpului prevăzut la art. 12 alin. (2) vor fi strânse toate lucrările în ordinea predării lor de către candidaţi, sub semnătură, după care vor fi predate comisiei de organizare a examenului.
    ART. 15
    (1) Baremul se afişează la expirarea timpului de examen la centrul de examen şi se publică, împreună cu subiectele, pe pagina de internet a instituţiei organizatoare.
    (2) Candidaţii pot formula contestaţii la barem în termen de 24 de ore de la publicare. Contestaţiile la barem se soluţionează în termen de 24 de ore de la expirarea termenului pentru depunerea contestaţiei de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (3) Baremul definitiv se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, şi se publică pe paginile de internet ale acestor instituţii.
    (4) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este altul decât cel indicat în barem, punctajul corespunzător întrebării respective se acordă numai candidaţilor care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
    (5) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect indicat în baremul iniţial nu este singurul răspuns corect, punctajul corespunzător întrebării respective se acordă pentru oricare dintre cele două variante de răspuns stabilite ca fiind corecte prin baremul definitiv.
    (6) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaţilor.
    (7) Evaluarea şi notarea lucrărilor se realizează prin procesare electronică, pe baza baremului definitiv.
    ART. 16
    Pentru a fi declarat admis, candidatul trebuie să obţină minimum 70 de puncte, echivalentul notei 7,00, dar nu mai puţin de 40 de puncte la întrebările ce urmăresc verificarea cunoştinţelor teoretice şi nu mai puţin de 10 puncte la întrebările ce urmăresc verificarea cunoştinţelor practice.
    ART. 17
    Rezultatele se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, şi se publică pe paginile de internet ale acestor instituţii.
    ART. 18
    (1) Candidaţii pot contesta punctajul obţinut la testul-grilă de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor. Contestaţiile se soluţionează în maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) Nota astfel acordată este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
    ART. 19
    Rezultatele obţinute în urma soluţionării contestaţiilor se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, şi se publică pe paginile de internet ale acestor instituţii.
    ART. 20
    Rezultatele finale ale examenului se prezintă Plenului Consiliului Superior al Magistraturii sau Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, în vederea validării.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 21
    Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 181 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 22
    (1) Toate documentele întocmite pentru examen se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare, sau în arhiva Institutului Naţional al Magistraturii, prin grija Departamentului de concursuri şi examene, după caz.
    (2) Lucrările scrise se anexează la dosarele profesionale ale candidaţilor.
    ART. 23
    În termen de cel mult 30 de zile de la data validării, secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorul Institutului Naţional al Magistraturii, după caz, va dispune promovarea candidaţilor declaraţi admişi.
    ART. 24
    Personalul asimilat din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii îşi păstrează gradul profesional corespunzător salarizării pe care o are la data intrării în vigoare a prezentului regulament.

              Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                            judecător Adrian Bordea

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016