Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.212 din 29 noiembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 209/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.212 din 29 noiembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 209/2022

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1104 din 7 decembrie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. V alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, cu completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 209/2022, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 15 februarie 2022, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatele (1), (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) În aplicarea dispoziţiilor art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, beneficiarii cuprind creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii aprobate în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, denumit în continuare PNRR, pe titluri de clasificaţie distincte, respectiv titlul XII «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR» şi titlul XIII «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR», la articolele «Fonduri externe nerambursabile», «Fonduri din împrumut rambursabil», «Finanţare publică naţională» şi «Sume aferente TVA», codificate în mod corespunzător, în formularele destinate programelor de investiţii, stabilite prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget.
    (2) Creditele de angajament şi creditele bugetare se cuprind în bugetele beneficiarilor instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, respectiv bugetele fondurilor speciale, potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (1) şi art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, precum şi în bugetul Ministerului Educaţiei, respectiv în bugetele coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii/ Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, potrivit dispoziţiilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, şi se aprobă pentru anul bugetar cu ocazia aprobării legilor bugetare anuale şi a legilor de rectificare.
    ..................................................................................................
    (5) În formularul prevăzut la alin. (4) se cuprinde distinct finanţarea pentru beneficiarii finanţaţi în conformitate cu dispoziţiile art. 9 alin. (1) şi art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021."

    2. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii cuprinse în bugetele beneficiarilor prevăzuţi la art. 10 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 se aprobă pentru anul bugetar curent potrivit dispoziţiilor art. 19 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Limitele admise pentru depăşirile prevăzute la art. 24 alin. (1) şi (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 se aprobă de către coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, cu încadrarea în creditele de angajament aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale.
    (2) Creditele de angajament destinate acoperirii depăşirilor prevăzute la art. 24 alin. (1) şi (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 se angajează din fondurile europene aferente asistenţei financiare nerambursabile şi rambursabile până la epuizarea cuantumului alocărilor, iar diferenţa rămasă se suportă din finanţarea publică naţională.
    (3) Verificarea de către fiecare coordonator de reforme şi/sau investiţii a respectării prevederilor alin. (1) se face prin transformarea în euro a valorilor respective cumulate pentru contractele/deciziile/ordinele de finanţare încheiate, luându-se în considerare cursul InforEuro din luna în care s-a solicitat aprobarea limitelor admise pentru depăşirile prevăzute la art. 24 alin. (1) şi (1^1), respectiv cu încadrarea în limitele prevăzute la art. 24 alin. (1^5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021."

    4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) În cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), precum şi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 care au în implementare proiecte proprii finanţate din fonduri europene aferente PNRR, execuţia bugetară se reflectă în bugetele acestora.
    (2) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, respectiv coordonatorul naţional notifică în scris beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, respectiv Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), în calitate de furnizor al sistemului informatic de management şi control al PNRR, cu privire la sumele transferate în conturile de venituri corespunzătoare sumelor efectiv utilizate aferente fondurilor europene nerambursabile."

    5. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Transferul către beneficiari al sumelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) şi b) şi alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, solicitate prin cererile de transfer, se realizează în condiţiile şi pe baza documentelor prevăzute prin contractele/deciziile/ordinele de finanţare, precum şi conform documentaţiei justificative stabilite prin ghiduri specifice ale coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii."

    6. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, agenţiile de implementare, responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale au obligaţia stabilirii prin contractele/ deciziile/ordinele de finanţare a termenilor şi condiţiilor privind derularea operaţiunilor financiare cu beneficiarii, inclusiv a:
    a) condiţiilor de acordare a sumelor solicitate prin cererile de transfer;
    b) termenului maxim de efectuare de către coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, agenţiile de implementare a proiectelor sau responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale a plăţilor aferente sumelor solicitate prin cererile de transfer;
    c) calendarului/graficului estimativ privind termenele de depunere a cererilor de transfer, precum şi obligativitatea actualizării acestuia;
    d) obligaţiei ca fiecare cerere de transfer transmisă de beneficiar să reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate în cadrul proiectului;
    e) regulilor conform cărora beneficiarii care efectuează plăţi în valută în cadrul proiectului solicită prin cererile de transfer contravaloarea în lei a acestora la cursul Băncii Naţionale a României, denumită în continuare BNR, din data întocmirii documentelor de plată în valută;
    f) evidenţierii distincte a finanţării publice naţionale, cu stabilirea cuantumului care se asigură de fiecare parte din contract, pe surse de finanţare.
    (2) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, agenţiile de implementare a proiectelor, responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale care au încheiat/emis contracte/decizii/ordine de finanţare conform art. 24 alin. (1)-(1^2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 au obligaţia să includă în cuprinsul acestora indicatori de performanţă anuali care cuprind gradul de realizare a indicatorilor, modalitatea de respectare a graficului de activităţi, numărul de contracte de achiziţie de bunuri/prestări servicii/furnizare de produse încheiate, precum şi alţi indicatori stabiliţi în funcţie de diversitatea investiţiilor prevăzute în PNRR, în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile în domeniul achiziţiilor publice şi/sau sectoriale."

    7. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), precum şi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, care implementează proiecte potrivit prezentelor norme metodologice, înregistrează în conturi în afara bilanţului transferurile de sume aferente fondurilor europene, pe baza notificărilor primite de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii."

    8. Denumirea capitolului III se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. III
    Utilizarea sumelor din fonduri europene
"

    9. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (3) lit. m) şi ff) şi ale art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, coordonatorii de reforme şi/sau investiţii transmit Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, în primele 5 zile lucrătoare ale primei luni din trimestrul următor, pentru toţi beneficiarii, sumele utilizate trimestrial pentru realizarea reformelor/investiţiilor prevăzute în PNRR, astfel:
    a) sumele utilizate aferente asistenţei financiare nerambursabile, conform modelului stabilit în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice, precum şi documentele justificative corespunzătoare sumelor utilizate aferente asistenţei financiare nerambursabile;
    b) suplimentar faţă de situaţia prevăzută la art. 9 alin. (1), sumele utilizate aferente asistenţei financiare rambursabile, conform modelului stabilit în anexa la prezentele norme metodologice, precum şi documentele justificative corespunzătoare sumelor utilizate aferente asistenţei financiare rambursabile.
    (2) În aplicarea prevederilor alin. (1), în primele 2 zile lucrătoare ale primei luni din trimestrul următor, beneficiarii, inclusiv cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, STS, în calitate de furnizor al sistemului informatic de management şi control al PNRR, beneficiarii prevăzuţi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, agenţiile de implementare a proiectelor, precum şi responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale transmit coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii sumele utilizate în trimestrul anterior pentru componenta de asistenţă financiară nerambursabilă/rambursabilă, inclusiv documentele justificative.
    (3) Sumele utilizate trimestrial pentru realizarea reformelor/ investiţiilor prevăzute în PNRR, aferente asistenţei financiare nerambursabile/rambursabile acordate în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, raportate conform alin. (1), se includ în formularul prevăzut în anexa la prezentele norme metodologice, care cuprinde următoarele informaţii:
    a) date de identificare privind coordonatorul de reforme şi/sau investiţii;
    b) date privind acordul de finanţare;
    c) lista reformelor/investiţiilor prevăzute în PNRR, pentru realizarea cărora au fost utilizate respectivele sume;
    d) date privind bugetul total/anual alocat (respectiv alocarea din PNRR, cuantumul TVA, cuantumul finanţării publice naţionale);
    e) suma utilizată în trimestrul anterior, respectiv alocarea din PNRR aferentă asistenţei financiare nerambursabile/rambursabile, cuantumul TVA, cuantumul finanţării publice naţionale;
    f) suma utilizată cumulat în anul de raportare, respectiv alocarea din PNRR aferentă asistenţei financiare nerambursabile/ rambursabile, cuantumul TVA, cuantumul finanţării publice naţionale;
    g) suma rămasă neutilizată în anul de raportare aferentă asistenţei financiare nerambursabile/rambursabile, cuantumul TVA, cuantumul finanţării publice naţionale.
    (4) În aplicarea dispoziţiilor art. 19 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, MIPE verifică corectitudinea informaţiilor raportate de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii şi transmite către Ministerul Finanţelor - Autoritatea pentru Certificare şi Plată, denumită în continuare MF - ACP, până la data de 23 a primei luni din trimestrul următor, situaţia centralizată a sumelor utilizate trimestrial, întocmită pe baza raportărilor primite de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, în conformitate cu prevederile alin. (1).
    (5) După primirea de la coordonatorii de reformă şi/sau investiţii, respectiv de la STS a solicitărilor de fonduri pentru toţi beneficiarii care au utilizat sume în trimestrul anterior, MF - ACP transferă sumele solicitate din contul distinct de disponibil prevăzut la art. 19 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 în conturile distincte de venituri bugetare prevăzute la art. 26 alin. (3) lit. b) şi c) şi alin. (9) lit. a.1), a.5), a.9), a.13) şi a.17), codificate cu codul de identificare fiscală al coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii, respectiv cu codul de identificare fiscală al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, respectiv în conturile de venituri bugetare codificate cu codul de identificare fiscală al MIPE - coordonator naţional, în cazul STS.
    (6) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, respectiv coordonatorul naţional notifică beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), precum şi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 cu privire la sumele transferate de către MF - ACP în conturile distincte de venituri bugetare, codificate cu codul de identificare fiscală al coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii, respectiv cu codul de identificare fiscală al MIPE - coordonator naţional, în cazul STS."

    10. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (3) lit. m) şi ff) şi ale art. 20 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, coordonatorii de reforme şi/sau investiţii raportează lunar MIPE, până la data de 15 a lunii, execuţia bugetară aferentă cheltuielilor efectuate în cadrul reformelor şi/sau investiţiilor asociate componentei de împrumut în luna anterioară lunii de raportare, pentru toţi beneficiarii, inclusiv documentele justificative aferente sumelor raportate."

    11. La articolul 9, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În aplicarea dispoziţiilor alin. (1), în primele 2 zile lucrătoare ale următoarei luni, beneficiarii, inclusiv cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, agenţiile de implementare a proiectelor şi responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale transmit coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii execuţia bugetară a sumelor utilizate în luna de raportare pentru îndeplinirea reformelor/investiţiilor prevăzute în PNRR aferente componentei de asistenţă financiară rambursabilă, inclusiv documentele justificative corespunzătoare sumelor raportate.
(1^2) MIPE, prin structura de specialitate, verifică corectitudinea informaţiilor raportate de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, în vederea transmiterii către Ministerul Finanţelor a execuţiei bugetare aferente cheltuielilor efectuate de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii în cadrul reformelor şi/sau investiţiilor asociate componentei de împrumut."

    12. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    Informaţiile cuprinse de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii în raportările trimestriale pentru asistenţă financiară nerambursabilă, respectiv lunare pentru asistenţă financiară rambursabilă, prevăzute la art. 8 alin. (1) şi art. 9 alin. (1), au la bază raportările, documentele, informaţiile şi/sau orice alte evidenţe relevante prezentate de beneficiari, agenţiile de implementare a proiectelor, responsabilii de implementarea reformelor şi a investiţiilor, care probează îndeplinirea jaloanelor şi ţintelor şi/sau, după caz, cheltuielile efectuate în cadrul reformelor şi investiţiilor aferente jaloanelor şi ţintelor."

    13. La articolul 13, alineatele (1)-(3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Beneficiarii/Liderii de parteneriat depun la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale, respectiv la agenţiile de implementare a proiectelor, după caz, cereri de transfer pentru plăţile care urmează a fi efectuate în cadrul proiectelor.
    (2) În termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii de către beneficiarul/liderul de parteneriat la coordonatorul de reforme şi/sau investiţii/responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţia de implementare a proiectelor, după caz, a cererii de transfer întocmite conform contractului de finanţare, coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţia de implementare a proiectelor autorizează cheltuielile cuprinse în cererea de transfer şi efectuează plata sumelor autorizate în termen de 5 zile lucrătoare de la aprobarea documentelor de către ordonatorul de credite. După efectuarea plăţii, coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale/ agenţia de implementare a proiectelor notifică beneficiarilor/ liderilor de parteneriat plata aferentă cheltuielilor autorizate din cererea de transfer.
    (3) În cazul solicitării de clarificări de către coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţia de implementare a proiectelor, beneficiarul/liderul de parteneriat depune documente suplimentare în termenul de verificare de 10 zile lucrătoare prevăzut la alin. (2), termen care poate fi întrerupt fără ca perioadele de întrerupere cumulate să depăşească 10 zile lucrătoare.
    ..................................................................................................
    (5) Pentru proiectele implementate în parteneriat, liderul de parteneriat depune cererea de transfer, iar coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţia de implementare a proiectelor transferă, după efectuarea verificărilor, sumele autorizate la plată în conturile liderilor de parteneriat/partenerilor, în conformitate cu prevederile contractului/ordinului/deciziei de finanţare, acordului de parteneriat şi acordului de implementare, parte integrantă a acestuia/acesteia."

    14. La articolul 13, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Beneficiarii/Liderii de parteneriat, alţii decât cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), precum şi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, depun la coordonatorii de reformă/investiţii, la responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale, respectiv la agenţiile de implementare a proiectelor, după caz, cereri de transfer distincte pentru plata din fondurile aferente PNRR a cheltuielilor efectuate de la alte poziţii de clasificaţie decât cele prevăzute la art. 14 alin. (1) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, respectiv din surse proprii pentru beneficiarii privaţi, după semnarea contractului de finanţare.
(1^2) Pentru plăţile aferente măsurilor/activităţilor derulate începând cu data de 1 februarie 2020, în condiţiile prevăzute la art. 37 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, înainte de semnarea contractului de finanţare sau, după caz, înainte de emiterea ordinului/deciziei de finanţare, beneficiarii/ liderii de parteneriat întocmesc cereri de transfer distincte care se transmit coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii, responsabililor de implementarea investiţiilor specifice locale, agenţiilor de implementare a proiectelor în termen de 15 zile lucrătoare de la aprobarea/emiterea contractelor/deciziilor/ ordinelor de finanţare."

    15. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/Agenţiile de implementare a proiectelor, altele decât cele prevăzute la art. 13 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, au obligaţia de a depune la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii cereri de transfer de fonduri lunar sau ori de câte ori este nevoie, în vederea efectuării plăţilor către beneficiari, cu respectarea dispoziţiilor art. 23 alin. (10)-(12) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, pentru următoarele tipuri de beneficiari:
    a) instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii, de subordonare centrală sau locală;
    b) instituţii publice finanţate integral din bugetele locale;
    c) întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare;
    d) entităţi de drept privat;
    e) persoane fizice.
    (2) Termenele de depunere a cererilor de transfer de fonduri, precum şi documentele justificative ce vor însoţi cererile de transfer de fonduri sunt stabilite prin convenţiile de finanţare/ acordurile de implementare încheiate între coordonatorii de reforme şi/sau investiţii şi responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţiile de implementare a proiectelor."

    16. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii care efectuează angajarea şi lichidarea la nivel de reformă/investiţie pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), precum şi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 au obligaţia să respecte prevederile prezentului capitol.
    (2) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii care efectuează angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, la nivel de reformă/investiţie, pentru responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţiile de implementare a proiectelor şi pentru beneficiarii, alţii decât cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), precum şi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 au obligaţia să respecte prevederile prezentului capitol.
    (3) Operaţiunile privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se efectuează pe baza formularelor aprobate în anexele nr. 1a), 2 şi 3 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Formularele respective pot conţine şi alte informaţii specifice, aprobate prin ordin/decizie al/a coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii."

    17. La articolul 16 alineatul (1), literele a)-c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) întocmeşte lista cu proiectele selectate, respectiv formularul - Lista proiectelor selectate, şi completează formularul «Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament» cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament aprobate în anexa prevăzută la art. 1 alin. (4) pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), precum şi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021;
b) întocmeşte lista cu proiectele selectate, respectiv formularul - Lista proiectelor selectate, şi completează formularul «Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament» cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament din bugetul propriu potrivit dispoziţiilor art. 13 alin. (1) lit. a) şi b) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, precum şi pentru ceilalţi beneficiari, alţii decât cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), precum şi la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021;
c) completează formularul «Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament» cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din bugetul propriu potrivit art. 23 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, pentru responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţiile de implementare a proiectelor;"

    18. La articolul 19, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) verifică existenţa cererilor de transfer de fonduri, precum şi a documentelor justificative anexate, primite de la responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/ agenţiile de implementare, conform prevederilor din convenţiile de finanţare/acordurile de implementare;"

    19. Denumirea capitolului VI se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. VI
    Prevederi aplicabile responsabililor de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţiilor de implementare a proiectelor
"

    20. La articolul 22, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale, respectiv agenţiile de implementare a proiectelor îndeplinesc atribuţiile prevăzute la art. 16, 17 şi art. 19 lit. a) şi c), potrivit dispoziţiilor art. 6 alin. (4) şi art. 23 alin. (9)-(12) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, şi utilizează, după caz, formularele prevăzute la art. 15-18.
    (2) În vederea efectuării reconcilierii contabile dintre conturile contabile ale responsabilului de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţiei de implementare a proiectelor şi cele ale beneficiarilor pentru proiectele implementate în cadrul PNRR, beneficiarii au obligaţia transmiterii trimestriale, până la data de 15 a lunii următoare perioadei de raportare, a formularului - Notificare cu privire la reconcilierea contabilă, din care să rezulte sumele primite de la responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţia de implementare a proiectelor, conform prevederilor din contractele de finanţare/acordurile de implementare.
    (3) În vederea efectuării reconcilierii contabile dintre conturile contabile ale coordonatorului de reforme şi/sau investiţii şi cele ale responsabilului de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţiei de implementare a proiectelor pentru investiţiile specifice locale implementate în cadrul PNRR, responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/agenţiile de implementare a proiectelor au obligaţia transmiterii trimestriale, până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, a formularului - Notificare cu privire la reconcilierea contabilă, din care să rezulte sumele primite de la coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, conform prevederilor din contractele de finanţare/acordurile de implementare."

    21. La articolul 22, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Structurile de implementare care implementează obiective de investiţii în numele beneficiarilor prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 depun la beneficiari cereri însoţite de documente justificative pentru transferul sumelor în vederea efectuării plăţilor către antreprenori, prestatori şi furnizori.
(1^2) Structurile de implementare care implementează obiective de investiţii în numele altor beneficiari decât cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 depun la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, la responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale, respectiv la agenţiile de implementare a proiectelor, după caz, cereri de transfer însoţite de documente justificative pentru transferul sumelor în vederea efectuării plăţilor către antreprenori, prestatori şi furnizori."

    22. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    (1) Ministerul Finanţelor, pentru gestionarea sumelor aprobate în bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale, efectuează plăţile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, din conturile de cheltuieli bugetare 23.A «Cheltuieli ale bugetului de stat» deschise pe numele acestuia la Trezoreria Operativă Centrală, articolele 60.09 «Alte cheltuieli ocazionate de implementarea PNRR» şi, respectiv, 61.09 «Alte cheltuieli ocazionate de implementarea PNRR», în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.A «Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din bugetul de stat».
    (2) Din contul de cheltuieli bugetare 23.A «Cheltuieli ale bugetului de stat», articolul 60.09 «Alte cheltuieli ocazionate de implementarea PNRR», MF-ACP transferă sumele în contul de disponibil 50.01.65 «Disponibil din sume aferente plăţii dobânzii negative pentru disponibilităţile din asistenţă financiară nerambursabilă», deschis la Trezoreria Operativă Centrală pe numele Ministerului Finanţelor, în vederea plăţii dobânzii negative bonificate de BNR pentru disponibilităţile din asistenţă financiară nerambursabilă; până la finele anului bugetar, sumele aflate în soldul contului 50.01.65 «Disponibil din sume aferente plăţii dobânzii negative pentru disponibilităţile din asistenţă financiară nerambursabilă» se restituie de titularul contului în contul din care acestea au fost încasate.
    (3) Ordonatorii de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii/Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, coordonatorul naţional deschid/deschide la unităţile Trezoreriei Statului următoarele conturi de credite bugetare deschise şi repartizate, conturi de venituri bugetare şi conturi de cheltuieli bugetare:
    a) contul de cheltuieli bugetare 23.A «Cheltuieli ale bugetului de stat», aferente articolelor şi alineatelor din cadrul titlului 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR» şi, respectiv, din cadrul titlului 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.A «Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din bugetul de stat»;
    b) contul de venituri bugetare 20.A.49.02.01 «Venituri ale bugetului de stat - Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul curent» şi, respectiv, contul de venituri bugetare 20.A.49.02.02 «Venituri ale bugetului de stat - Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul anterior», codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii/ Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii - pentru încasarea sumelor din contul de disponibil deschis pe numele Ministerului Finanţelor, în cazul solicitărilor de fonduri aferente beneficiarilor, alţii decât cei finanţaţi integral din bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021;
    c) conturi de venituri bugetare ale bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetelor fondurilor speciale:
    c.1) conturi de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat:
    - 22.A.49.02.01 «Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul curent»;
    – 22.A.49.02.02 «Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul anterior»;
    c.2) conturi de venituri ale bugetului asigurărilor pentru şomaj:
    - 28.A.49.02.01 «Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul curent»;
    – 28.A.49.02.02 «Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul anterior»;
    c.3) conturi de venituri ale Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate:
    - 26.A.49.02.01 «Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul curent»;
    – 26.A.49.02.02 «Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul anterior»,
    codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii/ Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii - pentru încasarea sumelor din contul de disponibil deschis pe numele Ministerului Finanţelor, în cazul solicitărilor de fonduri aferente beneficiarilor finanţaţi integral din bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, după caz.
    (4) Pe numele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii se deschide la Trezoreria Statului contul de cheltuieli bugetare 23.F «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică centrală finanţate integral din venituri proprii», aferente articolelor şi alineatelor din cadrul titlului 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR» şi, respectiv, din cadrul titlului 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR», din care instituţia publică dispune plăţi către beneficiari în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.F «Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din venituri proprii».
    (5) Pe numele agenţiilor pentru dezvoltare regională, în calitate de responsabili de implementarea investiţiilor specifice locale, în vederea gestionării sumelor încasate de la coordonatorii de reformă şi/sau investiţii, pe baza acordurilor de finanţare/convenţiilor de finanţare încheiate, prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aferente investiţiilor specifice locale, se deschid la unităţile Trezoreriei Statului în raza cărora sunt înregistrate fiscal următoarele conturi de disponibilităţi:
    d.1) 50.13.01 «Disponibil din sume reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR - fonduri externe nerambursabile»;
    d.2) 50.13.02 «Disponibil din sume reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR - finanţare publică naţională»;
    d.3) 50.13.03 «Disponibil din sume reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR - sume aferente TVA»;
    d.4) 50.23.01 «Disponibil din sume aferente componentei de împrumuturi a PNRR - fonduri din împrumut rambursabil»;
    d.5) 50.23.02 «Disponibil din sume aferente componentei de împrumuturi a PNRR - finanţare publică naţională»;
    d.6) 50.23.03 «Disponibil din sume aferente componentei de împrumuturi a PNRR - sume aferente TVA».
    (6) Conturile de venituri bugetare care se deschid la Trezoreria Statului, pe numele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, pentru încasarea sumelor de la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării din contul prevăzut la alin. (3) lit. a) sunt:
    a) 20.F.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    b) 20.F.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    c) 20.F.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    d) 20.F.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    e) 20.F.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    f) 20.F.42.89.03 «Sume aferente TVA».
    (7) Conturile de venituri bugetare care se deschid la unităţile Trezoreriei Statului pe numele beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor sunt următoarele:
    A. Pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetul local, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii, în vederea încasării sumelor de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii:
    A.1) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii:
    a.1) 20.F.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.2) 21.F.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.3) 22.F.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.4) 28.F.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.5) 26.F.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.6) 20.F.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.7) 21.F.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.8) 22.F.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.9) 28.F.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.10) 26.F.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.11) 20.F.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.12) 21.F.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.13) 22.F.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.14) 28.F.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.15) 26.F.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    A.2) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii:
    a.1) 20.F.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.2) 21.F.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.3) 22.F.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.4) 28.F.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.5) 26.F.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.6) 20.F.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.7) 21.F.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.8) 22.F.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.9) 28.F.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.10) 26.F.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.11) 20.F.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.12) 21.F.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.13) 22.F.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.14) 28.F.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.15) 26.F.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    A.3) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii:
    a.1) 20.G.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.2) 21.G.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.3) 22.G.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.4) 28.G.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.5) 26.G.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.6) 20.G.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.7) 21.G.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.8) 22.G.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.9) 28.G.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.10) 26.G.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.11) 20.G.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.12) 21.G.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.13) 22.G.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.14) 28.G.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.15) 26.G.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    A.4) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii:
    a.1) 20.G.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.2) 21.G.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.3) 22.G.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.4) 28.G.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.5) 26.G.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.6) 20.G.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.7) 21.G.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.8) 22.G.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.9) 28.G.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.10) 26.G.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.11) 20.G.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.12) 21.G.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.13) 22.G.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.14) 28.G.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.15) 26.G.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    A.5) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice:
    a.1) 20.E.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.2) 21.E.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.3) 22.E.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.4) 28.E.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.5) 26.E.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    a.6) 20.E.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.7) 21.E.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.8) 22.E.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.9) 28.E.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.10) 26.E.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.11) 20.E.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.12) 21.E.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.13) 22.E.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.14) 28.E.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    a.15) 26.E.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    A.6) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice:
    a.1) 20.E.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.2) 21.E.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.3) 22.E.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.4) 28.E.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.5) 26.E.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    a.6) 20.E.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.7) 21.E.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.8) 22.E.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.9) 28.E.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.10) 26.E.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    a.11) 20.E.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.12) 21.E.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.13) 22.E.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.14) 28.E.42.89.03 «Sume aferente TVA»;
    a.15) 26.E.42.89.03 «Sume aferente TVA».
    B. Pentru instituţii publice finanţate integral din bugetele locale, în vederea încasării sumelor de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii:
    B.1) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR:
    b.1) 21.A.42.88.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    b.2) 21.A.42.88.02 «Finanţare publică naţională»;
    b.3) 21.A.42.88.03 «Sume aferente TVA»;
    B.2) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR:
    b.1) 21.A.42.89.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    b.2) 21.A.42.89.02 «Finanţare publică naţională»;
    b.3) 21.A.42.89.03 «Sume aferente TVA».
    C. Pentru beneficiarii întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare, în vederea încasării sumelor de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, respectiv de la responsabilii de implementare a investiţiilor specifice locale, după caz:
    C.1) pentru sumele din asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR:
    - contul 50.25.01 «Disponibil din asistenţă financiară nerambursabilă PNRR al beneficiarilor întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare»;
    C.2) pentru sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR:
    - contul 50.36.01 «Disponibil din componenta de împrumuturi a PNRR al beneficiarilor întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare».
    D. Pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetul local, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii, în vederea încasării sumelor de la responsabilii de implementare a investiţiilor specifice locale:
    D.1) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii:
    d.1) 20.F.42.90.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    d.2) 21.F.42.90.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    d.3) 20.F.42.90.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.4) 21.F.42.90.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.5) 20.F.42.90.03 «Sume aferente TVA»;
    d.6) 21.F.42.90.03 «Sume aferente TVA»;
    D.2) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii:
    d.1) 20.F.42.91.01«Fonduri din împrumut rambursabil»;
    d.2) 21.F.42.91.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    d.3) 20.F.42.91.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.4) 21.F.42.91.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.5) 20.F.42.91.03 «Sume aferente TVA»;
    d.6) 21.F.42.91.03 «Sume aferente TVA»;
    D.3) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii:
    d.1) 20.G.42.90.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    d.2) 21.G.42.90.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    d.3) 20.G.42.90.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.4) 21.G.42.90.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.5) 20.G.42.90.03 «Sume aferente TVA»;
    d.6) 21.G.42.90.03 «Sume aferente TVA»;
    D.4) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii:
    d.1) 20.G.42.91.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    d.2) 21.G.42.91.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    d.3) 20.G.42.91.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.4) 21.G.42.91.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.5) 20.G.42.91.03 «Sume aferente TVA»;
    d.6) 21.G.42.91.03 «Sume aferente TVA»;
    D.5) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice:
    d.1) 20.E.42.90.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    d.2) 21.E.42.90.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    d.3) 20.E.42.90.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.4) 21.E.42.90.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.5) 20.E.42.90.03 «Sume aferente TVA»;
    d.6) 21.E.42.90.03 «Sume aferente TVA»;
    D.6) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice:
    d.1) 20.E.42.91.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    d.2) 21.E.42.91.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    d.3) 20.E.42.91.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.4) 21.E.42.91.02 «Finanţare publică naţională»;
    d.5) 20.E.42.91.03 «Sume aferente TVA»;
    d.6) 21.E.42.91.03 «Sume aferente TVA».
    E. Pentru instituţii publice finanţate integral din bugetele locale, în vederea încasării sumelor de la responsabilii de implementare a investiţiilor specifice locale:
    E.1) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR:
    e.1) 21.A.42.90.01 «Fonduri europene nerambursabile»;
    e.2) 21.A.42.90.02 «Finanţare publică naţională»;
    e.3) 21.A.42.90.03 «Sume aferente TVA»;
    E.2) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR:
    e.1) 21.A.42.91.01 «Fonduri din împrumut rambursabil»;
    e.2) 21.A.42.91.02 «Finanţare publică naţională»;
    e.3) 21.A.42.91.03 «Sume aferente TVA».
    F. Pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 15 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 care optează pentru deschiderea conturilor la Trezoreria Statului:
    F.1) pentru sumele din asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR:
    - contul 50.25.02 «Disponibil din asistenţă financiară nerambursabilă PNRR al beneficiarilor prevăzuţi la art. 15 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021»;
    F.2) pentru sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR:
    - contul 50.36.02 «Disponibil din componenta de împrumuturi a PNRR al beneficiarilor prevăzuţi la art. 15 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021».
    (8) Compania Naţională de Investiţii - «C.N.I.» - S.A., în calitate de structură de implementare pentru anumite investiţii din cadrul componentelor din PNRR, în numele beneficiarilor, poate solicita deschiderea la Trezoreria Statului a contului 50.25.03 «Disponibil din asistenţă financiară nerambursabilă PNRR al agenţiei de implementare» şi a contului 50.36.03 «Disponibil din componenta de împrumuturi a PNRR al agenţiei de implementare».
    (9) Conturile de venituri bugetare care se deschid în scopul aplicării prevederilor art. 37 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 sunt următoarele:
    a.1) 20.A.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.2) 20.E.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.3) 20.F.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.4) 20.G.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.5) 21.A.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.6) 21.E.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.7) 21.F.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.8) 21.G.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.9) 22.A.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.10) 22.E.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.11) 22.F.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.12) 22.G.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.13) 26.A.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.14) 26.E.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.15) 26.F.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.16) 26.G.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.17) 28.A.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.18) 28.E.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.19) 28.F.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»;
    a.20) 28.G.46.05.00 «Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR»,
    codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii/ Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, în cazul sumelor virate potrivit prevederilor art. 37 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, respectiv codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite cu rol de beneficiari, în cazul sumelor virate potrivit prevederilor art. 37 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021.
    (10) Pe numele instituţiilor publice care au calitatea de beneficiari/lideri de parteneriat/parteneri se deschid la unităţile Trezoreriei Statului conturi de credite bugetare deschise şi repartizate şi conturi de cheltuieli bugetare, astfel:
    A. pentru instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat, instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii:
    a.1) contul de cheltuieli bugetare 23.A «Cheltuieli ale bugetului de stat», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.A «Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din bugetul de stat»;
    a.2) contul de cheltuieli bugetare 23.E «Cheltuieli ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale instituţiilor publice din administraţia publică centrală», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.E «Credite deschise şi repartizate din bugetele activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă instituţiile publice din administraţia publică centrală»;
    a.3) contul de cheltuieli bugetare 23.F «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică centrală finanţate integral din venituri proprii», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.F «Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din venituri proprii»;
    a.4) contul de cheltuieli bugetare 23.G «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate din venituri proprii şi subvenţii», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.G «Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate din venituri proprii şi subvenţii»;
    B. pentru instituţii publice finanţate integral de la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii:
    b.1) contul de cheltuieli bugetare 25.A «Cheltuieli ale instituţiilor publice din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 03.A «Credite deschise şi repartizate ale instituţiilor publice din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat»;
    b.2) contul de cheltuieli bugetare 25.E «Cheltuieli ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale instituţiilor publice din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 03.E «Credite deschise şi repartizate din bugetele activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă instituţiile publice din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat»;
    b.3) contul de cheltuieli bugetare 25.F «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 03.F «Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat»;
    b.4) contul de cheltuieli bugetare 25.G «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii, din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 03.G «Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat»;
    b.5) contul de cheltuieli bugetare 27.A «Cheltuieli ale instituţiilor publice din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 05.A «Credite deschise şi repartizate ale instituţiilor publice din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate»;
    b.6) contul de cheltuieli bugetare 27.E «Cheltuieli ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale instituţiilor publice din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 05.E «Credite deschise şi repartizate din bugetele activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă instituţiile publice din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate»;
    b.7) contul de cheltuieli bugetare 27.F «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 05.F «Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate»;
    b.8) contul de cheltuieli bugetare 27.G «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii, din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 05.G «Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate»;
    C. pentru instituţii publice finanţate integral din bugetele locale, instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetele locale, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii:
    c.1) contul de cheltuieli bugetare 24.A «Cheltuieli ale bugetelor instituţiilor publice din administraţia publică locală», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 02.A «Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică locală, finanţate integral din bugetele locale»;
    c.2) contul de cheltuieli bugetare 24.E «Cheltuieli ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale instituţiilor publice din administraţia publică locală», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 02.E «Credite deschise şi repartizate din bugetele activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă instituţiile publice din administraţia publică locală»;
    c.3) contul de cheltuieli bugetare 24.F «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică locală finanţate integral din venituri proprii», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 02.F «Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică locală, finanţate integral din venituri proprii»;
    c.4) contul de cheltuieli bugetare 24.G «Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică locală, finanţate din venituri proprii şi subvenţii», articolele 60.01 «Fonduri europene nerambursabile», 60.02 «Finanţare publică naţională», 60.03 «Sume aferente TVA» şi, respectiv, articolele 61.01 «Fonduri din împrumut rambursabil», 61.02 «Finanţare publică naţională», 61.03 «Sume aferente TVA», din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 02.G «Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică locală, finanţate din venituri proprii şi subvenţii».
    (11) Codurile IBAN aferente conturilor de venituri şi cheltuieli bugetare prevăzute la prezentul articol sunt publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor, la adresa: www.mfinante.gov.ro/ANAF/ Asistenta contribuabili/Plata obligaţiilor fiscale/Codurile IBAN."

    23. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) Coordonatorii de reforme şi sau investiţii/ Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/ Agenţiile de implementare a proiectelor au obligaţia respectării prevederilor acordurilor/contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare/ acordurilor de implementare, precum şi ale acordurilor de tip operaţional, în termenele stipulate în acestea, în scopul implementării reformelor şi investiţiilor finanţate prin PNRR.
    (2) MIPE realizează verificări ex post, pe baza unei analize de risc, prin eşantion, în scopul de a se asigura că normele europene şi naţionale privind achiziţiile publice au fost respectate în efectuarea cheltuielilor realizate de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, precum şi de beneficiari, în baza prevederilor art. 5 alin. (3) lit. cc) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021."

    24. La articolul 28, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru îndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (1), responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/ agenţiile de implementare a proiectelor transmit coordonatorului de reforme şi/sau investiţii, până la data de 10 decembrie a fiecărui an, lista achiziţiilor publice planificate a fi realizate în anul următor."

    25. La articolul 28, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alin. (3^1) şi (3^2), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii/Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/Agenţiile de implementare a proiectelor au obligaţia transmiterii, în prima săptămână a fiecărui trimestru, prin sistemul informatic de management şi control al PNRR, a documentelor privind documentaţia de atribuire a procedurilor de achiziţii, a contractelor încheiate pentru proiectele finanţate în cadrul PNRR.
(3^2) Coordonatorii de reformă şi/sau investiţii au obligaţia de a transmite, în prima săptămână a fiecărui trimestru, prin sistemul informatic de management şi control al PNRR, listele de verificare/rapoartele de verificare ex post prevăzute la art. 5 alin. (8^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, precum şi rezultatul verificărilor efectuate la nivelul fiecărei/ fiecărui ţinte/jalon, în vederea prevenirii neregulilor grave şi a dublei finanţări."

    26. La articolul 30, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii au obligaţia de a transmite, odată cu raportările trimestriale pentru asistenţa financiară nerambursabilă/lunare pentru asistenţa financiară rambursabilă, documentele justificative pentru sumele utilizate în vederea implementării reformelor şi/sau investiţiilor aflate în sarcina lor."

    27. La articolul 30, alineatele (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii/Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/Agenţiile de implementare a proiectelor, după caz, asigură introducerea, în sistemul informatic de management şi control al PNRR, a datelor privind stadiul îndeplinirii ţintelor şi jaloanelor, a datelor privind cheltuielile efectuate, a documentelor aferente achiziţiilor directe, a angajamentelor legale încheiate ca urmare a aplicării achiziţiei directe, inclusiv a datelor prevăzute la art. 22 alin. (2) lit. d) din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă, cu modificările şi completările ulterioare.
    ..................................................................................................
(4) Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale, respectiv agenţiile de implementare a proiectelor transmit coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii datele privind cheltuielile sociale, inclusiv în ceea ce priveşte copiii şi tineretul, până la data de 15 ianuarie, respectiv 15 iulie a anului de raportare. Perioada de raportare acoperă întreaga perioadă de implementare a planului, începând cu data de 1 februarie 2020, după caz, până la datele-limită respective, şi anume 31 decembrie şi 30 iunie ale fiecărui an."

    28. Anexa la normele metodologice se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Hotărârea Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 15 februarie 2022, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Romeo Simionescu,
                    secretar de stat
                    p. Viceprim-ministru,
                    Mihaela-Ioana Kaitor,
                    secretar de stat
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Câciu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Bogdan-Gruia Ivan
                    p. Ministrul culturii,
                    Diana-Ştefana Baciuna,
                    secretar de stat
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul energiei,
                    Sebastian-Ioan Burduja
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet
                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Adriana Pistol,
                    secretar de stat
                    Ministrul educaţiei,
                    Ligia Deca
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu
                    p. Ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse,
                    Domnica-Doina Pârcălabu,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 29 noiembrie 2023.
    Nr. 1.212.
    ANEXA 1

    (Anexa la normele metodologice)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│A. Situaţia sumelor utilizate pentru realizarea reformelor/investiţiilor │
│prevăzute în Planul naţional de redresare şi rezilienţă în trimestrul ... din │
│anul ...... - componenta asistenţă financiară nerambursabilă - Mecanismul de │
│redresare şi rezilienţă │
├────┬─────────────────┬─────────┬──────────┬──────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │Total buget alocat (mii │Buget anual (mii lei), din │Sume utilizate în │Sume utilizate cumulat în │Sumă rămasă neutilizată an │
│ │Denumirea │ │ │ │lei), din care: │care: │trimestrul .... (mii lei), │anul .... (mii lei), din │curent (mii lei), din care:│
│Nr. │coordonatorului │Acord de │ │Reforma/ │ │ │din care: │care: │ │
│crt.│de reforme şi/sau│finanţare│Componenta│Investiţia├────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┤
│ │investiţii │ │ │ │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │
│ │ │ │ │ │europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│
│ │ │ │ │ │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │
├────┼─────────────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │13 │14 │15 │16 │17 = 8 –│18 = 9 – │19 = 10 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │14 │15 │– 16 │
├────┴─────────────────┴─────────┴──────────┴──────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┤
│1 │
│2 │
│3 │
│4 │
│..... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│B. Situaţia sumelor utilizate pentru realizarea reformelor/investiţiilor │
│prevăzute în Planul naţional de redresare şi rezilienţă în trimestrul ... din │
│anul ...... - componenta asistenţă financiară rambursabilă - Mecanismul de │
│redresare şi rezilienţă │
├────┬─────────────────┬─────────┬──────────┬──────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │Total buget alocat (mii │Buget anual (mii lei), din │Sume utilizate în │Sume utilizate cumulat în │Sumă rămasă neutilizată an │
│ │Denumirea │ │ │ │lei), din care: │care: │trimestrul .... (mii lei), │anul .... (mii lei), din │curent (mii lei), din care:│
│Nr. │coordonatorului │Acord de │ │Reforma/ │ │ │din care: │care: │ │
│crt.│de reforme şi/sau│finanţare│Componenta│Investiţia├────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┤
│ │investiţii │ │ │ │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │
│ │ │ │ │ │europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│
│ │ │ │ │ │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │
├────┼─────────────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │13 │14 │15 │16 │17 = 8 –│18 = 9 – │19 = 10 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │14 │15 │–16 │
├────┴─────────────────┴─────────┴──────────┴──────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┤
│1 │
│2 │
│3 │
│4 │
│..... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016