Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECLARATIA DE LA HANOVRA din 6 noiembrie 1985  intre ministrii din 18 tari si un membru al Comisiei Comunitatii Europene*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECLARATIA DE LA HANOVRA din 6 noiembrie 1985 intre ministrii din 18 tari si un membru al Comisiei Comunitatii Europene*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 29 ianuarie 1998
-----------
*) Traducere

Acest document a fost aprobat la Conferinta ministeriala de la Hanovra la data de 6 noiembrie 1985.
EUREKA a fost instituita de catre o conferinta a ministrilor din 17 tari si de catre membrii Comisiei Comunitatii Europene, intruniti la Paris la 17 iulie 1985.
Reunindu-se la Hanovra in ziua de 5 si 6 noiembrie 1985, ministrii din 18 tari si un membru al Comisiei Comunitatii Europene au convenit urmatoarele:


Obiectiv
Obiectivul EUREKA este de a spori, printr-o stransa cooperare intre intreprinderi si institute de cercetare din domeniul tehnologiilor avansate, productivitatea si competitivitatea pe piata mondial a industriilor si economiilor nationale ale Europei si, prin aceasta, de a intari bazele unei prosperitati de durata si ale bunei folosiri a fortei de munca. EUREKA va permite Europei sa stapaneasca si sa exploateze tehnologiile importante pentru viitorul ei si sa-si dezvolte capacitatile in domenii considerate de insemnatate cruciala.
Acest obiectiv va fi realizat prin incurajarea si facilitarea unei sporite cooperari industriale, tehnologice si stiintifice, in proiecte orientate spre elaborarea de produse, procese si servicii de mare potential la nivelul pietei mondiale si bazate pe tehnologii avansate.
Proiectele EUREKA vor servi unor scopuri civile si se vor adresa atat sectoarelor de piata, cat si sectoarelor controlate de stat ale economiei.

Principalele orientari si criterii
1. Proiectele EUREKA se vor referi, in primul rand, la produsele, procese si servicii din urmatoarele domenii ale tehnologiilor avansate: informatica si telecomunicatii, robotica, noi materiale, noi tehnologii de productie, biotehnologii, tehnologie marina, laseri, protectia mediului inconjurator, tehnologii de transport.
EUREKA va incorpora, de asemenea, importante proiecte de cercetare si dezvoltare tehnologica, urmarind crearea premiselor tehnice atat pentru realizarea de structuri productive tot mai moderne, cat si pentru solutionarea unor probleme internationale.
2. EUREKA este deschisa oricand capacitatii de cercetare, dezvoltare si productie care se dovedesc eficiente, inclusiv celor existente in intreprinderile mici si mijlocii, precum si in institutele mici de cercetare, in care se initiaza, de altfel, o buna parte din produsele, tehnologiile si procesele inovative.
3. Schimbul de tehnologii intre intreprinderi si institute europene constituie o conditie preliminara a asigurarii unui inalt standard tehnologic al industriei europene. Proiectele EUREKA vor incuraja si vor largi acest domeniu.
4. Proiectele EUREKA vor satisface urmatoarele criterii:
- concordanta cu obiectivele mentionate mai sus;
- cooperarea intre participanti (intreprinderi, institute de cercetare) din mai mult de o tara europeana;
- un potential identificabil de a genera beneficii;
- utilizarea unor tehnologii avansate;
- preocuparea de a asigura un avans, tehnologic semnificativ in privinta produsului, procesului sau serviciului care formeaza obiectul lucrarilor;
- participanti cu o calificare tehnica si administrativa corespunzatoare;
- o angajare financiara adecvata din partea intreprinderilor participante.

Conditii generale
1. EUREKA va primi sprijin corespunzator din partea guvernelor tarilor participante si a Comunitatii Europene.
2. Constituirea unui spatiu economic european larg, omogen, dinamic si deschis spre lume este esentiala pentru succesul EUREKA.
3. Imbunatatirea si consolidarea pietei interne a zonei Pietei Comune, ca si deplina transpunere in viata a Declaratiei de la Luxemburg a tarilor Comunitatii Europene si Asociatiei Europene a Liberului Schimb vor fi, prin urmare, in beneficiul EUREKA.
In particular, aceasta inseamna ca EUREKA va trebui sa determine o accelerare a eforturilor in curs, orientate spre:
- elaborarea de standarde industriale comune, inca din etapele incipiente ale realizarii produselor;
- eliminarea obstacolelor existente in domeniul comertului, intre altele prin recunoasterea reciproca a procedurilor si certificatelor de control al calitatii;
- deschiderea reciproca a sistemelor de aprovizionare tehnico-materiala ale productiei.
4. Comunitatea Europeana si guvernele tarilor participate la EUREKA vor examina posibilitatea de a gasi si alte masuri de sprijin pentru EUREKA.
5. Actiunile desfasurate in cadrul EUREKA vor fi realizate in conformitate cu principiile competitiei internationale libere.

Transpunerea in viata si coordonarea proiectelor

1. Proiectele
1.1. Proiectele EUREKA vor fi pregatite printr-un intens schimb de informatii intre intreprinderi, institute si, dupa caz, beneficiarii potentiali. In acest context, instituirea unor foruri industriale in anumite sectoare ar putea ajuta la identificarea posibilelor proiecte EUREKA.
1.2. Guvernele si Comisia Comunitatii Europene vor sprijini schimbul de informatii, astfel incat toate partile interesate sa fie informate asupra proiectelor avute in vedere.
1.3. In cele din urma, proiectele EUREKA vor rezulta din consultari intre partile interesate. Intreprinderile si institutele care colaboreaza vor realiza proiectele in grupuri formate dupa dorinta lor.
1.4. Participatii la un proiect EUREKA vor stabili forma de cooperare in conformitate cu cerintele specifice proiectului. Tot astfel cade in responsabilitatea partilor sa determine natura mecanismelor de administrare a proiectului si sa-i asigure, cu mijloace proprii, administrarea.
1.5. Intreprinderile si institutele participante la un proiect EUREKA vor finanta proiectul din fondurile proprii, din fondurile obtinute de pe pietele de capital si din orice alte fonduri publice la care vor avea acces.
1.6. Guvernele tarilor carora le apartin intreprinderile si institutele participante la un proiect convenit, ca si Comisia Comunitatii Europene, dupa caz, vor stabili compatibilitatea proiectului cu obiectivele si criteriile adoptate de EUREKA. In mod corespunzator, ele vor informa Conferinta ministrilor, prin intermediul Grupului Inaltilor Reprezentanti. Asemenea informari vor cuprinde o descriere de proiect, o analiza a conformitatii cu obiectivele si criteriile EUREKA, precum si indicatii asupra oricaror masuri suplimentare ce pot privi terte parti. Proiectele care necesita asemenea masuri suplimentare pot fi discutate de inaltii reprezentanti, la cererea oricarui membru al grupului acestora. Procedurile vor fi reactualizate in lumina experientei dobandite.
1.7. Dupa o astfel de notificare, proiectele EUREKA vor ramane totusi deschise si altor participanti, daca partenerii la proiect vor agrea aceasta.

2. Organizare
2.1. Coordonatorul pentru EUREKA este Conferinta ministrilor. Membrii acesteia vor fi reprezentanti ai guvernelor tarilor participante si ai Comisiei Comunitatii Europene.
La sfarsitul fiecarei reuniuni, Conferinta ministrilor va alege presedintele urmatoarei sedinte. Presedintele va asigura continuitatea activitatii organizatiei.
Va ramane in responsabilitatea Conferintei ministrilor sa dezvolte in continuare substanta, structurile si telurile EUREKA si sa-i evalueze rezultatele.
2.2. Inaltii reprezentanti ai fiecarei dintre tarile participante si ai Comisiei Comunitatii Europene se vor intalni ori de cate ori va fi necesar, ca grup de lucru, pentru a sprijini Conferinta ministrilor in exercitarea misiunilor sale si pentru a-i pregati reuniunile, intocmind si rapoarte asupra proiectelor ce urmeaza a fi aduse la cunostinta Conferintei ministrilor.
Presedintele grupului de lucru va avea aceeasi nationalitate ca si presedintele urmatoarei reuniuni a Conferintei ministrilor.
Tinand seama de procedurile nationale, inaltii reprezentanti vor asigura in mod corespunzator:
- promovarea fluxului necesar de informatii in propriile tari;
- stabilirea de contracte intre intreprinderi si institute din tarile participante la EUREKA, furnizarea informatiilor necesare si incurajarea transpunerii in practica a proiectelor;
- identificarea si informarea celorlalti inalti reprezentanti asupra sectoarelor, tehnologiilor, produselor sau serviciilor pentru care exista un interes de cooperare declarat;
- punerea la dispozitie celorlalti inalti reprezentanti a informatiilor cu privire la pregatirea de proiecte EUREKA;
- discutarea cu ceilalti inalti reprezentanti a solutiilor la orice problema si consultarea reciproca asupra modurilor de functionare a proiectelor.
Inaltii reprezentanti interesati se pot intruni in reuniuni si pentru discutarea unor proiecte specifice.
2.3. Se va constitui un secretariat sau un grup de actiune EUREKA, de mici proportii si flexibil, subordonat Conferintei EUREKA a ministrilor, in scopul cresterii eficientei actiunilor EUREKA, precum si al asigurarii bunei lor intelegeri de catre participanti si alte parti interesate. Intre alte sarcini, secretariatul va asigura:
- colectarea si difuzarea informatiilor, functionand astfel ca o casa de clearing;
- sprijinirea intreprinderilor si institutelor in stabilirea de contacte cu parteneri la proiecte EUREKA;
- sprijin in pregatirea si desfasurarea reuniunilor Conferintei ministrilor si Grupului Inaltilor Reprezentanti;
- continuitatea in linie executiva a desfasurarii activitatii.
Componenta Secretariatului va reflecta participarea la EUREKA atat a tarilor membre ale Comunitatii Europene, cat si a altor tari.

Relatiile dintre EUREKA, Comunitatea Europeana si alte aranjamente de cooperare europeana existente

1. Proiectele EUREKA nu intentioneaza sa inlocuiasca cooperarea tehnologica europeana existenta, in forme cum sunt: programele coordonate de Comunitatea Europeana, Centrul European de Cercetari Nucleare, Agentia Spatiala Europeana, alte proiecte de cooperare bilaterala sau multilaterala, ori sa influenteze dezvoltarea ulterioara a acestora.
2. Comunitatea Europeana poate participa ca partener la EUREKA, de exemplu, prin propriile sale institutii, prin programe de cercetare si dezvoltare sau prin mijloace financiare.
3. O conditie preliminara deosebit de importanta pentru succesul initiativei EUREKA o constituie crearea, in zona Comunitatii Europene si in tarile participante, de conditii generale, cat si a unui mediu favorabil cooperarii tehnologice.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016