Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.009 din 20 noiembrie 2025  pentru modificarea şi completarea Regulamentului-cadru privind criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru persoanele prevăzute la art. 16 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei în cadrul instituţiilor şi/sau autorităţilor publice care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 234/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.009 din 20 noiembrie 2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului-cadru privind criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru persoanele prevăzute la art. 16 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei în cadrul instituţiilor şi/sau autorităţilor publice care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 234/2023

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1076 din 21 noiembrie 2025
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Regulamentul-cadru privind criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru persoanele prevăzute la art. 16 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei în cadrul instituţiilor şi/sau autorităţilor publice care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 234/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 16 martie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Personalul din cadrul instituţiei şi/sau autorităţii publice, nominalizat, potrivit prevederilor art. 16 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile, precum şi pentru implementarea proiectelor finanţate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, pe perioada în care îşi desfăşoară activitatea în aceste condiţii, beneficiază lunar de o majorare a salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, indemnizaţiilor de încadrare, cu până la 40%, în funcţie de timpul alocat lunar pentru activităţile proiectului şi valoarea proiectului, potrivit anexei nr. 1.
    (2) Majorarea salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, indemnizaţiilor de încadrare se realizează potrivit alin. (1), dacă din documentul privind monitorizarea trimestrială internă a proiectului, întocmit în primele 5 zile ale fiecărui trimestru de către coordonatorul de proiect/managerul de proiect/şeful de proiect şi aprobat de către ordonatorul de credite, rezultă că a fost înregistrat un progres în raport cu activităţile şi indicatorii proiectului în trimestrul de referinţă faţă de perioada anterioară.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), dacă implementarea proiectului se finalizează înainte de încheierea unui trimestru, ultimul document privind monitorizarea trimestrială internă a proiectului va cuprinde perioada de la penultimul document privind monitorizarea trimestrială internă a proiectului până la finalizarea proiectului.
    (4) Prin progrese înregistrate în implementarea proiectului în perioada de referinţă faţă de perioada anterioară se înţelege realizarea a cel puţin unuia dintre următorii indicatori:
    a) a fost realizată o creştere a execuţiei documentate de cel puţin 5% pentru activităţile eligibile prevăzute în proiect, reprezentând studii, referate, cereri de plată/de rambursare, documentaţii pentru proiectare, inclusiv obţinerea de avize, acorduri sau autorizaţii, în funcţie de complexitatea proiectului;
    b) a fost realizat un progres fizic de cel puţin 3%;
    c) au fost derulate cel puţin 3% din activităţile eligibile prevăzute în proiect, în funcţie de complexitatea proiectului;
    d) au fost recepţionate cel puţin 3% din bunurile/serviciile/ lucrările prevăzute în proiect.
    (5) Prevederile alin. (1)-(4) nu se aplică în cazul proiectelor prevăzute la art. 16 alin. (1^2) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Prin progres fizic, în sensul prevederilor alin. (4) lit. b), se înţelege gradul de realizare efectivă a activităţilor prevăzute în cadrul proiectului, exprimat procentual, pe baza volumului de bunuri, servicii sau lucrări finalizate comparativ cu cele planificate; acesta reflectă stadiul concret al implementării proiectului din punct de vedere tehnic şi operaţional, fără a lua în considerare aspectele financiare.
    (7) În primele 5 zile ale fiecărei luni calendaristice, conform pontajului lunar aprobat de ordonatorul de credite, cu avizul coordonatorului de proiect/managerului de proiect/şefului de proiect, se stabileşte numărul de ore efectiv alocate activităţilor pentru fiecare proiect în luna anterioară, pentru calculul procentului de majorare salarială acordat personalului nominalizat în echipele de proiect, în condiţiile art. 16 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) Plata drepturilor stabilite potrivit alin. (1)-(3) se efectuează în următorul trimestru, lunar, corespunzător documentului privind monitorizarea trimestrială internă a proiectului aferent trimestrului anterior.
    (9) La stabilirea valorii cumulate a proiectelor pentru care se acordă majorare salarială se va lua în considerare valoarea proiectelor aprobate prin contracte/ordine/decizii de finanţare, după caz, sau, dacă este exprimată în euro, utilizând cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României din prima zi în care acestea produc efecte juridice.
    (10) Pentru personalul din aparatul propriu de la nivelul consiliilor judeţene, primăriilor şi consiliilor locale sau din cadrul instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi judeţean din subordinea acestora, după caz, nominalizat în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile, precum şi personalul implicat în implementarea Mecanismului de redresare şi rezilienţă, prevăzut la art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare, nivelul veniturilor salariale nu poate depăşi nivelul indemnizaţiei lunare a funcţiei de viceprimar, vicepreşedinte al consiliului judeţean sau a viceprimarului municipiului Bucureşti, după caz, corespunzător nivelului de organizare: comună, oraş, municipiu, sectoarele municipiului Bucureşti, Primăria Municipiului Bucureşti, majorată potrivit art. 6, în limita bugetului aprobat cu această destinaţie."

    2. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Pentru personalul prevăzut la art. 4 care îşi desfăşoară activitatea simultan în mai multe proiecte, pentru care există aprobat documentul privind monitorizarea trimestrială internă a proiectului, numărul de ore efectiv alocate în luna anterioară şi valoarea proiectelor se cumulează, procentul de majorare salarială fiind stabilit la nivelul corespunzător numărului de ore cumulate şi valorii totale cumulate a proiectelor, exprimată în lei, conform anexei nr. 1."

    3. La articolul 6, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Indemnizaţiile lunare ale preşedinţilor şi vicepreşedinţilor consiliilor judeţene şi primarilor şi viceprimarilor unităţilor administrativ-teritoriale care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile, precum şi prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă se majorează cu până la 40% în funcţie de numărul, tipul şi valoarea proiectelor aflate în implementare pentru care unităţile administrativ-teritoriale au calitatea de beneficiar, conform anexei nr. 2.
    ............................................................
    (3) Procentul de majorare salarială prevăzut la alin. (1), rezultat în urma aplicării prevederilor anexei nr. 2, se reduce cu 40% în situaţia în care un procent de peste 40% din valoarea cumulată a proiectelor aflate în implementare reprezintă proiecte care au ca obiect capacitatea administrativă a beneficiarului."

    4. După articolul 6 se introduce un nou articol, art. 7, cu următorul cuprins:
    "ART. 7
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament-cadru."

    5. După articolul 7 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1, al cărei cuprins este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    6. Anexa, care devine anexa nr. 2, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Până la aprobarea primului document privind monitorizarea trimestrială internă a proiectului, întocmit potrivit prevederilor art. 4 alin. (2) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 234/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în primele 5 zile ale lunii decembrie 2025, plata drepturilor stabilite potrivit art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 234/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă în condiţiile legislaţiei în vigoare până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    ILIE-GAVRIL BOLOJAN
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru,
                    Rada-Cosmina Crăciun,
                    consilier de stat
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Dragoş-Nicolae Pîslaru
                    Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
                    Petre-Florin Manole
                    Ministrul finanţelor,
                    Alexandru Nazare

    Bucureşti, 20 noiembrie 2025.
    Nr. 1.009.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la regulamentul-cadru)
    Procentul de majorare a salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie,
    indemnizaţiilor de încadrare ale personalului din cadrul instituţiei şi/sau autorităţii publice,
    nominalizat în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau
    fonduri externe rambursabile, precum şi pentru implementarea proiectelor finanţate
    prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă

┌───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┐
│Valoarea │ │
│totală │Procent majorare salarii de bază, solde de funcţie/salarii │
│cumulată a │de funcţie, indemnizaţii de încadrare │
│proiectelor│ │
│(lei) ├─────────┬───────────────────┬───────────────────┬─────────┤
│Număr de │ │ │ │ │
│ore │sub │1.000.001-2.500.000│2.500.001-5.000.000│peste │
│cumulate pe│1.000.000│(lei) │(lei) │5.000.001│
│lună │(lei) │ │ │(lei) │
│ │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼─────────┤
│până la 20 │5% │5% │5% │5% │
│de ore │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼─────────┤
│între 21 şi│5% │5% │10% │10% │
│40 de ore │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼─────────┤
│între 41 şi│10% │10% │15% │20% │
│60 de ore │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼─────────┤
│între 61 şi│15% │20% │25% │30% │
│80 de ore │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼─────────┤
│peste 80 de│25% │30% │35% │40% │
│ore │ │ │ │ │
└───────────┴─────────┴───────────────────┴───────────────────┴─────────┘



    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la regulamentul-cadru)
    PROCENTUL DE MAJORARE A INDEMNIZAŢIILOR LUNARE
    A. Procentul de majorare a indemnizaţiilor lunare ale preşedinţilor şi vicepreşedinţilor consiliilor judeţene, precum şi ale primarilor şi viceprimarilor unităţilor administrativ-teritoriale din categoria municipiilor şi oraşelor care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile, precum şi prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă

┌────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Valoarea │ │
│cumulată a │Procentul de majorare a indemnizaţiilor lunare (%) │
│proiectelor │ │
│(lei) ├─────────┬───────────────────┬───────────────────┬────────────────────┬─────────────────────┬──────────┤
│Număr de │ │ │ │ │ │ │
│proiecte │sub │1.000.001-2.500.000│2.500.001-5.000.000│5.000.001-10.000.000│10.000.001-20.000.000│peste │
│aflate în │1.000.000│(lei) │(lei) │(lei) │(lei) │20.000.000│
│implementare│(lei) │ │ │ │ │(lei) │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│1 proiect │5% │15% │20% │25% │30% │40% │
├────────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│2 proiecte │10% │20% │25% │30% │35% │40% │
├────────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│3 proiecte │15% │25% │30% │35% │40% │40% │
├────────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│4 proiecte │20% │30% │35% │40% │40% │40% │
├────────────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│cel puţin 5 │40% │40% │40% │40% │40% │40% │
│proiecte │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴─────────┴───────────────────┴───────────────────┴────────────────────┴─────────────────────┴──────────┘



    B. Procentul de majorare a indemnizaţiilor lunare ale primarilor şi viceprimarilor comunelor care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile, precum şi prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă

┌────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Valoarea │ │
│cumulată a │Procentul de majorare a indemnizaţiilor lunare (%) │
│proiectelor │ │
│(lei) ├───────┬─────────┬───────────────────┬───────────────────┬────────────────────┬──────────┤
│Număr de │ │ │ │ │ │ │
│proiecte │sub │500.001- │1.000.001-2.500.000│2.500.001-5.000.000│5.000.001-10.000.000│peste │
│aflate în │500.000│1.000.000│(lei) │(lei) │(lei) │10.000.000│
│implementare│(lei) │(lei) │ │ │ │(lei) │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼──────────┤
│1 proiect │5% │15% │20% │25% │30% │40% │
├────────────┼───────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼──────────┤
│2 proiecte │10% │20% │25% │30% │35% │40% │
├────────────┼───────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼──────────┤
│3 proiecte │15% │25% │30% │35% │40% │40% │
├────────────┼───────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼──────────┤
│4 proiecte │20% │30% │35% │40% │40% │40% │
├────────────┼───────┼─────────┼───────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼──────────┤
│cel puţin 5 │40% │40% │40% │40% │40% │40% │
│proiecte │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴───────┴─────────┴───────────────────┴───────────────────┴────────────────────┴──────────┘




    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016