Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID din 19 iulie 2004  de selectie a unitatilor de intatamant    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID din 19 iulie 2004 de selectie a unitatilor de intatamant

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 23 august 2004
PROIECTELE Phare RO 2003 şi Phare RO 2004-2006

COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ

COMPONENTA ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL ŞI TEHNIC

GHID

DE SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT

BUCUREŞTI 2004


Cuprins

I. PROGRAMUL DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONALA PENTRU COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ PHARE 2003 ŞI 2004-2006 COMPONENTA ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL SI TEHNIC

1.1 Cadrul general
1.2 Obiectivele Programului
1.3 Obiectivele specifice componentei "Învãţãmânt profesional şi tehnic"

II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECŢIE A ŞCOLILOR
2.1 Condiţii de participare la selecţie
2.1.1 Eligibilitatea Solicitanţilor: cine poate participa la licitaţie
2.1.2 Criterii de conformitate administrativa
2.1.3 Criterii de eligibilitate şi de relevantã pentru şcoli de aplicaţie

2.2 Proceduri. Completarea documentaţiei şcolii solicitante- cererea de participare la selecţie

2.2.1 Formularul de cerere de participare la selecţie şi documentaţia necesarã
2.2.2 Unde şi cum se trimit cererile de participare la selecţie
2.2.3 Termenul limitã

=> 2.3 Evaluarea şi selectarea cererilor de participare la selecţie

2.4 Informaţii privind decizia de selecţie a şcolilor ce vor participa la program

III. LISTA ANEXELOR

=> Anexa A - Formular de cerere de participare la selecţie
=> Anexa B1 - Grila de Evaluare a unitãţilor de învãţãmânt
=> Anexa B3 - Grila de conformitate administrativa
=> Anexa C - Lista şcolilor cuprinse în centrele de comune

I. PROGRAMUL DE COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ Phare -
INVESTIŢII şi DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ - componenta ÎNVĂŢĂMÂNT
PROFESIONAL şi TEHNIC

1.1 CADRUL GENERAL
Programul de coeziune economicã şi socialã Phare are drept scop implementarea unor mãsuri integrate de asistenţã tehnicã şi financiarã pentru Guvernul României, în vederea dezvoltãrii unor programe de investiţie în sectoare economice şi sociale prioritare. Programul rãspunde cerinţelor strategice ale Planului National de Dezvoltare şi contribuie la consolidarea capacitãţii instituţionale a organizaţiilor centrale şi locale din România, pentru a facilita procesul de aderare la UE.
Cadrul instituţional al acestor proiecte pentru componenta învãţãmânt profesional şi tehnic cuprinde:
(1) Ministerul Integrãrii Europene (MIE) în calitate de Autoritate Contractantã
(2) Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii (MEC) în calitate de Autoritate de Implementare însãrcinatã cu managementul tehnic al programelor Phare - componenta învãţãmânt profesional şi tehnic;
(3) Centrul National de Dezvoltare a învãţãmântului Profesional şi Tehnic (CNDÎPT) în calitate de Unitate de Implementare din partea Autoritãţii de Implementare;
(4) Consiliul Naţional de Dezvoltare Regionalã (CNDR) care a hotãrât constituirea Consorţiilor Regionale;
(5) Consorţiile Regionale (CR) - structuri consultative, constituite cu ocazia implementãrii proiectelor de coeziune socialã şi economicã - componenta TVET, care reunesc reprezentanţii urmãtoarelor instituţii:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agenţia pentru Dezvoltare Regionalã (ADR) 3 reprezentanţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consilii Judeţene (CJ) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agenţii Judeţene de Ocupare a Forţei de 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
Muncã (AJOFM)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Filiala regionalã a Centrului National
pentru Dezvoltarea Învãţãmântului 1 reprezentant al fiecãrei filiale
Profesional şi Tehnic (CNDÎPT) regionale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Inspectorate Şcolare Judeţene (ISJ) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Comitete Locale pentru Dezvoltarea 1 reprezentant al unei instituţii a
Parteneriatului Social în formarea partenerilor sociali, pentru
profesionalã (CLDPS) fiecare judeţ alta decât cele
nominalizate anterior
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Universitãţi (Univ) 2-3 reprezentanţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(6) Comitetul Director (CD) al programului este format din reprezentanţii Ministerului Integrãrii Europene, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, alte ministere, Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, parteneri sociali
1.2 OBIECTIVELE PROGRAMULUI
Obiectivul general al programului Phare - coeziune economicã şi socialã este dezvoltarea şi implementarea politicilor naţionale şi programelor de coeziune socialã şi economicã, pe baze multianuale, în concordanta cu previziunile Planului Naţional de Dezvoltare (PND) şi a Reglementarii Consiliului Europei 1266/1999 privind extinderea sistemelor de implementare descentralizatã (EDIS) în ţãrile candidate, prin întãrirea capacitãţii instituţionale a ministerelor, a celor opt Agenţii de Dezvoltare Regionalã şi a autoritãţilor locale relevante pentru a pregãti implementarea suportului investiţional ce va fi asigurat prin program.
1.3. OBIECTIVELE SPECIFICE COMPONENTEI ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL şi TEHNIC (TVET)

1. Consolidarea rezultatelor reformei obţinute prin programul Phare VET RO 9405 pentru învãţãmânt profesional şi tehnic precum şi prin programele Phare TVET RO 2001 şi 2002 Coeziune Economicã şi Socialã (componenta învãţãmânt profesional şi tehnic) pentru a sprijini modernizarea sistemului TVET raţionalizat;
2. Adaptarea şi eficientizarea mecanismelor de conducere şi coordonare a formãrii profesionale prin învãţãmânt profesional şi tehnic, în concordanţã cu aranjamentele instituţionale create pentru dezvoltarea regionalã integratã, economicã şi socialã, aşa cum este prognozatã pe termen mediu şi lung, în Planul Naţional de Dezvoltare precum şi pe baza recomandãrilor programelor Phare 2001 şi 2002;
3. Continuarea asigurãrii de şanse egale pentru toţi tinerii pentru a obţine o bunã calificare profesionalã, comparabile cu cele din Uniunea Europeanã, prin asigurarea învãţãmântului profesional şi tehnic care sã rãspundã flexibil nevoilor individuale de dezvoltare personalã şi profesionalã a elevilor, având în vedere realizãrile obţinute în programele Phare anterioare. O atenţie deosebitã va fi acordatã elevilor din mediul rural.

II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Acest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor de participare la selecţie a unitãţilor de învãţãmânt şi de selecţie a acestora pentru punerea în aplicare a Programului Phare 2003 precum şi a programelor Phare 2004-2006 de Coeziune Economicã şi Socialã - componenta Învãţãmânt Profesional şi Tehnic (TVET). Ghidul este elaborat în conformitate cu fişa standard a proiectelor Phare RO 2003 precum şi cu proiectul documentelor de programare Phare 2004-2006.

2.1. CONDIŢII DE PARTICIPARE LA SELECŢIE
Acest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor de participare la selecţie pentru selecţia a 50 şcoli din mediul rural şi 100 şcoli din mediul rural şi urban-localitãti mici şi mijlocii (cele care au mai puţin de 100 000 locuitori conform datelor ultimului recensãmânt).

2.1.1. Eligibilitatea solicitanţilor: cine poate participa la selecţie

Proiectul Phare 2003
Solicitanţii reprezintã grupuri şcolare care organizeazã învãţãmânt profesional şi tehnic situate în mediul rural care solicitã pentru prima datã participarea într-un program Phare pentru învãţãmânt profesional şi tehnic şi care se regãsesc în Lista aprobatã de MEC pentru şcoli eligibile din mediul rural (în anexã);
Numãrul maxim de grupuri şcolare admise prin program pentru mediul rural este 50.

Proiectele Phare 2004-2006
Solicitanţii reprezintã grupuri şcolare din mediul rural şi urban-localitãti mici şi mijlocii (cu mai puţin de 100 000 locuitori conform datelor ultimului recensãmânt) care organizeazã învãţãmânt profesional şi tehnic şi care solicitã pentru prima datã participarea într-un program Phare TVET pentru învãţãmânt profesional şi tehnic;
Numãrul maxim de grupuri şcolare admise prin program pentru localitãţi mici şi mijlocii este de 100.
Lista judeţelor şi a localitãţilor mici şi mijlocii este anexatã.

NOTĂ: Unitãţile de învãţãmânt din mediul rural pot aplica pentru ambele programe de asistenţã, respectiv Phare RO 2003 şi Phare RO 2004-2006 dar nu pot fi selectate decât în unul din programe.

2.1.2. Criterii de conformitate administrativã
(a) documentaţia de participare la selecţie este transmisã în plic sigilat pânã la data limitã de depunere,
(b) documentaţia de participare la selecţie este transmisã în 1 original şi 2 copii,
(c) documentaţia de participare la selecţie este completã,
(d) anexele sunt complete,
(e) documentaţia de participare la selecţie este editatã în formatul cerut,
(f) documentaţia de participare la selecţie este semnatã şi ştampilatã de unitatea şcolarã solicitantã,
(g) declaraţiile cerute şi certificatele sunt semnate şi ştampilate de emitenţi
2.1.3. Criterii de eligibilitate şi de relevanţã
Criterii de eligibilitate:
Pentru şcolile din mediul rural, aplicante în Phare TVET RO 2003
(1) sã fie o unitate de învãţãmânt ce şcolarizeazã în domeniul învãţãmântului profesional şi tehnic, din reţeaua învãţãmântului de stat sau particular acreditat, care depune o cerere de participare în proiectul Phare TVET 2003, ca solicitant individual,
(2) sã fie inclusã în Lista şcolilor din mediul rural, aprobatã de MEC (in anexã), sub rezerva dovedirii statutului de localitate din mediul rural la data depunerii dosarului
(3) sã prezinte cel puţin un nivel de calificare în TVET (din trei posibile: nivel 1 [şcoala de arte şi meserii], nivel 2 [an de completare- şcoalã profesionalã în lichidare], nivel 3 [învãtãmânt liceal]-filiera tehnologicã, conform planului de şcolarizare din anul 2003-2004,
(4) sã fie direct responsabilã de pregãtirea şi managementul proiectului şi sã nu acţioneze ca intermediar,
(5) sã se afle într-o localitate în care evoluţia demograficã a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învãţãmântul gimnazial, pe ani de studiu, în ultimii 5 ani) sã fie constantã sau în creştere,
(6) sã prezinte documente de proprietate asupra terenului şi clãdirilor (Extras de Carte funciarã eliberat de cãtre Biroul de Carte Funciarã, Plan de încadrare în zonã şi Plan de delimitare a proprietãţii, vizate de cãtre Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie),
(7) profilul/ domeniul şcolii sã rãspundã tendinţelor de dezvoltare economicã a zonei sau şcoala sã aibã capacitate de adaptare la aceste tendinţe,
(8) sã existe în zona o infrastructurã minimã pentru a susţine oferta de pregãtire în TVET (drumuri de acces, zonã electrificatã, existenta transportului curent),
(9) cel puţin 90% din personalul de predare sã fie calificat.
Pentru şcolile din mediul rural şi urban- localitãţile mici şi mijlocii (cu pânã la 100.000 de locuitori conform ultimului recensãmânt), aplicante în Phare TVET RO 2004-2006
(1) sã fie un grup şcolar ce şcolarizeazã în domeniul învãţãmântului profesional şi tehnic, din reţeaua învãţãmântului de stat sau particular acreditat, care depune o cerere de participare în proiectele Phare TVET 2004-2006, ca solicitant individual,
(2) sã funcţioneze în mediul rural sau urban- localitate micã sau mijlocie (cu pânã la 100.000 de locuitori conform ultimului recensãmânt),
(3) şcolile aplicante din mediul rural sã prezinte cel puţin un nivel de calificare în anul 2003-2004, iar şcolile aplicante din mediul urban sã prezinte cel puţin douã niveluri de calificare în TVET (din trei posibile: nivel 1 [şcoala de arte şi meserii], nivel 2 [an de completare- şcoalã profesionalã în lichidare], nivel 3 [învãtãmânt liceal]-filiera tehnohgicã, conform planului de şcolarizare pentru anii şcolari 2003-2004 şi 2004-2005 şi a planului de dezvoltare a şcolii,
(4) sã fie direct responsabil de pregãtirea şi managementul proiectului şi sã nu acţioneze ca intermediar,
(5) sã se afle într-o localitate în care evoluţia demograficã a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învãţãmântul gimnazial, pe ani de studiu, în ultimii 5 ani) sã fie constantã sau în creştere,
(6) sã prezinte documente de proprietate asupra terenului şi clãdirilor (Extras de Carte funciarã eliberat de cãtre Biroul de Carte Funciarã, Plan de încadrare în zonã şi Plan de delimitare a proprietãţii, vizate de cãtre Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie),
(7) profilul/ domeniul şcolii sã rãspundã tendinţelor de dezvoltare economicã a zonei sau şcoala sã aibã capacitate de adaptare la aceste tendinţe,
(8) cel puţin 90% din personalul de predare sã fie calificat.

Criterii de relevantã (valabile atât pentru unitãţile de învãţãmânt care aplicã pentru Phare TVET RO 2003 cât şi Phare TVET RO 2004-2006):

(1) oferta educaţionalã: profilul şcolii trebuie sã rãspundã prioritãţilor de dezvoltare economicã la nivel regional şi local, stabilite prin Planurile Regionale şi Locale de Acţiune pentru Învãţãmânt
(2) modul în care este adaptatã oferta educaţionalã la nevoile individuale ale populaţiei şcolare: sunt relevante şcolile care au preocupãri pentru adaptarea ofertei educaţionale în vederea integrãrii elevilor cu deficienţe comportamentale, fizice sau psihice, precum şi a acelora care se aflã în situaţii de risc de marginalizare socialã (defavorizaţi economic şi social, de exemplu familii dezorganizate, tendinţã de abandon, discriminare de sex sau apartenenţã etnicã, etc)
(3) cultura organizaţionalã, managementul şi parteneriatul social: sunt relevante şcolile care vor demonstra pe baza, planurilor de dezvoltare şcolarã o misiune socialã clarã şi responsabilitãţi la nivel comunitar, precum şi existenţa unor parteneriate sociale active. Sunt relevante şcolile care demonstreazã parteneriate stabile, de duratã, precum şi capacitatea de atragere a fondurilor extrabugetare pentru îmbunãtãţirea ofertei educaţionale.
(4) resurse umane şi materiale: şcolile vor demonstra facilitãţi de spaţiu şi dotãri corespunzãtoare formãrii profesionale, precum şi personal didactic şi didactic auxiliar calificat. Sunt relevante şcolile care demonstreazã o politicã coerentã şi eficientã de investiţii în resursele umane (motivare, formare, promovare etc) şi materiale (amenajãri, investiţii în tehnologia informaţionalã, echipamente adaptate nivelului şi specificului calificãrilor profesionale etc).
(5) sprijin acordat de autoritãţile locale pentru facilitarea investiţiilor şi menţinerea în condiţii calitative a capacitãţii de şcolarizare în învãţãmântul profesional şi tehnic. Şcolile vor proba prin documente de investiţii, acorduri, proiecte de colaborare sau alte dovezi de parteneriat, angajamentul autoritãţilor locale în ce priveşte realizarea investiţiilor şi menţinerea capacitãţii de şcolarizare în învãţãmântul profesional şi tehnic în condiţii de calitate a procesului educaţional. Este recomandabilã prezentarea unei hotãrâri a Consiliului Judeţean, conformã responsabilitãţilor legale în vigoare, cu privire la susţinerea şcolii pentru o perioadã de 5 ani.

2.2. PROCEDURI. COMPLETAREA DOCUMENTATIEI ŞCOLII SOLICITANTE - CEREREA DE PARTICIPARE LA SELECŢIE



┌──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2.2.7 Formularul de cerere de participare la selecţie şi │
│ documentaţia necesarã │
└──────────────────────────────────────────────────────────────┘

Solicitanţii trebuie sã completeze formularul cererii de participare la selecţie anexat prezentului Ghid care este disponibil şi pe pagina web a Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, www.edu.ro .
Solicitanţii trebuie sã respecte formatul cererii, ordinea itemilor şi ordinea paginilor.
Solicitanţii trebuie sã depunã cererea (cu toatã documentaţia anexatã) completatã în limba românã.
Solicitanţii trebuie sã furnizeze suficiente detalii pentru a asigura claritatea informaţiilor, cu accent asupra criteriilor de eligibilitate precum şi asupra urmãtoarelor aspecte :
=> oferta educaţionalã
=> modul în care este adaptatã oferta educaţionalã la nevoile individuale
=> cultura organizaţionalã, managementul şi parteneriatul social
=> resursele umane şi materiale
=> colaborarea cu autoritãţile locale pentru facilitarea realizãrii, întreţinerii şi reparãrii investiţiilor (infrastructurã şi echipamente) în învãţãmântul profesional şi tehnic
Documentele care însoţesc cererea de participare la selecţie (obligatorii, cu excepţia situaţiilor pentru care este prevãzut altceva) sunt urmãtoarele:
1. Copie dupã documentul de identitate a şcolii (documente de înfiinţare certificate eliberate de ISJ care atestã înfiinţarea şi funcţionarea);
2. Extras de carte funciarã eliberat de cãtre Biroul de Carte Funciarã;
3. Plan de încadrare în zonã şi plan de delimitare a proprietãţii vizate de cãtre Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie; aceste documente se regãsesc în documentaţia cadastralã efectuatã de cãtre Expert Cadastral Autorizat;
4. Raport de autoevaluare aprobat de Autoritatea Localã respectivã*1);


*1) Şcolile selectate vor prezenta Certificatul de Urbanism şi Raportul de Expertizã Tehnicã elaborat de un expert autorizat de Ministerul lucrãrilor Publice şi Locuinţei, în termen de maxim 1 lunã de la comunicarea faptului cã au fost admise pentru a fî cuprinse în programe

5. Document eliberat de autoritatea localã prin care se atestã cã oraşul în care funcţioneazã şcoala este în mediul urban şi are pânã la 100 000 locuitori, conform ultimului recensãmânt, dacã nu face parte din lista anexatã realizatã pe baza ultimului recensãmânt (numai pentru şcolile din mediul urban care aplicã în Programul Phare 2004-2006);
6. Document eliberat de ISJ privind evoluţia demograficã a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învãţãmântul gimnazial, pe ani de studii, în ultimii 5 ani), din localitatea şi zona din care şcoala îşi recruteazã populaţia şcolarã;
7. Copie a Planului de dezvoltare a şcolii, în care sã fie incluşi anii şcolari 2003-2004 şi 2004-2005;
8. Copie a Planului de şcolarizare al unitãţii de învãţãmânt structurat pe calificãri şi niveluri de educaţie, pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005, avizat de ISJ şi CLDPS;
9. Rezultate financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2002 şi 2003);
10. Declaraţii de parteneriat între şcoalã şi autoritãţi locale/ agenţi economici; alte declaraţii vor fi ataşate dacã sunt disponibile;
11. Document eliberat de CLDPS conform cãruia profilul/ domeniul şcolii rãspunde tendinţelor de dezvoltare economicã a zonei, conform PRAI şi PLAI sau are capacitatea de adaptare la aceste tendinţe;
12. Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2004, avizat de ISJ şi autoritatea localã;
13. CV-urile directorului şcolii, al directorului adjunct -responsabil cu învãţãmântul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;
14. Documente care atestã participarea la cursuri de formare continuã a personalului didactic şi auxiliar;
15. Document eliberat de autoritatea localã prin care se atestã cã localitatea din mediul rural are o infrastructurã minimã pentru a susţine oferta de pregãtire în TVET - drumuri de acces, zonã electrificatã, existenta posibilitãţilor de transport pentru elevi- (numai pentru şcolile ce vor fi selectate din mediul rural pentru Phare TVET 2003);
16. Declaraţie semnatã de conducerea şcolii conform cãreia ponderea personalului calificat în totalul personalului de predare este de minimum 90% pentru anul şcolar 2004-2005;
17. Aviz al ISJ sau al autoritãţii pentru protecţia copilului privind capacitatea şcolii de a furniza asistenţã pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale (opţional).
18. Dovadã eliberatã de autoritatea localã conform cãreia localitatea în care funcţioneazã şcoala are statut de mediu rural la data depunerii documentaţiei pentru selecţie (numai pentru şcolile ce vor fi selectate din mediul rural pentru Phare TVET 2003);

Documentele care însoţesc Cererea de participare la selecţie vor fi prezentate în ordinea de mai sus şi ataşate la sumar în ordinea numerelor de identificare, cu o copertã care sã conţinã lista anexelor.



┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2.2.2 Unde şi cum se trimit cererile de participare la selecţie│
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Dosarele de cerere (cererea + documentele însoţitoare) vor fi depuse în trei exemplare (1 original, plus 2 copii).
Plicul care conţine dosarul de cerere trebuie sã poarte numele complet al solicitantului, adresa şcolii, titlul proiectului (Phare TVET RO 2003 sau Phare TVET RO 2004-2006), precum şi menţiunea "A nu se deschide înainte de sesiunea de evaluare".
Solicitanţii trebuie sã verifice dacã dosarul de cerere de participare la selecţie este complet, pe baza listei de verificare din formularul standard de cerere.
Dosarele de cerere vor fi trimise în plic sigilat, prin poşta recomandatã sau mesagerie expresã cu confirmare de primire sau înmânate personal (aducãtorului i se va elibera o confirmare de primire care va include data şi ora primirii, numãr de înregistrare şi semnãturã) la:
Centrul Naţional de Dezvoltare a învãţãmântului Profesional şi Tehnic, str. Spiru Haret nr. 10-12, sector 1, cod 010176, Bucureşti, camera 52
Cererile de participare la selecţie trimise prin orice alte mijloace (ex: fax sau e-mail), trimise la alte adrese sau trimise dupã termenul limitã vor fi respinse.
Cererile de participare la selecţie completate de mânã nu vor fi acceptate.
┌────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2.2.5 Termenul limitã │
└────────────────────────────────────────────────────┘

Termenul limitã pentru primirea cererilor de participare la selecţie şi a documentaţiei este 6 septembrie 2004 (data poştei), ora 16.00.
Orice solicitare primitã dupã termenul limitã va fi respinsã,
2.3 EVALUAREA şi SELECTAREA CERERILOR DE PARTICIPARE LA SELECŢIE
Toatã documentaţia solicitanţilor va fi examinatã şi evaluatã de cãtre Comitetul Naţional de Selecţie conform urmãtoarelor criterii:
(1) Conformitatea cererii
Se verificã dacã cererea este completã, în acord cu grila de conformitate administrativã.
(2) Eligibilitatea solicitanţilor
Eligibilitatea solicitantului se stabileşte conform criteriilor de eligibilitate.
(3) Evaluarea relevantei documentaţiilor solicitanţilor
Evaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor va fi efectuatã în conformitate cu criteriile de relevanţã conţinute în Grilele de Evaluare.
Neconformitatea cererii şi neîncadrarea în criteriile de eligibilitate conduc la respingerea solicitãrii.
Criteriile de conformitate şi de eligibilitate sunt eliminatorii. Documentaţia care nu întruneşte aceste criterii este exclusã de la etapa evaluãrii criteriilor de relevanţã.
La evaluarea relevantei documentaţiei solicitanţilor vã rugãm luaţi notã de urmãtoarele informaţii importante:
Notã privind Punctajul
Evaluarea relevanţei se face pe baza criteriilor de relevanţã, subcriteriilor şi punctajelor descrise în Grila de evaluare. Fiecãrui subcriteriu îi corespunde un punctaj între 1 şi 5 în concordanţã cu urmãtoarele recomandãri:

1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = acceptabil; 4 = bun; 5 = foarte bun.

Se va efectua un total al punctajului pentru fiecare solicitant.
Selecţia şcolilor se va face în ordinea descrescãtoare a punctajului total obţinut, la nivel de regiune.

2.4 INFORMAŢII PRIVIND DECIZIA DE SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT CARE VOR PARTICIPA LA PROGRAM

Solicitanţii vor fi informaţi în scris de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii despre decizia referitoare la cererea lor. Decizia de a respinge o cerere de participare la selecţie va avea la bazã unul din urmãtoarele motive:
● Cererea a fost primitã dupã data de închidere a licitaţiei;
● Dosarul de cerere este neconform administrativ sau nu este conform condiţiilor de eligibilitate prestabilite;
● Cererea nu a fost completatã conform precizãrilor din prezentul ghid;
● Cererea a fost scrisã de mânã;
● Calitatea documentaţiei prezentate nu a întrunit punctajul care sã permitã încadrarea în numãrul de şcoli stabilit.

Lista definitivã a şcolilor selectate este aprobatã de Ministrul Educaţiei şi Cercetãrii prin ordin.

Lista abrevierilor:
ADR - Agenţia de Dezvoltare Regionalã
AJOFM - Agenţia Judeţeanã de Ocupare a Forţei de Muncã
CJ - Consiliul Judeţean
CLDPS - Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social
CNDIPT - Centrul Naţional de Dezvoltare a învãţãmântului Profesional şi Tehnic
ISJ - Inspectoratul Şcolar Judeţean
MEC - Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
MIE - Ministerul Integrãrii Europene
TVET - Învãţãmânt Profesional şi Tehnic
PRAI - Plan Regional de acţiune pentru Învãţãmânt Profesional şi Tehnic, elaborat în Phare 2001
PLAI - Plan Local (judeţean) de acţiune pentru Învãţãmânt Profesional şi Tehnic, elaborat în Phare 2001

Anexe:
=> Formular de cerere de participare la selecţie
=> Grilele de Evaluare a unitãţilor de învãţãmânt pentru Phare TVET RO 2003 şi respectiv Phare TVET RO 2004-2006
=> Grila de conformitate administrativã
=> Lista şcolilor eligibile din mediul rural aprobate de MEC
=> Lista judeţelor şi a localitãţilor mici şi mijlocii

MODEL

RAPORT de AUTOEVALUARE
a stãrii infrastructurii şi a
instalaţiilor din clãdirile aflate în folosinţa şcolii

Unitatea de învãţãmânt:

I. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE

DOCUMENTE LEGALE ŞI CONSTATĂRI DIRECTE (LA AMPLASAMENT)

[] Statut juridic al proprietãţii asupra infrastructurii şcolii conform:

Extras de carte funciarã eliberat de cãtre Biroul de Carte Funciarã

[] Amplasament

- adresã poştalã:
- încadrare în localitate (zonã) - conform plan încadrare în zonã anexat
- dimensiuni teren - conform plan de situaţie anexat
- S(teren) = ...............
- vecinãtãţi:
- Nord ...........
- Sud ............
- Est ............
- Vest ...........
- orientare (puncte cardinale - conform plan de situaţie anexat
- accese pietonale şi auto: ............

[] Funcţiune
- iniţialã (la construire): .............
- actualã: ...................

[] Capacitãţi funcţionale:
- Şcoala
- numãr sãli de clasã
- numãr de laboratoare
- numãr de ateliere ..........
- suprafaţã construitã ..........
- suprafaţa desfãşuratã ............
- spaţii funcţionale:
- spatii învãţãmânt - ........
- spatii anexã - ........
- numãr total elevi ........
- numãr de elevi/salã clasã .......
- numãr clase paralele/ schimb
- numãr de schimburi .......
- mp util/elev/schimb maxim ...........
- mc util/ elev/schimb maxim ..........
- mp curte/elev/schimb maxim .........

[] Asigurarea cu utilitãţi:

- existent
- energie electricã - ...............
- sistem de încãlzire - ..............
- apã potabilã şi de incendiu - .............
- colectare ape pluviale şi uzate menajere - .........
- gaz - ...........

- posibilitate de asigurare (în prezent şi viitor)
- alimentare cu apã - ...............
- colectare ape uzate menajere - ..........

[] Situaţia bazei materiale (inventariere mobilier si echipament didactic)

Obiect-buc cantitate uzurã %
catedre ......... ........
bãnci ......... ........
table ......... ........

II. CONŢINUT

DATE TEHNICE ALE INVESTIŢIEI

[] Soluţia de reabilitare solicitatã

- .............

[] Amplasament

- adresã poştalã:
- încadrare în localitate (zonã) - conform Certificat de Urbanism nr. ...*1)
- dimensiuni teren - conform plan situaţie anexat
- lungime ..........
- lãţime ..........
- suprafaţã ..........
- front la stradã ...........
- vecinãtãţi:
- Nord - ..........
- Sud - ...........
- Est- ............
- Vest...........

[] Proiectantul va rezolva urmãtoarele elemente urbanistice, în concordantã cu legislaţia urbanisticã în vigoare:
- distantele faţã de limitele terenului şi de celelalte construcţii existente pe amplasament
- orientare (puncte cardinale)
- accese pietonale şi auto

[] Funcţiune propusã
- ...........

[] Capacitãţi funcţionale:

Şcoala
- capacitatea şcolii (numãr sãli de clasã/ laboratoare/ateliere)
...........
- spatii funcţionale:
- spaţii învãţãmânt -
- spaţii anexã - .........
- numãr total de elevi
- numãr clase paralele/numãr schimburi .........
- numãr de schimburi ........
- numãr elevi/schimb maxim .........
- numãr de elevi/salã clasã/ .........
- mp util/elev/schimb maxim .........
- mc util/elev/schimb maxim .......
- mp curte/elev/schimb maxim ........

[] Proiectantul va rezolva asigurarea cu urmãtoarele utilitãţi (dacã e cazul):

- alimentarea cu energie electricã
- alimentarea cu apa potabilã
- alimentarea cu gaz
- crearea rezervei pentru incendiu
- evacuarea apelor menajere uzate şi pluviale
- sistem de încãlzire
- colectarea şi evacuarea deşeurilor menajere

APROBAT DE,

Nume ........... Semnãtura şi ştampila

Funcţie..........

Autoritatea localã..........

RAPORTUL A FOST ELABORAT PE BAZA EVALUĂRII NEVOILOR ŞCOLII CERTIFICAT DE,

Nurne........... Semnãtura şi stampila

Funcţie..........


*1) Certificatul de Urbanism va fi prezentat dupã selecţie, numai de şcolile care vor fi selectate

ANEXE la prezentul RAPORT

I. ANEXE SCRISE

II. ANEXE DESENATE

1. Plan de încadrare în zonã şi plan de delimitare a proprietãţii vizate de cãtre Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie
2. Releveu

Proiectantul va urmãri încadrarea documentaţiei în "NORME EDUCAŢIONALE REPUBLICANE PENTRU PROIECTAREA ŞCOLILOR ŞI FUNCŢIUNILOR ANEXĂ" elaborate de MEN în anul 2000, precum şi a normelor şi normativelor tehnice în vigoare.

Program arhitectural de proiectare EXEMPLU
Unitatea şcolarã: ................
Soluţia: .........................


┌───────────────────────────┬────┬─────┬─────┬─────┬───────────────────────────┐
│ Destinaţia spaţiilor │Capa│ Nr. │Supra│Total│ │
│ │cita│uni- │faţã/│supra│ Observatii │
│ │tea/│tati │uni- │fata │ (exemplu) │
│ │uni-│ │tate │utila│ │
│ │tate│ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│A. Spaţii existente │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│ Sãli clasã │ │ │ │ │ Centuri beton armat │
│ Laboratoare │ │ │ │ │ Refacere şarpantã │
│ Ateliere │ │ │ │ │ Refacere planşeu lemn │
│ │ │ │ │ │Remediere crãpãturi zidãrie│
│ Cancelarie │ │ │ │ │ Refacere sobe │
│ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│B. Spaţii refuncţionalizate│ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│1. Zone educaţionale │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│Sãli clasã standard │ │ │ │ │ Tavane+compartimentãri │
│ │ │ │ │ │ gips carton │
│ Sãli clasã speciale │ │ │ │ │ Tencuieli parţiale, │
│ │ │ │ │ │ zugrãveli │
│ Laboratoare │ │ │ │ │ Revizuire tâmplãrie, │
│ │ │ │ │ │ pardoseli linoleum │
│ Ateliere │ │ │ │ │ Bãnci, scaune, table, │
│ │ │ │ │ │ cuiere │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┤ │
│2. Zone needucaţionale │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│Birouri cancelarie+director│ │ │ │ │ │
│Depozit material didactic │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│3. Utilitãţi │ │ │ │ │ Puţ pentru apa(forat) │
│ │ │ │ │ │ cu pompã şi hidrofor │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│C. Spaţii adiţionale │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│1. Grup sanitar elevi │ │ │ │ │ Amplasat în exteriorul │
│ │ │ │ │ │ clãdirii alcãtuit din │
│ │ │ │ │ │ 6 cabine cu bazin │
│ │ │ │ │ │ vidanjabil │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│2. Magazie lemne │ │ │ │ │ Amplasatã în exteriorul │
│ │ │ │ │ │ clãdirii │
├───────────────────────────┴────┴─────┴─────┼─────┼───────────────────────────┤
│ Suprafaţã utilã │ │ │
│ Suprafaţã utilã şcoalã │ │ │
│ Suprafaţã circulaţie şi pereţi │ │ │
│ Suprafaţã totalã (desfãşuratã) │ │ │
│ clãdire şcoalã │ │ │
└────────────────────────────────────────────┴─────┴───────────────────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016