Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET-LEGE nr. 2 din 27 decembrie 1989  privind constituirea, organizarea si functionarea Consiliului Frontului Salvarii Nationale si a consiliilor teritoriale ale Frontului Salvarii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET-LEGE nr. 2 din 27 decembrie 1989 privind constituirea, organizarea si functionarea Consiliului Frontului Salvarii Nationale si a consiliilor teritoriale ale Frontului Salvarii Nationale

EMITENT: FRONTUL SALVARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 4 din 27 decembrie 1989
Frontul Salvãrii Naţionale s-a constituit şi reprezintã unirea tuturor forţelor patriotice şi democratice ale tarii pentru rãsturnarea clanului dictatorial ceausist, pentru concentrarea aspiratiilor celor mai largi mase de oameni ai tarii la o viata libera şi demna şi cadrul afirmarii acestora.
În scopul instaurãrii democraţiei şi libertãţii, al afirmarii demnitãţii poporului roman, s-a constituit Consiliul Frontului Salvãrii Naţionale, ca organ suprem al puterii de stat.
Consiliul Frontului Salvãrii Naţionale reuneste reprezentanţi ai tuturor forţelor patriotice ale tarii, de toate categoriile sociale şi de toate nationalitatile.
Pentru realizarea unei societãţi cu adevãrat democratice în ţara noastrã şi pentru asigurarea şi apãrarea drepturilor fundamentale ale omului şi cetãţeanului, Programul Consiliul Frontului Salvãrii Naţionale prevede:
- abandonarea rolului conducãtor al unui singur partid şi statornicia unui sistem democratic pluralist de guvernamant;
- organizarea de alegeri libere în cursul lunii aprilie 1990;
- separarea puterilor legislativã, executivã şi judecãtoreascã în stat şi alegerea conducãtorilor politici pentru unu sau, cel mult, doua mandate;
- restructurarea întregii economii naţionale pe baza criteriilor rentabilitatii şi eficientei. Eliminarea metodelor administrativ-birocratice de conducere economicã centralizata, promovarea liberei iniţiative şi a competentei în conducerea tuturor sectoarelor economice;
- restructurarea agriculturii şi sprijinirea micii producţii taranesti. Oprirea distrugerii satelor;
- reorganizarea învãţãmântului romanesc potrivit cerinţelor contemporane. Reasezarea structurilor învãţãmântului pe baze democrate şi umaniste;
- promovarea unei ideologii umaniste şi democrate, a adevaratelor valori ale umanitãţii. Eliminarea minciunii şi a imposturii, statuarea unor criterii de competenta şi justiţie în toate domeniile de activitate;
- aşezarea pe baze noi a dezvoltãrii culturii naţionale;
- libertatea presei, radioului şi a televiziunii; trecerea acestora în mâinile poporului;
- respectarea drepturilor şi libertãţilor minoritãţilor naţionale şi asigurarea deplinei lor egalitati în drepturi cu romanii;
- libertatea cultelor; garantarea liberei manifestãri a credinţelor religioase;
- organizarea întregului comerţ al tarii pornind de la cerinţele satisfacerii cu prioritate a tuturor nevoilor cotidiene ale populaţiei României. În acest scop, se va pune capãt exportului de produse agroalimentare şi se va reduce exportul de produse petroliere, acordându-se prioritate satisfacerii nevoilor de caldura şi lumina ale oamenilor;
- salvarea echilibrului ecologic şi eliminarea acelor lucrãri şi investiţii care provoacã daune aerului, apei, solului şi pãdurilor tarii; promovarea unor tehnologii moderne nepoluante;
- intreaga politica externa a tarii va servi promovãrii bunei vecinãtãţi, prieteniei şi pãcii în lume, integrandu-se în procesul de constituire a unei Europe unite, casa comuna a tuturor popoarelor continentului.
România va respecta angajamentele sale internaţionale şi, în primul rând, cele decurgând din Tratatul de la Varsovia şi din acordurile de la Helsinki.
În realizarea scopului şi programului sau,

Consiliului Frontului Salvãrii Naţionale decreteazã:

ART. 1
Numele tarii este România.
Forma de guvernamant a tarii este republica.
Drapelul tarii este tricolorul tradiţional al României, având culorile aşezate vertical în urmãtoarea ordine, pornind de la lance: albastru, galben, roşu.
ART. 2
Consiliul Frontului Salvãrii Naţionale, ca organ al puterii, are urmãtoarele atribuţii:
a) emite decrete cu putere de lege şi decrete; acestea se adopta cu majoritatea simpla de voturi ale membrilor consiliului şi se publica în Monitorul Oficial;
b) numeşte şi revoca pe primul-ministru şi aproba competenta guvernului, la propunerea primului-ministru;
c) numeşte şi revoca pe preşedintele Curţii Supreme de Justiţie şi pe procurorul general al republicii;
d) reglementeazã sistemul electoral;
e) numeşte comisia de elaborare a proiectului noii Constituţii;
f) aproba bugetul de stat;
g) instituie şi conferã decoraţii;
h) acorda gradele de general, amiral şi mareşal, trecerea în rezerva şi rechemarea în activitate a acestora;
i) acorda graţierea şi comutarea pedepsei cu moartea;
j) ratifica şi denunta tratatele internaţionale;
k) declara stare exceptionala, mobilizarea generalã sau parţialã, precum şi starea de rãzboi.
În subordinea Consiliul Frontului Salvãrii Naţionale funcţioneazã Consiliul Militar Superior, care coordoneazã intreaga activitatea armatei şi a unitãţilor preluate de la Ministerul de Interne.
Ministerul Apãrãrii Naţionale exercita comanda unica asupra trupelor şi mijloacelor de lupta ale tarii.
Organele de poliţie şi unitãţile de pompieri - care îşi pãstreazã toate atribuţiile specifice - se subordoneazã nemijlocit Consiliului Frontului Salvãrii Naţionale şi consiliilor teritoriale ale acestora.
Denumirea de "Militie" se schimba în "Poliţie".
ART. 3
Consiliul Frontului Salvãrii Naţionale este compus din 145 membri.
Consiliul alege direct dintre membrii sau un birou executiv format din 11 membri şi anume: preşedintele consiliului, un prim-vicepreşedinte, doi vicepreşedinţi, un secretar şi şase membri.
Biroul executiv al Consiliului Frontului Salvãrii Naţionale exercita atribuţiile consiliului în intervalul dintre sesiunile acestuia.
ART. 4
Consiliul Frontului Salvãrii Naţionale îşi desfãşoarã activitatea în sesiuni, precum şi prin urmãtoarele comisii de specialitate:
- Comisia de reconstrucţie şi dezvoltare economicã;
- Comisia pentru agricultura;
- Comisia constituţionalã, juridicã şi pentru drepturile omului;
- Comisia pentru tineret;
- Comisia pentru politica externa;
- Comisia pentru ştiinţa şi învãţãmânt;
- Comisia pentru cultura;
- Comisia pentru mediu şi echilibru ecologic;
- Comisia pentru minoritãţi naţionale;
- Comisia pentru administraţia localã;
- Comisia organizatoricã şi colectivul de împuterniciţi ai consiliului.
Pe lângã Biroul executiv al Consiliului Frontului Salvãrii Naţionale funcţioneazã un colectiv pentru relaţiile cu publicul şi mijloacele informatiei de masa.
ART. 5
Preşedintele Consiliului Frontului Salvãrii Naţionale are urmãtoarele atribuţii:
- reprezintã ţara în relaţiile internaţionale; încheie tratate internaţionale;
- numeşte şi recheamã pe ambasadorii României în şi din strãinãtate;
- primeşte scrisorile de acreditare şi de rechemare ale reprezentanţilor diplomatici ai altor state;
- acorda cetãţenia romana, aproba renunţarea la cetãţenia şi retrage cetãţenia romana;
- aproba stabilirea domiciliului în România pentru cetãţeni ai altor state;
- acorda dreptul de azil;
- aproba înfierea unor minori, cetãţeni strãini, de cãtre cetãţeni romani, precum şi înfierea unor minori, cetãţeni romani, de cãtre strãini.
ART. 6
În unitãţile administrativ-teritoriale judeţene, municipale, orãşeneşti şi comunale se constituie consilii ale Frontului Salvãrii Naţionale, organe ale puterii locale, ierarhic subordonate Consiliului Frontului Salvãrii Naţionale.
ART. 7
Consiliile teritoriale ale Frontului Salvãrii Naţionale au urmãtoarea componenta:
- consiliile judeţene şi cel al municipiului Bucureşti, între 35 şi 51 membri;
- consiliile municipale, între 15 şi 27 membri;
- consiliile orãşeneşti şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, între 11 şi 21 membri;
- consiliile comunale, între 9 şi 15 membri.
Consiliile teritoriale ale Frontului Salvãrii Naţionale aleg dintre membri lor un birou executiv format din: un preşedinte, doi vicepreşedinţi, un secretar şi 3-5 membri.
- Preşedintele consiliului este şi preşedintele biroului executiv.
ART. 8
Consiliile teritoriale ale Frontului Salvãrii Naţionale rãspund pe plan local de organizarea şi desfãşurarea activitãţilor economice, comerciale, de ocrotire a sãnãtãţii populaţiei, de învãţãmânt şi cultura, edilitar-gospodãreşti, precum şi de apãrarea avutiei poporului, de ocrotirea drepturilor cetatenesti, de asigurarea legalitãţii şi menţinerea ordinii publice în unitãţile administrativ-teritoriale în care sunt constituite.
În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile teritoriale adopta hotãrâri, care sunt luate cu majoritate simpla a voturilor membrilor acestora.
Consiliile teritoriale ale Frontului Salvãrii Naţionale îşi desfãşoarã activitatea în sesiuni, precum şi prin comisii de specialitate.
Aparatul propriu al comitetelor şi birourilor executive ale fostelor consilii populare, cel al organelor locale de specialitate ale administraţiei de stat, precum şi al instituţiilor social-culturale locale, îşi vor desfasura activitatea în actuala lor structura.
ART. 9
Numãrul personalului şi structura aparatului Consiliului Frontului Salvãrii Naţionale se stabilesc de cãtre biroul executiv al acestuia.
ART. 10
Sunt şi rãmân dizolvate toate structurile de putere ale fostului regim dictatorial.

PREŞEDINTELE
CONSILIULUI FRONTULUI
SALVĂRII NAŢIONALE
ION ILIESCU
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016