Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.075 din 2 noiembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.075 din 2 noiembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1016 din 7 noiembrie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1120 din 21 noiembrie 2022, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) De la data intrării în funcţiune a SGR, obligaţiile producătorilor aferente răspunderii pentru preluarea, transportul şi reciclarea ambalajelor SGR se vor îndeplini exclusiv prin intermediul administratorului SGR."

    2. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Semnificaţia termenilor specifici utilizaţi în cuprinsul textului este prevăzută în anexa nr. 1."

    3. La articolul 4 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să utilizeze pentru raportarea ambalajelor puse pe piaţă, care fac obiectul SGR, programul informatic dezvoltat, gestionat şi pus la dispoziţie de către administratorul SGR;"

    4. La articolul 4 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. c^1), cu următorul cuprins:
    "c^1) să înregistreze în registrul ambalajelor SGR fiecare tip de ambalaj SGR pus pe piaţă;"

    5. La articolul 4 alineatul (1), literele f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "f) să plătească administratorului SGR lunar, prin transfer bancar, valoarea garanţiei aferente produselor în ambalaje SGR introduse pe piaţa naţională, până la data de 25 a lunii următoare introducerii pe piaţă a produselor;
g) să perceapă de la clienţii lor garanţia aferentă produselor în ambalajele SGR introduse pe piaţa naţională şi achiziţionate de către aceştia, cu excepţia cazului în care producătorul decide să suporte costul garanţiei în cazul oferirii produselor ambalate în ambalaje SGR, cu titlu gratuit, către consumatorul şi/sau utilizatorul final, spre exemplu ca premii sau mostre gratuite, caz în care garanţia va fi suportată în mod direct de către producător şi nu va fi percepută de la clienţii acestuia sau de la comercianţi, respectiv de la consumatorul şi/sau utilizatorul final;"

    6. La articolul 4, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Încălcarea prevederilor alin. (1) lit. c^1) se constată de către sistemul intern de control managerial al administratorului SGR şi se transmite Comitetului de supraveghere prevăzut la art. 19 alin. (8)."

    7. La articolul 6 alineatul (1), literele b), c) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) să indice valoarea garanţiei distinct de preţul produsului, atât la raft, cât şi în documentele fiscale aferente produsului în ambalaj SGR;
c) să plătească valoarea garanţiei operatorilor economici de la care achiziţionează produse ambalate în ambalaje SGR, cu excepţia cazului în care producătorul a decis să suporte plata garanţiei în mod direct, în condiţiile art. 4 alin. (1) lit. g);
    .................................................................................................
f) să încaseze de la clienţii lor garanţia aferentă produselor în ambalaje SGR, cu excepţia cazului în care comerciantul decide să suporte costul garanţiei în cazul oferirii produselor ambalate în ambalaje SGR, cu titlu gratuit, către consumatorul şi/sau utilizatorul final, spre exemplu ca premii sau mostre gratuite, caz în care garanţia va fi suportată în mod direct de către producător, potrivit art. 4 alin. (1) lit. g) dacă oferirea gratuită se face la instrucţiunea acestuia, sau de către comerciant dacă oferirea gratuită se face de către comerciant şi nu va fi percepută de la consumatorul şi/sau utilizatorul final;"

    8. Articolul 10 se modifică va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    Sistemul de garanţie-returnare
    (1) Începând cu data de 30 noiembrie 2023, SGR, unic la nivel naţional, este obligatoriu tuturor producătorilor şi comercianţilor în condiţiile prezentei hotărâri, aplicându-se atât produselor fabricate pe teritoriul naţional, cât şi produselor importate sau achiziţionate intracomunitar, în condiţii nediscriminatorii, inclusiv în ceea ce priveşte posibilitatea participării efective a operatorilor economici la funcţionarea sistemului şi tarifele impuse acestora de către administratorul SGR.
    (2) Este interzisă introducerea pe piaţa naţională, respectiv comercializarea produselor ambalate în ambalajele prevăzute la art. 1 alin. (1) dacă producătorii, respectiv comercianţii nu respectă prevederile art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1) lit. a), art. 5 alin. (1) şi art. 6 alin. (1) lit. a).
    (3) Este interzisă introducerea pe piaţa naţională a produselor ambalate în ambalajele prevăzute la art. 1 alin. (1) dacă producătorii acestora nu au contractul încheiat cu administratorul SGR valabil şi dacă nu respectă obligaţia de înregistrare a ambalajelor SGR, potrivit art. 4 alin. (1) lit. c^1).
    (4) Este interzisă comercializarea către consumatorii sau utilizatorii finali a produselor ambalate în ambalajele prevăzute la art. 1 alin. (1) de către comercianţii care nu au contractul încheiat cu administratorul SGR valabil.
    (5) Este interzisă introducerea pe piaţa naţională a produselor ambalate în ambalajele prevăzute la art. 1 alin. (1) dacă acestea nu sunt inscripţionate în condiţiile prevăzute la art. 24, cu excepţia produselor care se află în stocul producătorilor, distribuitorilor sau comercianţilor la data prevăzută la alin. (1).
    (6) Stocurile prevăzute la alin. (5) pot fi introduse pe piaţă, respectiv comercializate, după caz, cel târziu până la data de 30 iunie 2024, dată după care introducerea acestora pe piaţa naţională, respectiv comercializarea lor este interzisă.
    (7) În cazul bunurilor importate sau achiziţionate intracomunitar după data intrării în funcţiune a SGR nu se aplică interdicţia prevăzută la alin. (5) dacă respectivele bunuri sunt inscripţionate înainte de prima furnizare pentru distribuire, consum sau utilizare.
    (8) Produsele ambalate în ambalajele prevăzute la art. 1 alin. (1) şi marcate potrivit art. 24, exportate sau vândute intracomunitar trebuie raportate în conformitate cu formatul şi procedura stabilite de administratorul SGR.
    (9) Neconformarea cu prevederile de la alin. (3), (4) şi (8) se constată de către sistemul intern de control managerial al administratorului SGR şi se transmite Comitetului de supraveghere prevăzut la art. 19 alin. (8)."

    9. La articolul 12, alineatele (1), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Garanţia reprezintă suma plătită de către consumatorul sau utilizatorul final la momentul achiziţionării unui produs în ambalaj SGR, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. g) şi art. 6 alin. (1) lit. f), separată de preţul produsului, gestionată în cadrul sistemului de garanţie-returnare prin intermediul administratorului SGR şi care este restituită integral consumatorului sau utilizatorului final la momentul returnării ambalajului SGR în cadrul unui punct de returnare.
    .................................................................................................
(3) Începând cu data intrării în funcţiune a SGR, producătorii prevăzuţi la pct. 1 lit. l) din anexa nr. 1 sunt obligaţi ca la momentul introducerii pe piaţa naţională a produselor în ambalaje SGR să perceapă garanţia prevăzută la alin. (1), cu excepţia celor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. g).
(4) Începând cu data intrării în funcţiune a SGR, comercianţii sunt obligaţi să perceapă garanţia de la consumatorii sau utilizatorii finali care achiziţionează produse ambalate în ambalaje SGR, cu excepţia cazului în care comerciantul decide să suporte costul garanţiei în cazul oferirii produselor ambalate în ambalaje SGR, cu titlu gratuit, către consumatorul şi/sau utilizatorul final, spre exemplu ca premii sau mostre gratuite, caz în care garanţia va fi suportată în mod direct de către producător, potrivit art. 4 alin. (1) lit. g) dacă oferirea gratuită se face la instrucţiunea acestuia, sau de către comerciant dacă oferirea gratuită se face de către comerciant şi nu va fi percepută de la consumatorul şi/sau utilizatorul final."

    10. La articolul 14, partea introductivă a alineatului (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Garanţia nu va fi restituită către consumatori sau utilizatorii finali, iar operatorii punctelor de returnare nu vor avea obligaţia de a prelua ambalajul în cadrul acestora, dacă ambalajul returnat:"

    11. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    Tariful de administrare
    (1) Pentru acoperirea costurilor financiare aferente ducerii la îndeplinire a obligaţiilor ce îi revin conform art. 23, administratorul SGR stabileşte şi percepe de la producători tariful de administrare al SGR.
    (2) Pentru perioada 30 noiembrie 2023-31 decembrie 2024 valoarea tarifului de administrare este cea stabilită prin anexa nr. 2, iar începând cu data de 1 ianuarie 2025 valoarea tarifului de administrare se stabileşte în mod transparent de către administratorul SGR în conformitate cu prevederile ordinului ministrului mediului, apelor şi pădurilor prevăzut la art. 27 alin. (3)."

    12. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    Tariful de gestionare
    (1) Tariful de gestionare se achită prin transfer bancar operatorilor punctelor de returnare, comercianţilor HoReCa, precum şi operatorilor staţiilor de sortare, după caz, pentru ambalajele preluate de către administratorul SGR.
    (2) Pentru perioada 30 noiembrie 2023-31 decembrie 2024, valoarea tarifului de gestionare este cea stabilită prin anexa nr. 2, iar începând cu data de 1 ianuarie 2025 valoarea tarifului de gestionare se stabileşte în mod transparent de către administratorul SGR în conformitate cu prevederile ordinului ministrului mediului, apelor şi pădurilor prevăzut la art. 27 alin. (3)."

    13. La articolul 17, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Comercianţii HoReCa nu au obligaţia de a organiza puncte de returnare."

    14. La articolul 20 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) în cazul în care administratorul SGR nu realizează, începând cu anul 2027, cel puţin jumătate din obiectivele prevăzute la art. 4 alin. (2) pentru cel puţin două din tipurile de material provenit din ambalaje SGR;"

    15. La articolul 23, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru situaţia prevăzută la alin. (2), administratorul SGR achită un tarif de gestionare către staţiile de sortare doar în situaţia în care acestea din urmă îndeplinesc criteriile de acceptare pentru punctele de returnare, tarif care poate fi cel mult egal cu tariful de gestionare stabilit de administratorul SGR pentru preluare manuală în conformitate cu prevederile ordinului ministrului mediului, apelor şi pădurilor prevăzut la art. 27 alin. (3)."

    16. La articolul 23 alineatul (9), literele k), l) şi w) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "k) să ramburseze comercianţilor, prin transfer bancar, valoarea integrală a garanţiilor returnate consumatorilor sau utilizatorilor finali, în condiţiile prevăzute de prezenta hotărâre, cu o frecvenţă lunară, până la data de 25 pentru luna anterioară achitării;
l) să stabilească şi să plătească lunar, prin transfer bancar, comercianţilor, concomitent cu rambursarea garanţiei potrivit lit. k), tariful de gestionare aferent ambalajelor SGR preluate de aceştia prin punctele de returnare de la consumatorii sau utilizatorii finali;
    ..................................................................................................
w) să desfăşoare campanii educaţionale şi publicitare de informare şi conştientizare a populaţiei şi a operatorilor economici cu privire la funcţionarea sistemului de garanţie-returnare, alocând în acest sens o sumă anuală echivalentă cu 1,5-2% din veniturile sale constând în garanţii nerevendicate şi sume obţinute din vânzarea de material trimis de administratorul SGR către reciclare;"

    17. La articolul 24, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Producătorii sunt obligaţi să marcheze ambalajele SGR introduse pe piaţa naţională cu un simbol reprezentativ, uşor de recunoscut şi înţeles de către consumatori, marcă înregistrată a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, şi cu un cod de bare (EAN) naţional în conformitate cu specificaţiile oferite de administratorul SGR, care indică apartenenţa produsului la sistemul de garanţie-returnare."

    18. La articolul 24, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Codul de bare aplicat pe ambalajul SGR sau pe eticheta produsului va oferi informaţiile necesare, suficiente şi verificabile, prin legătura cu datele cuprinse în registrul ambalajelor SGR, astfel încât să permită administratorului SGR cel puţin stabilirea apartenenţei ambalajului la SGR, greutatea şi volumul ambalajului, precum şi identitatea producătorului."

    19. La articolul 25 alineatul (3), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei, în cazul nerespectării prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b), d), f), i) şi j), art. 6 alin. (1) lit. m ), art. 10 alin. (2), (5), (6) şi (8), art. 19 alin. (6), art. 23 alin. (9) lit. a), n), s), lit. z) pct. 2 şi alin. (10)."

    20. La articolul 25 alineatul (4), literele a)-c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) Garda Naţională de Mediu, în ceea ce priveşte obligaţiile prevăzute la art. 3, art. 4 alin. (1) lit. a), d), e), g), j), art. 6 alin. (1) lit. a), f), h), k), l), m) şi o), art. 10 alin. (2), (6) şi (8), art. 23 alin. (9) lit. a), b), d), e), f), h), k), l), m), p), r), s), t), w), x), y), z) şi aa) şi alin. (10) şi art. 24;
b) Administraţia Fondului pentru Mediu, în ceea ce priveşte obligaţiile prevăzute la art. 3, art. 4 alin. (1) lit. f), h), art. 5, art. 6 alin. (1) lit. c), art. 19 alin. (6), art. 23 alin. (9) lit. e), k), l), n), t), u) şi aa) şi alin. (10);
c) Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, în ceea ce priveşte obligaţiile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b), d), e), g) şi i) şi alin. (2), art. 10 alin. (5) şi (6), art. 23 alin. (9) lit. r) şi art. 24, prin raportare la relaţiile cu consumatorii, astfel cum sunt definiţi în Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    21. La articolul 26, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) În cazul neîndeplinirii obiectivelor de returnare a ambalajelor SGR prevăzute la art. 4 alin. (2), administratorul SGR este obligat să declare şi să achite contribuţiile stabilite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Contribuţiile plătite de administratorul SGR conform alin. (1) se recuperează de la producători prin tariful de administrare."

    22. La articolul 27, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) La propunerea administratorului SGR, autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului aprobă prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor metodologia de calcul al tarifului de administrare prevăzut la art. 15 şi al tarifului de gestionare prevăzut la art. 16."

    23. La articolul 27, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (7), cu următorul cuprins:
    "(7) Prin excepţie de la art. 10 alin. (5), până la data de 31 decembrie 2023, sunt permise importul, vânzarea intracomunitară şi introducerea pe piaţa naţională atât a produselor ambalate în ambalaje SGR, cât şi a produselor ambalate în ambalajele prevăzute la art. 1 alin. (1) care nu sunt inscripţionate în condiţiile prevăzute la art. 24."

    24. După articolul 27 se introduce un nou articol, art. 28, cu următorul cuprins:
    "ART. 28
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."

    25. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    26. După anexa nr. 1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.




                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet
                    p. Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Lucian-Ioan Rus,
                    secretar de stat
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea

    Bucureşti, 2 noiembrie 2023.
    Nr. 1.075.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021)
    Semnificaţia termenilor specifici
    1. În sensul prezentei anexe, termenii specifici au următorul înţeles:
    a) ambalaj nereutilizabil - ambalaj care a fost conceput, proiectat şi introdus pe piaţă pentru a realiza, în cadrul ciclului său de viaţă, un singur ciclu sau o singură rotaţie, neputând fi reumplut sau reutilizat în acelaşi scop pentru care a fost conceput;
    b) ambalaj supus sistemului de garanţie-returnare - ambalaj primar nereutilizabil din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv, utilizat pentru bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase. Nu fac obiectul prezentei hotărâri următoarele: pahare pentru băuturi, ambalaje de tip pouches - ambalaje flexibile de tip pungă în straturi, bag-in-box - băuturi în cutie închisă de carton şi orice alt ambalaj care nu îşi poate păstra forma după golire; ambalajul se consideră deşeu de ambalaj atunci când este predat spre reciclare;
    c) ambalaj SGR - ambalaj astfel cum este prevăzut la art. 1 alin. (1), care are aplicat marcajul SGR, potrivit art. 24;
    d) centru de numărare - spaţiu organizat şi gestionat de către administratorul SGR, destinat verificării în baza codului de bare a apartenenţei ambalajelor la sistemul de garanţie-returnare şi stabilirii numărului de unităţi de ambalaje SGR preluate de la punctele de returnare organizate de către comercianţi;
    e) cod de bare (EAN) - cod de bare naţional care să permită identificarea produselor ambalate în ambalaje SGR, făcute disponibile pe piaţa din România şi alte pieţe, care prin legătura cu datele cuprinse în Registrul ambalajelor SGR permite accesul cel puţin la greutatea şi volumul ambalajului, precum şi la identitatea producătorului;
    f) comerciant - în sensul prezentei anexe, reprezintă operatorul economic autorizat să desfăşoare activităţi de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii sau utilizatorii finali;
    g) comerciant HoReCa - operatorul economic din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, în special unităţile care organizează evenimente, pregătesc şi servesc alimente şi băuturi;
    h) consumator sau utilizator final - persoană fizică sau juridică ce achiziţionează pentru consum propriu produse ambalate în ambalaje primare nereutilizabile care fac parte din sistemul SGR;
    i) distribuitor - operatorul economic din lanţul de distribuţie, altul decât producătorul, care furnizează un produs ambalat în ambalaje primare nereutilizabile care fac obiectul SGR pentru distribuire, consum sau utilizare pe piaţa naţională în cadrul unei activităţi comerciale, în schimbul unei plăţi sau gratuit;
    j) echipament automat de preluare - dispozitiv automat proiectat astfel încât să preia de la consumatorul sau utilizatorul final ambalajul SGR, să recunoască şi să permită validarea pentru o singură dată a returnării în sistemul de garanţie-returnare a ambalajului SGR prin validarea eligibilităţii ambalajului SGR şi/sau compactarea sau zdrobirea instantă a ambalajului şi să emită un voucher cu detaliile returnării, respectiv cantitatea returnată şi valoarea garanţiei;
    k) produs ambalat în ambalaj SGR - o singură unitate de produs îmbuteliat într-un singur ambalaj SGR;
    l) producător - operatorii economici prevăzuţi la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare;
    m) punct de returnare - spaţiul organizat şi gestionat de către unul sau mai mulţi comercianţi, respectiv de aceştia în parteneriat cu UAT sau ADI în care sunt returnate de către consumatorii sau utilizatorii finali de ambalaje SGR în vederea restituirii garanţiei;
    n) Registrul ambalajelor SGR - parte componentă a programului informatic pus la dispoziţie online de către administratorul SGR, în care sunt înregistrate ambalajele SGR şi specificaţii tehnice relevante pentru recunoaşterea acestora în cadrul SGR;
    o) tarif de administrare - suma de bani plătită prin transfer bancar administratorului SGR de către producător pentru fiecare unitate de ambalaj SGR introdusă pe piaţa naţională, destinată acoperirii costurilor generate de implementarea şi funcţionarea sistemului de garanţie-returnare, inclusiv eventualele contribuţii plătite de către administratorul SGR pentru neîndeplinirea obiectivelor de returnare;
    p) tarif de gestionare - suma de bani plătită prin transfer bancar de către administratorul SGR comercianţilor, respectiv comercianţilor HoReCa, după caz, pentru fiecare unitate de ambalaj SGR care a fost returnată la punctele de returnare sau predată administratorului SGR de către comercianţii HoReCa, destinată acoperirii costurilor în legătură directă cu îndeplinirea obligaţiilor privind preluarea şi stocarea ambalajelor SGR. Tariful de gestionare se diferenţiază în funcţie de metoda automată sau manuală de preluare a ambalajelor SGR;
    q) voucher - tichet valoric, fizic sau electronic, eliberat consumatorului sau utilizatorului final, pe care îl poate întrebuinţa fie pentru achitarea cumpărăturilor, fie îl poate preschimba în numerar;
    r) reciclator - operator economic care desfăşoară operaţiunile de reciclare, aşa cum sunt acestea definite în anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 17/2023, cu completările ulterioare.

    2. Termenii „ambalaj“ şi „ambalaj primar“ au sensul prevăzut la lit. c), respectiv lit. d) din anexa nr. 1 la Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Termenii „introducere pe piaţa naţională“ şi „a face disponibil pe piaţa naţională“ au sensul prevăzut la lit. r), respectiv lit. s) din anexa nr. 1 la Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Termenii „structură de vânzare“ şi „suprafaţă de vânzare“ au sensul prevăzut la art. 4 lit. j), respectiv lit. k) din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021)
    Stabilirea cuantumului tarifului de administrare şi tarifului de gestionare general
    aplicabil în România de către administratorul SGR în perioada 30 noiembrie 2023-31 decembrie 2024
    A. Tariful de administrare

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Tipul ambalajului │Tariful de │
│SGR │administrare │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Sticlă mică (≤ 500 │0,1472 RON │
│ml) │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Sticlă mare (> │0,2304 RON │
│500ml) │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Plastic transparent │0,0590 RON │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Plastic albastru sau│0,0773 RON │
│verde │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Plastic culoare │0,1029 RON │
│mixtă │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Plastic cu barieră │0,1233 RON │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Metal │0,0077 RON │
└────────────────────┴─────────────────┘



    B. Tariful de gestionare

┌───────────┬──────────────────────────┐
│ │Tariful de gestionare │
│Tipul ├──────────┬────────┬──────┤
│ambalajului│Preluare │Preluare│ │
│SGR │automată │manuală │HoReCa│
│ │(RVM) │ │ │
├───────────┼──────────┼────────┼──────┤
│Sticlă mică│0,1820 RON│0,1005 │0,0544│
│(≤ 500 ml) │ │RON │RON │
├───────────┼──────────┼────────┼──────┤
│Sticlă mare│0,1889 RON│0,1645 │0,1089│
│(> 500 ml) │ │RON │RON │
├───────────┼──────────┼────────┼──────┤
│Plastic mic│0,1970 RON│0,0596 │0,0136│
│ │ │RON │RON │
├───────────┼──────────┼────────┼──────┤
│Plastic │0,2486 RON│0,0989 │0,0432│
│mare │ │RON │RON │
├───────────┼──────────┼────────┼──────┤
│Metal │0,1773 RON│0,0482 │0,0097│
│ │ │RON │RON │
└───────────┴──────────┴────────┴──────┘




    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016