Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECLARATIE din 7 februarie 1992  privind Uniunea Europei Occidentale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECLARATIE din 7 februarie 1992 privind Uniunea Europei Occidentale

EMITENT: COMUNITATEA ECONOMICA EUROPEANA
PUBLICAT: BROSURA din 7 februarie 1992

Conferinţa ia act de declaraţiile urmãtoare:
I. Declaraţie a Belgiei, Frantei, Republicii Federale Germania, Italiei, Luxemburgului, Olandei, Portugaliei, Regatului Unit şi Spaniei, care sînt membre ale Uniunii Europei Occidentale şi membre ale Uniunii Europene, asupra rolului Uniunii Europei Occidentale şi asupra relaţiilor sale cu Uniunea Europeanã şi cu Alianta atlantica.

Introducere
(1) Statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) recunosc ca este necesar sa se dezvolte o veritabila identitate europeanã privind securitatea şi apãrarea şi ca este necesar sa se asume responsabilitãţi europene sporite în materie de apãrare. In cadrul unui proces care cuprinde mai multe etape succesive, se va urmãri realizarea acestei identitãţi. UEO va fi parte integrantã a dezvoltãrii Uniunii Europene şi îşi va spori contribuţia în ceea ce priveşte solidaritatea în cadrul Aliantei atlantice. Statele membre ale UEO hotãrãsc sa sporeasca rolul UEO în perspectiva, pe termen lung, a unei politici de apãrare comune în cadrul Uniunii Europene, care ar putea sa conducã, în viitor, la o apãrare comuna compatibila cu cea a Aliantei atlantice.
(2) UEO se va dezvolta atît ca şi componenta a apãrãrii Uniunii Europene, cît şi ca mijloc de consolidare a pilonului european al Aliantei atlantice. In acest scop, ea va concepe o politica de apãrare europeanã comuna şi va veghea la implementarea ei concretã, dezvoltind în continuare propriul sau rol operaţional.
Statele membre ale UEO iau cunoştinţa de articolul J.4, privind politica externa şi de securitate comuna din Tratatul privind Uniunea Europeanã care are urmãtorul conţinut:
"(1) Politica externa şi de securitate comuna înglobeazã ansamblul de probleme referitoare la securitatea Uniunii Europene, inclusiv stabilirea, în perspectiva, a unei politici de apãrare comune, care ar putea conduce, în viitor, la o apãrare comuna.
(2) Uniunea cere Uniunii Europei Occidentale (UEO), care este parte integrantã a dezvoltãrii Uniunii Europene, sa elaboreze şi sa punã în aplicare deciziile şi acţiunile Uniunii care au implicaţii în domeniul apãrãrii. Consiliul, de comun acord cu instituţiile UEO, adopta mãsurile practice necesare.
(3) Problemele care au implicaţii în domeniul apãrãrii şi care sînt reglementate de prezentul articol nu sînt supuse procedurii prevãzute în articolul J.3.
(4) Politica Uniunii Europene, asa cum este definitã în prezentul articol, nu afecteazã caracterul specific al politicilor de securitate şi de apãrare ale unora dintre statele membre; ea respecta obligaţiile anumitor state membre care deriva din Tratatul Atlanticului de Nord şi este compatibila cu politica comuna de apãrare şi securitate reglementatã în cadrul acestuia.
(5) Prezentul articol nu va constitui un obstacol în calea dezvoltãrii unei cooperãri mai strinse între doua sau mai multe state membre, la nivel bilateral, în cadrul UEO şi al Aliantei Atlantice, în mãsura în care aceasta cooperare nu contravine celei prevãzute în prezentul titlu şi nici nu o împiedica.
(6) In vederea realizãrii obiectivelor prezentului tratat şi ţinînd cont de termenul scadent din 1998, prevãzut în articolul XII din Tratatul de la Bruxelles*), prezentul articol poate fi revizuit conform procedurii reglementate în articolul N, paragraful 2, pe baza unui raport pe care Consiliul îl va prezenta în 1996 Consiliului European, şi care va conţine o evaluare a progresului realizat şi a experienţei acumulate pînã în acel moment".
_________
*) Prin "termenul scadent din 1998" trebuie sa se înţeleagã data de 26 august 1998, prima zi dupã intrarea în vigoare a Pactului Uniunii Europei Occidentale.

A. Relaţiile UEO cu Uniunea Europeanã
(3) Obiectivul este edificarea treptata a UEO ca şi componenta a apãrãrii Uniunii Europene. In acest scop, UEO este pregatita sa elaboreze şi sa punã în aplicare, la cererea Uniunii Europene, deciziile şi acţiunile Uniunii care au implicaţii în materie de apãrare.
In acest scop, UEO va dezvolta strinse relaţii de lucru cu Uniunea Europeanã luind urmãtoarele mãsuri:
- sincronizarea, în modul potrivit, a datelor şi locurilor de intilnire ca şi armonizarea metodelor de lucru;
- stabilirea unei cooperãri strinse între Consiliul şi Secretariatul general al UEO, pe de o parte, şi Consiliul Uniunii şi Secretariatul general al Consiliului, pe de alta;
- luarea în discuţie a armonizarii succesiunii şi duratei presedintiilor respective;
- punerea la punct a mijloacelor adecvate pentru a garanta informarea regulatã a Comisiei Comunitãţilor Europene si, dacã este cazul, consultarea ei asupra activitãţilor UEO, în conformitate cu rolul Comisiei în politica externa şi de securitate comuna, asa cum este definitã în Tratatul privind Uniunea Europeanã;
- încurajarea unei cooperãri mai strinse între Adunarea parlamentarã a UEO şi Parlamentul European.
Consiliul UEO va adopta mãsurile practice necesare, în acord cu instituţiile competente ale Uniunii Europene.
B. Relaţiile UEO cu Alianta atlantica
(4) Obiectivul este dezvoltarea UEO ca mijloc de consolidare a pilonului european al Aliantei atlantice. In acest scop, UEO este pregatita sa dezvolte relaţii strinse de lucru cu Alianta atlantica şi sa sporeasca rolul, responsabilitãţile şi contribuţiile statelor membre ale UEO în cadrul Aliantei. Aceasta se va face pe baza transparenţei şi complementaritatii necesare între identitatea europeanã privind securitatea şi apãrarea, în curs de formare, şi Alianta. UEO va acţiona în conformitate cu poziţiile adoptate în Alianta atlantica.
- statele membre ale UEO îşi vor intensifica coordonarea privind problemele din cadrul Aliantei care prezintã un important interes comun, cu scopul de a promova poziţii comune, concertate în cadrul UEO, în procesul de consultare a Aliantei, care va rãmîne forumul esenţial de consultare între aliaţi şi incinta unde aceştia îşi pun de acord politicile privind angajamentele lor referitoare la securitatea şi apãrarea din cadrul Tratatului Atlanticului de Nord;
- atunci cînd este cazul, vor fi sincronizate datele şi locurile de intilnire şi vor fi armonizate metodele de lucru;
- între Secretariatele generale ale UEO şi NATO se va stabili o strinsa cooperare.
C. Rolul operaţional al UEO
(5) Rolul operaţional al UEO va fi consolidat prin discutarea şi fixarea misiunilor, structurilor şi mijloacelor adecvate, privind, în special:
- o celula de planificare a UEO;
- o cooperare militarã mai strinsa, complementara Aliantei, mai ales în domeniul logisticii, al transportului, al formãrii şi al supravegherii strategice;
- intilniri între şefii de stat major ai UEO;
- unitãţi militare ale UEO.
Alte propuneri vor fi studiate în continuare, în special:
- o cooperare intensificata în materie de armament, în vederea creãrii unei agenţii europene de armament;
- transformarea Institutului UEO în Academie Europeanã de Securitate şi Apãrare.
Mãsurile care urmãresc sa sporeasca rolul operaţional al UEO trebuie sa fie pe deplin compatibile cu dispoziţiile militare necesare pentru a asigura apãrarea colectivã a tuturor aliaţilor.
D. Mãsuri diverse
(6) Ca urmare a mãsurilor de mai sus şi cu scopul de a facilita sporirea rolului UEO, sediul general al Consiliului şi al Secretariatului general al UEO va fi transferat la Bruxelles.
(7) Reprezentarea în Consiliul UEO trebuie sa fie de o asemenea maniera, încît acesta sa-si poatã exercita funcţiile în permanenta, conform cu articolul VIII din Tratatul de la Bruxelles modificat. Statele membre vor putea întrebuinţa o formula numita "a dublei palarii", care urmeazã sa fie pusã la punct, şi care va cuprinde reprezentanţii lor din Alianta şi cei din Uniunea Europeanã.
(8) UEO ia la cunoştinţa ca, în conformitate cu dispoziţiile articolului J.4, paragraful 6, privind politica externa şi de securitate comuna, din Tratatul privind Uniunea Europeanã, Uniunea va decide sa reexamineze dispoziţiile acestui articol pentru a promova obiectivul pe care acest articol îl fixeazã, dupã procedura stabilitã. UEO va proceda în 1996 la o reexaminare a prezentelor dispoziţii. Aceasta reexaminare va tine cont de progresele şi experienţa dobindita, şi se va referi şi la relaţiile între UEO şi Alianta atlantica.
II. Declaraţie a Belgiei, Frantei, Germaniei, Italiei, Luxemburgului, Olandei, Portugaliei, Regatului Unit şi Spaniei, care sînt membre ale Uniunii Europei Occidentale:
"Statele membre ale UEO saluta dezvoltarea identitãţii europene privind securitatea şi apãrarea. Luind în considerare rolul UEO ca element de apãrare a Uniunii Europene şi ca mijloc de consolidare a pilonului european al Aliantei atlantice, ele sînt hotãrîte sa aşeze relaţiile dintre UEO şi celelalte tari europene pe baze noi, pentru a asigura stabilitatea şi securitatea în Europa. In acest spirit, ele propun urmãtoarele:
Statele care sînt membre ale Uniunii Europene sînt invitate sa adere la UEO, în condiţii asupra cãrora se va conveni în conformitate cu articolul XI din Tratatul de la Bruxelles modificat, sau sa devinã observatori, dacã doresc aceasta. In acelaşi timp, celelalte state europene membre ale NATO sînt invitate sa devinã membri asociaţi ai UEO, într-un mod care sa le dea posibilitatea sa se angajeze total în activitãţile UEO.
Statele membre ale UEO pleacã de la ipoteza în care tratatele şi acordurile corespunzãtoare propunerilor de mai sus vor fi încheiate înainte de 31 decembrie 1992".

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016