Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.208 din 7 octombrie 2009  privind înfiinţarea Companiei Naţionale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.208 din 7 octombrie 2009 privind înfiinţarea Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" - S.A. prin fuziunea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. cu Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A.

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 718 din 23 octombrie 2009
    În scopul aplicării măsurilor privind aviaţia civilă, respectiv pentru asigurarea unui management competitiv, cuprinse în Programul de guvernare pentru perioada 2009-2012, prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Parlamentului nr. 31/2008 pentru acordarea încrederii Guvernului, cu modificările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Compania Naţională "Aeroporturi Bucureşti" - S.A. de la data înregistrării în registrul comerţului, sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prin fuziunea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. cu Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., care se dizolvă, potrivit legii.
    (2) Compania Naţională "Aeroporturi Bucureşti" - S.A., denumită în continuare Compania, este societate comercială pe acţiuni, cu capital majoritar de stat, care se organizează şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi în conformitate cu actul constitutiv prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Sursele de finanţare se asigură din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, fonduri externe nerambursabile, acordate în condiţiile legii, precum şi forme legale de participare a capitalului privat şi alte surse legal constituite, toate acordate în conformitate cu legislaţia în vigoare privind datoria publică şi cu respectarea regulamentelor comunitare privind ajutorul de stat.
    (3) Compania are sediul central în oraşul Otopeni, Calea Bucureştilor nr. 224 E, judeţul Ilfov.

    ART. 2
    (1) În cadrul Companiei, Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu funcţionează ca puncte de lucru.
    (2) Compania poate înfiinţa filiale şi sucursale, potrivit legii.

    ART. 3
    (1) Capitalul social iniţial al Companiei este de 143.772.150 lei, integral subscris şi vărsat la data constituirii Companiei, fiind deţinut în proporţie de 80% de statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, şi în proporţie de 20% de Fondul Proprietatea.
    (2) Capitalul social iniţial este împărţit în 14.377.215 acţiuni nominative, fiecare având valoarea nominală de 10 lei, deţinute după cum urmează:
    a) 11.501.772 acţiuni de către statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii;
    b) 2.875.443 acţiuni de către Fondul Proprietatea.

    (3) Fuziunea se va face la valoarea nominală a acţiunilor deţinute de cele două societăţi.
    (4) Capitalul social al Companiei, organizată conform prevederilor art. 1, se constituie prin preluarea capitalului social al Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., precum şi al Societăţii Naţionale "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., conform situaţiilor financiare întocmite la data de 31 decembrie 2008 şi actualizate potrivit prevederilor legale.
    (5) Bunurile proprietate publică a statului, reprezentând piste de decolare-aterizare, căi de rulare, platforme de îmbarcare-debarcare, precum şi terenurile de sub acestea, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi în concesiunea societăţilor comerciale care fuzionează, se preiau în concesiune de către Companie, care se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile acestora, potrivit legii.
    (6) Contravaloarea bunurilor proprietate publică nu se regăseşte în valoarea capitalului social al Companiei.
    (7) Bunurile aparţinând domeniului privat al statului, aflate în folosinţa Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. potrivit legii, îşi păstrează regimul juridic în Companie la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (8) Terenurile aflate în proprietatea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi a Societăţii Naţionale "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A. trec în proprietatea Companiei, potrivit legii.

    ART. 4
    (1) Compania are ca obiect principal de activitate: efectuarea de prestaţii, servicii, lucrări de exploatare, gestionare, întreţinere, reparare, dezvoltare şi modernizare a bunurilor din patrimoniul său, aflate în proprietate sau în concesiune, în vederea asigurării condiţiilor de siguranţă şi securitate pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor în trafic naţional şi/sau internaţional, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, mărfuri şi poştă, precum şi servicii de interes public naţional.
    (2) Compania va putea efectua orice alte operaţiuni şi activităţi legale necesare realizării obiectului său de activitate.

    ART. 5
    (1) Cheltuielile de capital ale Companiei, aferente patrimoniului propriu, se asigură din surse proprii, credite interne şi/sau externe şi din alte surse atrase, potrivit legii.
    (2) Finanţarea programelor de investiţii aeroportuare, aprobate de către Guvern până la data înfiinţării Companiei, se asigură din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, conform legislaţiei în vigoare, cu respectarea regulamentelor comunitare privind ajutorul de stat.
    (3) Crearea de noi bunuri proprietate publică, dezvoltarea şi modernizarea celor existente în scopul extinderii şi modernizării activităţii Companiei se asigură integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Obiectivele de investiţii respective se aprobă prin hotărâre a Guvernului, potrivit legii.
    (4) Bunurile proprietate publică a statului, rezultate în urma finalizării programelor de investiţii aprobate de Guvern până la data înfiinţării Companiei, precum şi alte bunuri de natura proprietăţii publice nou-create sau rezultate în urma dezvoltării sau/şi modernizării celor existente se concesionează acesteia în condiţiile legii.

    ART. 6
    Compania poate pune la dispoziţie, în mod gratuit, spaţii şi utilităţi necesare instituţiilor statului care desfăşoară nemijlocit activităţi în cadrul perimetrelor aeroportuare conform prevederilor legale specifice, în limitele stabilite de comun acord prin contracte încheiate între aceste instituţii şi Companie.

    ART. 7
    (1) Compania este condusă de adunarea generală a acţionarilor.
    (2) Adunarea generală a acţionarilor are atribuţii şi competenţe stabilite prin statut, conform legii.
    (3) Interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor vor fi reprezentate de împuterniciţii mandataţi de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, unul dintre aceştia fiind numit la propunerea Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 8
    (1) Compania este administrată de consiliul de administraţie ai cărui membri sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. În perioada în care statul deţine pachetul majoritar de acţiuni, membrii consiliului de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
    (2) Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general al Companiei.
    (3) Atribuţiile consiliului de administraţie şi ale preşedintelui acestuia sunt stabilite prin actul constitutiv.

    ART. 9
    (1) Compania preia elementele de activ şi pasiv pe baza situaţiilor financiare la data de 31 decembrie 2008, precum şi toate drepturile şi obligaţiile Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi ale Societăţii Naţionale "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A. şi se substituie în toate litigiile în curs ale acestora.
    (2) Predarea-preluarea elementelor de activ şi de pasiv între Compania Naţională "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., pe de o parte, şi Companie, pe de altă parte, se face pe bază de protocoale încheiate între părţi în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (3) Obligaţiile de plată ale societăţilor comerciale care fuzionează, cu scadenţă după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se transferă Companiei şi se asigură conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare, precum şi cu respectarea legislaţiei în vigoare privind datoria publică.
    (4) Pentru creditele interne şi externe contractate de Compania Naţională "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., se vor încheia protocoale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. În acelaşi termen, pentru creditele garantate de stat, Compania are obligaţia să încheie cu Ministerul Finanţelor Publice, în calitatea acestuia de garant, acte juridice prin care preia drepturile şi obligaţiile Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., rezultate din convenţiile de garantare încheiate de aceasta cu Ministerul Finanţelor Publice.

    ART. 10
    (1) Personalul salariat de la Compania Naţională "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A. se preia de Companie de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, conform legii.
    (2) Contractele colective de muncă şi contractele individuale de muncă încheiate de unităţile care fuzionează potrivit art. 1 rămân în vigoare până la încheierea noului contract colectiv de muncă, respectiv a noilor contracte individuale de muncă, potrivit prevederilor legale.

    ART. 11
    La data înmatriculării la oficiul registrului comerţului a Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" - S.A. se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 522/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 335 din 7 septembrie 1998, şi Hotărârea Guvernului nr. 524/1998 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 8 septembrie 1998.



                    PRIM-MINISTRU
                    EMIL BOC
                    Contrasemnează:
    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

                    Radu Mircea Berceanu
                    p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, interimar,
                    Mihai Constantin Şeitan,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Gheorghe Pogea

    Bucureşti, 7 octombrie 2009.
    Nr. 1.208.
    ANEXA 1

    ACT CONSTITUTIV

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016