Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID DE FINANTARE din 8 mai 2009  a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermala si energie eoliana ori alte sisteme care conduc la imbunatatirea calitatii aerului, apei si solului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID DE FINANTARE din 8 mai 2009 a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermala si energie eoliana ori alte sisteme care conduc la imbunatatirea calitatii aerului, apei si solului

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 375 din 3 iunie 2009
ART. 1
Prezentul ghid de finanţare furnizeazã informaţii privind completarea cererilor de înscriere în Programul de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului, denumit în continuare Program, a cererilor de finanţare pentru proiecte, precum şi desfãşurarea programului de finanţare. Ghidul de finanţare este documentul în care sunt precizate toate criteriile de eligibilitate ce trebuie sã fie îndeplinite de cãtre solicitantul finanţãrii, precum şi cele privind proiectul şi cheltuielile, bugetul prevãzut şi desfãşurarea programului de finanţare.
ART. 2
Obiectul Programului îl reprezintã finanţarea de la Fondul pentru mediu a proiectelor de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului.
ART. 3
Scopul Programului îl reprezintã îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului prin reducerea gradului de poluare cauzatã de arderea lemnului şi a combustibililor fosili utilizaţi pentru producerea energiei termice folosite pentru încãlzire şi obţinerea de apã caldã menajerã, precum şi stimularea utilizãrii sistemelor care folosesc în acest sens sursele de energie regenerabilã, nepoluante.
ART. 4
În sensul prezentului ghid de finanţare, expresiile şi termenii de mai jos se definesc astfel:
a) Autoritate - Administraţia Fondului pentru Mediu;
b) beneficiar - solicitantul al cãrui proiect a fost aprobat şi care a încheiat contract pentru finanţare cu Autoritatea;
c) instalator - operatorul economic specializat, care comercializeazã şi instaleazã sisteme de încãlzire ce utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã;
d) sistem de încãlzire - complex de instalaţii, echipamente şi elemente destinate obţinerii/producerii de energie termicã;
e) sistem de încãlzire clasic - sistem de încãlzire bazat pe arderea combustibililor fosili: produse petroliere, gaze naturale, cãrbuni;
f) solicitant - unitatea administrativ-teritorialã.
ART. 5
Unitãţile administrativ-teritoriale pot depune proiecte de finanţare în cadrul Programului pentru imobilele aflate în proprietatea sau în administrarea lor ori pentru asociaţiile de proprietari/locatari cu personalitate juridicã, care au sediul pe raza administrativã a respectivelor unitãţi administrativ-teritoriale.
ART. 6
Pentru a participa la Program, solicitantul trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) sã nu înregistreze obligaţii de platã restante la bugetul general consolidat;
b) sã deţinã contribuţia proprie în vederea implementãrii proiectului; în cazul asociaţiilor de proprietari/locatari se va menţiona contribuţia formatã din cota aprobatã de cãtre unitatea administrativ-teritorialã şi cota asociaţiei de proprietari/locatari;
c) sã aibã în administrare sau în proprietate imobilul pe care urmeazã sã se implementeze proiectul ori a încheiat un contrat de mandat, în cazul unitãţilor administrativ-teritoriale care solicitã finanţare pentru asociaţiile de proprietari/locatari.
ART. 7
(1) Alocarea din Fondul pentru mediu a sumei necesare finanţãrii Programului se face anual, în limita fondurilor stabilite cu aceastã destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Pentru anul 2009, suma prevãzutã pentru derularea Programului este de 310.000 mii lei.
(3) Unitãţile administrativ-teritoriale pot solicita finanţare pentru mai multe locaţii în cadrul aceleiaşi cereri de finanţare.
ART. 8
(1) Finanţarea se acordã prin modalitate nerambursabilã, ca procent din cheltuielile eligibile ale proiectului.
(2) Procentul de cheltuieli eligibile nefinanţat constituie contribuţia proprie a solicitantului şi este asiguratã din surse financiare proprii.
(3) Finanţarea se face eşalonat, în interiorul perioadei de valabilitate a contractului pentru finanţare şi pe mãsura realizãrii proiectului.
(4) Finanţarea nerambursabilã, asiguratã de Administraţia Fondului pentru Mediu, se acordã în procent de pânã la 80% din cheltuielile eligibile ale proiectului.
(5) Consiliul local va stabili cota de participare pentru asociaţiile de proprietari/locatari.
(6) Cuantumul finanţãrii nu poate depãşi urmãtoarele valori:
a) 4.000.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori mai mare de 100.000;
b) 3.000.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori cuprins între 50.000-100.000;
c) 2.000.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori cuprins între 20.000-50.000;
d) 1.000.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori între 3.000-20.000;
e) 500.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori mai mic de 3.000.
(7) Cuantumul finanţãrii reprezintã însumarea valorilor tuturor obiectivelor pentru care se solicitã finanţare de cãtre un solicitant.
ART. 9
(1) Unitãţile administrativ-teritoriale care doresc participarea la Program pentru imobilele din patrimoniul propriu, trebuie sã depunã urmãtoarele documente:
a) cererea de finanţare nerambursabilã, în formatul prevãzut în anexa nr. 1;
b) copia certificatului de înregistrare fiscalã;
c) copie de pe hotãrârea consiliului local, consiliului judeţean şi acordul cu privire la contractarea finanţãrii;
d) înscrisuri din care sã rezulte cã beneficiarul are în proprietate sau în administrare imobilul în care se va monta sistemul de încãlzire;
e) aprobarea în consiliul local sau consiliul judeţean a studiului de fezabilitate, conform anexei nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii;
f) declaraţie pe propria rãspundere cã sunt prevãzute în buget sumele necesare cofinanţãrii proiectelor de mediu;
g) declaraţie pe propria rãspundere cã vor include în dosarul achiziţiilor publice solicitãrile Administraţiei Fondului pentru Mediu prevãzute în prezentul ghid de finanţare;
h) studiul de fezabilitate, care sã cuprindã explicit: consumul lunar de apã rece şi apã caldã menajerã, certificat de documentele de platã şi numãrul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii.
(2) Unitãţile administrativ-teritoriale care doresc participarea la Program pentru asociaţiile de proprietari/locatari trebuie sã depunã, pe lângã documentele prevãzute la alin. (1) lit. a)-c), e)-g), şi urmãtoarele documente:
a) contractul de mandat privind participarea la Program, încheiat în formatul prevãzut în anexa nr. 5, şi actul adiţional al acestuia, încheiat în formatul prevãzut în anexa nr. 6;
b) hotãrârea adunãrii generale a proprietarilor/locatarilor cu privire la acordul de înscriere în Program, în formatul prevãzut în anexa nr. 2;
c) solicitarea de înscriere în Program, în formatul prevãzut în anexa nr. 3;
d) acordul tuturor proprietarilor/locatarilor cu privire la participarea la Program, în cazul asociaţiilor de proprietari/locatari, în formatul prevãzut în anexa nr. 4;
e) hotãrârea consiliului local cu privire la stabilirea cotei de participare a acestuia la implementarea Programului;
f) hotãrârea asociaţiei de proprietari/locatari cu privire la cota de participare la Program.
ART. 10
Sunt considerate eligibile urmãtoarele cheltuieli efectuate în cadrul Programului:
a) cheltuielile prevãzute pentru realizarea investiţiei conform studiului de fezabilitate (instalaţii, subansamble, construcţii aferente instalaţiilor);
b) cheltuielile cu montajul sistemelor, efectuarea, verificarea probelor şi încercãrilor;
c) taxa pe valoare adãugatã (TVA);
d) cheltuielile cu consultanţa, studii de fezabilitate, proiect tehnic, publicitate, în limita a 8% din cheltuielile eligibile.
ART. 11
Sunt considerate neeligibile urmãtoarele cheltuieli:
a) cheltuielile efectuate pânã la semnarea contractului de finanţare, excluzând cheltuielile prevãzute la art. 10 lit. d);
b) cheltuielile unui eventual credit contractat de beneficiar pentru plata contribuţiei proprii, cheltuieli bancare, comisioane, diferenţe de curs valutar;
c) costurile de exploatare a instalaţiilor existente sau realizate în cadrul proiectului;
d) cheltuielile realizate în regie proprie;
e) cheltuielile privitoare la emiterea acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor;
f) cheltuielile cu orice fel de amendã sau cheltuielile de judecatã generate de lucrãrile de instalare a sistemului.
ART. 12
(1) Aprobarea proiectului are la bazã analiza şi evaluarea cererii de finanţare şi a documentaţiei depuse de cãtre solicitant.
(2) Preşedintele Autoritãţii emite o dispoziţie prin care numeşte Comisia de analizã constituitã din personalul Autoritãţii.
(3) Comisia de analizã verificã şi analizeazã documentele prezentate de cãtre solicitant şi formuleazã propuneri prin grila de evaluare a eligibilitãţii solicitantului, întocmitã în formatul prevãzut în anexa nr. 7, comisiei de avizare constituite prin ordin al ministrului mediului.
(4) Comisia de avizare aprobã sau respinge cererea de finanţare a solicitantului.
(5) Lista solicitanţilor aprobaţi şi lista solicitanţilor respinşi se publicã pe site-ul Autoritãţii dupã finalizarea procedurii de analizã şi evaluare.
(6) Solicitanţii nemulţumiţi de decizia comisiei de avizare pot depune o contestaţie la sediul Autoritãţii în termen de 3 zile de la data afişãrii pe pagina de internet a proiectelor aprobate şi a celor respinse.
(7) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre o comisie constituitã prin ordin al ministrului mediului.
(8) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor şi se finalizeazã prin elaborarea listei finale cu proiectele selectate care se aprobã de cãtre comisia de avizare.
ART. 13
(1) Contractul-cadru pentru finanţare nerambursabilã în cadrul Programului este prevãzut în anexa nr. 8.
(2) Autoritatea nu efectueazã plãţi în avans pentru lucrãri efectuate anterior încheierii contractului de finanţare nerambursabilã, cu excepţia prevederilor art. 10 lit. d), nu efectueazã plãţi pe baza facturilor pro forma emise de cãtre instalator beneficiarului finanţãrii şi nu efectueazã plãţi pentru facturile reprezentând avansuri în baza unor convenţii.
(3) Decontarea sumei cãtre beneficiar se face în baza contractului pentru finanţare şi a cererii de tragere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 la contractul de finanţare nerambursabilã.
ART. 14
(1) Responsabilitatea întocmirii documentaţiei de achiziţie, organizãrii şi derulãrii procedurii de achiziţie, potrivit prevederilor legislaţiei specifice achiziţiilor publice, revine beneficiarului.
(2) Vor fi incluse în documentaţia de achiziţie urmãtoarele prevederi minime pe care instalatorii trebuie sã le îndeplineascã pentru a fi admişi la licitaţie:
a) sã fie persoanã juridicã şi obiectul de activitate principal sau secundar corespunde grupei CAEN 432 - Lucrãri de instalaţii electrice şi tehnico-sanitare şi alte lucrãri de instalaţii pentru construcţii;
b) sã aibã experienţã în domeniu;
c) sã aibã îndeplinite obligaţiile de platã a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor cãtre bugetul general consolidat, Fondul pentru mediu;
d) sã nu fie insolvabili, în stare de reorganizare juridicã sau faliment, în încetare de plãţi sau în stare de insolvenţã, sã nu aibã suspendate activitãţile economice sau sã nu se afle în situaţii similare;
e) sã nu sponsorizeze activitãţi cu efect negativ asupra mediului;
f) sã declare, prin reprezentanţii lor legali, cã sistemele utilizate în cadrul instalaţiei corespund reglementãrilor de punere pe piaţã şi sunt conforme cu standardele europene, adoptate la nivel naţional;
g) sã asigure o garanţie de 3 ani pentru sistemele de încãlzire;
h) sã fie autorizaţi de furnizor pentru comercializarea şi montajul echipamentelor livrate de acesta;
i) sã aibã personal specializat şi instruit de furnizorul de echipamente pentru montajul acestora;
j) echipamentele şi instalaţiile sub regimul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat sã fie însoţite de documentaţia solicitatã de legile în vigoare pentru punerea în funcţiune.
(3) Nerespectarea prevederilor alin. (2) atrage rezilierea de drept a contractului de finanţare, fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea altor formalitãţi, iar beneficiarul este obligat sã returneze, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data primirii notificãrii de încetare a contractului, sumele finanţate de Autoritate pânã la acel moment.
ART. 15
Evaluarea cererilor de finanţare se va face dupã urmãtoarele criterii:
a) cota de cofinanţare;
b) tipul sistemului de încãlzire înlocuit;
c) raportul cost-beneficiu al instalaţiei;
d) gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse;
e) cererile de finanţare vor fi aprobate în ordinea descrescãtoare a punctajului acordat conform grilei de evaluare a eligibilitãţii solicitantului.
ART. 16
(1) Pentru anul 2009 se organizeazã douã sesiuni de depunere a proiectelor cu urmãtoarele sume aferente:
a) sesiunea I - 150.000 mii lei;
b) sesiunea II - 160.000 mii lei.
(2) Sesiunile vor fi stabilite prin dispoziţia preşedintelui Autoritãţii şi vor fi publicate pe site-ul acesteia.
(3) Sumele neutilizate într-o sesiune se reporteazã pentru sesiunea urmãtoare.
(4) Cererea de finanţare şi documentaţia anexatã, legatã, paginatã şi opisatã, se depun într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autoritãţii, la adresa Administraţia Fondului pentru Mediu, municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, codul poştal 060031, şi în format electronic. Pe plic trebuie scrise în mod obligatoriu urmãtoarele informaţii;
a) denumirea şi adresa completã ale solicitantului;
b) pentru "Programul de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului".
(5) Documentele prevãzute la alin. (4) pot fi transmise prin poştã, cu confirmare de primire, sub condiţia ca data de expediere, evidenţiatã prin ştampila poştei, sã nu depãşeascã data-limitã de depunere aferentã sesiunii de finanţare.
(6) Documentaţia conţinând ştersãturi, ilizibilã, incompletã sau neconformã cu realitatea, atrage respingerea cererii de finanţare.
ART. 17
(1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legãturã cu Programul se publicã pe site-ul Autoritãţii, www.afm.ro, la secţiunea "Informaţii privind Programul de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului".
(2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media, referitoare la Program, sunt cele transmise sub formã de comunicate de presã din partea Ministerului Mediului şi a Autoritãţii.
ART. 18
(1) Beneficiarul finanţãrii care a participat la Program este obligat sã inscripţioneze sistemul cu sintagma "Finanţat din Fondul pentru mediu".
(2) Orice demers publicitar efectuat de cãtre beneficiar sau instalator cu privire la proiectul propus, în orice formã şi în orice mediu, trebuie sã specifice cã acesta este realizat în cadrul "Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului", derulat de Ministerul Mediului şi finanţat de Autoritate.
ART. 19
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentul ghid de finanţare.


ANEXA 1
la ghidul de finanţare


Antet solicitant ........................................
Nr. de înregistrare (la solicitant) ............. din data .............
Nr. de înregistrare (la AFM) ................... din data ..............



CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

Denumirea solicitantului ......................................
Forma juridicã de organizare .................................
codul fiscal .........................................................
Adresa sediului: Str. .................................. nr. .........
Localitatea (municipiu/oraş/comunã/sat) ..............................
Judeţul/sectorul ..............................................
Telefon ............, fax ............, e-mail .................
Reprezentant legal ............................................
Responsabil de proiect ...............................................
Telefon (fix şi mobil) ..............., e-mail ......................


FINANŢARE SOLICITATĂ

.........../(Unitatea administrativ-teritorialã)/.................................. solicitã o finanţare nerambursabilã în sumã de ........................... lei, reprezentând ......... % din valoarea totalã eligibilã a proiectului pentru amplasarea sistemelor care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului în cadrul urmãtoarelor locaţii: ..........................
Valoarea totalã a proiectului este de .................... lei (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile).
Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului, conform ghidului de finanţare, este de ............................ lei.
Contribuţia proprie reprezintã ............... % din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile.
Subsemnatul, reprezentant al ......./(Unitatea administrativ-teritorialã)/.............. declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele:
a) sunt îndeplinite obligaţiile exigibile de platã a impozitelor şi taxelor cãtre bugetul general consolidat, bugetul local şi Fondul pentru mediu;
b) nu avem cazier fiscal;
c) nu susţinem activitãţi/nu sponsorizãm şi nu vom susţine/nu vom sponsoriza activitãţi cu efect negativ asupra mediului pe întreaga duratã a contractului de finanţare;
d) deţinem contribuţia proprie necesarã implementãrii proiectului;
e) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate;
f) am depus întreaga documentaţie solicitatã de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), conform Ghidului de finanţare al Fondului pentru mediu; în cazul în care proiectul propus spre finanţare se implementeazã într-un imobil care aparţine unei alte entitãţi juridice şi nu se aflã în administrarea noastrã, am depus Contractul de mandat nr. .........../....;
g) suntem de acord cu faptul cã în timpul procesului de analizã şi evaluare a proiectului poate apãrea ca necesarã completarea cu noi acte, autorizaţii, avize etc. a documentaţiei depuse iniţial, pe care, la cererea şi în termenul precizat de AFM, ne obligãm sã le depunem.
Subsemnatul îmi asum rãspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare nerambursabilã şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar cã am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronatã sau falsã a acestor condiţii va duce automat la respingerea proiectului sau, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare în cadrul acestui program, dacã aceasta a fost acordatã.
Finanţarea nerambursabilã solicitatã, dacã va fi aprobatã si acordatã, va fi utilizatã în mod exclusiv pentru scopurile declarate în aceastã cerere de finanţare şi în formularele şi documentele aferente.

Prin semnarea prezentei cereri de finanţare nerambursabilã şi aplicarea ştampilei, semnatarul confirmã cã a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul acesteia.


Numele, prenumele şi funcţia
reprezentantului legal
al solicitantului
...............................
...............................

Semnãtura reprezentantului legal
şi ştampila solicitantului
................................
................................

Numele, prenumele şi funcţia
responsabilului de proiect
..............................
..............................

Semnãtura
responsabilului de proiect
.............................
.............................



ANEXA 2
la ghidul de finanţare


ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI/LOCATARI
Localitatea .................., judeţul (sectorul) ..................,
str. ............ nr. ....., bl. ............, codul poştal ............
Cod de înregistrare fiscalã ...............................


HOTĂRÂREA
Adunãrii generale a proprietarilor/locatarilor
nr. ..... din data ......

Luând cunoştinţã de prevederile Ordinului ministrului mediului nr. 565/2009 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului şi de conţinutul contractului de mandat afişat la avizierul Asociaţiei de proprietari/locatari începând cu data ........................,
Adunarea generalã a proprietarilor/locatarilor, în şedinţa ordinarã/extraordinarã din data de .............................., în prezenţa a .......... membri din totalul de .......... membri ai asociaţiei,


HOTĂRĂŞTE:

înscrierea Asociaţiei de proprietari/locatari ................................. din localitatea ..................................., judeţul/sectorul ........................., str. ......................... nr. ......., bl. ..........., codul poştal ..................., codul de înregistrare fiscalã ................................, în Programul de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului.
Drept care îl împuterniceşte pe preşedintele asociaţiei de proprietari, dna/dl .............................................., sã semneze, în numele şi pentru fiecare dintre proprietarii înscrişi în lista anexatã, contractul de mandat transmis de cãtre unitatea administrativteritorialã şi sã solicite acesteia, în scris, înscrierea în Program.
Prezenta hotãrâre se afişeazã la avizierul asociaţiei de proprietari/locatari şi va însoţi documentaţia ce urmeazã a fi transmisã ................./(consiliul local al unitãţii administrativ-teritoriale) /...............................


Preşedinte,
......................
(numele şi semnãtura)
L.S.


ANEXA 3
la ghidul de finanţare


ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI/LOCATARI
Localitatea ................., judeţul (sectorul) .................,
str. ............... nr. ....., bl. ........., codul fiscal ...........
Nr. ........../...........


Cãtre
Municipiul/Oraşul/Comuna/Sectorul ....... al municipiului Bucureşti


SOLICITARE DE ÎNSCRIERE ÎN PROGRAM

Domnule Primar,
Ca urmare a Ordinului ministrului mediului nr. 565/2009 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului,
în temeiul împuternicirii acordate de cãtre adunarea generalã a asociaţiei de proprietari prin Hotãrârea nr. ...................... din data de ..............................,
Asociaţia de proprietari/locatari din localitatea ..............................., judeţul/sectorul ......................, str. .......................... nr. ........., bl. ............, codul fiscal ........................., codul poştal ........................, prin prezenta solicitã înscrierea în Program a blocului (blocurilor) de locuinţe ................................, în condiţiile şi cu respectarea Ordinului ministrului mediului nr. 565/2009.
În susţinerea cererii se anexeazã:
- hotãrârea adunãrii generale a proprietarilor/locatarilor;
- lista proprietarilor/locatarilor;
- contractul de mandat semnat de ambele pãrţi.


Preşedinte,
........................
(numele şi semnãtura)
L.S.


ANEXA 4
la ghidul de finanţare




ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI/LOCATARI
Localitatea ..................., judeţul (sectorul) ...................,
str. ............ nr. ....., bl. ............ codul poştal ..........
codul fiscal ...............................
Nr. ........../............


LISTA
proprietarilor/locatarilor*)

- situaţie la data de ............. -

Asociaţia de proprietari/locatari, prin preşedintele acesteia,
declarã urmãtoarele:
┌────┬───────────┬───────────┬───────────────┬────────────┬──────────┐
│ │ │Proprietar/│Suprafaţa utilã│ Cota-parte │ │
│Nr. │Nr. aparta-│ Locatar │în proprietate │indivizã din│ │
│crt.│mentului ├───────────┤individualã │proprietatea│Observaţii│
│ │ │Numele şi │ - mp- │ comunã │ │
│ │ │prenumele │ │ - % - │ │
├────┼───────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼───────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┤
│ n │ │ │ │ │ │
├────┴───────────┴───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ 100% │ X │
└────────────────────────────┴───────────────┴────────────┴──────────┘

Rãspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor înscrise.


Preşedinte,
.......................
(numele şi semnãtura)
L.S.

Administrator,
.......................
(numele şi semnãtura)


*) Se anexeazã la Hotãrârea adunãrii generale a proprietarilor/locatarilor
nr. ...../..... .




ANEXA 5
la ghidul de finanţare


CONTRACT DE MANDAT*)
nr. ......../.........

---------
*) Prezentul contract reprezintã un model care cuprinde clauzele minime şi obligatorii, pãrţile având libertatea sã îl completeze cu alte clauze, dupã caz.

Prezentul contract se încheie în conformitate cu prevederile Codului civil, ale Ghidului de finanţare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009, şi ale Hotãrârii adunãrii generale a proprietarilor/locatarilor ........................ nr. ........ din data de ............................. .

Prezentul contract se încheie între urmãtoarele pãrţi:
1. Municipiul/Oraşul/Comuna/Sectorul ...... al municipiului Bucureşti, cu sediul în localitatea, judeţul/sectorul ......................., str. .......................................... nr. ......, telefon .................., fax .................., reprezentat de dna/dl ............................................., primar (coordonator local), în calitate de mandatar,
şi
2. Asociaţia de proprietari/locatari ...................................., cu sediul în localitatea ......................., judeţul/sectorul .............................., str. ..................... nr. ......, bl. ..........., telefon ........................., fax ......................, cont IBAN .................................., deschis la ..................., cod fiscal ....................., reprezentatã prin dna/dl ..................................., în calitate de preşedinte, posesoare/posesor a/al actului de identitate ...... seria ....... nr. ..................., eliberat de ................................ la data de ......................., domiciliatã/domiciliat în localitatea ..............................., str. ................................. nr. ..........., bl. ............, sc. ......., et. ......., ap. ......., sectorul/judeţul ..............., nãscutã/nãscut la data de (ziua, luna, anul) ...................., în localitatea ........................., sectorul/judeţul ................................, fiica/fiul lui ......................... şi a/al ...................., codul numeric personal ........................., în calitate de mandant.


CAPITOLUL I
Obiectul contractului

Art. 1. - Obiectul prezentului contract îl constituie mandatarea de cãtre asociaţia de proprietari/locatari (mandant), beneficiar final al investiţiei, a coordonatorului local (mandatar) sã stabileascã şi sã efectueze în numele şi pentru mandant, cu titlu gratuit, mãsurile şi acţiunile ce se impun în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ghidului de finanţare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009.

CAPITOLUL II
Obligaţiile pãrţilor contractante

Art. 2. - Obligaţiile mandatarului (coordonatorului local) sunt:
a) sã elaboreze documentaţia de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie a lucrãrilor din cadrul Programului, denumite în continuare lucrãri;
b) sã organizeze procedurile de achiziţie publicã, sã semneze şi sã gestioneze contractele de achiziţie publicã pentru prestarea serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrãrilor;
c) sã asigure întocmirea documentaţiei de avizare a lucrãrilor de intervenţie şi sã supunã aprobãrii, conform legii, indicatorii tehnico-economici aferenţi;
d) sã notifice mandantului documentaţia de avizare a lucrãrilor şi indicatorii tehnico-economici care stau la baza completãrii, prin act adiţional la contractul de mandat, a valorii acestor lucrãri şi a sumelor aferente cotelor de participare ale celor douã pãrţi;
e) sã transmitã mandantului actul adiţional la prezentul contract de mandat, cuprinzând cota-parte ce revine acestuia pentru executarea lucrãrilor, precum şi durata de execuţie a acestora;
f) sã contracteze executarea lucrãrilor dupã semnarea actului adiţional la contractul de mandat;
g) sã emitã certificatul de urbanism, autorizaţia de construire şi ordinul de începere a lucrãrilor;
h) sã organizeze recepţia la terminarea lucrãrilor şi recepţia finalã dupã expirarea garanţiei de bunã execuţie;
i) sã predea mandantului documentaţia legalã pentru completarea cãrţii tehnice a construcţiei;
j) sã deschidã un cont separat în numele unitãţii administrativ-teritoriale la Trezoreria Statului, pentru finanţarea execuţiei lucrãrilor, în condiţiile legii;
k) sã efectueze plata lucrãrilor executate, în cotele şi în condiţiile prevãzute de ghidul de finanţare, conform documentelor de platã;
l) sã solicite mandantului virarea sumei aferente pãrţii ce îi revine, pe baza deconturilor de platã a lucrãrilor executate;
m) sã desfãşoare orice acţiuni necesare executãrii în condiţii de eficienţã a lucrãrilor la blocul de locuinţe;
n) sã înştiinţeze mandantul asupra existenţei oricãrei situaţii de naturã sã îi prejudicieze interesele, precum şi asupra acţiunilor întreprinse.
Art. 3. - Actele juridice încheiate de cãtre mandatar, în limitele mandatului, sunt opozabile terţilor.
Art. 4. - Obligaţiile mandantului (asociaţia de proprietari/locatari):
A. Obligaţiile membrilor asociaţiei de proprietari/locatari sunt:
a) sã îşi însuşeascã valorile cuprinse în documentaţia de avizare a indicatorilor tehnico-economici;
b) sã îl împuterniceascã pe preşedintele asociaţiei de proprietari/locatari sã semneze actul adiţional la contractul de mandat;
c) sã constituie suma necesarã cofinanţãrii corespunzãtoare cotei-pãrţi prevãzute de ghidul de finanţare şi de hotãrârea unitãţii administrativ-teritoriale;
d) sã desemneze un reprezentant la recepţia la terminarea lucrãrilor şi la recepţia finalã.
B. Obligaţiile preşedintelui asociaţiei de proprietari/locatari, ca reprezentant împuternicit de aceasta, sunt:
a) sã informeze membrii asociaţiei de proprietari/locatari, prin afişarea la avizierul asociaţiei a tuturor documentelor primite/transmise de la/la mandatar;
b) sã convoace, conform legii, adunarea generalã a proprietarilor/locatarilor imediat dupã primirea de la mandatar a documentaţiei de avizare a indicatorilor tehnico-economici în vederea aducerii la cunoştinţã a valorilor şi pentru stabilirea cotelor de participare în sarcina fiecãrui proprietar/locatar;
c) sã supunã aprobãrii adunãrii generale a proprietarilor/ locatarilor:
(i) mãsurile de intervenţie fundamentate în documentaţia de avizare a lucrãrilor din cadrul Programului;
(ii) cuantumul sumei necesare cofinanţãrii executãrii lucrãrilor, în condiţiile prevãzute de ghidul de finanţare;
(iii) cotele de participare la Program stabilite în sarcina fiecãrui proprietar proporţional cu cota-parte indivizã de proprietate, pentru constituirea sumei necesare cofinanţãrii executãrii lucrãrilor de intervenţii;
d) sã semneze şi sã transmitã coordonatorului local, în maximum 30 de zile, actul adiţional la prezentul contract de mandat, în care se prevede valoarea lucrãrilor;
e) sã vireze din fondul de reparaţii al asociaţiei, pe numele mandatarului, suma ce îi revine, conform legii, pentru plata lucrãrilor executate.
Art. 5. - Mandantul nu poate solicita modificãri ale proiectului în baza cãruia s-a emis autorizaţia de construire.
Art. 6. - În cazul în care adunarea generalã a asociaţiei de proprietari/locatari nu aprobã executarea lucrãrilor de intervenţie fundamentate în documentaţia de avizare, hotãrârea motivatã a adunãrii generale a proprietarilor/locatarilor va fi transmisã mandatarului.

CAPITOLUL III
Termenul contractului

Art. 7. - (1) Prezentul contract de mandat intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi.
(2) Prezentul contract are valabilitate pânã la data procesului-verbal de recepţie finalã.

CAPITOLUL IV
Încetarea contractului
Art. 8. - Prezentul contract înceteazã de plin drept, fãrã somaţie şi fãrã îndeplinirea altor formalitãţi, în cazul în care:
a) mandantul hotãrãşte cã nu este de acord cu executarea lucrãrilor, dupã luarea la cunoştinţã a documentaţiei de avizare a lucrãrilor şi a indicatorilor tehnico-economici;
b) la data semnãrii procesului-verbal de recepţie finalã a lucrãrilor de intervenţie la blocul de locuinţe nr. ....................... .

CAPITOLUL V
Forţa majorã

Art. 9. - Forţa majorã este constatatã de o autoritate competentã.
Art. 10. - Forţa majorã exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de mandat, pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
Art. 11. - Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
Art. 12. - Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
Art. 13. - Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sã notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.

CAPITOLUL VI
Notificãri

Art. 14. - În accepţiunea pãrţilor contractante, orice notificare adresatã de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinitã dacã va fi depusã la adresa/sediul prevãzutã/prevãzut în partea introductivã a prezentului contract.
Art. 15. - În cazul în care notificarea se face prin poştã, ea va fi transmisã, prin scrisoare recomandatã, cu confirmare de primire şi se considerã primitã de destinatar la data menţionatã de oficiul poştal primitor pe aceastã confirmare.
Art. 16. - Dacã notificarea se trimite prin fax, ea se considerã primitã în ziua expediatã, dacã aceasta a fost zi lucrãtoare şi dacã transmiterea s-a fãcut pânã la ora 17,00, sau în prima zi lucrãtoare, dacã ziua expedierii faxului era nelucrãtoare.
Art. 17. - Notificãrile verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre pãrţi dacã nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalitãţile prevãzute la articolele precedente.

CAPITOLUL VII
Litigii

Art. 18. - În cazul în care rezolvarea neînţelegerilor nu este posibilã pe cale amiabilã, ele vor fi supuse spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente din România.

CAPITOLUL VIII
Clauze finale

Art. 19. - (1) În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma de singular vor include forma de plural şi viceversa, acolo unde acest lucru este permis de context.
(2) Termenul zi ori zile sau orice referire la zile reprezintã zile calendaristice, dacã nu se specificã în mod diferit.
Art. 20. - Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între pãrţile contractante.
Art. 21. - Fac parte integrantã din prezentul contract urmãtoarele anexe:
- anexa nr. 2 la ghidul de finanţare - Hotãrârea adunãrii generale a proprietarilor/locatarilor nr. ........ din data de ............. (în original);
- anexa nr. 4 la ghidul de finanţare - Lista proprietarilor/locatarilor din blocul de locuinţe.
Art. 22. - Prezentul contract de mandat constituie titlu executoriu pentru sumele avansate de autoritãţile administraţiei publice locale şi nerecuperate în caz de culpã sau renunţare la Program de la mandant (asociaţiile de proprietari/locatari) pânã la recepţia finalã a lucrãrilor executate.
Art. 23. - Prezentul contract, împreunã cu anexele sale care fac parte integrantã din acesta, reprezintã voinţa pãrţilor.
Art. 24. - Limba care guverneazã prezentul contract este limba românã.
Art. 25. - Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.
Art. 26. - Prezentul contract de mandat a fost încheiat astãzi, .................., în douã exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi valoare juridicã.


Mandant,
(asociaţia de proprietari/locatari,
prin preşedinte)
.........................
(numele şi semnãtura)
L.S.

Nr. ......... din data .......

Mandatar,
(coordonatorul local, prin primar)
......................
(numele şi semnãtura)
L.S.

Nr. ......... din data .......



ANEXA 6
la ghidul de finanţare



ACT ADIŢIONAL NR. 1*)
la Contractul de mandat nr. ...../.......

------------
*) Prezentul act adiţional reprezintã un model care cuprinde clauzele minime şi obligatorii, pãrţile având libertatea sã îl completeze cu alte clauze, dupã caz.


Prezentul act adiţional la contractul de mandat se încheie în conformitate cu prevederile Codului civil, ale art. 6 din Ghidul de finanţare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009, şi ale Hotãrârii adunãrii generale a proprietarilor/locatarilor nr. ......... din data de ..........................

Prezentul act adiţional se încheie între urmãtoarele pãrţi:
1. Municipiul/Oraşul/Comuna/Sectorul ... al municipiului Bucureşti), cu sediul în localitatea ........................., judeţul/sectorul ................................., str. ............................ nr. .............., telefon .........................., fax ............................., reprezentat de dna/dl .............................................., primar (coordonator local), în calitate de mandatar,
şi
2. Asociaţia de proprietari/locatari ................................................., cu sediul în localitatea ....................................., judeţul/sectorul ........................., str. .................... nr. ......, bl. ........, telefon ..............., fax ............., cont IBAN ..........................., deschis la ...................., codul fiscal .........................., reprezentatã prin dna/dl .........................., în calitate de preşedinte, posesoare/posesor a/al actului de identitate ........... seria ........... nr. ............................., eliberat de ............................... la data de .........................., domiciliatã/domiciliat în localitatea ......................................, str. ................................ nr. .........., bl. ........., sc. ........, et. ........, ap. ........, sectorul/judeţul .............................., nãscutã/nãscut la data de ...........(ziua, luna, anul)................. în localitatea ......................, sectorul/judeţul ....................................., fiica/fiul lui ....................... şi a/al ..................................., codul numeric personal .........................., în calitate de mandant.

Art. 1. - Obiectul prezentului act adiţional îl constituie exprimarea acordului mandantului (asociaţia de proprietari/ locatari) pentru executarea lucrãrilor în cadrul Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului, denumite în continuare lucrãri.
Art. 2. - (1) Mandantul a luat act de conţinutul documentaţiei de avizare a lucrãrilor, de indicatorii tehnico-economici aprobaţi, aferenţi blocului de locuinţe situat în .................., precum şi de durata de execuţie a lucrãrilor şi cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari/locatari pentru finanţarea executãrii lucrãrilor.
(2) Mandantul îşi exprimã acordul privind valoarea lucrãrilor de intervenţie şi aprobã constituirea sumei necesare cofinanţãrii corespunzãtoare cotei-pãrţi prevãzute de hotãrârea unitãţii administrativ-teritoriale şi este de acord cu realizarea lucrãrilor.
Art. 3. - (1) Valoarea lucrãrilor este de .............. mii lei.
(2) Cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari/locatari este de ............. mii lei.
(3) Durata de executare a lucrãrilor este de .................. luni.
Art. 4. - Cofinanţarea în cuantum de ................ se constituie prin contribuţii ale proprietarilor/locatarilor la fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari/locatari, proporţional cu cota-parte indivizã.
Art. 5. - Mandantul (Asociaţia de proprietari/locatari) îl mandateazã pe mandatar sã contracteze executarea lucrãrilor la blocul de locuinţe la valoarea prevãzutã la art. 3 alin. (1) şi în termenul prevãzut la art. 3 alin. (3).
Art. 6. - Mandantul este de acord cu virarea sumei aferente cotei-pãrţi ce îi revine pe baza deconturilor lunare de platã a lucrãrilor executate.
Art. 7. - Prezentul act adiţional completeazã Contractul de mandat nr. .........., încheiat în data de .......... .
Art. 8. - Prezentul act adiţional a fost încheiat astãzi, ................, în douã exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi valoare juridicã.

Mandant,
(asociaţia de proprietari/locatari,
prin preşedinte)
.........................
(numele şi semnãtura)
L.S.

Nr. ........ din data .........

Mandatar,
(unitatea administrativ-teritorialã)
.........................
(numele şi semnãtura)
L.S.

Nr. ........ din data .........



ANEXA 7
la ghidul de finanţare





GRILĂ DE EVALUARE A ELIGIBILITĂŢII SOLICITANTULUI


Unitatea administrativ-teritorialã:
...................................................................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM)
a cererii de înscriere: ...........................
Suma solicitatã prin cererea de finanţare: ...................... lei

┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│ Criteriul de eligibilitate │ Îndeplinirea │
│ │ criteriului de │
│ │ eligibilitate │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──┬──┬──────────┤
│ Eligibilitatea solicitantului │DA│NU│Comentarii│
├───┬─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 1.│Cererea de finanţare (CF) este completatã integral, │ │ │ │
│ │ştampilatã şi semnatã de reprezentanţii autorizaţi ai │ │ │ │
│ │solicitantului şi de persoana responsabilã de proiect. │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 2.│Cererea de finanţare conţine declaraţia reprezentantului │ │ │ │
│ │legal al unitãţii administrativ-teritoriale, potrivit │ │ │ │
│ │cãreia: │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ │- nu sponsorizeazã/susţine activitãţi cu efect negativ │ │ │ │
│ │asupra mediului; │ │ │ │
│ │- deţine contribuţia proprie necesarã implementãrii │ │ │ │
│ │proiectului; │ │ │ │
│ │- nu are obligaţii exigibile de platã la bugetul general │ │ │ │
│ │consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu. │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 3.│Copia certificatului de înregistrare fiscalã │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 4.│Copia hotãrârii consiliului local sau a consiliului │ │ │ │
│ │judeţean privind aplicarea la Program şi acordul cu │ │ │ │
│ │privire la contractarea finanţãrii │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 5.│Documentele din care sã rezulte cã beneficiarul are în │ │ │ │
│ │proprietate sau în administrare imobilul în care se va │ │ │ │
│ │monta sistemul de încãlzire sau contractul de mandat │ │ │ │
│ │privind instalarea sistemului de încãlzire pentru │ │ │ │
│ │imobilele care nu se aflã în proprietatea sau în │ │ │ │
│ │administrarea consiliului local sau consiliului judeţean │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 6.│Solicitarea de înscriere în Program a asociaţiei de │ │ │ │
│ │proprietari/locatari şi hotãrârea adunãrii generale a │ │ │ │
│ │acesteia cu privire la acordul de înscriere în Program │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 7.│Acordul tuturor proprietarilor/locatarilor cu privire la │ │ │ │
│ │participarea la Program │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 8.│Hotãrârea unitãţii administrativ-teritoriale cu privire │ │ │ │
│ │la stabilirea cotei de participare a acestuia la │ │ │ │
│ │implementarea Programului pentru asociaţiile de │ │ │ │
│ │proprietari/locatari │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 9.│Hotãrârea asociaţiei de proprietari/locatari cu privire │ │ │ │
│ │la cota de participare la Program │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│10.│Hotãrârea consiliului local sau a consiliului judeţean │ │ │ │
│ │prin care se aprobã studiul de fezabilitate potrivit │ │ │ │
│ │anexei nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind │ │ │ │
│ │aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei │ │ │ │
│ │tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum │ │ │ │
│ │şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului │ │ │ │
│ │general pentru obiective de investiţii │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│11.│Declaraţie pe propria rãspundere cã sunt prevãzute în │ │ │ │
│ │buget sumele necesare cofinanţãrii proiectelor de mediu │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│12.│Declaraţie pe propria rãspundere cã se vor include în │ │ │ │
│ │dosarul de achiziţii publice solicitãrile AFM prevãzute │ │ │ │
│ │în ghidul de finanţare │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│13.│Studiul de fezabilitate conform anexei nr. 2 la Hotãrârea│ │ │ │
│ │Guvernului nr. 28/2008, care sã cuprindã explicit │ │ │ │
│ │consumul lunar de apã rece/apã caldã menajerã, certificat│ │ │ │
│ │de documentele de platã, şi numãrul de utilizatori │ │ │ │
└───┴─────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┘
┌───┬─────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│14.│ Criterii de evaluare │ Punctaj │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ │- cota de finanţare │ 0-20 pct. │
│ │ 20% - 0 puncte │ │
│ │ 30% - 2 puncte │ │
│ │ 35% - 4 puncte │ │
│ │ 40% - 8 puncte │ │
│ │ 45% - 12 puncte │ │
│ │ 50% - 16 puncte │ │
│ │Peste 50% - 20 de puncte │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ │- tipul sistemului de încãlzire înlocuit │ 0-20 pct. │
│ │Combustibil solid - 20 de puncte │ │
│ │Combustibil lichid - 15 puncte │ │
│ │Combustibil gazos - 10 puncte │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ │- raportul cost-beneficiu al instalaţiei │ 0-20 pct. │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ │- gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse │ 0-20 pct. │
└───┴─────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘




NOTĂ:
În cadrul rubricii "Îndeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifeazã, dupã caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, dupã caz, comentariile de rigoare.

REZULTATUL EVALUĂRII:

1. Juridic: ACCEPTAT/RESPINS
Numele şi prenumele evaluatorului: ............... Data: .................. Semnãtura: ...............
2. Tehnic: ACCEPTAT/RESPINS
Numele şi prenumele evaluatorului: ............... Data: .................. Semnãtura: ...............


Comisia de analizã propune Comisiei de avizare aprobarea/respingerea.


Preşedintele Comisiei de analizã,

Numele şi prenumele: ...................... Data: .................. Semnãtura: ...............

OBSERVAŢIE:
Respingerea cererii de înscriere a solicitantului în etapa evaluãrii juridice atrage în mod automat invalidarea solicitantului, documentaţia depusã de cãtre acesta nemaifiind evaluatã din punct de vedere tehnic.



ANEXA 8
la ghidul de finanţare


CONTRACT-CADRU PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
nr. ....... din ..........

Între:

Pãrţile contractante
Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, codul fiscal 14715650, cont nr. ............................... deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentatã legal prin .......................... preşedinte, în calitate de finanţator, denumitã în continuare AFM,
şi
Unitatea administrativ-teritorialã ........................................, cu sediul în ....................................., CIF .........................., cont nr. .........................., deschis la Trezoreria ...................................., reprezentatã legal prin domnul/doamna ...................................................., care împuterniceşte pe domnul/doamna ............................................, în calitate de beneficiar, denumitã în continuare beneficiar,

a intervenit prezentul contract pentru finanţare nerambursabilã, denumit în continuare contract.

ARTICOLUL 1
Obiectul şi valoarea contractului
1.1. Prin prezentul contract, AFM acordã beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului intitulat "..............................................", denumit în continuare proiect, din cadrul Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului, denumit în continuare program, conform Hotãrârii Comisiei de avizare nr. ........ din ..........................., în temeiul Ghidului de finanţare a Programului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009.
1.2. Valoarea totalã a prezentului contract, respectiv finanţarea, este de ................ lei.
ARTICOLUL 2
Durata contractului
Prezentul contract intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi este valabil ............ luni, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional.
ARTICOLUL 3
Modalitatea de finanţare
Executarea lucrãrilor aferente fiecãrei cereri de tragere stabilite prin graficul de finanţare, prevãzut în anexa nr. 2, şi pentru fiecare locaţie va începe numai cu acordul scris al AFM, care va cuprinde şi confirmarea de garantare a finanţãrii pentru respectiva cerere de tragere. Garantarea se va efectua în funcţie de veniturile încasate şi alocate programului descris la art. 1.
3.1. Finanţarea se face în maximum douã tranşe pe fiecare locaţie, prima dintre ele constând în contravaloarea serviciilor de proiectare, iar cea de-a doua fiind valoarea totalã a lucrãrii de execuţie.
3.2. Finanţarea se realizeazã prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe mãsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr. ............................., deschis la ....................... de cãtre beneficiar, pe bazã de cerere de tragere întocmitã în formatul prevãzut în anexa nr. 3, însoţitã în mod obligatoriu de documentele prevãzute în anexa nr. 4.
3.3. Virarea sumelor din contul AFM în contul beneficiarului se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de tragere, în condiţiile în care cererea de tragere şi documentaţia aferentã sunt complete şi corect întocmite şi sumele încasate la Fondul pentru mediu permit decontarea sumei solicitate.
3.4. Suma neutilizatã de beneficiar la data expirãrii contractului de finanţare se considerã anulatã şi rãmâne la dispoziţia AFM.
3.5. Orice platã excedentarã efectuatã de AFM constituie platã necuvenitã, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 10 zile de la data confirmãrii de primire a notificãrii din partea AFM. Depãşirea termenului stabilit va atrage calcularea unor majorãri de întârziere în cuantum de 0,1%/zi de întârziere.
ARTICOLUL 4
Obligaţiile pãrţilor
4.1. Beneficiarul se obligã:
a) sã utilizeze finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
b) sã asigure executarea proiectului cu diligenţa necesarã şi eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
c) sã fie singurul rãspunzãtor în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
d) sã asigure înregistrarea în evidenţa contabilã a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementãrilor contabile în vigoare;
e) sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale şi în termenele prevãzute de acestea;
f) sã permitã reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentele proiectului pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, a altor documente relevante în legãturã cu derularea proiectului;
g) sã nu sponsorizeze activitãţi cu impact negativ asupra mediului, pe întreaga perioadã de valabilitate a contractului;
h) sã informeze AFM şi sã prezinte documentele corespunzãtoare în cazul în care survin modificãri cu privire la informaţiile furnizate cu ocazia prezentãrii cererii de finanţare sau pe parcursul derulãrii prezentului contract, în termen de maximum 10 zile de la producerea respectivei modificãri;
i) în îndeplinirea prezentului contract, sã nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;
j) sã furnizeze în maximum 5 zile lucrãtoare de la notificarea AFM orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;
k) sã specifice în cazul oricãrui demers publicitar efectuat în legãturã cu proiectul, în orice formã şi în orice mediu, cã acesta este realizat în cadrul programului derulat de Ministerul Mediului şi finanţat prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
4.2. AFM se obligã:
a) sã asigure finanţarea proiectului numai pentru cheltuielile eligibile ale proiectului, stabilite potrivit anexei nr. 1, în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita veniturilor încasate şi disponibile alocate programului prin bugetul anual propriu de venituri şi cheltuieli;
b) sã punã la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.
ARTICOLUL 5
Rãspunderea contractualã
5.1. Nerespectarea de cãtre beneficiar a oricãreia dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract constituie caz de culpã.
5.2. Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale beneficiarului:
a) comite nereguli de ordin financiar în legãturã cu proiectul, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
b) situaţia economico-financiarã a beneficiarului nu mai asigurã condiţii de realizare a proiectului.
5.3. beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii contractului, AFM fiind degrevatã în totalitate de orice responsabilitate.
5.4. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru sistemele instalate de cãtre instalator, precum şi pentru soluţiile tehnice adoptate în legãturã cu proiectul. AFM îşi rezervã dreptul de a suspenda finanţarea pe o perioadã determinatã, în funcţie de veniturile încasate şi alocate programului respectiv, precum şi în cazul rectificãrii bugetului de venituri şi cheltuieli.
5.5. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru efectuarea lucrãrilor de instalare a sistemelor de încãlzire în lipsa acordurilor, avizelor, autorizaţiilor şi a altor documente necesare.
5.6. Beneficiarul suportã taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente.
5.7. Beneficiarul rãmâne direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa.
5.8. Orice caz de culpã şi orice disfuncţionalitate apãrute pe parcursul derulãrii prezentului contract vor fi notificate beneficiarului de cãtre AFM, în maximum 5 zile de la constatare. Dacã deficienţele menţionate nu sunt înlãturate în termen de maximum 15 zile de la data notificãrii, AFM are dreptul de a lua urmãtoarele mãsuri:
a) sistarea temporarã a utilizãrii finanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) sistarea definitivã a finanţãrii şi rezilierea unilateralã a contractului cu recuperarea sumelor virate cãtre beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã/Codului de procedurã civilã.
ARTICOLUL 6
Încetarea contractului
6.1. De drept:
a) la data prevãzutã în contract;
b) la data intervenţiei unui act de autoritate;
c) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asemenea mãsurã încât îndeplinirea contractului ar fi contrarã AFM şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţã despre apariţia unor astfel de circumstanţe.
6.2. La iniţiativa beneficiarului, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile, în cazul imposibilitãţii obiective a acestuia de a realiza proiectul. Acest fapt implicã restituirea finanţãrii conform art. 5 pct. 5.8 lit. b).
6.3. Prin reziliere, la iniţiativa AFM, în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale asumate de cãtre beneficiar; în acest caz, beneficiarul este obligat la plata de daune-interese, în cuantum egal cu suma trasã din finanţare; în situaţia în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
ARTICOLUL 7
Forţa majorã şi cazul fortuit
7.1. Prin forţa majorã şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
7.2. Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
a) de a o notifica celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
b) de a transmite în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
c) de a comunica data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
d) de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
7.3. Dacã nu se procedeazã la anunţare în condiţiile şi în termenele prevãzute, partea care o invocã va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa notificãrii.
7.4. Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
7.5. Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile pct. 7.2, exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
7.6. Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã cã va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii soluţiei celei mai bune:
a) încetarea contractului, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
b) modificarea contractului.
7.7. Prevederile de mai sus se aplicã şi în caz fortuit.
ARTICOLUL 8
Cesiunea
Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale.
ARTICOLUL 9
Litigii
9.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
9.2. În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente în a cãror razã teritorialã îşi are sediul AFM.
ARTICOLUL 10
Dispoziţii finale
10.1. Beneficiarul este de acord ca AFM sã publice date privind rezultatele implementãrii proiectului.
10.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face în scris, la urmãtoarele adrese:
● Pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
● Pentru beneficiar: ...................
În cazul în care beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicatã în scris la AFM.
Notificãrile fãcute beneficiarului la adresa menţionatã în cuprinsul prezentului punct sau la o altã adresã comunicatã ulterior se considerã a fi aduse la cunoştinţã acestuia.
Sub condiţia ca acestea sã fie confirmate ulterior, notificãrile se pot transmite şi prin fax la urmãtoarele numerele telefonice:
● Pentru AFM: ...........................:
● Pentru beneficiar: ............................... .
10.3. Prezentul contract constituie titlu executoriu, potrivit <>art. 13 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
10.4. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procurã, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
10.5. Anexa, pe care beneficiarul declarã cã o cunoaşte şi o acceptã, face parte integrantã din prezentul contract.
10.6. Prezentul contract, inclusiv anexa la acesta, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
10.7. Prin excepţie de la pct. 10.6. nu este necesarã întocmirea unui act adiţional pentru modificãrile din coloana nr. 4 ("Data programatã") şi coloana nr. 5 ("Suma") din anexa la contract, dacã acestea nu implicã şi modificarea duratei de realizare a proiectului sau modificarea valorii totale a proiectului.
10.8. Sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare. Solicitarea privind decalarea datei programate de depunere a cererii de tragere şi/sau modificarea sumei de tras se transmite în scris, cu cel puţin douã zile înaintea momentului la care se doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare.
10.9. Prezentul contract s-a semnat la data de ...................., la sediul AFM, în 4 exemplare, toate având valoare juridicã egalã, dintre care 3 exemplare pentru AFM şi un exemplar pentru beneficiar.
10.10. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul contract de finanţare.

Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
Prin reprezentant
Preşedinte, legal/împuternicit,
........... .......................

Serviciul juridic,
...................

Director buget-finanţe,
.........................

Director tehnic,
..................




ANEXA 1
la Contractul de finanţare nerambursabilã
nr. ........../.............




┌────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CAPITOLELE ŞI SUBCAPITOLELE DE CHELTUIELI ELIGIBILE │
└────────────────────────────────────────────────────────────┘






Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
Prin reprezentant
Preşedinte, legal/împuternicit,
........... .......................

Serviciul juridic,
...................

Director buget-finanţe,
.........................

Director tehnic,
..................


Întocmit,
Referent de specialitate
............................
(numai exemplarele care rãmân la AFM)






ANEXA 2
la Contractul pentru finanţare nerambursabilã
nr. ....../.............




GRAFIC DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

┌──────┬─────────────────────────────────┬──────┐
│Nr. │Data depunerii cererii de tragere│ │
│crt. │ │ Suma │
├──────┼─────────────────────────────────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├──────┼─────────────────────────────────┼──────┤
│ 1. │ │ │
├──────┼─────────────────────────────────┼──────┤
│ 2. │ │ │
├──────┼─────────────────────────────────┼──────┤
│ ... │ │ │
├──────┼─────────────────────────────────┼──────┤
│Total:│ x │ │
└──────┴─────────────────────────────────┴──────┘





Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
Prin reprezentant
Preşedinte, legal/împuternicit,
........... .......................

Serviciul juridic,
...................

Director buget-finanţe,
.........................

Director tehnic,
..................


Întocmit,
Referent de specialitate
............................
(numai exemplarele care rãmân la AFM)






ANEXA 3
la Contractul de finanţare nerambursabilã
nr. .........../............


Solicitant .....................................
Sediul .........................................
C.U.I. .........................................
Cont nr. ...................... deschis la Trezoreria .............
Nr. de înregistrare la AFM ..........................


Cãtre

Administraţia Fondului pentru Mediu

CERERE DE TRAGERE
Nr. .........../......................

În baza Contractului pentru finanţare nerambursabilã nr. .............. din ......./........./..............., vã rugãm sã aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de .................... lei (RON), din finanţarea nerambursabilã în valoare de ...................... lei (RON).
Aceasta sumã va fi utilizatã pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activitãţilor desfãşurate în perioada .................... .
Documentele justificative: situaţii de lucrãri executate de beneficiar, cuantificate valoric (dupã caz), facturi fiscale, ordine de platã, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri, registre de casã, ordine de deplasare (dupã caz), facturi externe (traduse autorizat în limba românã), documente de transport, packing list, dispoziţii de platã externe, declaraţii vamale (pentru importurile din afara UE), extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor), contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrãri (în situaţia în care contractul este redactat într-o limbã strãinã, se va prezenta şi traducerea autorizatã a acestuia în limba românã), proces-verbal de recepţie bunuri/servicii/lucrãri, certificate de calitate şi de garanţie, declaraţia de conformitate (a producãtorului utilajului), alte documente relevante sunt anexate la prezenta cerere de tragere, în original sau în copii.

Situaţia finanţãrii la data prezentei cereri de tragere


┌────────────┬─────────────┬──────────┬─────────────┬─────────────┬───────────┐
│Suma totalã │Suma acordatã│ Suma │Suma aprobatã│Suma totalã │Suma rãmasã│
│aprobatã │pânã la data │solicitatã│prin prezenta│trasã din │de tras din│
│conform │prezentei │ prin │cerere de │finanţare, │finanţarea │
│contractului│cereri de │prezenta │tragere │inclusiv suma│aprobatã │
│de finanţare│tragere │cerere de │ │aprobatã prin│(col. 1-5) │
│ │ │tragere │ │prezenta │ │
│ │ │ │ │cerere de │ │
│ │ │ │ │tragere │ │
├────────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────┴─────────────┴──────────┴─────────────┴─────────────┴───────────┘




Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar cã am verificat datele din prezenta cerere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectã şi completã.


Reprezentantul legal al beneficiarului,
Numele şi prenumele .......................
Funcţia ...............................................
Semnãtura ........................................


L.S.

Aprobat AFM,

Preşedinte ..................................
Serviciul juridic ...............................
Director tehnic ...................................
Şef Serviciu implementare şi monitorizare ..............................
Referent de specialitate ...................................


NB1: Coloanele nr. 1, 2 şi 3 se completeazã de cãtre beneficiar, iar coloanele nr. 4, 5 şi 6, de cãtre salariaţii AFM.
NB2: Dupã aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânatã beneficiarului.



ANEXA 4
la Contractul de finanţare nerambursabilã
nr. .........../............



LISTA
documentelor justificative pentru efectuarea plãţilor de cãtre AFM

1. Situaţii de lucrãri executate de beneficiar, cuantificate valoric (dupã caz)
2. Facturi fiscale, ordine de platã, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri, registre de casã, ordine de deplasare (dupã caz)
3. Facturi externe (traduse autorizat în limba românã), documente de transport, packing list, dispoziţii de platã externe, declaraţii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor)
4. Contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrãri (în situaţia în care contractul este redactat într-o limbã strãinã, se va prezenta şi traducerea autorizatã a acestuia în limba românã)
5. Proces-verbal de recepţie bunuri/servicii/lucrãri
6. Certificate de calitate şi de garanţie
7. Declaraţia de conformitate (a producãtorului utilajului)
8. Dovada plãţii integrale a facturilor aferente tragerii anterioare
9. Declaraţie privind respectarea prevederilor legale specifice achiziţiilor publice
10. Alte documente relevante.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016