Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 74 din 12 aprilie 2006  pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale din 10 aprilie 2006, avand ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneratia datorata artistilor interpreti sau executanti si producatorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate in scop comercial ori a reproducerilor acestora de catre organismele de radiodifuziune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 74 din 12 aprilie 2006 pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale din 10 aprilie 2006, avand ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneratia datorata artistilor interpreti sau executanti si producatorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate in scop comercial ori a reproducerilor acestora de catre organismele de radiodifuziune

EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 382 din 4 mai 2006

Având în vedere dispoziţiile <>art. 131^2 alin. (8) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotãrile necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor şi a <>Deciziei primului-ministru nr. 31/2006 pentru numirea doamnei Rodica Pârvu în funcţia de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,

directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotãrârea arbitralã din 10 aprilie 2006, având ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţia datoratã artiştilor interpreţi sau executanţi şi producãtorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora de cãtre organismele de radiodifuziune.
ART. 2
Prezenta decizie intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al
Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
Rodica Pârvu

Bucureşti, 12 aprilie 2006.
Nr. 74.

OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
COMPLETUL DE ARBITRAJ

HOTĂRÂREA ARBITRALĂ
din 10 aprilie 2006

Completul de arbitraj constituit din:
Baias Flavius - arbitru
Iordãnescu Cristian - arbitru
Gheorghiu Gheorghe - arbitru
Ţiclea Alexandru - arbitru
Vrânceanu Nicoleta - arbitru

Pe rol se aflã soluţionarea cererii de arbitraj (înregistratã la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor cu nr. 533 din 24 ianuarie 2006) având drept obiect stabilirea formei finale a metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial de cãtre organismele de radiodifuziune, formulatã de Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi (CREDIDAM), cu sediul în str. Jules Michelet nr. 15-17, et. 2, ap. 11, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentat de domnul Ştefan Gheorghiu, în calitate de director general, şi Uniunea Producãtorilor de Fonograme din România (UPFR), cu sediul în str. Nicolae Racotã nr. 16-18, et. 4, ap. 9, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentatã de doamna Ioana Fesnic, preşedinte, în contradictoriu cu Societatea Românã de Radiodifuziune (SRR), cu sediul în str. General Berthelot nr. 60-64, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentatã de doamna Maria Toghina, preşedinte-director general, Asociaţia Românã de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), cu sediul în Intrarea Victor Eftimiu nr. 5-7, et. 9, ap. 58, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentatã de domnul George Chiriţã, director executiv, şi Radio XXI, cu sediul în Calea Victoriei nr. 224, bl. D5, et. 9, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentatã de domnul Alexandru Macovei, director executiv.
Deşi ARCA şi Radio XXI au fost convocate pentru a participa la tragerea la sorţi a arbitrilor prin adresele Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 533 din 3 februarie 2006 şi nr. 533 din 7 februarie 2006, precum şi pentru a participa la dezbaterile prezentului arbitraj prin adresele Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 1.261 din 16 februarie 2006 şi nr. 1.498 din 23 februarie 2006, acestea nu s-au prezentat la nici o întâlnire la care au fost convocate şi nici nu au achitat partea din onorariu ce li se cuvenea, fiind decãzute din dreptul de a propune probe şi de a formula concluzii scrise pe durata arbitrajului, în conformitate cu prevederile <>art. 131^2 alin. (6) din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Arbitrajul s-a desfãşurat la sediul Universitãţii Ecologice din Str. Francezã nr. 22, sectorul 3, Bucureşti, în zilele de 27 februarie, 6, 21 şi 24 martie 2006, pãrţile fiind reprezentate de cãtre:
- CREDIDAM, prin avocat Liliana Savu, Ana-Maria Gagiu şi director general Ştefan Gheorghiu;
- UPFR, prin avocat Andreea Sîrbu şi consilier juridic Mãdãlina Zaharia;
- SRR, prin consilier juridic Adriana Dolea şi referent George Raduta.
La termenul din 24 martie 2006, pãrţile au formulat concluzii asupra fondului cauzei, iar completul de arbitraj a amânat pronunţarea pentru data de 30 martie 2006.
Completul de arbitraj, având nevoie de timp spre a delibera, a amânat pronunţarea pentru astãzi, 10 aprilie 2006, când, în temeiul <>art. 131^2 alin. (3) - (9) din Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, analizând actele şi lucrãrile dosarului cauzei, a pronunţat la sediul Universitãţii Ecologice din Str. Francezã nr. 22, sectorul 3, Bucureşti, cu unanimitate de voturi, prezenta hotãrâre.

COMPLETUL DE ARBITRAJ

În urma analizãrii litigiului şi a probaţiunii administrate, constatã urmãtoarele:
În conformitate cu dispoziţiile art. 123^1 alin. (1) lit. f) şi ale <>art. 131 alin. (2) din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. III din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2005 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) a emis <>Decizia nr. 216/2005 privind constituirea unor comisii de negociere, ce prevede în art. 5 constituirea comisiei de negociere a metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial de cãtre organismele de radiodifuziune.
Negocierea s-a desfãşurat între CREDIDAM şi UPFR, în calitate de organisme de gestiune colectivã, pe de o parte, şi SRR, ARCA şi Radio XXI, în calitate de utilizatori, pe de altã parte, pãrţile convenind cea mai mare parte a metodologiei, rãmânând nesoluţionate aspectele privind cuantumul remuneraţiei ce trebuie plãtitã de cãtre organismele de radiodifuziune pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial.
În vederea soluţionãrii divergenţei, prin cererea înregistratã la ORDA sub nr. 533 din 24 ianuarie 2006, petentele CREDIDAM şi UPFR au solicitat iniţierea procedurii de arbitraj cu privire la stabilirea formei finale a metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial de cãtre organismele de radiodifuziune, solicitând arbitrilor sã se pronunţe asupra aspectelor menţionate anterior.
În drept, cererea a fost motivatã în baza <>art. 131^2 alin. 4 şi urmãtoarele din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În vederea constituirii completului de arbitraj, la 9 februarie 2006, în prezenţa reprezentanţilor ORDA, CREDIDAM, UPFR şi SRR, s-a procedat la tragerea la sorţi a arbitrilor din lista stabilitã prin anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.287/2002 privind numirea membrilor corpului de arbitri de pe lângã Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA).
La data de 20 februarie 2006, pãrţile şi arbitrii au fost convocaţi la sediul Universitãţii Ecologice din Str. Francezã nr. 22, sectorul 3, Bucureşti, unde s-a stabilit completul de arbitraj, onorariul, primul termen şi locul arbitrajului, procedându-se la informarea pãrţilor cu privire la aceste aspecte.
Prin cererea de arbitraj formulatã, CREDIDAM şi UPFR solicitã urmãtoarele:
1. obligarea SRR la plata remuneraţiei (procent sau sumã forfetarã) datorate artiştilor interpreţi şi producãtorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, în una dintre urmãtoarele trei variante:
a) 3% pentru anul 2006, 3,4% pentru anul 2007 şi 3,8% pentru anul 2008 şi urmãtorii din totalul veniturilor brute pe lunã, obţinute de SRR din activitatea de radiodifuzare (abonament, publicitate şi bartere);
b) 4,5% pentru anul 2006, 5% pentru anul 2007 şi 6% pentru anul 2008 din veniturile ponderate obţinute de SRR din activitatea de radiodifuzare (abonament, publicitate şi bartere);
c) suma forfetarã de 5.000.000 lei (RON)/an pentru fiecare dintre petenţi, ce se va împãrţi în cote egale;
2. obligarea organismelor de radio la plata remuneraţiei (procent) datorate artiştilor interpreţi şi producãtorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, dupã cum urmeazã:
- 3% pentru anul 2006, 3,4% pentru anul 2007 şi 3,8% pentru anul 2008 şi urmãtorii din total venituri brute pe lunã, obţinute din activitatea de radiodifuzare (abonament, publicitate şi bartere).
În întâmpinarea depusã de SRR se afirmã cã, urmare modificãrii <>Legii nr. 8/1996 prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2005 , s-au eliminat limitele procentuale pe care pãrţile le puteau solicita, însã aceastã modificare a legii nu schimbã situaţia de fapt pe care pãrţile au negociat-o în urmã cu mai puţin de un an prin Metodologia privind remuneraţia datoratã artiştilor interpreţi sau executanţi şi producãtorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora de cãtre organisme de radiodifuziune şi de televiziune, prin gestiune colectivã obligatorie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386 din 6 mai 2005, prin Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 104/2005, nefiind justificatã creşterea procentului de la 2,1% (convenit în metodologia menţionatã anterior) la 4,5%, iar în sume absolute o creştere de la 900.000 lei (RON)/2005 la 5.000.000 lei (RON)/2006, apreciind în final ca fiind corectã propunerea sa de platã a unei remuneraţii de 2% din veniturile SRR, corespunzãtoare ponderii utilizãrii repertoriilor celor douã organisme de gestiune colectivã în activitatea de radiodifuzare.
În dovedirea afirmaţiilor pãrţile au depus înscrisuri, iar la solicitarea arbitrilor pãrţile au efectuat un punctaj comun.
În urma analizãrii probaţiunii, completul de arbitraj constatã cã SRR a declarat în timpul negocierilor o pondere a utilizãrii repertoriului celor douã organisme de gestiune colectivã de 30%, pentru ca în întâmpinare sã menţioneze un procent de 42%, iar în punctajul comun un procent de 43,54%.
Din datele Consiliului Naţional al Audiovizualului rezultã cã ponderea utilizãrii repertoriului celor douã organisme de gestiune colectivã este de 46,13%.
Completul de arbitraj reţine recunoaşterea de cãtre SRR a utilizãrii repertoriului la nivelul de 43,54%, context în care, faţã de dispoziţiile <>art. 131^1 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ce obligã la negocierea metodologiilor, fãrã a se ţine seama de criteriile prevãzute de alin. (1) lit. c) şi e), "repertoriile fiind considerate repertorii extinse" şi având în vedere solicitarea SRR de acordare a unui procent de 2% din veniturile ponderate obţinute de SRR din activitatea de radiodifuzare, se justificã majorarea acestui procent proporţional cu creşterea ponderii, ajungându-se efectiv la un procent de 2,94%.
Faţã de împrejurarea cã în anul 2004 s-a prevãzut achitarea de cãtre SRR a sumei de 3.735.004 lei (RON) celor douã organisme de gestiune colectivã, ceea ce reprezintã 2,1% din veniturile ponderate ale SRR, prin aplicarea procentului de 2,94% la acea sumã rezultã pentru anul 2006 o sumã forfetarã de 5.215.005 lei (RON), ceea ce înseamnã mai mult decât au solicitat organismele de gestiune colectivã CREDIDAM şi UPFR în cererea formulatã.
Completul de arbitraj constatã cã organismele de gestiune colectivã şi SRR au agreat şi ipoteza legalã a unei remuneraţii forfetare, având în vedere facilitãţile generate de o asemenea modalitate de platã, însã au rãmas în divergenţã cu privire la cuantum.
Pentru avantajele ce le conferã ambelor pãrţi plata unei sume forfetare, completul de arbitraj apreciazã ca fiind legalã şi oportunã obligarea SRR la o remuneraţie forfetarã pentru anul 2006 de 5.000.000 lei (RON)/an, urmând ca pentru anii 2007 şi 2008 suma sã fie actualizatã cu indicele de inflaţie.
Avantajele conferite se referã la certitudinea obligaţiilor pecuniare şi uşurinţa realizãrii lor, concomitent cu costurile reduse de monitorizare, dar şi de dreptul utilizatorului SRR de a folosi neîngrãdit repertoriul celor douã organisme de gestiune colectivã, fãrã vreo platã suplimentarã ori invocarea unor excepţii de la gestiunea colectivã obligatorie.
În ceea ce priveşte celelalte organisme de radiodifuziune, completul de arbitraj constatã cã acestea nu au înţeles sã dea curs arbitrajului, neparticipând la arbitraj şi necontestând propunerile organismelor de gestiune colectivã, context în care, pentru o soluţie în echitate, având în vedere cã ponderea utilizãrii repertoriului este foarte mare, apreciazã acordarea unor procente din totalul veniturilor brute lunare obţinute din activitatea de radiodifuzare, respectiv 2% pentru anul 2006, 2,2% pentru anul 2007 şi 2,4% pentru anul 2008.

*
* *

Faţã de considerentele arãtate, completul de arbitraj stabileşte ca în metodologie sã se prevadã urmãtoarele:
"SRR are obligaţia sã plãteascã organismelor de gestiune colectivã CREDIDAM şi UPFR o remuneraţie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial sau ale reproducerilor acestora, în sumã forfetarã de 5.000.000 lei (RON) pentru anul 2006, respectiv 2.500.000 lei (RON) pentru fiecare categorie de beneficiari, respectiv artiştii interpreţi sau executanţi şi producãtorii de fonograme.
Pentru anii 2007 şi 2008, SRR are obligaţia de a plãti aceeaşi sumã, indexatã cu indicele de inflaţie.
Alte organisme comerciale de radiodifuziune au obligaţia sã plãteascã trimestrial organismelor de gestiune colectivã desemnate de ORDA drept colectori pentru artiştii interpreţi sau executanţi şi producãtorii de fonograme o remuneraţie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, într-un procent din totalul veniturilor brute lunare obţinute din activitatea de radiodifuzare, respectiv:
a) 2% pentru anul 2006;
b) 2,2% pentru anul 2007;
c) 2,4% pentru anul 2008."
Referitor la folosirea teatrului radiofonic, completul de arbitraj considerã cã nu este investit cu folosirea acestui tip de opere, întrucât aceastã problemã nu a fost supusã procedurii de negociere, fiind exprimatã în fazã ulterioarã a arbitrajului, ceea ce constituie un fine de neprimire, pãrţile având obligaţia de a negocia în prealabil.
Completul de arbitraj, având în vedere cele convenite de pãrţi, precum şi decizia privind cuantumul remuneraţiilor stabilite prin prezenta hotãrâre, finalizeazã metodologia.

PENTRU ACESTE MOTIVE
COMPLETUL DE ARBITRAJ
HOTĂRĂŞTE:

Forma finalã a metodologiei supuse arbitrajului este urmãtoarea:

METODOLOGIE
privind remuneraţia datoratã artiştilor interpreţi sau executanţi şi producãtorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora de cãtre organismele de radiodifuziune

1. Pentru utilizarea directã sau indirectã a fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora prin radiodifuzare, organismele de radiodifuziune au obligaţia sã plãteascã o remuneraţie unicã echitabilã organismelor de gestiune colectivã ale artiştilor interpreţi sau executanţi şi producãtorilor de fonograme.
2. Utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, aduse anterior la cunoştinţã publicã şi ale cãror drepturi conexe patrimoniale se aflã în termenele de protecţie prevãzute de lege, de cãtre organismele de radiodifuziune, se face în baza prevederilor art. 98 alin. (1) lit. g), art. 105 alin. (1) lit. f), art. 106^5 şi ale <>art. 112^1 din Legea nr. 8/1996 , cu modificãri şi completãri.
3. În cazul utilizãrii fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora în spoturi publicitare, în spoturi de promovare a unui post de radio, în generice de emisiuni sau în rubrici proprii ale acestora, producãtorul spoturilor, respectiv realizatorul emisiunii sau al rubricii proprii, are obligaţia de a obţine acordul expres al producãtorului de fonograme, care va fi comunicat în cel mult douã zile de la solicitare.
4. SRR are obligaţia sã plãteascã trimestrial organismelor de gestiune colectivã desemnate de ORDA drept colectori pentru artiştii interpreţi sau executanţi şi producãtorii de fonograme o remuneraţie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, în sumã forfetarã de 5.000.000 lei (RON) pentru anul 2006, respectiv 2.500.000 lei (RON) pentru fiecare categorie de beneficiari, respectiv artiştii interpreţi sau executanţi şi producãtorii de fonograme.
5. Pentru anii 2007 şi 2008, SRR are obligaţia de a plãti aceeaşi sumã, indexatã cu indicele de inflaţie.
6. Utilizatorii, alte organisme comerciale de radiodifuziune decât SRR, au obligaţia sã plãteascã trimestrial organismelor de gestiune colectivã desemnate de ORDA drept colectori pentru artiştii interpreţi sau executanţi şi producãtorii de fonograme o remuneraţie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, într-un procent din totalul veniturilor brute lunare obţinute din activitatea de radiodifuzare (publicitate şi barter), respectiv:
a) 2% pentru anul 2006;
b) 2,2% pentru anul 2007;
c) 2,4% pentru anul 2008.
7. Din totalul veniturilor brute lunare obţinute din activitatea de radiodifuzare se scade TVA şi alocaţia bugetarã, dacã este cazul. În lipsa acestor încasãri, baza de calcul o constituie cheltuielile ocazionate de utilizare.
8. Utilizatorii au obligaţia sã transmitã organismelor de gestiune colectivã ale artiştilor interpreţi şi producãtorilor de fonograme, pânã la data de 25 a fiecãrei luni, pentru luna precedentã, un raport care va cuprinde:
a) lista completã, în format electronic, a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora radiodifuzate, conform modelului de playlist din tabelul de mai jos. Aceste liste constituie baza de repartizare a remuneraţiilor încasate de organismele de gestiune colectivã a drepturilor conexe prevãzute în prezenta metodologie;




─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
N Data Minute Secunde Titlu Autor Ar- Orchestrã/ Nr. Album Nr. Producã- Tara Anul F/V
r difuzãrii piesã muzicã tist Formaţie/ artişti cata- tor înreg.
Grup log
c
r
t
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



b) baza de calcul a sumelor virate.
9. Raportul va fi transmis în format electronic şi va fi însoţit de o adresã de înaintare purtând numele reprezentantului legal, semnãtura acestuia şi ştampila utilizatorului, adresã prin care va fi confirmatã pe propria rãspundere veridicitatea informaţiilor ce sunt conţinute în raport.
10. Remuneraţia se plãteşte trimestrial, pânã la data de 26 a primei luni urmãtoare trimestrului pentru care este datoratã.
11. La solicitarea scrisã a organismelor de gestiune colectivã, dupã efectuarea plãţilor, utilizatorul are obligaţia de a comunica acestora copii certificate pe propria rãspundere de reprezentantul legal de pe documentele cuprinzând informaţiile pe baza cãrora s-a determinat baza de calcul. Utilizatorul, care a primit din partea organismelor de gestiune colectivã o asemenea cerere, va avea un termen de maximum 15 zile calendaristice pentru pregãtirea documentaţiei solicitate.
12. Organismele de gestiune colectivã au dreptul sã cearã un audit extern pentru examinarea corectitudinii calculãrii remuneraţiei, de cãtre un auditor agreat de toate pãrţile.
13. Pentru întârzieri la platã, utilizatorii datoreazã penalizãri de 0,1% aferente sumelor neachitate la termen, pe zi de întârziere.
14. Prezenta metodologie va putea fi modificatã numai dupã 3 ani de la data publicãrii sale în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia cazului în care dispoziţiile <>Legii nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt modificate înainte de împlinirea acestui termen, caz în care organismele de gestiune colectivã sau utilizatorii vor putea solicita iniţierea unei noi proceduri de negociere şi înainte de împlinirea termenului de 3 ani.
Pronunţatã astãzi, 10 aprilie 2006, la sediul Universitãţii Ecologice din Str. Francezã nr. 22, sectorul 3, Bucureşti.
Executorie de la data publicãrii sale în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Cu apel în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Completul de arbitraj:
Baias Flavius
Gheorghiu Gheorghe
Iordãnescu Cristian
Ţiclea Alexandru
Vrânceanu Nicoleta
_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016