Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 71 din 24 iunie 1997  referitoare la completarea si modificarea   Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 105 din 22 iulie 1993 pentru aprobarea Normelor obligatorii privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale, radiodifuzate sau distribuite prin cablu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 71 din 24 iunie 1997 referitoare la completarea si modificarea Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 105 din 22 iulie 1993 pentru aprobarea Normelor obligatorii privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale, radiodifuzate sau distribuite prin cablu

EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 22 octombrie 1997
În scopul armonizarii legislaţiei interne cu legislaţia europeanã în domeniul audiovizualului,
în temeiul <>art. 32 din Legea audiovizualului nr. 48/1992 şi în conformitate cu prevederile art. 29 al aceleiaşi legi,

Consiliul Naţional al Audiovizualului decide:

ART. 1
Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 105 din 22 iulie 1993, numita în continuare decizie, se completeazã şi se modifica astfel:

A. Înainte de articolul 1 din anexa la decizie - Norme generale, se introduce urmãtorul text:

"Definiţii
În scopul aplicãrii deciziei sunt definite:
a) publicitate înseamnã orice tip de anunţ - difuzat contra cost sau în schimbul unei alte modalitãţi de plata, ori difuzat în scop autopromotional - al unei societãţi comerciale sau instituţii, publice sau particulare, în legatura cu o activitate comercialã, o tranzacţie, o afacere, o meserie sau o profesie, cu scopul promovãrii furnizarii, contra cost, de bunuri sau servicii, inclusiv de bunuri imobiliare, drepturi sau obligaţii;
b) publicitate mascatã semnifica prezentarea în cadrul programelor, prin cuvinte sau prin imagini, a produselor, serviciilor, numelui marcii sau activitãţilor unui producãtor de bunuri sau furnizor de servicii, atunci când o astfel de prezentare este facuta intentionat de postul de difuzare în scop publicitar şi poate insela publicul în legatura cu natura acestei prezentãri. O asemenea prezentare este consideratã ca având un caracter vadit intentionat, mai ales atunci când este facuta în schimbul unei sume de bani sau al unor servicii echivalente;
c) spoturile publicitare izolate sunt acele spoturi publicitare difuzate, în mod singular, de obicei într-un moment de tensiune dramatica a programului în care sunt inserate. Aceste spoturi au un caracter aparte, fãcând excepţie de la regulile obligatorii privind forma de prezentare a publicitãţii."

B. Articolul 1 punctul 2 din anexa la decizie se completeazã cu urmãtorul alineat:

"Publicitatea, de orice fel, trebuie sa conţinã explicit informaţia - vizuala şi/sau acustica - prin care sa se poatã identifica, în mod clar şi fãrã echivoc, obiectul sau (produsul sau serviciul cãruia i se face publicitate). În caz contrar, aceasta este consideratã ca fiind publicitate mascatã."

C. Articolul 1 punctul 5 din anexa la decizie va avea urmãtorul cuprins:

"5. Publicitatea trebuie:
a) sa nu conţinã manifestãri obscene, contrare bunelor moravuri;
b) sa nu aducã prejudicii demnitãţii, onoarei şi vieţii particulare a persoanei;
c) sa nu incite la violenta, ura nationala, rasialã, de clasa sau religioasã, ori sa includã discriminãri bazate pe considerente de rasa, sex sau naţionalitate;
d) sa nu stimuleze comportamente care ar putea aduce prejudicii sãnãtãţii şi siguranţei personale;
e) sa nu incurajeze comportamente care ar putea produce prejudicii protecţiei mediului înconjurãtor."

D. Articolul 3 punctul 1 din anexa la decizie se completeazã cu urmãtorul alineat:

"Fac excepţie de la prevederile alineatului precedent spoturile publicitare izolate, pentru care este obligatorie însã separarea lor de programul în care sunt inserate, prin realizarea unor ecrane neutre cu o durata de minimum o secunda."

E. Articolul 4 punctul 5 din anexa la decizie va avea urmãtorul cuprins:

"5. Publicitatea nu poate fi inseratã în difuzarea serviciilor religioase.
Emisiunile de ştiri, programele de actualitati, documentarele, emisiunile religioase şi emisiunile pentru copii, a cãror durata programata este mai mica de 30 de minute, nu pot fi întrerupte de publicitate. Când aceste emisiuni au o durata programata de minimum 30 de minute se aplica dispoziţiile paragrafelor precedente."

ART. 2
Prevederile art. 1 al prezentei decizii devin parte integrantã a <>Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 105 din 22 iulie 1993 , iar nerespectarea lor atrage sancţiunile prevãzute de lege.
ART. 3
Prezenta decizie intra în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.

PREŞEDINTELE CONSILIULUI
NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
MIRCEA SORIN MOLDOVAN

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016