Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECLARATIE din 28 noiembrie 1979  cu privire la masurile comerciale luate in scopuri legate de balanta de plati*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECLARATIE din 28 noiembrie 1979 cu privire la masurile comerciale luate in scopuri legate de balanta de plati*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 47 din 16 iunie 1980

-----
*) Traducere.

Partile Contractante,
avind in vedere prevederile art. XII si XVIII paragraful B din acordul general,
reamintind procedurile aplicabile consultarilor cu privire la restrictiile la import destinate sa protejeze echilibrul balantei de plati, care au fost aprobate de consiliu la 28 aprilie 1970 (IBDD, Suplimentul nr. 18, pag. 51-57), si procedurile aplicabile consultarilor curente cu tarile in curs de dezvoltare cu privire la restrictiile la import destinate sa protejeze echilibrul balantei de plati, care au fost aprobate de consiliu la 19 decembrie 1972 (IBDD, Suplimentul nr. 20, pag. 52-54),
convinse ca masurile comerciale restrictive sint, in general, un mijloc ineficace de a mentine sau de a restabili echilibrul balantelor de plati,
luind nota ca masurile de restrictionare a importurilor, altele decit restrictiile cantitative, au fost folosite in scopuri legate de balanta de plati,
reafirmind ca masurile de restrictionare a importurilor luate pentru protejarea balantei de plati nu trebuie sa aiba ca scop sa protejeze o ramura de productie sau un sector anumit,
convinse ca partile contractante trebuie sa depuna eforturi in scopul evitarii masurilor de restrictionare a importurilor luate in scopuri legate de balanta de plati, neincurajind investitii noi n-ar fi viabile din punct de vedere economic in absenta acestor masuri,
recunoscind ca fiecare parte contractanta slab dezvoltata trebuie sa tina cont de situatia dezvoltarii sale, de finantele si comertul sau, atunci cind pune in aplicare masuri de restrictionare a importurilor in scopuri legate de balanta de plati,
recunoscind ca masurile comerciale luate de tarile dezvoltate pot avea grave repercusiuni asupra economiei tarilor in curs de dezvoltare,
recunoscind ca partile contractante dezvoltate trebuie sa evite, in cea mai mare masura posibila, aplicarea de masuri comerciale restrictive in scopuri legate de balanta de plati,

au convenit cele ce urmeaza:

1. Procedurile de examinare stipulate in art. XII si XVIII se vor aplica tuturor masurilor de restrictionare a importurilor luate in scopuri legate de balanta de plati. Aplicarea masurilor de restrictionare a importurilor luate in scopuri legate de balanta de plati va fi conforma cu urmatoarele conditii, in plus fata de cele enuntate in art. XII, XIII, XV si XVIII, fara a prejudicia alte prevederi ale acordului general:
a) in aplicarea masurilor de restrictionare a importurilor, partile contractante se vor conforma disciplinelor prevazute in acordul general si vor da preferinta masurilor care perturba cel mai putin schimburile*);
b) aplicarea simultana a mai multor categorii de masuri comerciale pentru acest scop trebuie sa fie evitata;
c) de fiecare data cind practic va fi posibil, partile contractante vor publica un calendar pentru suprimarea acestor masuri.
Prevederile prezentului paragraf n-au ca obiect sa modifice prevederile de fond ale acordului general.

--------
*) Se intelege ca partile contractante slab dezvoltate trebuie sa tina seama de situatia dezvoltarii lor, de finantele si comertul lor, atunci cind aleg masura specifica pe care sa o aplice.

2. Daca, cu toate principiile prezentei declaratii, o parte contractanta dezvoltata este fortata sa aplice masuri de restrictionare a importurilor in scopuri legate de balanta de plati, ea va tine seama, determinind incidenta masurilor, de interesele la export ale partilor contractante slab dezvoltate si ea va putea excepta de la masurile sale produsele al caror export prezinta interes pentru respectivele parti contractante.
3. Partile contractante vor notifica la G.A.T.T., in cel mai scurt timp, toate masurile de restrictionare a importurilor luate in scopuri legate de balanta de plati.
Partile contractante care vor avea motive sa creada ca o masura de restrictionare a importurilor aplicata de catre o alta parte a fost luata in scopuri legate de balanta de plati vor putea notifica masura in cauza la G.A.T.T. sau sa ceara la Secretariatul G.A.T.T. sa obtina informatii asupra acestei masuri si sa le comunice, daca este cazul, tuturor partilor contractante.
4. Toate masurile de restrictionare a importurilor luate in scopuri legate de balanta de plati vor face obiect de consultari in cadrul Comitetului pentru restrictii la import (balanta de plati) din G.A.T.T. (denumit mai jos comitetul).
5. Toate partile contractante care isi exprima dorinta vor putea fi alese membre ale comitetului. Ele se vor stradui sa procedeze in asa fel incit, pe cit posibil, compozitia comitetului sa reflecte caracteristicile partilor contractante in ansamblul lor din punct de vedere al situatiei geografice, al situatiei financiare externe si al gradului dezvoltarii economice.
6. Comitetul va urma procedurile aplicabile consultarilor cu privire la restrictiile la import destinate sa protejeze echilibrul balantei de plati, care au fost aprobate de consiliu la 28 aprilie 1970 si care sint publicate in IBDD, Suplimentul nr. 18, pag. 51-57 (denumite mai jos procedurile de consultari aprofundate) sau procedurile aplicabile consultarilor curente cu tarile in curs de dezvoltare cu privire la restrictiile la import, menite sa protejeze echilibrul balantei de plati, care au fost aprobate de consiliu la 19 decembrie 1972 si care au fost publicate in IBDD, Suplimentul nr. 20, pag. 52-54 (denumite mai jos procedurile de consultari simplificate), sub rezerva dispozitiilor de mai jos.
7. Secretariatul G.A.T.T., folosind toate sursele de informare potrivit, inclusiv partea contractanta chemata la consulare, va pregati, pentru a facilita consultarile in cadrul comitetului, un document de baza faptic descriind aspectele comerciale ale masurilor luate, inclusiv a celor care prezinta un interes deosebit pentru partile contractante slab dezvoltate. Documentul va contine, de asemenea, si alte probleme pe care comitetul le va considera necesare. Secretariatul G.A.T.T. va da partii contractante chemate la consultare posibilitatea sa formuleze observatii asupra documentului, inainte de a fi supus comitetului.
8. In caz de consultari in temeiul art. XVIII paragraful 12 b), comitetul va fonda hotarirea sa in ce priveste procedura de urmat pe elemente ca cele ce urmeaza:
a) timpul care s-a scurs de la ultimele consultari aprofundate;
b) hotaririle pe care partea contractanta chemata la consultari le va fi luat, in lumina concluziilor stabilite cu ocazia consultarilor precedente;
c) modificarile nivelului global sau ale naturii masurilor comerciale luate in scopuri legate de balanta de plati;
d) schimbarile survenite in situatia sau in perspectivele balantei de plati;
e) precizarea daca problemele balantei de plati sint probleme cu caracter structural sau temporar.
9. Orice parte contractanta slab dezvoltata va putea, in orice moment, sa ceara consultari aprofundate.
10. La cererea oricarei parti contractante slab dezvoltate chemate la consultari, serviciile de asistenta tehnica ale Secretariatului G.A.T.T. o vor ajuta sa pregateasca documentatia pentru consultari.
11. Comitetul va prezenta consiliului rapoarte cu privire la consultarile sale. Rapoartele cu privire la consultarile aprofundate vor indica:
a) concluziile comitetului, precum si faptele si motivele pe care se intemeiaza ele;
b) hotaririle pe care partea contractanta chemata la consultari le va fi luat in lumina concluziilor stabilite cu ocazia consultarilor precedente;
c) in cazul partilor contractante slab dezvoltate, faptele si motivele pe care comitetul si-a fondat decizia in legatura cu procedura urmata; si
d) in cazul partilor contractante dezvoltate, precizarea daca alte masuri de politica economica pot fi substituite acelora care au fost luate.
Daca comitetul constata ca masurile luate de catre partea contractanta chemata la consultare:
a) au, in multe privinte, o legatura cu o masura comerciala restrictiva aplicata de catre o alta parte contractanta*) sau
b) au o incidenta defavorabila importanta asupra intereselor comerciale de export ale unei parti contractante slab dezvoltate,
va informa consiliul, care va lua astfel de masuri suplimentare pe care le va putea considera indicate.
12. In cursul consultarilor aprofundate cu o parte contractanta slab dezvoltata si daca partea contractanta chemata la consultari o doreste, comitetul va acorda o atentie deosebita posibilitatilor de a atenua problema balantei de plati sau de a o remedia prin intermediul masurilor pe care partile contractante vor putea sa le ia pentru a facilita sporirea incasarilor din export ale partii contractante chemate la consultari, asa cum este prevazut in paragraful 3 al procedurilor de consultari aprofundate.
13. Daca comitetul constata ca o masura de restrictionare a importurilor luata in scopuri legate de balanta de plati de catre partea contractanta chemata la consultari este incompatibila cu prevederile art. XII sau XVIII paragraful B din acordul general, sau cu prezenta declaratie, va formula, in raportul sau catre consiliu, constatari de natura sa ajute consiliul sa faca recomandarile necesare vizind promovarea punerii in aplicare a art. XII si XVIII paragraful B si a prezentei declaratii.
Consiliul va tine sub supraveghere orice problema in domeniul careia se vor face recomandari.

----------
*) De notat ca o asemenea constatare este mai posibila in cazul unor masuri recente decit in cazul masurilor intrate in vigoare de mai multa vreme.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016