Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.251 din 8 decembrie 2023  privind organizarea şi funcţionarea Oficiului pentru Licenţă Industrială, precum şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 832/2022 privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.251 din 8 decembrie 2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului pentru Licenţă Industrială, precum şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 832/2022 privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1126 din 13 decembrie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 22 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 8 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Oficiul pentru Licenţă Industrială, denumit în continuare Oficiul, se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin Cancelaria Prim-Ministrului.
    (2) Oficiul are sediul în municipiul Bucureşti, str. Promoroacă nr. 9-11, sectorul 1.
    (3) Oficiul procedează, în condiţiile legii, la închirierea sau la achiziţionarea unui imobil de pe piaţa liberă imobiliară, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinaţie.
    (4) Finanţarea Oficiului se realizează integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

    ART. 2
    (1) Oficiul are ca obiectiv principal raţionalizarea, simplificarea şi digitalizarea procedurilor specifice în vederea acordării licenţei industriale unice.
    (2) Activitatea de raţionalizare se realizează prin integrarea licenţelor, autorizaţiilor, acordurilor, avizelor sau permiselor aferente obiectului de activitate într-o singură procedură simplificată de acordare a licenţei industriale unice.
    (3) Activitatea de simplificare se realizează prin îndrumarea metodologică a autorităţilor competente în activitatea de revizuire a legislaţiei specifice acestora.
    (4) Activitatea de digitalizare se realizează prin administrarea Punctului de contact unic electronic pentru licenţă industrială, denumit în continuare PCUEL, ca sistem informatic de utilitate publică.
    (5) În calitate de beneficiar, Oficiul preia în gestiune de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului sistemul informatic PCUEL, după recepţionarea finală a acestuia.
    (6) Administrarea PCUEL se realizează de Oficiu, acesta fiind responsabil pentru buna funcţionare din punct de vedere tehnic a PCUEL.

    ART. 3
    (1) Oficiul exercită, în domeniul său de competenţă, următoarele funcţii:
    a) de strategie, prin care planifică şi asigură elaborarea, coordonarea, implementarea şi promovarea politicii în domeniul licenţei industriale unice;
    b) de reglementare, prin elaborarea cadrului normativ care să asigure o procedură simplificată de acordare a licenţei industriale unice prin integrarea licenţelor, autorizaţiilor, acordurilor, avizelor sau permiselor aferente obiectului de activitate, emise la nivelul autorităţilor competente, precum şi prin reglementarea cazurilor de reînnoire, modificare, suspendare şi retragere a licenţei industriale unice;
    c) de îndrumare metodologică a autorităţilor competente în procesul de revizuire a procedurilor şi formalităţilor aplicabile procesului de acordare a licenţei industriale unice, prin identificarea autorităţilor competente care se supun procesului de simplificare a actelor administrative prevăzute la art. 4 lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu completările ulterioare, denumită în continuare OUG nr. 140/2022, urmărirea şi evaluarea propunerilor de modificare şi completare ale legislaţiei aplicabile procedurii de emitere a licenţelor, iniţiate de autorităţile competente, astfel încât acestea să fie în conformitate cu principiile şi obiectivele stabilite de Oficiu;
    d) de avizare a măsurilor de simplificare a procedurilor aplicabile activităţii de emitere a actelor administrative prevăzute la art. 4 lit. g) din OUG nr. 140/2022, adoptate de autorităţile competente;
    e) de acordare a licenţei industriale unice pe baza actelor emise de autorităţile competente;
    f) de asistenţă şi consiliere, inclusiv prin îndrumarea solicitanţilor sau a titularilor de licenţă în procesul de acordare a licenţei industriale unice;
    g) de reprezentare, prin care asigură reprezentarea în organismele şi organizaţiile naţionale, regionale, europene şi internaţionale, ca autoritate de stat, pentru domeniul său de activitate;
    h) de autoritate de stat, prin care se asigură urmărirea respectării reglementărilor în domeniul său de competenţă de către autorităţile competente;
    i) de administrare şi gestiune, inclusiv a PCUEL;
    j) de comunicare, prin care se asigură comunicarea atât cu celelalte structuri ale sectorului public, cât şi cu sectorul privat şi societatea civilă;
    k) de implementare şi gestionare a proiectelor finanţate din fonduri europene, precum şi a programelor şi proiectelor finanţate din fonduri naţionale şi alte surse legal constituite.

    (2) Oficiul îndeplineşte atribuţiile stabilite prin actele normative pentru domeniul său de competenţă, astfel cum se prevede în OUG nr. 140/2022.
    (3) Procedura privind plata tarifului pentru acordarea licenţei industriale unice se aprobă, în termen de 180 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al preşedintelui Oficiului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (4) Tariful aferent procesului de acordare a licenţei industriale unice reprezintă suma tarifelor stabilite de autorităţile competente pentru emiterea actelor administrative prevăzute la art. 4 lit. g) din OUG nr. 140/2022.
    (5) Plata tarifelor şi amenzilor aplicate în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din OUG nr. 140/2022 se poate realiza şi prin mijloace de plată online, prin Sistemul naţional electronic de plată (S.N.E.P.) - ghişeul.ro.

    ART. 4
    (1) Atribuţiile şi modalităţile de îndeplinire a acestora, sarcinile şi răspunderea personalului Oficiului se detaliază în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Oficiului.
    (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare se aprobă prin ordin al preşedintelui, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 5
    (1) Oficiul colaborează cu ministere, alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea Guvernului, alte instituţii şi autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale, din ţară şi din străinătate, după caz.
    (2) Oficiul colaborează cu Grupul interministerial de lucru, prevăzut la art. 9 din OUG nr. 140/2022, în soluţionarea problemelor cu caracter multisectorial în procesul de acordare a licenţei industriale unice, cu Comitetul pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei, precum şi cu prefectul, în calitatea sa de preşedinte al colegiului prefectural.
    (3) Oficiul colaborează cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, pentru asigurarea normelor tehnice şi procedurale în vederea integrării PCUEL în sistemele naţionale de e-guvernare şi platforma de cloud guvernamental.
    (4) Oficiul prezintă Guvernului, semestrial, rapoarte cu privire la stadiul activităţii sale şi la modul de respectare de către autorităţile competente a obligaţiilor ce le revin în cadrul procesului de acordare a licenţei industriale unice, pe care le va publica pe pagina de internet a Oficiului. Pe baza rapoartelor semestriale, Oficiul va publica anual un raport ce va cuprinde stadiul de debirocratizare a procedurilor aplicabile activităţii de emitere a actelor administrative ale autorităţilor competente prevăzute la art. 4 lit. g) din OUG nr. 140/2022.
    (5) În vederea îndeplinirii funcţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), Oficiul iniţiază proiecte de acte normative în domeniul său de competenţă.
    (6) Oficiul prezintă Guvernului raportul prevăzut la alin. (4) şi, în baza unei temeinice justificări, propune modificarea legislaţiei autorităţilor competente ce emit actele administrative prevăzute la art. 4 lit. g) din OUG nr. 140/2022, în sectorul industrial, în scopul simplificării procedurilor necesare pentru acordarea licenţei industriale unice.
    (7) În exercitarea atribuţiilor sale, Oficiul are dreptul să solicite autorităţilor competente, potrivit dispoziţiilor art. 4 lit. d) din OUG nr. 140/2022, informaţiile şi documentele necesare, acestea având obligaţia să răspundă în termen de 30 de zile de la data comunicării solicitării.
    (8) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Oficiul are acces la datele şi informaţiile deţinute de instituţii şi alte entităţi publice, în mod operativ şi gratuit, potrivit dispoziţiilor art. 19 alin. (3) şi (4) din OUG nr. 140/2022.

    ART. 6
    (1) Conducerea Oficiului este asigurată de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie, potrivit prevederilor art. 31 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Preşedintele conduce activitatea Oficiului şi reprezintă instituţia în raporturile cu autorităţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară sau din străinătate. Preşedintele este ordonator terţiar de credite.
    (3) În îndeplinirea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni cu caracter normativ sau individual, potrivit dispoziţiilor art. 8 alin. (6) din OUG nr. 140/2022.
    (4) Preşedintele Oficiului este ajutat în activitatea de conducere de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat, numit şi eliberat din funcţie potrivit dispoziţiilor art. 31 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de un secretar general numit în funcţie în urma promovării unui concurs sau examen, potrivit dispoziţiilor art. 61 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Responsabilităţile şi atribuţiile vicepreşedintelui Oficiului se stabilesc prin ordin al preşedintelui Oficiului.
    (6) Preşedintele poate delega, prin ordin, în condiţiile legii, atribuţii vicepreşedintelui, secretarului general, directorilor, funcţionarilor publici sau oricăror altor salariaţi.

    ART. 7
    Preşedintele Oficiului are următoarele atribuţii principale şi responsabilităţi:
    a) reprezintă Oficiul în relaţiile cu alte autorităţi şi instituţii publice, cu persoane fizice sau juridice române ori străine, precum şi în justiţie;
    b) organizează şi coordonează activităţile Oficiului;
    c) coordonează activitatea compartimentului de audit public intern, a structurii de securitate, precum şi a celorlalte direcţii şi structuri, astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 1;
    d) dispune numirea în funcţia publică, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau aprobă încheierea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractelor de muncă ale personalului Oficiului;
    e) numeşte în funcţii publice personalul Oficiului, pe baza rezultatelor concursului organizat în condiţiile legii;
    f) aprobă deplasările în ţară şi în străinătate pentru personalul instituţiei, în condiţiile legii;
    g) aprobă proiectele ce urmează a fi derulate în cadrul instituţiei;
    h) exercită prerogative disciplinare, având dreptul de a aplica, potrivit legii, sancţiuni disciplinare personalului Oficiului, ori de câte ori se constată că acesta a săvârşit o abatere disciplinară;
    i) aprobă prin ordin modelul şi caracteristicile siglei Oficiului;
    j) emite ordine privind împuternicirea persoanelor din cadrul Oficiului abilitate să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile prevăzute la art. 23 din OUG nr. 140/2022.


    ART. 8
    (1) Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui.
    (2) În baza delegării de către preşedinte, vicepreşedintele poate asigura colaborarea dintre Oficiu şi Grupul interministerial de lucru pentru acordarea licenţei industriale unice, în soluţionarea problemelor cu caracter multisectorial în procesul de acordare a licenţei industriale unice.
    (3) Pe baza delegării de către preşedinte, vicepreşedintele poate coordona structura funcţională din cadrul Oficiului care asigură secretariatul Grupului interministerial de lucru pentru acordarea licenţei industriale unice.
    (4) Vicepreşedintele îndeplineşte orice alte atribuţii delegate de preşedinte prin ordin, în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (5) şi (6).

    ART. 9
    Secretarul general al Oficiului îndeplineşte atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 61 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pe cele încredinţate de preşedintele Oficiului.

    ART. 10
    (1) Structura organizatorică a Oficiului este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul structurii organizatorice, având în vedere nevoile instituţionale şi structura de personal, se pot înfiinţa, după caz, alte compartimente decât cele prevăzute în anexa nr. 1, în condiţiile legii.
    (2) În aplicarea dispoziţiilor art. 8 alin. (12) din OUG nr. 140/2022, în cadrul Oficiului se înfiinţează Direcţia acordare licenţe, care îşi desfăşoară activitatea la sediul central şi în teritoriu, conform anexei nr. 2.
    (3) Atribuţiile şi responsabilităţile personalului se stabilesc prin fişa postului, în condiţiile legii.
    (4) Numărul maxim de posturi aprobat este de 97, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
    (5) Personalul Oficiului este compus din funcţionari publici şi personal contractual, potrivit statului de funcţii aprobat.
    (6) Statul de funcţii se aprobă de către preşedintele Oficiului, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (7) Oficiul colaborează cu sectorul privat şi societatea civilă prin informare, consultare, dialog şi parteneriat, în condiţiile legii.
    (8) Oficiul organizează pregătirea profesională a personalului propriu direct şi poate colabora cu alte entităţi abilitate în acest sens.
    (9) În exercitarea funcţiei prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. k), Oficiul derulează, gestionează şi coordonează programe şi proiecte, prin înfiinţarea de unităţi de management de proiect, în condiţiile legii.

    ART. 11
    Oficiul, în calitate de operator de date, implementează măsuri tehnice şi organizatorice adecvate, în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător prelucrării datelor cu caracter personal, potrivit dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.

    ART. 12
    Pentru implementarea şi asigurarea măsurilor de protecţie a informaţiilor clasificate, în cadrul Oficiului funcţionează o structură de securitate cu atribuţii specifice, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 13
    Oficiul are în dotare un parc auto, iar pentru activităţi specifice numărul de mijloace de transport este prevăzut în anexa nr. 3, potrivit dispoziţiilor art. 5 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 14
    Oficiul efectuează operaţiunile de încasări şi plăţi prin conturi în lei, deschise la Trezoreria Statului, conform prevederilor legale.

    ART. 15
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 16
    La anexa nr. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 832/2022 privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 645 din 29 iunie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, după punctul 7 se introduce un nou punct, pct. 8, cu următorul cuprins:
    "8. Oficiul pentru Licenţă Industrială, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, coordonat de prim-ministru, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului"




                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Alexandru-Mihai Ghigiu
                    p. Preşedintele Consiliului Concurenţei,
                    Eugen Corneliu Şuşu
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    p. Secretarul general al Guvernului,
                    Mihnea-Claudiu Drumea
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Câciu
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Ilie Stanciu,
                    secretar de stat
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Bogdan-Gruia Ivan
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Mihai Diaconu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 8 decembrie 2023.
    Nr. 1.251.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Oficiului pentru Licenţă Industrială
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    STRUCTURILE TERITORIALE
    ale Oficiului pentru Licenţă Industrială
    1. Compartimentul teritorial 1, care grupează judeţele Maramureş, Iaşi, Botoşani, Neamţ, Suceava, Bacău, Vaslui, Brăila, Galaţi şi Vrancea, cu sediul în municipiul Iaşi.
    2. Compartimentul teritorial 2, care grupează judeţele Timiş, Arad, Bihor, Caraş-Severin, Hunedoara, Dolj, Olt, Vâlcea, Gorj şi Mehedinţi, cu sediul în municipiul Timişoara.
    3. Compartimentul teritorial 3, care grupează judeţele Cluj, Bistriţa-Năsăud, Satu Mare, Sălaj, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu şi Alba, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca.
    4. Compartimentul teritorial 4, care grupează judeţele Braşov, Buzău, Prahova, Dâmboviţa, Argeş, Ialomiţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman, Tulcea şi Constanţa, cu sediul în municipiul Constanţa.
    NOTĂ:
    Pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov, care grupează municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, activitatea este realizată de Direcţia acordare licenţe.


    ANEXA 3

    Mijloacele de transport pentru activităţi specifice Oficiului pentru Licenţă Industrială

┌────┬─────────────┬──────────┬────────┐
│ │ │Tipul │Numărul │
│Nr. │Unitatea │mijlocului│maxim │
│crt.│ │de │aprobat │
│ │ │transport │(bucăţi)│
├────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │Parc auto │ │ │
│ │demnitari şi │ │ │
│1. │înalţi │Autoturism│3 │
│ │funcţionari │ │ │
│ │publici │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│2. │Parc auto │Autoturism│6 │
│ │comun │ │ │
└────┴─────────────┴──────────┴────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016