Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.049 din 2 octombrie 2021  pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.049 din 2 octombrie 2021 pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Achiziţie avioane mediu-curier"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 971 din 12 octombrie 2021
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Achiziţie avioane mediu-curier“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ART. 3
    Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General de Aviaţie, răspunde de modul de implementare a proiectului de investiţii prevăzut la art. 1, potrivit prevederilor prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Ministrul finanţelor,
                    Dan Vîlceanu

    Bucureşti, 2 octombrie 2021.
    Nr. 1.049.
    ANEXA 1

    NOTA DE FUNDAMENTARE
    privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor
    aferente proiectului de investiţii „Achiziţie avioane mediu-curier“
    Inspectoratul General de Aviaţie (I.G.Av.) este unitatea centrală de aviaţie a Ministerului Afacerilor Interne (M.A.I.), cu personalitate juridică şi competenţă teritorială generală, aflată în coordonarea secretarului de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, care asigură executarea misiunilor operative sau cu caracter umanitar, independent, în cooperare cu structurile ministerului şi/sau cu alte instituţii ale statului, conform competenţelor legale, precum şi pregătirea personalului propriu.
    Prin Detaşamentul Aeromedical, I.G.Av. este componentă importantă a Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, aşa cum este definit în Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi operator aerian medical pentru Ministerul Sănătăţii, desfăşurându-şi activitatea în cooperare cu unităţile de primiri urgenţe - Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (UPU - SMURD) şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.).
    În acest context se realizează, independent sau în cooperare, misiuni privind:
    - cercetarea, supravegherea şi observarea aeriană a zonelor de interes (frontiera de stat - terestră, fluvială şi maritimă, zone afectate de dezastre, trafic rutier etc.);
    – coordonarea din aer a acţiunilor structurilor M.A.I. pe timpul îndeplinirii misiunilor specifice;
    – căutarea şi salvarea persoanelor aflate în dificultate în zone greu accesibile (zone montane, maritime etc.);
    – stingerea incendiilor de suprafaţă cu ajutorul instalaţiilor speciale;
    – transporturi umanitare (de persoane sau bunuri de necesitate) şi transporturi aeriene speciale;
    – însoţirea coloanelor oficiale şi transporturi speciale.

    Gradul sporit de complexitate a misiunilor executate de către structurile de aviaţie ale M.A.I. este conferit de faptul că acestea sunt orientate, în principal, pentru asigurarea mobilităţii aeriene a forţelor de ordine şi siguranţă publică, a Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD), precum şi pentru executarea atât a transporturilor speciale/umanitare, cât şi a intervenţiilor în situaţii de urgenţă, în sprijinul comunităţilor locale sau al altor instituţii publice.
    Din punct de vedere operaţional, I.G.Av. realizează managementul integrat al unităţilor speciale de aviaţie subordonate şi al Detaşamentului Aeromedical.
    În prezent structura de aviaţie a Ministerului Afacerilor Interne dispune de două avioane:
    - avionul Piper PA-42 Cheyenne III, fabricat în anul 1981, care a intrat în dotarea I.G.Av. în anul 2013;
    – avionul Cessna 560 Citation V, fabricat în anul 1992, care a intrat în dotarea I.G.Av. în anul 2015.

    Din cauză că au o vechime considerabilă, aeronavele au generat permanent costuri cu reparaţiile şi perioade lungi de indisponibilitate, din momentul intrării lor în dotarea I.G.Av.
    Asemenea tuturor ţărilor lumii, România se confruntă cu provocări din ce în ce mai complexe şi mai numeroase în domeniul situaţiilor de urgenţă. Capacitatea de intervenţie şi de răspuns în aceste situaţii este în continuă dezvoltare în ultimii ani, direcţia promovată fiind una de prevenire şi de combatere a efectelor.
    Transportul medical cu avionul presupune următoarele tipuri de misiuni:
    a) transportul cazurilor critice internate în unităţi sanitare care nu pot asigura investigarea şi/sau asistenţa medicală corespunzătoare, fiind necesar transferul pacientului către o unitate sanitară specializată;
    b) transferul nou-născuţilor aflaţi în stare critică, care necesită asistenţă medicală calificată pe durata transferului şi necesită incubator şi echipamente speciale de monitorizare şi eventual ventilaţie;
    c) transportul personalului specializat pentru transplant;
    d) transportul organelor prelevate în vederea transplantului;
    e) alte misiuni de natură medicală, fie cu caracter umanitar, fie cu implicaţii directe în domeniul siguranţei publice şi/sau al siguranţei naţionale, solicitate de Ministerul Sănătăţii sau ordonate de Ministerul Afacerilor Interne şi care nu pot fi efectuate în timp util şi/sau în siguranţă cu alte mijloace.

    De la intrarea lor în serviciu, cele două avioane au înregistrat o medie de 187 ore de zbor/an pentru aeronava Piper PA-42 şi 78 ore de zbor/an pentru aeronava Cessna C-560. Acest lucru s-a întâmplat în condiţiile în care disponibilitatea celor două aeronave a fost, în medie, sub 50% în această perioadă.
    De asemenea, analizând numărul total al orelor de zbor din ultimii ani, se observă o mare diferenţă între numărul misiunilor efectuate de cele două categorii de aeronave, respectiv elicoptere şi avioane. Acest lucru este cauzat de diferenţa numărului de aeronave/tip, a faptului că intervenţiile primare nu se efectuează cu avionul, dar şi din cauza perioadelor lungi de indisponibilitate a avioanelor.
    Executarea misiunilor de transport medical cu elicopterul pe distanţe medii implică perioade mult mai lungi decât în cazul avioanelor, timp ce poate curge în defavoarea celor ce au nevoie urgentă de el. De asemenea, când acest tip de activitate este realizată cu elicopterul, ea se rezumă, în general, la graniţele României, limitând opţiunile pacienţilor cu afecţiuni ce necesită tratamente care nu sunt disponibile în ţară, sau în cazul unor situaţii în care numărul victimelor depăşeşte capacitatea unităţilor spitaliceşti din România şi este necesar transportul în alte unităţi de pe teritoriul european, în baza acordurilor şi a reglementărilor UE.
    Perioadele lungi de indisponibilitate ale avioanelor sunt cauzate de un program de mentenanţă dificil, care nu permite efectuarea reparaţiilor la timp, de faptul că sunt două aeronave diferite din punct de vedere tehnic. Totodată, perioadele de efectuare ale lucrărilor sunt lungi din cauza complexităţii acestora, iar numărul de aeronave existente nu este suficient pentru a acoperi perioadele de indisponibilitate.
    Această situaţie duce la imposibilitatea efectuării tuturor misiunilor solicitate de către personalul medical. Până în prezent, factorii care au determinat imposibilitatea combaterii acestei situaţii au fost lipsa fondurilor pentru a investi în dezvoltarea componentei de intervenţie aeriană pe distanţe medii şi lungi, precum şi lipsa unui sistem de mentenanţă eficient şi performant care să asigure reparaţii într-un timp cât mai scurt.
    De asemenea, conform Tabelei de înzestrare a Inspectoratului General de Aviaţie, cele două aeronave existente în dotare reprezintă 67% din necesar. Totuşi, conform Proiectului Strategiei de consolidare şi dezvoltare a Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I. pentru perioada 2021-2030, pentru misiunile specifice I.G.Av. a reieşit un necesar de 8 avioane. Astfel, raportându-ne la perioada ce urmează, gradul actual de încadrare cu mijloace tehnice pentru transport pe distanţe medii şi lungi se situează la doar 25% din necesar.
    Finanţarea proiectului de investiţii „Achiziţie avioane mediu-curier“ se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. Contribuţia financiară UE reprezintă 85% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, iar contribuţia României reprezintă 15% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile.
    Conform art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii noi, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investiţii incluse la poziţia C «Alte cheltuieli de investiţii» care se finanţează, potrivit legii, din fonduri publice, se aprobă de către Guvern, pentru valori mai mari de 40 milioane lei.
    Potrivit Contractului de finanţare nerambursabilă nr. 616 din 22.07.2021, proiectul de investiţii intră sub incidenţa prevederilor art. 42 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, întrucât valoarea estimată a acestora cu TVA este în sumă de 147.681 mii lei.
    Valoarea totală a contractului de finanţare este în sumă de 148.039 mii lei, din care valoarea estimată a achiziţiei de avioane mediu-curier este în sumă de 147.681 mii lei, iar diferenţa de 358 mii lei reprezintă: plata drepturilor salariale; costuri administrative aferente implementării proiectului - staţii de lucru, birotică, consumabile; materiale de vizibilitate pentru promovarea proiectului; conferinţe de închidere şi deschidere ale proiectului şi servicii de auditare financiară.
    Achiziţia a două avioane mediu-curier pentru transport pacienţi va creşte gradul de disponibilitate al aeronavelor, acest fapt ducând la creşterea capacităţii operaţionale. De asemenea, o disponibilitate mai mare a aeronavelor are implicaţii şi asupra nivelului de pregătire al personalului, deoarece piloţii şi tehnicii pot executa orele de instruire necesare pentru menţinerea şi obţinerea de noi calificări.
    Necesitatea dezvoltării capacităţii aeriene de răspuns în situaţii de urgenţă are la bază nevoia identificată prin prisma cererilor de transport aerian ce parcurg un trend ascendent, precum şi numărul în creştere al misiunilor cu caracter umanitar la care sunt solicitate aeronave ale I.G.Av. De asemenea, din prisma resurselor tehnice limitate, precum şi din cauza vechimii aeronavelor, gradul de disponibilitate scăzut al avioanelor a determinat imposibilitatea unui răspuns pozitiv în cazul cererilor pentru anumite tipuri de misiuni.
    CARACTERISTICI PRINCIPALE ŞI INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI
    ai proiectului de investiţii „Achiziţie avioane mediu-curier“
    Titular: Ministerul Afacerilor Interne
    Beneficiar: Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne
    Amplasament: municipiul Bucureşti
    Indicatori tehnico-economici

┌─────────────────────────┬────┬───────┐
│Valoarea totală a │ │ │
│investiţiei (inclusiv │ │ │
│TVA) │mii │147.681│
│(în preţuri valabile în │lei │ │
│luna mai 2021; 1 euro = │ │ │
│4,9227 lei) │ │ │
├─────────────────────────┼────┼───────┤
│Eşalonarea investiţiei │ │ │
├─────────────────────────┼────┼───────┤
│Anul I │mii │44.304 │
│ │lei │ │
├─────────────────────────┼────┼───────┤
│Anul II │mii │103.377│
│ │lei │ │
├─────────────────────────┼────┼───────┤
│Capacităţi: │ │ │
├─────────────────────────┼────┼───────┤
│Avion mediu-curier │buc.│2 │
├─────────────────────────┼────┼───────┤
│Durata de realizare a │luni│24 │
│investiţiei │ │ │
└─────────────────────────┴────┴───────┘


    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016