Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 981 din 13 august 2018  privind sancţionarea Societăţii SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L.  cu retragerea autorizaţiei de funcţionare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 981 din 13 august 2018 privind sancţionarea Societăţii SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. cu retragerea autorizaţiei de funcţionare

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 738 din 27 august 2018
    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, Bucureşti, cod de înregistrare fiscală 31588130, cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) şi art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma analizării de către Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară, în şedinţa din data de 1.08.2018, a rezultatelor controlului inopinat efectuat la Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L., cu sediul social în Bucureşti, Str. Diligenţei nr. 8, sectorul 3, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/10584/04.12.1995, cod unic de înregistrare 7941182, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare al Autorităţii de Supraveghere Financiară cu numărul RBK - 047/10.04.2003,
    s-au constatat următoarele:
    a) La sediul social al Societăţii SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. nu au fost identificate elemente care să ateste faptul că în acea locaţie îşi desfăşoară activitatea brokerul mai sus menţionat (siglă firmă, cutie poştală, personal în timpul programului de lucru etc.).
    Au fost încălcate astfel prevederile art. 2 alin. (1) lit. e) coroborat cu art. 7 alin. (7) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 9/2015 privind autorizarea şi funcţionarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare.
    Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea şi supravegherea intermediarilor în asigurări şi reasigurări, cu modificările şi completările ulterioare.

    b) Conform documentelor puse la dispoziţia echipei de control de către administratorul societăţii, începând cu data de 2.03.2012, Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. nu mai are conducător executiv, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Au fost încălcate astfel prevederile art. 7 alin. (7), (12) şi (13) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 9/2015 privind autorizarea şi funcţionarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare.
    Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

    c) Potrivit datelor existente în aplicaţia electronică Baza_SAR a A.S.F., coroborate cu documentele puse la dispoziţia echipei de control, a rezultat că Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. nu a deţinut poliţe de asigurare de răspundere civilă profesională pentru perioadele 1.01.2016-12.09.2016, respectiv 13.09.2017 şi până la data controlului.
    Au fost încălcate astfel prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea şi supravegherea intermediarilor în asigurări şi reasigurări, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 7 alin. (8) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 9/2015 privind autorizarea şi funcţionarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare.
    Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) şi h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

    d) Potrivit evidenţei din aplicaţia electronică Baza_SAR (la data de 24.04.2018), Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. avea înregistrate 5 (cinci) persoane în Jurnalul asistenţilor în brokeraj - persoane fizice.
    Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. nu a pus la dispoziţia echipei de control niciun document din care să rezulte colaborarea cu persoanele înscrise în Jurnalul asistenţilor în brokeraj - persoane fizice şi nici documente/înscrisuri care să ateste că persoanele înregistrate în jurnal deţin certificate de pregătire profesională valabile.
    Conform informaţiilor comunicate de I.S.F., cele 5 (cinci) persoane nu figurează în evidenţele institutului ca fiind înscrise ori că ar fi susţinut examenele de pregătire profesională până la data de 24.07.2018.
    Au fost încălcate astfel prevederile art. 4 alin. (1) din Norma privind calificarea profesională şi pregătirea continuă a intermediarilor în asigurări, pusă în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 9/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) şi n) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

    e) Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. nu a transmis raportările aferente trimestrelor III şi IV/2017, în format letric şi electronic.
    Au fost încălcate astfel prevederile art. 3 pct. III lit. a)-d) - Termen de transmitere din Normele privind forma şi conţinutul raportărilor financiare şi tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare şi/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, modificate prin Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2014, coroborate cu prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea şi supravegherea intermediarilor în asigurări şi reasigurări, cu modificările şi completările ulterioare.
    Fapta constituie contravenţie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) şi i) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

    f) Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. nu a pus la dispoziţia echipei de control toate registrele şi înregistrările contabile care să evidenţieze şi să explice situaţia privind taxa de funcţionare, aferentă perioadei verificate, 1.01.2013-31.12.2017, fapt pentru care nu s-a putut verifica corectitudinea modului de constituire şi virare a taxei de funcţionare de către societate.
    Au fost încălcate astfel prevederile art. 35 alin. (5) lit. e) şi ale art. 36 alin. (3) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
    Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.


    Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 5 lit. n) şi art. 8 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea şi supravegherea intermediarilor în asigurări şi reasigurări, cu modificările şi completările ulterioare, se sancţionează cu retragerea autorizaţiei de funcţionare Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L., denumită în continuare Societatea, cu sediul social în Bucureşti, Str. Diligenţei nr. 8, sectorul 3, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/10584/04.12.1995, cod unic de înregistrare 7941182, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare al Autorităţii de Supraveghere Financiară cu numărul RBK - 047/10.04.2003, reprezentată de către domnul Stoian Gabriel, administrator al societăţii, şi radierea acesteia din secţiunea A şi trecerea în secţiunea B din Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare, conform dispoziţiilor art. 3 şi art. 4 alin. (4) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 29/2015 privind Registrul asigurătorilor-reasigurătorilor şi Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare.

    ART. 2
    După data retragerii autorizaţiei, Societăţii i se interzic desfăşurarea activităţii de negociere şi încheiere de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistenţă pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum şi desfăşurarea oricăror operaţiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Societatea are obligaţia să aducă la cunoştinţa clienţilor săi retragerea autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii prezentei decizii, în vederea efectuării plăţii ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurător, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin contractele în vigoare.

    ART. 4
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Leonardo Badea

    Bucureşti, 13 august 2018.
    Nr. 981.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016