Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 7 din 19 decembrie 2002  pentru aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind taxa pe valoarea adaugata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 7 din 19 decembrie 2002 pentru aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind taxa pe valoarea adaugata

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1 din 6 ianuarie 2003
Se aproba soluţiile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie, referitoare la aplicarea unitarã a prevederilor unor articole din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 547/2001 , şi din <>Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, adoptate de Comisia centrala fiscalã constituitã în baza Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.349/2001 , în şedinţa din data de 29 noiembrie 2002.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 19 decembrie 2002.
Nr. 7.

ANEXA 1

SOLUŢII
privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa
pe valoarea adãugatã

I. <>Art. 18 alin. (1) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã
Subvenţiile primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, legate direct de preţul bunurilor livrate şi/sau al serviciilor, se includ în baza de impozitare a taxei pe valoarea adãugatã. Pentru ca subvenţiile sa fie considerate ca sunt legate direct de preţul bunurilor şi/sau al serviciilor trebuie sa îndeplineascã doua condiţii în mod cumulativ:
a) preţul pe unitatea de mãsura al bunurilor şi/sau al serviciilor sa fie impus printr-un act normativ sau prin decizii ale consiliilor locale;
b) subvenţia acordatã sa fie concret determinabilã în preţul bunurilor şi/sau al serviciilor, respectiv aceasta sa fie stabilitã pe unitatea de mãsura a bunurilor livrate şi/sau a serviciilor prestate.
Modul de determinare a taxei pe valoarea adãugatã:
A. În situaţia în care subvenţia se acorda pe unitatea de mãsura, exclusiv taxa pe valoarea adãugatã, furnizorul va colecta taxa pe valoarea adãugatã aferentã preţului de referinta nesubventionat. Beneficiarul va suporta taxa pe valoarea adãugatã, inclusiv asupra subventiei.
a) Dacã subvenţia nu acoperã integral preţul de referinta nesubventionat, facturarea bunurilor şi/sau a serviciilor se face dupã modelul:



- preţul de referinta 300 de unitãţi x 19% = 57 de unitãţi
(baza de impozitare) T.V.A.
- subvenţia acordatã 100 de unitãţi
(33,33% din preţul de referinta)


Preţ subventionat (300-100) 200 de unitãţi + 57 (T.V.A. asupra
preţului de referinta) = 257 de unitãţi
de încasat de la beneficiar


b) În cazul în care preţul bunurilor este subventionat 100%, cumpãrãtorul va suporta numai taxa pe valoarea adãugatã aferentã preţului de referinta nesubventionat. Facturarea bunurilor sau a serviciilor se face dupã modelul:



- preţul de referinta 300 de unitãţi x 19% = 57 de unitãţi
(baza de impozitare) T.V.A.



- subvenţia acordatã (100%) 300 de unitãţi
------------------------------------------
Preţ subventionat 0 + 57 (T.V.A. asupra preţului de referinta) = 57 de unitãţi de încasat de la beneficiar
B. În situaţia în care subvenţia se acorda inclusiv T.V.A., actul normativ stabileşte preţul de referinta impus al bunurilor sau al serviciilor, inclusiv T.V.A., care trebuie facturat beneficiarilor, şi acesta este mai mic decât preţul efectiv al bunurilor sau serviciilor respective:
- preţul impus care trebuie facturat
beneficiarilor, inclusiv T.V.A. 130 de unitãţi,
- din care T.V.A. (130 x 15.966%) 21 de unitãţi
Preţul de 130 de unitãţi (109 + 21 T.V.A.) se factureaza şi se încaseazã de la beneficiar.
Furnizorul primeşte o subventie de 100 de unitãţi şi în mod distinct T.V.A. aferentã subventiei de 19 unitãţi. La data încasãrii subventiei furnizorul va colecta taxa pe valoarea adãugatã aferentã subventiei (19 unitãţi), micsorand subvenţia primitã.
C. Nu intra sub incidenta prevederilor <>art. 18 alin. (1) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, respectiv nu intra în baza de impozitare a taxei pe valoarea adãugatã, subvenţiile sau alocaţiile primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, ce nu sunt legate direct de preţul bunurilor livrate sau al serviciilor prestate, cum sunt: ajutoarele de stat acordate companiilor, societãţilor naţionale şi societãţilor comerciale din industria miniera, sprijinul acordat producãtorilor agricoli pentru terenurile agricole cultivate, subvenţiile acordate producãtorilor agricoli din sectorul animalier pentru creşterea producţiei de carne şi a efectivelor de animale, subvenţiile pentru acoperirea cheltuielilor cu energia electrica pentru irigaţii, subvenţiile pentru acoperirea cheltuielilor de transport public local.
II. Art. 14 lit. f) şi <>art. 20 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, cu modificãrile ulterioare
Contribuabilii înregistraţi ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, care au beneficiat de subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale atât pentru acoperirea diferenţelor de preţ sau de tarif, pentru finanţarea stocurilor de produse cu destinaţie specialã, cat şi pentru alte destinaţii, nu au obligaţia sa calculeze dreptul de deducere pe baza de pro rata corespunzãtor subvenţiilor încasate. Dacã respectivii contribuabili desfãşoarã şi activitãţi care nu dau drept de deducere a taxei pe valoarea adãugatã, vor aplica prevederile pct. 10.16 din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 401/2000 , cu modificãrile ulterioare, dar în calculul pro rata nu se vor include şi subvenţiile încasate. Pentru subvenţiile destinate finanţãrii investiţiilor se aplica prevederile pct. 8.17 din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 401/2000 .
III. Art. 18, art. 22 alin. (4) şi <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã
Persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã îşi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã corespunzãtor destinaţiei bunurilor şi serviciilor achiziţionate, respectiv pentru realizarea de operaţiuni cu drept de deducere sau fãrã drept de deducere, indiferent dacã au primit subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale pentru finanţarea activitãţii.
IV. <>Art. 14 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 şi <>art. 22 alin. (3) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã
Persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, care primesc alocaţii din fondul "Dezvoltarea agriculturii româneşti" pentru achiziţionarea de tractoare, combine, maşini şi utilaje agricole, instalaţii de irigat, vor reintregi în mod obligatoriu disponibilitãţile de investiţii cu taxa pe valoarea adãugatã dedusã, aferentã alocaţiei primite. Sumele deduse în cursul anului fiscal vor fi utilizate numai pentru plati aferente aceluiaşi obiectiv de investiţii pentru care s-au primit alocaţiile, iar la încheierea exerciţiului financiar sumele deduse şi neutilizate se vireazã la bugetul de stat.
V. <>Art. 11 alin. (4) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã
Restituirea taxei pe valoarea adãugatã aferente lucrãrilor executate în perioada 15 martie 2000-31 mai 2002, facturate cu T.V.A. atât de prestatori care nu au fost desemnaţi de beneficiar sa factureze fãrã taxa pe valoarea adãugatã, cat şi de prestatori care au fost desemnaţi sa factureze fãrã taxa pe valoarea adãugatã, se efectueazã pentru lucrãrile de construcţie de locuinţe, extindere, consolidare şi reabilitare a locuinţelor existente, nefinalizate la data de 31 mai 2002 inclusiv, care îndeplinesc condiţiile prevãzute de <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.009/2002 .
Beneficiarii nu au dreptul sa depunã mai multe cereri de restituire a taxei pe valoarea adãugatã pentru acelaşi obiectiv de lucrãri de construcţie de locuinţe, extindere, consolidare şi reabilitare a locuinţelor existente.
VI. <>Art. 29 lit. B.a) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã
În vederea exercitãrii dreptului de deducere de cãtre persoanele impozabile a taxei pe valoarea adãugatã aferente serviciilor de cazare, masa, transport, de care beneficiazã personalul acestora, care se deplaseaza în interes de serviciu, agenţia de turism intermediara va proceda astfel:
Va înscrie distinct în factura fiscalã la "servicii conform facturilor anexate" valoarea acestora şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã pe care agenţia nu are dreptul sa o deducã conform <>art. 24 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 345/2002 , comisionul agenţiei şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã comisionului. Va anexa la aceasta factura copii de pe facturile fiscale originale emise de prestatorii serviciilor de cazare, masa şi transport.
VII. Art. 17 lit. C.b), în perioada 28 august 1997-31 decembrie 1999, şi art. 17 lit. B.b), în perioada 1 ianuarie-14 martie 2000, din <>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, republicatã, cu modificãrile ulterioare
Transportul internaţional de persoane în şi din strãinãtate, efectuat de companii aeriene strãine prin curse regulate, precum şi prestãrile de servicii legate direct de acesta beneficiazã de aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea adãugatã. Cota zero se aplica pe baza de reciprocitate acordatã companiilor aeriene romane care au deschise agenţii în strãinãtate.
Pentru activitatea de vânzare a biletelor aferente transportului internaţional de persoane agenţiile companiilor aeriene strãine care funcţioneazã pe teritoriul României nu colecteazã taxa pe valoarea adãugatã şi îşi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate destinate realizãrii activitãţii, potrivit prevederilor art. 18-21 din ordonanta.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016