Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 901 din 18 aprilie 2016  privind deschiderea procedurii de redresare financiară pe bază de plan de redresare la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 901 din 18 aprilie 2016 privind deschiderea procedurii de redresare financiară pe bază de plan de redresare la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.

EMITENT: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 304 din 20 aprilie 2016

    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, identificată cu CIF 31588130 şi contul bancar RO83TREZ7005025XXX007370, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, reprezentată legal prin domnul Mişu Negriţoiu, în calitate de preşedinte, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) şi art. 6 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    conform art. 5 lit. l) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor Legii nr. 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea şi lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, republicată, cu modificările ulterioare,
    în baza Hotărârii Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară adoptate în şedinţa din data de 13 aprilie 2016, conform art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul căreia au fost analizate rezultatele controlului inopinat şi analiza diagnostic asupra Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., s-a dispus deschiderea procedurii de redresare financiară pe bază de plan de redresare financiară a Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., cu sediul în str. Constantin Aricescu nr. 5-7, parter şi demisol, Bucureşti, sectorul 1, J40/3150/31.03.1998, 10392742, RA-008/10.04.2003, autorizată prin Decizia nr. 9 din 23 octombrie 2001*), reprezentată legal de domnul Dan Odobescu - director general, persoană semnificativă aprobată de Autoritatea de Supraveghere Financiară prin Decizia nr. 1.282 din 16 iunie 2015**).
──────────
    *) Decizia nr. 9 din 23 octombrie 2001 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    **) Decizia nr. 1.282 din 16 iunie 2015 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
──────────

    Avându-se în vedere următoarele motive de fapt şi de drept:
    în scopul identificării necesarului de lichiditate şi a necesarului de capital, în şedinţa Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din data de 13 aprilie 2016 au fost analizate şi aprobate rezultatele controlului inopinat şi Nota nr. SA-DSC 1770 din 1 aprilie 2016 privind analiza diagnostic asupra Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.
    La solicitarea Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. SA-DSC/1767/01.04.2016, adresată Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., de a comunica calculul marjei de solvabilitate disponibile, al marjei de solvabilitate minime şi al fondului de siguranţă, împreună cu indicatorul de lichiditate, Societatea a comunicat că valoarea indicatorului de lichiditate are o valoare de 0,85 sub limita prevăzută de dispoziţiile legale.
    În urma verificărilor efectuate în cadrul controlului inopinat şi a analizei diagnostic au rezultat următoarele:
    Menţinerea unui nivel subadecvat al rezervei de daună aferente clasei B.10 - Răspunderea civilă auto, respectiv constituirea rezervei de daună sub nivelul minim prevăzut de normele în vigoare, are un impact semnificativ asupra coeficientului de lichiditate raportat de Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. (Societatea) la data de 30.09.2015, conducând la înregistrarea unei valori subunitare (0,80), cu aplicarea unui grad de subadecvare de 43%, selectat ca fiind calculul cel mai favorabil pentru Societate dintre nivelul subadecvărilor stabilite prin verificările efectuate în cadrul controlului.
    De asemenea, conform raportării rectificative, la data de 31 decembrie 2015, Societatea înregistrează un coeficient de lichiditate de 0,83 pentru activitatea de asigurări generale, determinat ca raport între activele lichide şi obligaţiile pe termen scurt, nerespectând prevederile Normelor privind activele admise să acopere rezervele tehnice brute pentru asigurătorul care practică activitatea de asigurări generale, dispersia activelor admise să acopere rezervele tehnice brute, precum şi coeficientul de lichiditate, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 9/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    Potrivit Procesului-verbal nr. 1.219 din 25 februarie 2016, din verificarea dosarelor de daună aferente clasei B.10 - Răspundere civilă auto, s-a constatat că Societatea nu înregistrează rezerva de daune la nivelul prevăzut în procedurile interne/prevederile legale şi nu actualizează cuantumul rezervei de daune cu cheltuielile suplimentare aferente dosarelor, astfel încât fondul de rezervă de daune creat nu este suficient pentru acoperirea plăţii acestor daune.
    Societatea înregistrează în contabilitate cheltuielile suplimentare despăgubirii în momentul efectuării plăţilor, în conturi analitice distincte de cheltuielile cu daunele, evidenţiind separat cheltuielile reprezentând despăgubiri de cheltuielile suplimentare aferente instrumentării dosarelor de daună.
    Din analiza evoluţiei rezervei de daună medie constituite pentru perioada 1 ianuarie 2015-30 septembrie 2015, comparativ cu 31 decembrie 2014, rezultă faptul că Societatea nu a înregistrat o creştere a nivelului mediu al rezervei de daune care să conducă la diminuarea gradului de subadecvare a rezervei de daune avizate. Rezerva de daună medie a rămas la un nivel constant de aproximativ 2.900 lei, înregistrându-se o diferenţă semnificativă faţă de valoarea daunei medii plătite în valoare de aproximativ 5.900 lei.
    Societatea continuă să înregistreze o subadecvare semnificativă a rezervei de daună pentru clasa 10 - RCA, valoare rezultată prin compararea rezervei de daună la data de 31 decembrie 2014 cu despăgubirile plătite în perioada 1 octombrie 2015-31 decembrie 2015 pentru daune întâmplate în anii anteriori şi partea din rezerva de daună avizată şi neavizată la data de 31 decembrie 2015, aferente daunelor întâmplate în anii anteriori.
    Rezerva de daună este subevaluată şi în cazul dosarelor de daună externă (Carte Verde), nefiind constituită la nivelul valorii estimate a despăgubirii cuvenite pentru dauna avizată, aspect constatat din verificarea bazelor tehnice. Astfel, în majoritatea cazurilor, Societatea constituie rezervă de daune la nivelul taxei de corespondent, fără a ţine cont de solicitările de plată, de recomandarea primită din partea corespondenţilor externi privind cuantumul despăgubirii sau, în lipsa informaţiilor/documentelor cu privire la cuantumul daunei, de nivelul daunei medii plătite la nivel de societate pentru aceste dosare.
    Totodată, Societatea înregistrează întârzieri semnificative la plata despăgubirilor aferente daunelor Carte Verde, aspect constatat ca urmare a numărului semnificativ de cereri de chemare în garanţie înregistrat la B.A.A.R., cu consecinţe negative asupra întregii pieţe de asigurări RCA din România.
    Din verificarea activelor admise să acopere rezervele tehnice brute la data de 31 decembrie 2015 se constată că o parte importantă din valoarea acestora este concentrată în creanţe de natura părţii din rezervele tehnice aferente contractelor cedate în reasigurare, deţinând 55% din valoarea activelor luate în acoperire conform evidenţelor contabile.
    Din verificarea raportărilor prudenţiale coroborate cu informaţiile financiare la data de 31 decembrie 2015 se constată că societatea înregistrează un volum însemnat de venituri din daune care intră în sarcina reasiguratorului, gradul de recuperare a valorii despăgubirilor plătite şi de recuperat de la reasiguratori fiind nesemnificativ. Totodată, Societatea înregistrează o datorie semnificativă aferentă cedării în reasigurare a riscurilor incluse în clasa 10 - RCA, reprezentând aproximativ 85% din totalul datoriilor faţă de reasiguratori.
    Din verificarea datelor tehnice privind contractele în vigoare şi actele adiţionale pentru clasa 15 - Asigurări de garanţii, încheiate pe teritoriul României şi pe teritoriul Spaţiului Economic European, rezultate din activitatea de asigurare directă şi din operaţiunile de acceptare în reasigurare, se constată că Societatea înregistrează o expunere la risc semnificativă la data de 31 decembrie 2015, reprezentând totalul sumelor asigurate pentru poliţele în vigoare, raportat la valoarea activului net înregistrată de Societate la aceeaşi dată.
    Societatea nu evaluează pe o bază prudentă sumele de încasat de la societăţi afiliate, respectiv împrumuturile acordate Societăţii City Invest & Management - S.R.L. şi creanţele cu valori şi vechimi semnificative, ca urmare a operaţiunilor de cesiune de creanţă cu Unity European Real Estate - S.R.L. şi Unity Broker de Asigurare - S.R.L (în calitate de garant) şi, totodată, nu ţine cont de deprecierea creanţelor respective.
    Având în vedere că aspectele constatate, atât prin acţiunea de control inopinat, cât şi prin analiza diagnostic, conduc la imposibilitatea onorării obligaţiilor asumate faţă de creditorii de asigurări, în vederea apărării drepturilor şi intereselor legitime ale asiguraţilor, Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară a dispus deschiderea procedurii de redresare pe bază de plan de redresare financiară,

    drept pentru care se emite următoarea decizie:

    ART. 1
    În conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. a) coroborate cu prevederile art. 7 lit. a) din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea şi lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, republicată, cu modificările ulterioare, se dispune deschiderea procedurii de redresare pe bază de plan de redresare financiară la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., cu sediul în str. Constantin Aricescu nr. 5-7, parter şi demisol, Bucureşti, sectorul 1, J40/3150/31.03.1998, 10392742, RA-008/10.04.2003, autorizată prin Decizia nr. 9 din 23 octombrie 2001, reprezentată legal de domnul Dan Odobescu - director general, persoană semnificativă aprobată de Autoritatea de Supraveghere Financiară prin Decizia nr. 1.282 din 16 iunie 2015.
    ART. 2
    Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., în termen de cel mult 20 de zile de la data comunicării prezentei decizii, va desemna un auditor financiar, persoană juridică, pentru efectuarea unei evaluări corecte, prudente şi realiste a activelor, datoriilor şi capitalurilor sale proprii. Criteriile de eligibilitate pentru auditori sunt următoarele:
    - minimum 7 ani de experienţă internaţională în auditarea societăţilor de asigurare;
    - disponibilitatea a minimum 5 experţi pentru fiecare echipă de audit, având cunoştinţe şi experienţă practică în sectorul financiar, incluzând cel puţin un actuar şi 3 experţi cu experienţă practică în auditarea sau evaluarea societăţilor de asigurări generale;
    - să nu fie auditorul statutar al societăţii la momentul selecţiei şi în timpul exerciţiului;
    - să nu fi desfăşurat activităţi de audit statutar la societate în ultimii 5 ani anteriori evaluării activelor şi pasivelor şi testului de stres;
    - să nu fie administratorul special al societăţii respective.
    ART. 3
    Consiliul de administraţie al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. are obligaţia să întocmească şi să depună la sediul Autorităţii de Supraveghere Financiară un plan de redresare financiară, în termen de cel mult 20 de zile de la data primirii de către societate de asigurare a prezentei decizii.
    ART. 4
    Planul de redresare financiară întocmit de Consiliul de administraţie al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. va cuprinde măsurile de redresare financiară, precum şi modalităţile concrete şi termenele de îndeplinire a măsurilor asumate de conducerea societăţii în vederea asigurării fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa de capital de solvabilitate (SCR) sau pentru modificarea profilului de risc, a fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa minimă de capital (MCR), precum şi a coeficientului de lichiditate.
    ART. 5
    În conformitate cu dispoziţiile art. 8 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 503/2004, republicată, cu modificările ulterioare, Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. are obligaţia implementării următoarele măsuri prudenţiale:
    a) inventarierea şi evaluarea, conform normelor în vigoare, a creanţelor înregistrate în evidenţele societăţii, cu înregistrarea rezultatelor în contabilitatea societăţii a ajustărilor de depreciere corespunzătoare;
    b) inventarierea dosarelor de daună înregistrate în evidenţele Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. la data de 31 martie 2016 şi evaluarea, cu ocazia inventarierii, a rezervei de daună avizată, precum şi recalcularea rezervei de daună neavizată, pe categorie de asigurări, în vederea stabilirii obligaţiilor faţă de beneficiarii contractelor de asigurare, în termen de 60 de zile calendaristice de la emiterea prezentei deciziei;
    c) cuantificarea necesarului de reasigurare, reducerea riscurilor de concentrare şi de credit prin reanalizarea politicii de reasigurare şi plasarea riscurilor către reasigurători cu rating acordat de agenţii de rating recunoscute;
    d) recuperarea împrumuturilor acordate societăţilor afiliate şi interzicerea acordării de noi împrumuturi;
    e) recuperarea creanţelor neîncasate de la debitori diverşi;
    f) asigurarea nivelului fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa minimă de capital (MCR) calculat la data de 1 ianuarie 2016 sau modificat profilul de risc, astfel încât în termen de 3 luni de la data aprobării planului de redresare să fie respectată cerinţa minimă de capital (MCR);
    g) asigurarea nivelului fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa de capital de solvabilitate (SCR) calculat la data de 1 ianuarie 2016 sau modificat profilul de risc, astfel încât în termen de 6 luni de la data aprobării planului de redresare să fie respectată cerinţa de capital de solvabilitate (SCR);
    h) limitarea unităţilor de expunere brute aferente activităţii de asigurare RCA şi a valorii expunerilor brute corespunzătoare celorlalte activităţi de asigurare practicate de societate pentru anul 2016 la nivelul maxim de 75% din valorile înregistrate în cursul anului 2015;
    i) interzicerea efectuării de investiţii în valori mobiliare şi imobiliare, cu excepţia plasamentelor în depozite bancare, titluri de stat şi certificate de trezorerie;
    j) interzicerea subscrierii de noi contracte de asigurare şi a încasării primelor aferente clasei B 15 "Asigurări de garanţii";
    k) inventarierea şi conservarea tuturor bunurilor şi/sau activelor societăţii de asigurare/reasigurare pe toată perioada procedurii de redresare financiară, precum şi interzicerea posibilităţii de a dispune liber de acestea.
    ART. 6
    (1) Consiliul de administraţie răspunde de neîndeplinirea sau îndeplinirea în mod necorespunzător a dispoziţiilor prezentei decizii şi va fi sancţionat în conformitate cu prevederile legii.
    (2) Răspunderea pentru neaplicarea sau pentru aplicarea necorespunzătoare a măsurilor dispuse de Autoritatea de Supraveghere Financiară la art. 5 lit. k) aparţine membrilor consiliului de administraţie şi conducerii executive a Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.
    ART. 7
    (1) Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară este executorie, conform art. 19 alin. (1) din Legea nr. 503/2004, republicată, cu modificările ulterioare.
    (2) Împotriva prezentei decizii Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. poate face contestaţie la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Curţii de Apel Bucureşti, în termen de 10 zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii.
    (3) Contestaţia nu suspendă executarea deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară.
    ART. 8
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din Legea nr. 503/2004, republicată, cu modificările ulterioare.


              Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                                 Mişu Negriţoiu

    Bucureşti, 18 aprilie 2016.
    Nr. 901.

                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016